Audyt SEO to analiza serwisu pod kątem jego widoczności w wyszukiwarkach internetowych z naciskiem na wyszukiwarkę Google. Celem audytu jest wskazanie mocnych i słabych stron oraz przedstawienie rekomendacji, dzięki którym strona www będzie widoczna w wynikach organicznych na jak największą liczbę słów kluczowych, które wpisują potencjalni klienci w okienko wyszukiwarki, i jednocześnie aby te słowa kluczowe znalazły się na jak najwyższych pozycjach w wynikach organicznych.
Jaki jest cel audytu?
Celem audytu jest oczywiście poprawa działania Twojego serwisu oraz zbudowanie jak największej jego widoczności w wynikach organicznych. Dobrze przygotowany serwis lepiej się indeksuje i zaczyna pozyskiwać większą liczbę klientów – a co za tym idzie – rośnie sprzedaż.
Audyt ma na celu przeprowadzenie analizy od strony technicznej, treściowej (on site) oraz linkbuildingu (off site – o ile linkbuilding był przeprowadzany).
Celem audytu jest także wskazanie rozwiązań, które wykonała konkurencja, a których nie ma w analizowanych serwisie i które jednocześnie mogą przynieść pozytywne rezultaty w audytowanej stronie www.
Od czego zależy koszt audytu SEO?
Cena audytu zależy od wielu czynników, jednak można wskazać kilka najwazniejszych i są to:
- zakres przeprowadzanego audytu pod kątem działań i analiz, które trzeba przeprowadzić podczas prac audytorskich
- stopień zaawansowania strony www ze szczególnym uwzględnieniem technologii w jakiej jest wykonany serwis
- wielkość serwisu czyli liczba podstron do przeanalizowania oraz architektura informacji jaka za tym stoi
- koszt narzędzi i wiedza po stronie specjalistów wykonujących audyt
Ile kosztuje przeprowadzenie audytu SEO?
Patrząc przez pryzmat serwisu należy uwzględnić następujące części w audycie:
1. Analiza treści
Na analizę treści składa się m.in.:
- dobranie słów kluczowych
- zaprojektowanie i wykonanie odpowiedniej architektury informacji z uwzględnieniem opracowanych słów kluczowych (mówiąc kolokwialnie – zaprojektowanie menu)
- opracowanie zasad związanych z przygotowywaniem meta title oraz description
- analiza nagłówków H1-H6 wraz z przedstawieniem rekomendacji oraz przebudowy poszczególnych kategorii, podkategorii, kart produktowych, usług i storny głównej – tutaj praktycznie pokazujemy na makietach jak powinna wyglądać dana strona
2. Analiza techniczna
Na analizę techniczną składa się m.in.:
- analiza danych zawartych w Google Search Console – jest to analiza, którą należy bezwzględnie uwzględnić w audycie SEO
- linkowanie wewnętrzne jako element strategii SEO
- analiza indeksowania serwisu ze szczególnym uwzględnieniem implementacji parametru canonical oraz href lang, paginacji (stronicowania), przekierowań itd.
- prędkość ładowania serwisu
- użycie i wykorzystanie grafik wraz z parametrem ALT
3. Analiza linków zwrotnych
Na analizę linków składa się m.in.:
- analiza linków z uwzględnieniem rozkładów słów kluczowych (anchorów)
- sposób i rozmieszczenie linków z podzialem na parametry nofollow, dofollow
- wykorzystanie social media w linkbuidlingu
Koszt czyli cena przeprowadzenia kompleksowane audytu SEO zaczyna się od 1900 zł netto.
Do przeprowadzenia właściwiej wyceny audytu niezbędne sa następujące informacje:
- słowa kluczowe, na które serwis jest lub był widoczny (albo ma być widoczny)
- wskazanie minimum 2-3 serwisów konkurencyjnych, których dane można wykorzystać do przeprowadzenia audytu
- dostęp do Google Search Console – zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze można otrzymać wgląd do tego narzędzia jednak dane tam zawarte niejednokrotnie ułatwiają przeprowadzenie audytu i zaproponowanie właściwych rekomendacji czy rozwiązań
Co można zyskać po przeprowadzeniu i wdrożeniu audytu SEO?
Przeprowadzenie a przede wszystkim całościowe wdrożenie audytu SEO pozwoli na:
- polepszenie indeksacji serwisu a tym samym na zwiększenie widoczności co z kolei przełoży się na wzrost ruchu organicznego do serwisu
- ruch na stronie będzie wartościowy a to oznacza, że jego wzrost będzie przekładał się na wzrost sprzedaży usług czy produktów w sklepie
- zbudowany zostanie zasięg a to z kolei przełoży się na rozpoznawalność marki
- odpowiedni dobór słów kluczowych an etapie audytu pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy docelowej ściagają potencjalnych kupujących
Jak wygląda wykonanie audytu SEO oraz poźniejsza współpraca?
W skład wyceny audytu wchodzą również godziny konsultacyjne. To oznacza, że na etapie wdrażania oraz po wdrożeniu jesteśmy cały czas do Twojej dyspozycji. Przeprowadzanie audyty SEO można zawrzeć w następujacych krokach:
Krok 1: wykonujemy wywiad czyli weryfikujemy listę słów kluczowych, dostęp do GSC/GA, listę konkurencyjnych serwisów do analizy
Krok 2: przeprowadzamy wywiad z Tobą na czym najbardziej Ci zależy, jakie są istotne cele do osiagnięcia, jakie są potencjalne problemy z serwisem, które zauważono w trakcie jego działania
Krok 3: wykonujemy audyt czyli przygotowujemy dokument, w którym zawarte będą błędy oraz rekomendacje dotyczące ich poprawienia
Krok 4: przesyłamy dokument do Ciebie i czekamy aż sie z nim zapoznasz oraz prześlesz pytania i uwagi do niego
Krok 5: gdy zaczniesz wdrażać audyt jesteśmy do Twojej dyspozycji i asystujemy przy wdrożeniu
Krok 6: po wdrożeniu wykonujemy reaudyt i jeśli zachodzi taka konieczność przesyłamy rekomendacje uzupełniające
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania związane z audytem SEO zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego.