Strona główna Darmowe porady SEO Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

Autor InClick

Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego? Jak zaplanować działania SEO dla e-commerce?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Planujesz zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Zależy Ci na tym, aby dowiedzieć się, co obecnie dzieje się w świecie SEO i z jakimi wyzwaniami wiąże się pozycjonowanie? Przeczytaj nasz poradnik! Znajdziesz w nim praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak krok po kroku budować widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z kluczowych elementów rozbudowanej strategii nowoczesnego marketingu. Z wyszukiwarki Google korzysta coraz więcej Polaków. W czasach pandemii popularność e-commerce znacznie wzrosła. Jeśli chcesz, aby konsumenci trafiali do Twojego sklepu, zadbaj o wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Nie działaj jednak po omacku. Przypadkowe decyzje albo strategia wykorzystująca Black Hat SEO to przysłowiowy gwóźdź do trumny Twojego biznesu. Pozycjonowanie stron jest procesem, na który składa się wiele elementów. Jeśli chcesz, aby SEO prowadzone było zgodnie z aktualną wiedzą, zaufaj renomowanej agencji.

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego w Google?

Nie da się określić konkretnej stawki za pozycjonowanie e-commerce. Strategię działań SEO dopasowuje się do konkretnego typu klienta. Zakres prowadzonych działań uzależniony jest m.in. od wielkości firmy, branży, konkurencji fraz kluczowych oraz możliwości budżetowych.

Na jakie wydatki powinieneś się przygotować? Dużo zależy od tego, czy planujesz od razu przejść do realizacji strategii, czy wcześniej zdecydujesz się na audyt SEO. Istotną kwestią jest także optymalizacja sklepu – czy Twój e-commerce jest odpowiednio zoptymalizowany, czy też wymaga wielu godzin pracy specjalistów, którzy zajmą się zarówno warstwą techniczną, jak i dostosowaniem struktury tekstów oraz odpowiednim nasyceniem fraz.

Jak dobrać słowa kluczowe dla e-commerce?

Zastanawiasz się, od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Wyselekcjonuj frazy kluczowe, na które będziesz prowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego. Zastanów się zarówno nad brandowymi słowami kluczowymi, frazami ogólnymi, jak i wyrażeniami z długiego ogona. Sprawdź ich konkurencyjność i na tej podstawie oceń, czy działania SEO będą miały szansę zakończyć się sukcesem.

Wybrane słowa kluczowe możesz umieszczać w opisach kategorii, w opisach produktów, a także w tekstach alternatywnych grafik. Zadbaj o to, aby każda podstrona była odpowiednio zoptymalizowana. Dzięki temu wyszukiwarka wyświetli użytkownikowi taki odnośnik, który doprowadzi go wprost do oferty, na jakiej mu zależy.

Optymalizacja poszczególnych elementów w sklepie internetowym

Optymalizacja sklepu internetowego ma sprawić, że roboty Google spojrzą na Twój serwis przyjaźniejszym okiem. Zadowolony z efektów powinien być także potencjalny klient, który zyska przejrzystą strukturę informacji, intuicyjną nawigację oraz serwis dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że wyszukiwarka promuje te witryny, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników.

Optymalizując sklep internetowy, zwróć uwagę na takie elementy jak:

  • nawigacja;
  • struktura treści na stronach kategorii i kartach produktów (pamiętaj o unikalności zamieszczanych opisów!);
  • strony docelowe;
  • elementy graficzne (nie zapomnij o tekstach alternatywnych);
  • certyfikat SSL;
  • przekierowania;
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Postaw na SEO, zwiększ widoczność i zdobądź wartościowy ruch

Skuteczne pozycjonowanie to takie działania, które mają doprowadzić do osiągnięcia konkretnego celu. Najczęściej jest nim zwiększenie widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. Odpowiednio zaplanowana strategia SEO sklepu online doprowadzi także wartościowy ruch do Twojego serwisu, który przełoży się na wzrost konwersji.

Pozycjonując swój sklep, zaczynasz pozyskiwać klientów, którzy faktycznie są zainteresowani Twoją ofertą. SEO jest jednym z kluczowych elementów marketingu internetowego. Wymaga jednak czasu i odpowiednich nakładów finansowych. Pierwsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego zaobserwujesz po kilku tygodniach. Agencja SEO po zapoznaniu się ze specyfiką Twojej działalności przedstawi Ci szczegółowy cennik działań.

Jeśli nie masz czasu na samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego, skontaktuj się z nami! Zajmiemy się kompleksowym SEO i zadbamy o wzrost ruchu na Twojej stronie.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628