Strona główna Darmowe porady SEO Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Autor InClick

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Sprawdź, od czego zależy cennik i na jaki koszt SEO się przygotować!

Jesteś właścicielem sklepu internetowego czy prowadzisz działalność usługową? Działasz w niezwykle konkurencyjnej branży, a może zagospodarowałeś niszę na lokalnym rynku? Te pytania to nie wrodzona ciekawość – od udzielonych odpowiedzi zależy cena pozycjonowania Twojego serwisu internetowego. Sprawdź, co jeszcze ma wpływ na cennik agencji SEO!

Bezpłatne wyniki wyszukiwania a pozycjonowanie stron internetowych

Niezależnie od specyfiki działalności czy wielkości firmy, zapewne zgodzisz się, że bezpłatne wyniki wyszukiwania to doskonałe źródło wartościowego ruchu. Bezpłatne to słowo klucz. Alternatywą są oczywiście płatne wyniki wyszukiwania, czyli kampania linków sponsorowanych Google Ads. Jednak to „bezpłatne” przyciąga jak magnes. Jak to, można dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, nie wydając na działania reklamowe ani złotówki? Niestety, taki scenariusz jest zbyt piękny, aby mógł być prawdziwy.

Jeśli użytkownik znajdzie się na Twojej stronie internetowej dzięki linkowi wyświetlonemu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to oczywiście za to kliknięcie nic nie zapłacisz. Jednak droga na szczyt SERP-a jest tym dłuższa, im większa jest Twoja konkurencja. I tu dochodzimy do sedna – koszt pozycjonowania to Twoja „opłata” za użytkowników pozyskiwanych z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron – wycena usługi SEO, czyli od czego zależy cennik pozycjonowania stron internetowych

Koszt pozycjonowania strony WWW uzależniony jest przynajmniej od kilku czynników. Planujesz pozycjonowanie lokalne, czy zależy Ci na pozyskiwaniu klientów z całego kraju? Chcesz zdobyć wysokie pozycje na frazy ogólne, a może celujesz w pozycjonowanie fraz z długiego ogona? Prowadzisz sklep internetowy czy działasz w branży usługowej? Masz niewielką firmę, czy zarządzasz przedsiębiorstwem o międzynarodowych aspiracjach?

Strategia pozycjonowania powinna być przede wszystkim dopasowana do Twoich potrzeb i oczekiwań. Zastanów się, co chcesz osiągnąć i jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na działania związane z SEO. Pamiętaj, że na efektywne pozycjonowanie składa się odpowiednio zaplanowany content marketing, a także umiejętna rozbudowa profilu linków o odnośniki z wartościowych źródeł. To od wielkości Twojego budżetu będzie zależał zakres podejmowanych działań.

Ile kosztuje pozycjonowanie – przykładowe pakiety

Jaki budżet jest potrzebny na działania SEO? Jak sprawdzić realny koszt pozycjonowania sklepu internetowego i strony WWW?

To jednak nie jest tak, że na skuteczne pozycjonowanie mogą liczyć jedynie duże firmy o odpowiednio zasobnym portfelu. Jeśli prowadzisz małą firmę, pozycjonowanie Twojej strony będzie po prostu inaczej zaplanowane. Dla małych firm optymalnym rozwiązaniem jest lokalne pozycjonowanie stron. W tym przypadku duże znaczenie będzie miał content marketing oraz odpowiedni dobór fraz kluczowych, które z jednej strony nie są zbyt konkurencyjne, a z drugiej – cechują się potencjałem, jeśli chodzi o generowanie wartościowego ruchu w przyszłości.

Jeśli chcesz poznać realny koszt pozycjonowania, to weź pod uwagę w swoich obliczeniach cennik poszczególnych działań, które wchodzą w skład optymalnie zaplanowanej strategii. Nie chodzi tylko o zapłatę specjaliście za jego wiedzę i doświadczenie. Specjalista SEO nie jest jedyną osobą zaangażowaną w proces pozycjonowania witryny. Są też copywriterzy, którzy zajmą się tworzeniem wartościowych treści na stronie. Zwróć uwagę także koszty związane z pozyskiwaniem linków z wartościowych serwisów.

Mała firma, która celuje w pozycjonowanie lokalne, może zamknąć budżet SEO w granicach 1 200 zł netto miesięcznie. Im większego nakładu pracy będzie wymagała optymalizacja serwisu i im większa będzie skala podejmowanych działań, tym oczywiście cena będzie wyższa.

Tanie pozycjonowanie – sprawdź, czego unikać!

Niech Cię nie skuszą tanie oferty pozycjonowania. Pamiętasz, jak babcia powtarzała, że co tanie, to drogie? Miała rację! Skuteczną strategię pozycjonowania może zaproponować Ci jedynie doświadczony specjalista. Wyszukiwarka Google bardzo nie lubi tanich trików. Czasy, w których Black Hat SEO wystarczyło, aby wspiąć się na szczyt bezpłatnych wyników wyszukiwania, bezpowrotnie minęły. Obecnie za niewłaściwe praktyki SEO Twoja strona może zostać ukarana filtrem.

Jeśli chcesz podnieść widoczność strony WWW, zainwestuj w kompleksową usługę pozycjonowania. Nie zamawiaj masowo tanich tekstów naszpikowanych słowami kluczowymi. Nie kupuj na własną rękę linków pochodzących z podejrzanych stron. Algorytm Google nie da się oszukać. Postaw na sprawdzony kierunek, który zaowocuje stabilnymi pozycjami w SERP-ie.

Ile będzie kosztować pozycjonowanie?

Tak naprawdę na to pytanie nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Można szacować pewne widełki, jednak ostateczna cena pozycjonowania stron będzie wypadkową różnych czynników. Koszt pozycjonowania witryn internetowych można określić dopiero po otrzymaniu dostępów do narzędzi takich jak Google Analytics i Google Search Console i po zapoznaniu się z kondycją serwisu.

Szukasz specjalisty SEO, który przeprowadzi u Ciebie audyt SEO, podpowie, jak powinna wyglądać optymalizacja Twojej strony, zajmie się analizą fraz kluczowych, a także stworzy i wdroży kompleksową strategię pozycjonowania? Napisz do nas, a otrzymasz przykładowy cennik.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628