Strona główna SEO Co to jest pozycjonowanie witryny?

Co to jest pozycjonowanie witryny?

Autor InClick

Co to jest pozycjonowanie witryny? Dlaczego warto inwestować w SEO? Sprawdź, jak działa algorytm Google i przekonaj się, że opłaca się zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych!

Zdobywanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google jest coraz trudniejsze. Komplikacje wynikają nie tylko ze stale rosnącej konkurencji, lecz są także pokłosiem nieustannych zmian algorytmu Google. Światowemu gigantowi zależy na tym, aby dostarczać użytkownikom precyzyjnych odpowiedzi na pytania. Content słabej jakości odszedł do lamusa. Pozycjonowanie stron internetowych rządzi się obecnie zupełnie innymi prawami niż jeszcze kilka lat temu.

Pozycjonowanie strony – o co w tym chodzi?

Zapewne zaliczasz się do tych użytkowników sieci, którzy nie wyobrażają sobie codziennego funkcjonowania bez wyszukiwarki Google. Co robisz, gdy chcesz sprawdzić, za ile odjedzie najbliższy autobus albo gdzie w okolicy znajduje się przychodnia weterynaryjna? Pewnie, jak zdecydowana większość społeczeństwa, wpisujesz w wyszukiwarkę konkretne zapytanie i sprawdzasz pierwszy wynik. Jeśli znajdziesz odpowiedź, nie tracisz czasu na przeglądanie kolejnych linków. I tu właśnie jest problem.

Każdy właściciel serwisu internetowego, niezależnie od tego, czy prowadzi działalność handlową, czy usługową, chce, aby jego strona WWW wyświetlała się w organicznych wynikach wyszukiwania na jak najwyższych pozycjach. Rzecz w tym, że miejsc na pierwszej podstronie jest zaledwie 10, a chętnych o wiele, wiele więcej.

Co zatem zrobić, aby zwiększyć widoczność serwisu w Google? Jeśli pozycja strony w SERP-ie jest dalece niezadowalająca, pozostaje optymalizacja oraz pozycjonowanie stron WWW.

Od czego zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania?

Można pokusić się o najprostszą odpowiedź – wszystko zależy od tego, jak robot Google oceni Twoją witrynę lub sklep internetowy. Pozycjonowanie stron internetowych to szeroko zakrojone działania, obejmujące zarówno optymalizację serwisu (czynniki on-site i off-site), jak i content marketing oraz rozbudowę profilu linków. Ich celem jest zwiększenie widoczności serwisu w sieci na tyle, aby potencjalny klient, poszukujący określonych towarów lub usług, trafił właśnie do Ciebie.

Zwróć przy tym uwagę, że pozycjonowanie stron internetowych to proces. Jednostkowe działania optymalizacyjne mogą okazać się niewystarczające, zwłaszcza jeśli zmianie ulegnie algorytm wyszukiwarki. Jeśli inwestowałeś w SEO w przeszłości, to Twoja aktualna pozycja w wynikach wyszukiwania może zmienić się np. w wyniku działań podjętych przez konkurencję.

Jakie znaczenie w procesie pozycjonowania mają treści na stronie?

Google tak zmienia algorytmy wyszukiwarki, aby na najwyższych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania znalazły się te serwisy, które oferują użytkownikom atrakcyjny i wartościowy content. Jakość publikowanych treści ma coraz większe znaczenie. Jeśli myślisz o skutecznych działaniach SEO, nie możesz pominąć tego elementu w swojej strategii. Nie chodzi tylko o to, aby w tekście ofertowym czy w opisie produktu znalazła się ta, czy inna fraza.

Oczywiście, optymalne rozmieszczenie słów kluczowych jest istotne, jednak ogromną wagę należy obecnie przywiązywać przede wszystkim do jakości contentu i jego użyteczności. Zadbaj o to, aby treści w Twoim serwisie były aktualne. Załóż bloga, na którym będziesz umieszczać ciekawe artykuły. Możesz w nich np. poruszać kwestie, które najbardziej nurtują Twoich potencjalnych klientów. Inwestuj w evergreen content – to treści, które nie zestarzeją się przez bardzo długi czas.

Nie masz pomysłu na to, jak wzbogacić content na stronie internetowej? Inspiracji możesz poszukać u konkurencji. Pod żadnym pozorem jednak nie kopiuj nawet fragmentów tekstów. Każda publikacja powinna być unikalna. W przeciwnym razie pozycje Twojej strony, zamiast wzrosnąć, mogą drastycznie spaść. W takiej sytuacji, aby uzyskać zadowalający ruch w witrynie, będziesz musiał sięgnąć po kampanię linków sponsorowanych Google Ads.

Rozbudowa profilu linków w strategii SEO

Zastanawiając się nad tym, co to jest pozycjonowanie witryny i jak zaplanować strategię SEO, aby była skuteczna, nie można pominąć niezwykle istotnego aspektu, jakim jest rozbudowa i dywersyfikacja profilu linków. Specjalista SEO dobrze wie, z jakich miejsc pozyskiwać odnośniki i jak odpowiednio różnicować anchory. Dobrym pomysłem na rozszerzenie profilu linków zewnętrznych jest publikowanie artykułów gościnnych w serwisach tematycznych. Można też wykorzystać wpisy do katalogów oraz strony zapleczowe. Pamiętaj też o linkach wewnętrznych. Nie tylko wspomagają SEO, lecz także ułatwiają użytkownikowi nawigację w serwisie.

Jakie korzyści osiągniesz dzięki pozycjonowaniu stron internetowych?

Podstawowa korzyść wynikająca z pozycjonowania stron internetowych to większa widoczność strony w Google. Rosnąca popularność wyszukiwarek internetowych sprawia, że bezpłatne wyniki wyszukiwania są jednym z najbardziej wartościowych źródeł ruchu na stronie. Inwestując w skuteczne SEO, dotrzesz do nowych klientów, a także zwiększysz rozpoznawalność swojej marki. Wypracujesz przewagę konkurencyjną, która da Ci zadowalający zwrot z inwestycji.

Szukasz agencji SEO, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony? Napisz do nas – sprawdź, co możemy Ci zaoferować, aby podnieść widoczność strony w wyszukiwarce. Wykonamy analizę fraz kluczowych, przeprowadzimy audyt SEO, a w końcu zaplanujemy i wdrożymy skuteczną strategię, która przyczyni się do realizacji Twoich celów biznesowych!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628