Strona główna SEO Ile kosztuje audyt SEO?

Ile kosztuje audyt SEO?

Autor InClick
ile-kosztuje-audyt-seo

Audyt SEO to analiza serwisu pod kątem jego widoczności w wyszukiwarkach internetowych z naciskiem na wyszukiwarkę Google. Celem audytu jest wskazanie mocnych i słabych stron oraz przedstawienie rekomendacji, dzięki którym strona www będzie widoczna w wynikach organicznych na jak największą liczbę słów kluczowych, które wpisują potencjalni klienci w okienko wyszukiwarki, i jednocześnie aby te słowa kluczowe znalazły się na jak najwyższych pozycjach w wynikach organicznych.

Jaki jest cel audytu?

Celem audytu jest oczywiście poprawa działania Twojego serwisu oraz zbudowanie jak największej jego widoczności w wynikach organicznych. Dobrze przygotowany serwis lepiej się indeksuje i zaczyna pozyskiwać większą liczbę klientów – a co za tym idzie – rośnie sprzedaż.

Audyt ma na celu przeprowadzenie analizy od strony technicznej, treściowej (on site) oraz linkbuildingu (off site – o ile linkbuilding był przeprowadzany).

Celem audytu jest także wskazanie rozwiązań, które wykonała konkurencja, a których nie ma w analizowanych serwisie i które jednocześnie mogą przynieść pozytywne rezultaty w audytowanej stronie www.

Od czego zależy koszt audytu SEO?

Cena audytu zależy od wielu czynników, jednak można wskazać kilka najwazniejszych i są to:

  • zakres przeprowadzanego audytu pod kątem działań i analiz, które trzeba przeprowadzić podczas prac audytorskich
  • stopień zaawansowania strony www ze szczególnym uwzględnieniem technologii w jakiej jest wykonany serwis
  • wielkość serwisu czyli liczba podstron do przeanalizowania oraz architektura informacji jaka za tym stoi
  • koszt narzędzi i wiedza po stronie specjalistów wykonujących audyt

Ile kosztuje przeprowadzenie audytu SEO?

Patrząc przez pryzmat serwisu należy uwzględnić następujące części w audycie:

1. Analiza treści

Na analizę treści składa się m.in.:

  • dobranie słów kluczowych
  • zaprojektowanie i wykonanie odpowiedniej architektury informacji z uwzględnieniem opracowanych słów kluczowych (mówiąc kolokwialnie – zaprojektowanie menu)
  • opracowanie zasad związanych z przygotowywaniem meta title oraz description
  • analiza nagłówków H1-H6 wraz z przedstawieniem rekomendacji oraz przebudowy poszczególnych kategorii, podkategorii, kart produktowych, usług i storny głównej – tutaj praktycznie pokazujemy na makietach jak powinna wyglądać dana strona

2. Analiza techniczna

Na analizę techniczną składa się m.in.:

  • analiza danych zawartych w Google Search Console – jest to analiza, którą należy bezwzględnie uwzględnić w audycie SEO
  • linkowanie wewnętrzne jako element strategii SEO
  • analiza indeksowania serwisu ze szczególnym uwzględnieniem implementacji parametru canonical oraz href lang, paginacji (stronicowania), przekierowań itd.
  • prędkość ładowania serwisu
  • użycie i wykorzystanie grafik wraz z parametrem ALT

3. Analiza linków zwrotnych

Na analizę linków składa się m.in.:

  • analiza linków z uwzględnieniem rozkładów słów kluczowych (anchorów)
  • sposób i rozmieszczenie linków z podzialem na parametry nofollow, dofollow
  • wykorzystanie social media w linkbuidlingu

Koszt czyli cena przeprowadzenia kompleksowane audytu SEO zaczyna się od 1900 zł netto.

Do przeprowadzenia właściwiej wyceny audytu niezbędne sa następujące informacje:

  • słowa kluczowe, na które serwis jest lub był widoczny (albo ma być widoczny)
  • wskazanie minimum 2-3 serwisów konkurencyjnych, których dane można wykorzystać do przeprowadzenia audytu
  • dostęp do Google Search Console – zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze można otrzymać wgląd do tego narzędzia jednak dane tam zawarte niejednokrotnie ułatwiają przeprowadzenie audytu i zaproponowanie właściwych rekomendacji czy rozwiązań

Co można zyskać po przeprowadzeniu i wdrożeniu audytu SEO?

Przeprowadzenie a przede wszystkim całościowe wdrożenie audytu SEO pozwoli na:

  • polepszenie indeksacji serwisu a tym samym na zwiększenie widoczności co z kolei przełoży się na wzrost ruchu organicznego do serwisu
  • ruch na stronie będzie wartościowy a to oznacza, że jego wzrost będzie przekładał się na wzrost sprzedaży usług czy produktów w sklepie
  • zbudowany zostanie zasięg a to z kolei przełoży się na rozpoznawalność marki
  • odpowiedni dobór słów kluczowych an etapie audytu pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy docelowej ściagają potencjalnych kupujących

Jak wygląda wykonanie audytu SEO oraz poźniejsza współpraca?

W skład wyceny audytu wchodzą również godziny konsultacyjne. To oznacza, że na etapie wdrażania oraz po wdrożeniu jesteśmy cały czas do Twojej dyspozycji. Przeprowadzanie audyty SEO można zawrzeć w następujacych krokach:

Krok 1: wykonujemy wywiad czyli weryfikujemy listę słów kluczowych, dostęp do GSC/GA, listę konkurencyjnych serwisów do analizy

Krok 2: przeprowadzamy wywiad z Tobą na czym najbardziej Ci zależy, jakie są istotne cele do osiagnięcia, jakie są potencjalne problemy z serwisem, które zauważono w trakcie jego działania

Krok 3: wykonujemy audyt czyli przygotowujemy dokument, w którym zawarte będą błędy oraz rekomendacje dotyczące ich poprawienia

Krok 4: przesyłamy dokument do Ciebie i czekamy aż sie z nim zapoznasz oraz prześlesz pytania i uwagi do niego

Krok 5: gdy zaczniesz wdrażać audyt jesteśmy do Twojej dyspozycji i asystujemy przy wdrożeniu

Krok 6: po wdrożeniu wykonujemy reaudyt i jeśli zachodzi taka konieczność przesyłamy rekomendacje uzupełniające

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania związane z audytem SEO zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj