Strona główna Audyt SEO stron WWW

Audyt SEO stron WWW

Autor InClick

Audyt SEO to dokładna analiza stron internetowych pod kątem widoczności w Google i możliwości zwiększenia ruchu oraz wykorzystania potencjału SEO wynikającego z eliminacji błędów optymalizacyjnych, poprawy bezpieczeństwa i zmian związanych z użytecznością serwisu.

Specjalizujemy się w opracowywaniu audytów SEO dla dużych serwisów, portali, blogów, stron firmowych i sklepów online. Zapraszamy do kontaktu celem uzyskania darmowej wyceny audytu SEO Państwa strony i przedstawienia wszystkich warunków współpracy. Poniżej dokładne informacje na temat tego, czym są audyty SEO, po co się je wykonuje oraz co zawierają – życzymy miłej lektury.


Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to elektroniczny dokument, który jest wynikiem dokładnej analizy strony zawierającym wszystkie instrukcje i zalecane wdrożenia optymalizacyjne. W zależności od wyboru rodzaju audytu analiza może dotyczyć stricte technicznej optymalizacji witryny pod kątem SEO, doboru fraz kluczowych do kampanii pozycjonerskiej, sprawdzenia czynników on-page i off-page mających wpływ na pozycje serwisu w Google bądź też dokładnego sprawdzenia zabezpieczeń strony czy aspektów związanych z wygodą użytkowania przez internautów (UX).

Audyt SEO zawiera wyniki analiz wraz z opisem i rekomendacjami dotyczącymi poprawek lub sugestiami, które pozwolą zoptymalizować stronę i uzyskać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, obniżając tym samym koszty innych działań SEO.

Po co przeprowadza się audyt SEO?

Audyt SEO przeprowadza się w celu znalezienia i wyeliminowana błędów mających wpływ na działanie strony bądź obniżających jej pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki audytom możliwe jest znalezienie błędów, które uniemożliwiają prowadzenie skutecznej i opłacalnej kampanii SEO. Analiza pozwala także podjąć decyzje dotyczące przebudowy serwisu lub w skrajnych wypadkach – zlecenia budowy strony od nowa. Audyty SEO można traktować jako zbiór wskazówek do wdrożenia poprawek, które nie tylko wydobywają potencjał strony, zwiększają jej bezpieczeństwo i poprawiają doświadczenie dla użytkowników odwiedzających nasz serwis, ale również dzięki poprawnemu wdrożeniu zmian, pozwalają w przyszłości uniknąć zwiększonych kosztów pozycjonowania.

Błędy znalezione podczas audytu SEO i wyeliminowane dzięki sugerowanym wdrożeniom powodują, że serwis jest przyjazny dla internautów i robotów indeksujących, co przekłada się na wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. To natomiast prowadzi do obniżenia kosztów kampanii SEO i daje szansę na zwiększenie przychodów związanych z leadów, które wygeneruje każdy internauta odwiedzający stronę.

Co to jest techniczny audyt SEO i z czego się składa?

Techniczny audyt SEO pozwala przeanalizować witrynę z perspektywy robotów indeksujących i wyszukiwarek internetowych, które skupiają się stricte na pozycjonowaniu i działaniu algorytmu porządkującego i rankującego strony w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju audyt pozwala zlokalizować błędy w kodzie oraz niedociągnięcia on-page i off-page, które dotyczą stricte robotów indeksujących i obsługujących wyszukiwarki internetowe (głównie Google). Poprawne wdrożenie zmian zasugerowanych w technicznym audycie pozwoli wyeliminować niedociągnięcia techniczne (często niewidoczne dla zwykłych użytkowników), przez które Google może obniżać pozycje strony w organicznych wynikach wyszukiwania bądź niepoprawnie indeksować podstrony witryny.

 Techniczny audyt SEO składa się z 3 elementów:

  • Techniczne SEO – określa sposób przemieszczania się robotów indeksujących po stronie oraz to, w jaki sposób roboty indeksują witrynę i wyświetlają ją w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • On-page – czynniki koncentrujące się na treści w obrębie serwisu, linkowaniu wewnętrznym i wszystkich elementach znajdujących się w kodzie strony;
  • Off-page – elementy związane z linkowaniem zewnętrznym oraz sygnałami w social mediach, a także czynnikami mającymi wpływ na stronę, jednak znajdującymi się poza nią samą.

Audyt SEO koncentrujący się na technicznych elementach budowy strony i zawartości serwisu pozwala znaleźć i wyeliminować błędy związane z niepoprawną indeksacją podstron, ocenia unikalność, poziom optymalizacji i jakość publikowanych treści (Content Quality), pozwala wyeliminować zjawisko Duplicate Content (zarówno w obrębie strony, jak i poza nią), Thin Content (strony bez treści bądź zbyt małym ratio – stosunku unikalnej treści do linków i kodu witryny), a także koncentruje się na obecności i poprawności działania takich elementów, jak mapa witryny (w wersji XML i HTML) oraz pliku robots.txt. Techniczna analiza i poprawa serwisu pozwala także zmniejszyć zasoby potrzebne robotom Google do analizy i indeksacji witryny (Crawl Budget).

Analizując stronę pod kątem technicznym i wdrażając sugerowane poprawki, witryna może stać się o wiele bardziej atrakcyjna dla robotów indeksujących i samego Google, które w efekcie będzie o wiele lepiej ją rankowało i podwyższało pozycje w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie odwiedzin internautów.

Co jest potrzebne, aby zrealizować audyt SEO?

Do wykonania audytu SEO niezbędne są narzędzia, które skupiają się na różnych czynnikach mających wpływ na stronę. Ponadto wymagane jest doświadczenie SEO, które pozwoli poprawnie zinterpretować uzyskane wyniki i zastosować odpowiednią strategię dla konkretnej witryny i branży, w której operuje. Inne założenia mogą sprawdzić się dla strony małej firmy lokalnej a inne dla międzynarodowej korporacji bądź dużego sklepu online. Specjalista SEO przeprowadzający audyt musi znać obowiązujące standardy, wytyczne Google oraz mieć zarówno teoretyczną, oraz praktyczną wiedzę z zakresu SEO/SEM. Przyda się również dostęp do wielu płatnych narzędzi i platform analitycznych, które dostarczą niezbędnych informacji o serwisie, wynikach wyszukiwania czy stronach konkurencji oraz czas – dużo czasu na interpretację, opisanie i przygotowanie jasnych wytycznych dotyczących wdrożeń dla copywriterów i webmasterów.

Z jakich narzędzi korzysta się do przeprowadzenia audytu SEO?

Wspomnieliśmy wyżej, że do przeprowadzenia audytu SEO wymagane są narzędzia. Jakie? Oto lista przydatnych platform, aplikacji i programów, które pomogą w analizie stron i uzyskaniu niezbędnych danych do interpretacji oraz przygotowania zaleceń wdrożeniowych.

Ahrefs.com/Majestic SEO/Cognitive SEO – platformy do oceny linków zewnętrznych prowadzących do pozycjonowanej strony. Pozwalają znaleźć i pobrać listy pozyskanych linków, ocenić ich jakość, rodzaj oraz tematyczność. Platformy te oceniają również jakość zdobytych linków, jednak robią to automatycznie, dlatego funkcję tą można traktować jako ciekawostkę. Bez ręcznej analizy profilu linkowego przez specjalistę SEO się nie obejdzie;

Sitebulb.com – narzędzie online do analizy newralgicznych elementów strony. Sitebulb wyróżnia łatwość użytkowania i możliwość generowania raportów, które bardzo przydają się zarówno podczas tworzenia audytu SEO, jak i organizowania pracy webmasterów/copywriterów/juniorów, którzy będą pracowali nad wdrożeniami sugerowanych zmian.

Screaming Frog – desktopowy program do wygodnej analizy struktury całej strony. W wersji darmowej Screaming Frog pozwala pobrać i przeanalizować do 500 podstron witryny. W pełnej wersji staje się prawdziwym kombajnem do sprawdzania struktury linków, kodów błędów witryny, poprawności dodania tytułów i opisów meta, nagłówków H protokołów i wszystkiego, co ma wpływ na postrzeganie witryny w Google;

Surfer SEO – polskie narzędzie, które pozwala w szybki sposób przeanalizować newralgiczne czynniki on-page witryny dotyczące treści. Platforma posiada wiele ciekawych rozwiązań pomagających w optymalizacji czy pisaniu nowych treści (wbudowany panel do pisania i optymalizowania tekstów pod wskazane frazy kluczowe w czasie rzeczywistym). Surfer SEO w przejrzysty sposób ocenia, czy treści na stronie są poprawnie zoptymalizowane i nasycone frazami kluczowymi;

Senuto –platforma online do organizacji prac nad treściami, która prócz wskazówek optymalizacyjnych, dostarcza także wiele innych niezbędnych podczas audytu informacji o stronie i branży, w której operuje. Ogromna baza słów kluczowych, zdalny monitoring pozycji, analiza widoczności i wiele więcej – to sprawia, że Senuto to obowiązkowy przystanek podczas przygotowywania audytu SEO;

Semstorm – kolejna platforma online, która ułatwia analizę fraz kluczowych i sugestie związane z widocznością w Google. Semstorm w przejrzysty sposób pokazuje, jak strona postrzegana jest w Google oraz na jakie frazy zajmuje najwyższe pozycje. Ponadto zestawia uzyskane wyniki ze stronami konkurencji, co może okazać się znakomitym źródłem inspiracji do szukania nowych słów kluczowych czy sposobów optymalizacji całej strony;

LanguageTool – darmowe narzędzie do sprawdzenia poprawności językowej i gramatycznej tekstów na stronie. Pozwala wyeliminować błędy interpunkcyjne, sugeruje poprawne zwroty i ocenia jakość publikowanych treści. Narzędzie nie analizuje wartości merytorycznej tekstów – skupia się tylko i wyłącznie na poprawności językowej;

Google Search Console –GSC to oficjalny panel stworzony przez Google, który pozwala na zarządzanie stroną w wyszukiwarce i wszystkich usługach Google. Jest to również miejsce, gdzie możemy zaimplementować nową mapę witryny, sprawdzić błędy indeksacji, pobrać witrynę „oczami” robotów indeksujących czy skontaktować się z suportem Google poprzez centrum wiadomości. Podczas wykonywania audytu SEO, Google Search Console to niezbędna usługa, która pozwala sprawdzić i wyeliminować wszelkie błędy komunikowane przez Google;

Google Analytics – panel Google pozwalający analizować ruch na stronie (historyczny oraz w czasie rzeczywistym). Potencjał panelu GA jest ogromny i pozwala na implementację wielu ciekawych rozwiązań (jak chociażby ustalanie ścieżek konwersji i sprawdzanie wskaźnika odrzuceń), dostarcza również ważnych informacji dla specjalisty przygotowującego audyt SEO. Google Analytics pozwala sprawdzić źródło ruchu, średni czas odwiedzin czy przeanalizować ścieżkę ruchu internautów po stronie – są to informacje, które pozwalają znaleźć błędy UX na stronie, których wyeliminowanie będzie skutkowało o wiele lepszym doświadczeniem dla internautów i przełoży się na zmniejszenie wskaźnika odrzuceń, spełnienie założeń konwersji czy po prostu poprawi ilość odwiedzin na stronie;

Google Keyword Planner – oficjalna usługa Google służąca do szukania i analizowania fraz do płatnych kampanii Google Ads. Nie musimy jednak uruchamiać płatnej reklamy, aby móc skorzystać z narzędzia. Google Keyword Planner pozwala analizować potencjał fraz, całych witryn (również konkurencji) oraz wskazywać przybliżone dane odwiedzin lub wskaźnik konkurencyjności dla poszczególnych słów kluczowych. Dane te oparte są o informacje pozyskane z algorytmu wyszukiwarki Google. Narzędzie to jest bardzo pomocne w analizie fraz kluczowych i okazuje się niezbędne podczas procesu szukania nowych fraz do optymalizacji strony;

Google Trends – usługa Google, która pozwala sprawdzić najpopularniejsze w danym okresie frazy wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników na całym świecie; idealne narzędzie do analizy potencjału słów kluczowych czy szukania niszowych fraz long tail pomagających optymalizować sekcję blogową;

Walidator CSS/HTML – walidatory CSS i HTML pozwalają sprawdzić poprawność kodu strony i wskazać niezbędne błędy i ostrzeżenia, które powinny zostać poprawione przez webmastera.

Prócz aplikacji stricte do analizy treści, linków i sprawdzenia poprawności kodu HTML/CSS, przyda się również pakiet programów biurowych. Word, Excel czy Adobe Reader zawsze pomogą w uporządkowaniu wszystkich danych (są często zbawienne w codziennej pracy specjalisty SEO) lub pozwolą stworzyć raport, w którym zostaną opisane wszystkie wyniki analizy i sugerowane działania optymalizacyjne. Warto także odnotować, że wiele wyżej wymienionych aplikacji pozwala na generowanie raportów lub agregowanie danych do plików CSV – niestety bez odpowiedniego oprogramowania biurowego nie będziemy w stanie skorzystać z tej przydatnej funkcji.

Podana lista programów i usług to tylko przykład – oczywiście do każdego rozwiązania znajdą się darmowe i płatne alternatywy. Niemniej przytoczone przez nas programy są uznawane za te najpopularniejsze i przez wielu specjalistów SEO najlepsze – dostarczają rzetelnych danych do interpretacji, a to w przypadku audytów SEO jest kluczowe.

Jak wygląda raport z przeprowadzonego audytu?

Audyt SEO jest dokumentem elektronicznym, który zazwyczaj generowany jest w formacie PDF (uniwersalny format stosowany na całym świecie). Profesjonalnie przygotowany audyt SEO powinien być poukładany działami, posiadać spis treści oraz wszelkie oznaczenia, które ułatwią nawigację i dalszą pracę z dokumentem podczas wdrażania sugerowanych zmian. Audyt powinien być również dobrze opisany i obrandowany a każda informacja czy zalecenie wdrożenia powinna być jasno opisana i poparta stosowną analizą. W audytach SEO prócz zwykłego tekstu powinny być zawarte także liczne tabele, wykresy i inne oznaczenia graficzne, które ułatwiają zrozumienie zaleceń i przekazu specjalisty SEO.

Wielu specjalistów SEO stara się tworzyć audyty, które są zrozumiałe dla właścicieli stron (osób spoza branży) i dopiero przy opisywaniu wytycznych do wdrożeń wykorzystywana jest specjalistyczna nomenklatura zrozumiała dla webmastera czy copywritera.

Co powinno znaleźć się w raporcie z audytu?

Każdy audyt SEO powinien zawierać najważniejsze dane o sprawdzanej stronie wraz z pozyskanymi informacjami do analizy i interpretacją, na podstawie której specjalista SEO formuje zalecenia do wdrożeń bezpośrednio w serwisie (on-page) lub zmian dotyczących elementów znajdujących się poza stroną (off-page). Często do audytów SEO dodawane są raporty podsumowujące wdrożenia, w których znajduje się opis przeprowadzonych zmian lub instrukcje dla zewnętrznych specjalistów, którzy zajmą się wdrożeniami (dyrektywy poprawek kodu dla webmasterów lub listy fraz kluczowych wraz z nagłówkami bądź nasyceniem dla copywriterów).

Podczas audytowania obszernych serwisów, ze względu na rozmiar i w trosce o zachowanie porządku oraz wygody przeglądania dokumentu, audyty SEO dzielone są na części bądź pozyskane informacje wysyłane są w odrębnych plikach (na przykład raporty z analizy fraz, bądź stron konkurencji). Zmierzamy do tego, że każdy profesjonalnie wykonany audyt SEO nie zmieści się na kilku stronach A4. Jego objętość będzie znacznie większa, nawet wtedy, gdy audytowana jest niewielka strona firmowa.

Co dzieje się po wykonanym audycie SEO?

Po przygotowaniu audytu SEO wraz z wszystkimi zalecanymi wdrożeniami dokument powinien trafić do odpowiednich specjalistów zajmujących się konkretnymi zadaniami dla strony. Jeżeli audyt wskazuje na błędy w kodzie HTML lub CSS, odpowiednie sugestie wraz z opisem problemu powinny trafić do webmastera bądź firmy, która tworzyła dany serwis. Specjalista SEO wysyła wtedy wszystkie wytyczne i w razie potrzeby, opisuje niezbędne zmiany oraz efekt, jaki chce uzyskać. Identycznie sprawa wygląda w przypadku treści – jeżeli na stronie wymagana jest korekta tekstów, odpowiednie wytyczne otrzyma copywriter, który zajmuje się opieką contentową na stronie. W przypadku problemów z profilem linkowym pomóc może specjalista, który wykonywał audyt SEO.

Na tym praca audytora się nie kończy. Specjalista musi nadzorować przeprowadzane prace i zmiany oraz na bieżąco konsultować się z wszystkimi osobami pracującymi nad stroną, przekazując im najważniejsze wytyczne i uwagi – wszystko po to, aby dopilnować, by zmiany zostały wdrożone w sposób poprawny i aby podczas wdrożeń, nikt niczego nie zmienił. Wdrożenie audytu bez nadzoru może zakończyć się poprawą jednego błędu i wygenerowaniem dwóch innych, często poważniejszych. Dopiero po pełnym przeprowadzeniu prac i sprawdzeniu oraz przyjęciu bez poprawek wszystkich wdrożeń, prace optymalizacyjne na stronie można uznać za zakończone.

Jak widać, osoba przygotowująca audyt SEO nie tylko znajduje i opisuje problemy na stronie, ale również przejmuje funkcję koordynatora prac nad wdrożeniami – to specjalista SEO dba o to, aby jego sugestie zostały poprawnie wdrożone, a końcowy efekt był zgodny ze sztuką i przyjętymi standardami. Tylko takie podejście ma sens i zaowocuje widoczną poprawą pozycji witryny w Google.

Ile kosztuje audyt SEO i co składa się na koszt audytu?

Koszty audytu SEO zależą przede wszystkim od tego, jaki zakres prac obejmuje audyt oraz jakiej strony dotyczy. Kompleksowe sprawdzenie dużego sklepu online będzie o wiele droższe niż konsultacja techniczna dla małej strony firmy lokalnej. Koszty są ustalane indywidualnie, a podczas wyceny specjaliści SEO biorą pod uwagę wszystkie czynniki, które wpływają na stronę oraz na zakres prac i czas, jaki potrzebują na przygotowanie audytu.

Na koszt audytu składa się przede wszystkim czas specjalisty SEO oraz dostęp do płatnych narzędzi. Aby audyt SEO był kompletny i dokładny, specjaliści muszą sprawdzić stronę za pomocą wielu aplikacji. Nie istnieje jeden program do wszystkiego – jedna platforma pomaga oceniać linki zewnętrzne, inna pozwala przeanalizować potencjał słów kluczowych, a jeszcze inna skupia się wyłącznie na jakości i parametrach związanych z treścią na stronie bądź poprawnością kodu. Korzystanie ze wszystkich programów i dostępów do płatnych pakietów jest kosztem, który ponosi specjalista SEO.

Jeżeli strona jest obszerna, ma wiele modułów i funkcji, które należy sprawdzić – specjalista SEO musi wycenić ją inaczej, niż w przypadku niewielkiej, prostej wizytówki firmowej. Na koszt audytu SEO ma wpływ także fakt, czy audyt dotyczy strony zupełnie nowej, czy też domeny z historią. Jednym z kluczowych punktów audytu SEO jest analiza profilu linkowego. W przypadku nowej strony taki profil praktycznie nie istnieje, czego nie można powiedzieć o stronie, która była już linkowana i której profil linkowy (składający się z tysięcy odnośników) wymaga gruntowego sprawdzenia.

Należy mieć świadomość, że każda strona to inna historia, inny zakres prac i inne narzędzia analityczne, które zostaną wykorzystane podczas przygotowywania audytu SEO – dlatego nie da się podać jednej kwoty czy przygotować gotowego cennika. Wyceny są indywidualne i to jedyne rozsądne rozwiązanie zarówno dla specjalistów SEO i właścicieli stron.

Jak długo trwa przygotowanie audytu SEO?

Podobnie, jak w przypadku kosztów, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Kompleksowe audyty SEO wymagają zbierania informacji i odpowiedniego interpretowania oraz formułowania zaleceń. Dla mniejszych serwisów audyt strony może być gotowy w kilka dni roboczych. Większe portale analizowane są nawet przez kilka tygodni. Wynika to oczywiście z większego zakresu prac, większej ilości danych do przeanalizowania oraz większej liczby zaleceń do opisania i przeprowadzenia. Dokładną informację o kosztach i przybliżonym czasie, jaki potrzebny jest do przygotowania pełnego audytu SEO, podaje się po wstępnej analizie serwisu.

Czy darmowy audyt SEO do czegoś się przyda?

W sieci znaleźć można wiele platform bądź wtyczek do przeglądarek internetowych, które oferują darmowe, generowane automatycznie audyty SEO. Prawda jest taka, że niestety rozwiązania te są bardzo ogólne i często przedstawiają tylko skrawek informacji niezbędnych do przeprowadzenia audytu. Co więcej, jak już wielokrotnie wspomnieliśmy, audyt SEO to nie tylko informacje – to przede wszystkim właściwa interpretacja pozyskanych danych oraz odpowiednie dopasowanie zaleceń do konkretnej strony i branży, w której operuje. Tego niestety nie zaoferuje żadna darmowa platforma do audytów.

W wielu przypadkach darmowe audyty SEO są wręcz groźne dla właścicieli stron. Dlaczego? Platformy te, prócz skrawka informacji, mają również wbudowane automatyczne zalecenia optymalizacyjne bądź własne parametry oceniające serwis. O ile szybkość ich działania i fakt, że są darmowe, można zaliczyć na plus, tak w wielu przypadkach sugerowane zmiany bądź interpretowane przez automat dane są po prostu błędne lub niepełne. Wdrożenie takich zaleceń może skończyć się dużymi problemami dla witryny i jej właściciela.

Odpowiadając na pytanie z nagłówka – darmowe audyty SEO przydają się tylko do szybkiej analizy strony i tak też powinny być traktowane. Nie polecamy opierania się na nich w całości czy wręcz zastępowania nimi specjalistów SEO, gdyż to droga na duże skróty, która zamiast do celu, prowadzi nad bardzo stromą, finansową przepaść. Darmowe audyty SEO potwierdzają, że bez odpowiedniej interpretacji, a także pełnego zestawu informacji (często pochodzących z różnych źródeł i aplikacji), poprawna implementacja zmian na stronie nie jest możliwa.

Czy i kiedy warto zlecić audyt SEO?

W większości przypadków zamówienie audytu SEO okaże się niezbędną inwestycją, która pozwoli znaleźć i wyeliminować kluczowe dla działania witryny błędy SEO i UX. Audyt można zamówić niemal w każdym momencie działania witryny (zarówno dla stron nowych jak i mających historię w sieci) oraz dla każdego rodzaju strony. Należy jednak pamiętać, że audyty SEO dotyczą wielu aspektów strony – odnoszą się do opublikowanych tekstów, profili w social mediach, linkowania (wewnętrznego i zewnętrznego) oraz poprawności budowy witryny z perspektywy WEB. Ważne jest, aby zamawiać audyt dla strony gotowej (w przypadku budowy nowego serwisu), która jest już wypełnioną treścią i wszystkimi zaplanowanymi i wdrożonymi funkcjami (na przykład działający moduł sklepowy).

Są oczywiście wyjątkowe sytuacje, w których audyt SEO będzie niepotrzebny. Kiedy? Nie zaleca się zamawiania audytu SEO dla strony w fazie koncepcyjnej – wtedy wystarczą dyrektywy dotyczące budowy witryny bądź napisania nowej treści. Innym przypadkiem są witryny, które nie były aktualizowane od lat, osadzone są na przestarzałych silnikach CMS lub po prostu ich wygląd i działanie nie daje szansy na prawidłowy rozwój kampanii marketingowej. Specjalista SEO wykonujący wstępną analizę niezbędną do wyceny audytu SEO może wówczas zarekomendować zlecenie budowy nowej witryny i zaoferować pomoc w zakresie nadzoru technicznego bądź konsultacji SEO.

Jakie dostępy są potrzebne, aby rozpocząć audyt SEO?

Do rozpoczęcia przygotowywania audytu SEO niezbędny jest dostęp do panelu Google Search Console (przydzielenie odpowiednich uprawnień do dodanej w panelu strony lub przekazanie dostępu do konta). Tylko to narzędzie wymaga bezpośredniego dostępu przydzielanego przez właściciela strony. Wszystkie inne narzędzia do analizy bądź usługi udostępniane przez Google dostępne są z poziomu specjalisty SEO i nie wymagają dodatkowych uprawnień. Eksperci pracujący nad audytami SEO wykorzystują swoje dostępy do płatnych usług i platform celem zgromadzenia niezbędnych danych do interpretacji, które później opisują w raporcie wraz z wszystkimi zaleceniami.

Jeżeli właściciel strony decyduje się na to, aby specjalista po zakończeniu prac nad audytem SEO rozpoczął prace również nad wdrożeniami, wówczas niezbędne są dostępy do panelu zarządzania stroną oraz dostępy FTP. Rodzaj i zakres dostępów zależy od tego, na jakim technicznym rozwiązaniu WEB-owym bazuje analizowany serwis (inne dostępy będą potrzebne do prac na własnym systemie CMS a inne na platformie utrzymanej w modelu SaaS).

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wszelkie wątpliwości dotyczące audytów SEO i przekonaliśmy Państwa, że w znakomitej większości taka usługa jest niezbędna, aby zaistnieć ze swoją stroną w Google. Zapraszamy do kontaktu celem uzyskania darmowej wyceny audytu i uzyskania wszelkich niezbędnych informacji związanych z warunkami współpracy.