Strona główna SEM Dynamiczne reklamy w Google Ads

Dynamiczne reklamy w Google Ads

Autor InClick

Google Ads daje Ci możliwość docierania m.in. do użytkowników wyszukiwarki, która należy do tej firmy i jest zdecydowanie najpopularniejsza na świecie. Co więcej, Twoje kreacje mogą wyświetlać się tym, którzy prawdopodobnie szukają produktów lub usług, które oferujesz. Google Ads daje Ci możliwość skorzystania z różnych rodzajów działań, a jednym z nich są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Jak to działa? Czym DSA (Dynamic Search Ads) różni się od standardowej reklamy w Google Ads?

Co to jest dynamiczna reklama w wyszukiwarce?

Pomiędzy standardowymi reklamami w wynikach wyszukiwania a tymi dynamicznymi są pewne podobieństwa, ale przede wszystkim jest kluczowa różnica. Otóż dynamiczne są generowane automatycznie – treść komunikatu wyświetlanego odbiorcy jest dopasowywana do wysłanego przez niego zapytania. Skoro tak, to w tym przypadku nie przechodzisz przez etap przygotowania listy słów kluczowych. Reklamy są wyświetlane na podstawie zawartości Twojej strony – nagłówki i landing page są automatycznie dopasowywane.

Załóżmy, że sprzedajesz wycieczki zagraniczne, a internauta wysłał do Google zapytanie „Egipt last minute” i takie propozycje masz na stronie. W takim przypadku w wynikach wyszukiwania wyświetli się reklama z nagłówkami dopasowanymi do tej frazy, a strona docelowa będzie tą, na której są dostępne takie oferty.

Jest to rozwiązanie polecane szczególnie w przypadku dużych witryn, przede wszystkim sklepów internetowych. W ich przypadku dopasowanie niezbędnych słów kluczowych jest bardzo trudnym zadaniem – może przecież chodzić o nawet setki podkategorii i tysiące produktów. Dzięki dynamicznym reklamom w wyszukiwarce można bez konieczności opracowania listy fraz wyświetlać się na przeróżne zapytania związane z Twoim asortymentem.

Kampania DSA sama wyszukuje słowa kluczowe, a przygotowanie reklamy nie powinno Ci sprawić większych problemów. Do największych zalet reklam dynamicznych w ramach Google Ads należy prostota przygotowania kampanii. Wprawdzie w dalszym ciągu teksty reklamy musisz przygotować sam, ale nagłówki, które szczególnie zwracają uwagę odbiorców, są generowane automatycznie. Kolejna kwestia – przygotowanie standardowej kampanii Google Ads jest bardzo czasochłonne. W przypadku reklam dynamicznych ten problem znika, gdyż zajmuje to dosłownie chwilę.

Natomiast nie jest tak, że takie kampanie są pozbawione wad. Na pewno należy do nich mniejsza kontrola, gdyż to algorytm Google Ads decyduje, jaka strona docelowa wyświetli się internaucie po wyszukaniu danego zapytania. Nie możesz mieć pewności, że dopasowanie będzie w tym przypadku optymalne. Oczywiście i tutaj możesz kontrolować, po jakich zapytaniach internauci dotarli na Twoją stronę przez Google Ads oraz ewentualnie optymalizować content na stronie tak, aby lepiej trafiał w oczekiwania odbiorców.

Problemy mogą również dotyczyć nagłówków. Wprawdzie reklamy dynamiczne w Google Ads ogólnie działają dobrze, nagłówki są odpowiednio dopasowywane, ale istnieje ryzyko błędów. Sam możesz je ograniczyć poprzez jak najlepsze dopasowanie treści na stronie do jej zawartości. Dlatego warto popracować nad optymalizacją contentu poszczególnych zakładek.

Jak włączyć reklamy dynamiczne Google Ads?

Skorzystanie z dynamicznej reklamy w Google Ads nie powinno Ci przysporzyć większych problemów. Jeśli masz już konto w tym systemie, to zaloguj się, a następnie kliknij Nowa kampania.

Źródło: Google Ads

Następnie wybierz jeden z wyświetlony celów kampanii, ewentualnie możesz kliknąć kampanię bez celu.

Źródło: Google Ads

Jako typ kampanii wybierz sieć wyszukiwania.

Źródło: Google Ads

Wybierz wyniki, które chcesz uzyskać dzięki kampanii i kliknij Dalej.

Źródło: Google Ads

W kolejnym kroku masz kilka pól do wypełnienia. Podaj nazwę kampanii (w zasadzie dowolną), wybierz lokalizację grupy docelowej, język, którym posługują się klienci, podaj budżet dzienny dla kampanii i wybierz formę określania stawek. Przewiń stronę na górę do Ustawień ogólnych kampanii.

Źródło: Google Ads

Rozwiń tę pozycję, podaj adres strony i jej język. Następnie kliknij na dole strony Zapisz i kontynuuj.

Źródło: Google Ads

Teraz musisz jeszcze utworzyć reklamę dynamiczną. Najpierw na górze strony zmień typ kreacji ze standardowej na dynamiczną.

Źródło: Google Ads

Teraz dodaj nową grupę reklam. Podaj jej nazwę i zaznacz kategorie – cele reklam dynamicznych. Od razu możesz zobaczyć na podglądzie, jakby wyglądała kreacja. Możesz również wybrać, czy reklamy mają kierować na wszystkie strony Twojej witryny, czy tylko na wybrane. Po tych krokach kliknij Zapisz i kontynuuj.

Teraz pozostało Ci już tylko utworzenie reklamy. Tutaj Twoja rola jest ograniczona do minimum, gdyż wystarczy, że wprowadzisz 2 teksty o długości do 90 zzs. Jeśli wszystko jest w porządku, to kliknij Zapisz i gotowe. Twoje reklamy zaczną się wyświetlać w Google wtedy, gdy zasilisz konto środkami.

Źródło: Google Ads

Włączenie kampanii to jedno, ale przed Tobą kluczowy krok, a mianowicie – kontrolowanie wyników działań. Sprawdzaj, po jakich słowach kluczowych internauci docierali na Twoją stronę. W przypadku dynamicznych reklam również masz możliwość wykluczeń nie tylko określonych słów kluczowych, ale również konkretnych stron w serwisie, kategorii i nie tylko. Wyłącznie monitorując wyniki, możesz je optymalizować oraz osiągać coraz lepsze rezultaty.

Dynamiczne reklamy w Google Ads

Ta forma reklamy w ramach Google Ads jest polecana przede wszystkim właścicielom dużych sklepów WWW. Może ona zdecydowanie ułatwić przygotowanie i prowadzenie kampanii w stosunku do jej standardowej wersji. Niezmiennie jednak powinieneś systematycznie monitorować, jakie osiągasz rezultaty oraz optymalizować kampanię.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628