Strona główna Darmowe porady SEO Co to jest audyt SEO?

Co to jest audyt SEO?

Autor InClick

Co to jest audyt SEO? Kiedy warto go przeprowadzić? Czy darmowy audyt SEO faktycznie się opłaca?

Chcesz dowiedzieć się, jaka jest kondycja Twojej strony internetowej? Zależy Ci na tym, aby poznać wszystkie słabe punkty, które mogą przekładać się na mniejszą widoczność serwisu? Zdecyduj się na audyt SEO! Sprawdź, jakie korzyści przyniesie Ci kompleksowa analiza witryny.

Co to jest audyt SEO?

Audyt polega na szczegółowej analizie czynników on-site i off-site, które przekładają się na widoczność serwisu w sieci. Sprawdzana jest m.in. dostępność strony, stan indeksacji oraz niekiedy analiza działań podejmowanych przez konkurencję. Jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, to powinna być dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google. Audyt SEO pozwala sprawdzić stopień tego dopasowania.

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO można przeprowadzić zarówno w przypadku nowych stron, jak i witryn z długą historią. Najczęściej taka analiza wykonywana jest przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania lub w momencie, gdy podejmowane działania nie przynoszą żadnych efektów.

Analizie stopnia optymalizacji poddaje się i sklepy internetowe i strony usługowe, choć w przypadku tych pierwszych trzeba liczyć się ze sporym wydatkiem, który może oscylować w granicach nawet kilku tysięcy złotych. Zastanawiasz się, czy audyt SEO jest dobrym pomysłem w przypadku Twojej strony WWW? Skonsultuj się ze specjalistą SEO.

Jak wykonać audyt SEO?

Pomimo rozbudowanej strategii pozycjonowania, Twoja strona WWW wciąż wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania na odległych pozycjach? Pora poszukać przyczyn. Odpowiedzi na pytanie, dlaczego strategia SEO nie działa, może przynieść kompleksowy audyt SEO. Oczywiście pod warunkiem, że przeanalizowane zostaną wszystkie kluczowe elementy.

Przeczytaj:  Pozycjonowanie za efekt czy w abonamencie - czy takie SEO się opłaca?

Przeprowadzenie audytu SEO należy zacząć od weryfikacji stanu indeksacji witryny. Warto także sprawdzić jak (i czy w ogóle) serwis wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Miej na uwadze, że coraz więcej użytkowników przegląda strony internetowe, korzystając z tabletów oraz smartfonów. Rezygnując ze strony w wersji mobilnej, możesz stracić wielu potencjalnych klientów.

Kolejny krok to weryfikacja optymalizacji on-site i off-site. Sprawdź, m.in. meta dane oraz adresy URL. Istotny jest także stopień optymalizacji tekstów pod słowa kluczowe. To jednak jeszcze nie koniec. Analiza strony powinna także obejmować takie kwestie jak linkowanie (zewnętrzne oraz wewnętrzne) i przekierowania.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO?

Raport, który otrzymasz po audycie SEO, to doskonałe źródło wiedzy na temat Twojego serwisu. Z jednego dokumentu pozyskasz informacje dotyczące profilu linków, struktury witryny, poprawności kodu i optymalizacji pod wybrane frazy kluczowe. Dowiesz się, czy nagłówki w tekstach są ułożone w odpowiedniej kolejności i poznasz błędy techniczne, a także zalecenia dotyczące optymalizacji strony.

Płatny czy darmowy audyt SEO?

Jeśli masz zamiar przeprowadzać audyt, to w zasadzie masz dwie możliwości. Możesz zdecydować się na darmowy audyt strony internetowej (w znacznie okrojonym zakresie) lub na płatną analizę, którą przeprowadzi dla Ciebie doświadczona agencja SEO.

Które rozwiązanie jest lepsze? Wiele zależy, czego oczekujesz po takiej analizie. Jeśli chcesz zdobyć podstawową wiedzę o kondycji witryny, to rozwiązanie darmowe będzie wystarczające. Jeżeli natomiast chcesz mieć realny wpływ na widoczność strony i zależy Ci na tym, aby poprawić efekty pozycjonowania stron, to wybierz opcję płatną.

Ile kosztuje kompleksowy audyt serwisu internetowego?

Nie da się na tak postawione pytanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Koszt audytu SEO strony internetowej uzależniony jest od różnych czynników. Wpływ na to, jaka ostatecznie będzie jego cena, ma przede wszystkim wielkość witryny. Zamawiając audyt SEO, płacisz specjaliście za czas, który poświęci na analizę poszczególnych elementów. Im więcej jest podstron, tym przeprowadzenie analizy będzie bardziej czasochłonne, a Ty będziesz musiał przygotować się na większy wydatek.

Przeczytaj:  Algorytmy Google – co to jest?

Chcesz przeprowadzić kompleksowy audyt SEO swojej strony internetowej? Planujesz optymalizację serwisu i chcesz poznać jego słabe strony? Zgłoś się do nas! Zajmiemy się szczegółowym audytem Twojej strony, a w Twoje ręce trafi kompletny raport wraz z zaleceniami co do dalszych działań!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628