Strona główna SEO Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

Autor InClick

Czy pozycjonowanie stron internetowych jest trudne? Planujesz rozpocząć działania SEO w swoim serwisie? Sprawdź, co powinieneś wiedzieć!

Zapytaj ultramaratończyka, czy przebiegnięcie 5 km jest trudne, a odpowie Ci, że to dla niego przysłowiowa bułka z masłem. Zadaj to samo pytanie początkującemu biegaczowi, a usłyszysz, że nawet na tak krótkim dystansie przeżywa piekielne katusze. Czy pozycjonowanie stron jest trudne? Tu sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, bo efekty zależą nie tylko od doświadczenia specjalisty SEO, lecz także od wielu innych czynników.

Jak działa wyszukiwarka internetowa?

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co sprawia, że jeden serwis jest wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania i to na wiele słów kluczowych, podczas gdy innym witrynom pomimo wytężonych wysiłków nie udaje się trafić na pierwszą podstronę SERP-a? Za ułożenie rankingu stron internetowych odpowiedzialne są roboty Google.

Zadanie robotów jest proste. W pierwszej kolejności skanują zawartość witryny, a następnie, wykorzystując złożony algorytm, wystawiają jej ocenę i przypisują konkretne miejsce w rankingu. Gdy użytkownik wpisze w pole wyszukiwania konkretną frazę, otrzymuje listę linków prowadzących do stron z wartościową i godną uwagi treścią.

Skanowanie i indeksowanie a pozycja w wynikach wyszukiwania

Skanowanie to proces badania zawartości sieci. Aby móc wyświetlić odnośnik do strony w wynikach wyszukiwania, roboty najpierw muszą w ogóle dowiedzieć się o istnieniu witryny. Nieustannie skanują sieć w poszukiwaniu nowych lub zaktualizowanych serwisów. Jeśli chcesz, aby roboty Google szybciej trafiły do Twojej witryny, wykorzystaj bezpłatne narzędzie Google Search Console i ręcznie dodaj stronę do indeksu.

Kolejny krok to indeksowanie. W Centrum Wyszukiwarki Google możesz znaleźć porady dotyczące tego, jak postępować, aby indeksowane przebiegało sprawnie. Zwróć uwagę m.in. na zwięzłe tytuły stron oraz nagłówki, dzięki którym roboty będą w stanie zorientować się w tematyce opublikowanych treści. Jeśli uzupełniasz content o grafikę, pamiętaj, aby do obrazów oraz filmów dodać teksty alternatywne.

Algorytm Google a pozycje stron w wyszukiwarce

Układając ranking, algorytm Google bierze pod uwagę czynniki takie jak dostosowanie witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, aktualne i przydatne treści oraz trzymanie się wskazówek Google dla webmasterów. Pamiętaj jednak, że algorytm nieustannie ewoluuje, co znacznie utrudnia prowadzenie skutecznych działań SEO.

Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

Jeśli zadajesz sobie pytanie, czy pozycjonowanie stron jest trudne, to spieszymy z odpowiedzią – tak, jest to zadanie trudne, a ponadto czasochłonne. I to niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy świadczysz usługi. Jeśli SEO ma być skuteczne, to wymaga wiedzy i doświadczenia. Wyszukiwarka Google rządzi się swoimi prawami, a algorytmy są nieustannie aktualizowane. Nie po to, aby utrudnić życie właścicielom stron walczącym o jak najwyższe pozycje, ale by użytkownicy otrzymywali jak najtrafniejsze wyniki wyszukiwania.

Kolejna zmienna, która utrudnia pozycjonowanie stron internetowych, to działania podejmowane przez konkurencję. Jeśli działasz w niszowej branży, to masz szczęście – nie będziesz miał zbyt wielu konkurentów w walce o czołowe pozycje w rankingu Google, a pozycjonowanie Twojej strony będzie łatwiejsze. W takim przypadku niekiedy wystarczy sama optymalizacja, aby zaobserwować pierwsze efekty.

Pozycjonowanie stron internetowych jest czasochłonne

Skuteczne pozycjonowanie wymaga także wiedzy oraz doświadczenia. Nie chodzi tylko o znajomość wytycznych. Potrzebny jest zmysł analityczny oraz umiejętność obsługi wielu narzędzi. Jeśli myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu strony internetowej, zastanów się, czy sprostasz temu zadaniu. Pomyśl, czy dysponujesz wystarczającą ilością czasu, aby nie tylko efektywnie prowadzić swój biznes, lecz by także zgłębiać tajniki SEO, przeprowadzać optymalizację strony i zdobywać odnośniki z wartościowych serwisów. W takiej sytuacji wynajęcie agencji SEO jest często o wiele bardziej opłacalnym rozwiązaniem.

Dlaczego mimo wszystko warto pozycjonować stronę WWW?

Jeśli wydaje Ci się, że pozycjonowanie jest zbyt trudne, możesz zdecydować się na Google Ads. Jednak w tym przypadku będziesz musiał płacić za każdego użytkownika, który odwiedzi Twój serwis. SEO pozwala z kolei osiągnąć wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, które znacznie zwiększą widoczność strony. Przeprowadź kalkulację i zdecyduj, co w Twoim przypadku jest korzystniejsze. Pamiętaj przy tym, że skuteczny marketing internetowy powinien uwzględniać rozbudowaną strategię promocyjną.

Jeśli prowadzisz niewielki biznes i zależy Ci na tym, aby dotrzeć do potencjalnych klientów z najbliższej okolicy, możesz zdecydować się na pozycjonowanie lokalne swojej strony internetowej. Taka strategia wymaga mniejszych nakładów finansowych, a prowadzi do większej widoczności w Google.

SEO to temat niezwykle złożony. Jeśli nie masz doświadczenia w tej materii, to nie decyduj się na samodzielne działania. Zaufaj doświadczonej agencji – napisz do nas. Jesteśmy otwarci na Twoje pytania!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy