Strona główna Darmowe porady SEO Certyfikat SSL – dlaczego jest ważny w SEO? Mixed content w SEO

Certyfikat SSL – dlaczego jest ważny w SEO? Mixed content w SEO

Autor InClick

Każda witryna, niezależnie od tego, czy jest to strona z ofertą usługową, czy sklep internetowy, powinna mieć dodatkowe zabezpieczenie w postaci protokołu HTTPS. Jest to czynnik istotny zarówno z punktu widzenia SEO, jak i z uwagi na zaufanie użytkownika. Przekonaj się, dlaczego warto postarać się o certyfikat SSL.

Czym jest certyfikat SSL?

Bezpieczeństwo danych to kwestia, obok której nie można w dzisiejszych czasach przejść obojętnie. Cyberprzestępcy nie ograniczają się wyłącznie do atakowania stron internetowych dużych firm o międzynarodowym zasięgu. Wręcz przeciwnie – ich celem coraz częściej stają się podmioty z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Hakerzy wychodzą z założenia, że niewielkie firmy przykładają o wiele mniejszą uwagę do kwestii bezpieczeństwa, choćby ze względu na ograniczone możliwości finansowe.

SSL, czyli Secure Sockets Layer, to certyfikat, który ochrania proces przesyłania danych pomiędzy serwerem a przeglądarką, z której korzysta użytkownik, czyli Twój potencjalny klient. W przypadku protokołu HTTPS połączenie jest szyfrowane. To istotne zabezpieczenie danych poufnych. Jeśli nie chcesz, aby informacje takie jak np. loginy, hasła, dane osobowe czy adresy e-mail użytkowników korzystających z Twojej strony internetowej trafiły w ręce niepowołanych osób, to koniecznie zmień HTTP na HTTPS.

Dlaczego warto wdrożyć certyfikat bezpieczeństwa?

Jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo przesyłanych danych, to bezapelacyjnie powinieneś wdrożyć SSL. Protokół bezpieczeństwa wpływa na pozycjonowania i poziom zaufania, jakim użytkownicy obdarzają Twój serwis. Sprawia też, że dane użytkowników są dodatkowo chronione – połączenie jest szyfrowane, a przez to trudniej jest wykraść poufne informacje.

Masz do wyboru różne rodzaje protokołów SSL. Dostępny jest zarówno płatny, jak i darmowy certyfikat bezpieczeństwa.

W jaki sposób można zweryfikować posiadanie certyfikatu SSL? Domena, która jest dodatkowo chroniona szyfrowanym połączeniem, oznaczona jest w przeglądarce kłódką. Pojawia się ona w pasku przeglądarki, np. Chrome. Wyszukiwarka Google docenia witryny mające protokół HTTPS i uznaje je za godne zaufania. SSL korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych.

Sprawdź, czy serwis nie ma duplikatów

Wdrożenie certyfikatu SSL niekiedy generuje pewne problemy, które mogą negatywnie przełożyć się na widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. W momencie, gdy uda Ci się zainstalować certyfikat SSL, może powstać duplikacja witryny. Aby wyeliminować ten problem, konieczne jest ustawienie poprawnych przekierowań, wówczas nie będą widoczne kopie witryny.

Chodzi o to, aby aktywna była tylko zabezpieczona wersja strony internetowej, czyli ta z HTTPS. Z wersji HTTP powinno zostać ustawione przekierowanie stałe 301. Co istotne, przekierowania dotyczą każdej podstrony, każdego adresu URL w ramach serwisu, a nie jedynie strony głównej.

Ustaw przekierowania do wersji docelowej

Jak zapewne już wiesz, wszelkie duplikaty są szkodliwe z punktu widzenia SEO. Sytuacja, w której dostępne są różne wersje Twojej strony (np. z HTTP i HTTPS) jest niedopuszczalna. Jeśli chcesz zweryfikować, czy istnieją powielone wersje serwisu, skorzystaj z któregoś z bezpłatnych narzędzi dostępnych w sieci.

Jak rozwiązać problem duplikatów serwisu internetowego? Wystarczy, że ustawisz prawidłowe przekierowania. Pamiętaj o tym, że docelowo powinna zostać tylko jedna strona. Jeśli masz aktywne 4 wersje (z WWW i bez WWW, z HTTP i HTTPS), wówczas przekierowanie stałe 301 musisz ustawić z trzech wersji na jedną docelową. Oczywiście wersją właściwą powinna być ta z zainstalowanym certyfikatem SSL.

Stosuj zabezpieczone linki i zasoby – mixed content nie jest dobry

Poziom bezpieczeństwa Twojego serwisu internetowego zależy od tego, czy przy wdrażaniu certyfikatu bezpieczeństwa nie powstały luki w zabezpieczeniu. Takie zagrożenie pojawia się w momencie, gdy np. grafiki na stronie oddają kod HTTP, pomimo że cały serwis został zabezpieczony HTTPS.

Zadbaj o to, aby Mixed Content nie pojawił się w Twojej witrynie. Sprawdź, czy w ramach serwisu nie występują żadne zasoby nieposiadające odpowiedniego zabezpieczenia. Do ustalenia niezabezpieczonych adresów URL możesz wykorzystać program skanujący – jest to rozwiązanie o wiele efektywniejsze i zdecydowanie mniej czasochłonne niż samodzielne wyszukiwanie luk w zabezpieczeniach.

Jeśli już uda Ci się ustalić, które adresy URL osłabiają bezpieczeństwo witryny, Twoim zadaniem będzie podmiana ich na linki zabezpieczone protokołem HTTPS. Pamiętaj, że użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę na bezpieczeństwo w sieci.

Jak certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? O czym należy pamiętać, wdrażając protokół HTTPS? Sprawdź, dlaczego istotne jest wykrycie duplikatów, ustawienie poprawnych przekierowań na wersję docelową, a także stosowanie zabezpieczonych linków i zasobów.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628