Strona główna SEO Ile kosztuje audyt SEO?

Ile kosztuje audyt SEO?

Autor InClick

Audyt SEO to analiza serwisu pod kątem jego widoczności w wyszukiwarkach internetowych z naciskiem na wyszukiwarkę Google. Celem audytu jest wskazanie mocnych i słabych stron oraz przedstawienie rekomendacji, dzięki którym strona www będzie widoczna w wynikach organicznych na jak największą liczbę słów kluczowych, które wpisują potencjalni klienci w okienko wyszukiwarki, i jednocześnie aby te słowa kluczowe znalazły się na jak najwyższych pozycjach w wynikach organicznych.

Jaki jest cel audytu?

Celem audytu jest oczywiście poprawa działania Twojego serwisu oraz zbudowanie jak największej jego widoczności w wynikach organicznych. Dobrze przygotowany serwis lepiej się indeksuje i zaczyna pozyskiwać większą liczbę klientów – a co za tym idzie – rośnie sprzedaż.

Audyt ma na celu przeprowadzenie analizy od strony technicznej, treściowej (on site) oraz linkbuildingu (off site – o ile linkbuilding był przeprowadzany).

Celem audytu jest także wskazanie rozwiązań, które wykonała konkurencja, a których nie ma w analizowanych serwisie i które jednocześnie mogą przynieść pozytywne rezultaty w audytowanej stronie www.

Od czego zależy koszt audytu SEO?

Cena audytu zależy od wielu czynników, jednak można wskazać kilka najwazniejszych i są to:

  • zakres przeprowadzanego audytu pod kątem działań i analiz, które trzeba przeprowadzić podczas prac audytorskich
  • stopień zaawansowania strony www ze szczególnym uwzględnieniem technologii w jakiej jest wykonany serwis
  • wielkość serwisu czyli liczba podstron do przeanalizowania oraz architektura informacji jaka za tym stoi
  • koszt narzędzi i wiedza po stronie specjalistów wykonujących audyt

Ile kosztuje przeprowadzenie audytu SEO?

Patrząc przez pryzmat serwisu należy uwzględnić następujące części w audycie:

1. Analiza treści

Na analizę treści składa się m.in.:

  • dobranie słów kluczowych
  • zaprojektowanie i wykonanie odpowiedniej architektury informacji z uwzględnieniem opracowanych słów kluczowych (mówiąc kolokwialnie – zaprojektowanie menu)
  • opracowanie zasad związanych z przygotowywaniem meta title oraz description
  • analiza nagłówków H1-H6 wraz z przedstawieniem rekomendacji oraz przebudowy poszczególnych kategorii, podkategorii, kart produktowych, usług i storny głównej – tutaj praktycznie pokazujemy na makietach jak powinna wyglądać dana strona

2. Analiza techniczna

Na analizę techniczną składa się m.in.:

  • analiza danych zawartych w Google Search Console – jest to analiza, którą należy bezwzględnie uwzględnić w audycie SEO
  • linkowanie wewnętrzne jako element strategii SEO
  • analiza indeksowania serwisu ze szczególnym uwzględnieniem implementacji parametru canonical oraz href lang, paginacji (stronicowania), przekierowań itd.
  • prędkość ładowania serwisu
  • użycie i wykorzystanie grafik wraz z parametrem ALT

3. Analiza linków zwrotnych

Na analizę linków składa się m.in.:

  • analiza linków z uwzględnieniem rozkładów słów kluczowych (anchorów)
  • sposób i rozmieszczenie linków z podzialem na parametry nofollow, dofollow
  • wykorzystanie social media w linkbuidlingu

Koszt czyli cena przeprowadzenia kompleksowane audytu SEO zaczyna się od 1900 zł netto.

Do przeprowadzenia właściwiej wyceny audytu niezbędne sa następujące informacje:

  • słowa kluczowe, na które serwis jest lub był widoczny (albo ma być widoczny)
  • wskazanie minimum 2-3 serwisów konkurencyjnych, których dane można wykorzystać do przeprowadzenia audytu
  • dostęp do Google Search Console – zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze można otrzymać wgląd do tego narzędzia jednak dane tam zawarte niejednokrotnie ułatwiają przeprowadzenie audytu i zaproponowanie właściwych rekomendacji czy rozwiązań

Co można zyskać po przeprowadzeniu i wdrożeniu audytu SEO?

Przeprowadzenie a przede wszystkim całościowe wdrożenie audytu SEO pozwoli na:

  • polepszenie indeksacji serwisu a tym samym na zwiększenie widoczności co z kolei przełoży się na wzrost ruchu organicznego do serwisu
  • ruch na stronie będzie wartościowy a to oznacza, że jego wzrost będzie przekładał się na wzrost sprzedaży usług czy produktów w sklepie
  • zbudowany zostanie zasięg a to z kolei przełoży się na rozpoznawalność marki
  • odpowiedni dobór słów kluczowych an etapie audytu pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy docelowej ściagają potencjalnych kupujących

Jak wygląda wykonanie audytu SEO oraz poźniejsza współpraca?

W skład wyceny audytu wchodzą również godziny konsultacyjne. To oznacza, że na etapie wdrażania oraz po wdrożeniu jesteśmy cały czas do Twojej dyspozycji. Przeprowadzanie audyty SEO można zawrzeć w następujacych krokach:

Krok 1: wykonujemy wywiad czyli weryfikujemy listę słów kluczowych, dostęp do GSC/GA, listę konkurencyjnych serwisów do analizy

Krok 2: przeprowadzamy wywiad z Tobą na czym najbardziej Ci zależy, jakie są istotne cele do osiagnięcia, jakie są potencjalne problemy z serwisem, które zauważono w trakcie jego działania

Krok 3: wykonujemy audyt czyli przygotowujemy dokument, w którym zawarte będą błędy oraz rekomendacje dotyczące ich poprawienia

Krok 4: przesyłamy dokument do Ciebie i czekamy aż sie z nim zapoznasz oraz prześlesz pytania i uwagi do niego

Krok 5: gdy zaczniesz wdrażać audyt jesteśmy do Twojej dyspozycji i asystujemy przy wdrożeniu

Krok 6: po wdrożeniu wykonujemy reaudyt i jeśli zachodzi taka konieczność przesyłamy rekomendacje uzupełniające

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania związane z audytem SEO zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego.

  1. Dlaczego warto zainwestować w audyt SEO?

    Jest to bardzo opłacalne na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim może poprawić widoczność
    Twojej strony oraz generować większy ruch organiczny.

  2. Od czego zależy koszt audytu SEO?

    Od jego zakresu pod kątem analiz i działań, stopnia zaawansowania strony, wielkości serwisu czy
    kosztów narzędzi. Trzeba także mieć na uwadze wiedzę oraz kompetencje specjalisty
    przeprowadzającego audyt.

  3. Z jakich elementów składa się audyt SEO?

    Godne wyszczególnienia części w audycie SEO to: analiza treści, analiza techniczna oraz analiza
    linków zwrotnych. Każda z tych części zawiera kilka mniejszych elementów.

  4. Ile kosztuje audyt SEO?

    Ceny zaczynają się od 1900 zł. Wszystko zależy od obszerności strony, doświadczenia osoby
    przeprowadzającej audyt oraz wielu innych czynników.

0 komentarz
0

Inne ciekawe tematy

Skomentuj