Strona główna Darmowe porady SEO Jak budować treści na blogu firmowym?

Jak budować treści na blogu firmowym?

Autor InClick

Prowadzisz bloga i chcesz, aby publikowane przez Ciebie treści docierały do jak najszerszego grona czytelników? Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie bloga jest w ogóle możliwe? Sprawdź, jakie działania SEO możesz podjąć, aby poprawić widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Przekonaj się, że w Twoim przypadku hasło content is the king sprawdzi się jak nigdzie indziej!

Content plan

Jak tworzyć wartościowy content? Nie można pominąć etapu planowania treści. Optymalizacja bloga i audyt SEO Twojej strony pomogą Ci dobrać odpowiednie słowa kluczowe dostosowane do Twojej branży. Plan tworzenia treści zacznij od wyboru tematów, które zachęcą odbiorców do regularnego czytania Twojego bloga.

Każdy wpis na blog firmowy powinien składać się z:

  • title, czyli tytułu wpisu;
  • nagłówka H1, w którym będzie zawarta główna fraza kluczowa;
  • nagłówka H2, który zawiera kolejne słowa kluczowe;
  • linkowanie wewnętrzne np. odnośnik do innych treści na stronie;
  • linkowanie zewnętrzne, jeśli jest potrzebne;
  • opisu meta description, w którym dobrze jest użyć wszystkich słów kluczowych.

Jak struktura danego artykułu wpływa na pozycjonowanie bloga firmowego? Przede wszystkim dobrze przygotowane wpisy cieszą się zainteresowaniem odbiorców. Mogą oni pod wpływem konkretnych treści na Twojej stronie przejść do sklepu internetowego i dokonać zakupu produktu lub usługi.

Osoby zachęcone Twoimi treściami mogą też polecić je innym osobom. Takie działania zwiększą ruch na stronie oraz poprawią pozycję bloga w wyszukiwarce. Odpowiednio przygotowany tekst i frazy kluczowe są czytelne także dla robotów Google. Jeśli przez pół roku Twoje treści będą przyciągały nowych klientów, poprawi się nie tylko widoczność bloga w sieci. Przekonasz się też, że ruch organiczny w Google Analytics będzie zwiększony.

Przeczytaj:  Emoji – jak dodać je na stronie i czy mają wpływ na SEO?

W opracowaniu planu treści na bloga warto zaangażować nie tylko osoby, które potrafią pisać w interesujący sposób, ale przede wszystkim te zajmujące się na co dzień pozycjonowaniem. Strategia marketingowa połączona z wynikami wyszukiwania Google Search Console dają realne i mierzalne efekty!

Korzystając z odpowiedniej strategii conentowej, zwiększysz ruch na blogu. Promując wpisy w social mediach firmy, ściągniesz potencjalnych klientów na swoją stronę internetową, a dzięki efektywnej promocji bloga użytkownik Google z łatwością trafi do Ciebie, zamiast do konkurencji. Prowadzenie bloga firmowego i wrzucanie wartościowych treści zgodnie z conent planem szybko stanie się Twoim zdrowym nawykiem!

Czy warto skorzystać z płatnej promocji Google Ads?

Umiejętne prowadzenie bloga wymaga też odpowiednich działań, by z miesiąca na miesiąc przyciągnąć zainteresowanych odbiorców. Takimi działaniami są płatne kampanie reklamowe, które pomogą Ci nie tylko wypromować produkt lub usługę i wyprzedzić konkurencję, ale również zwiększą popularność bloga firmowego w sieci.

Pozycjonowanie bloga w Google jest skuteczne wtedy, gdy połączy się kilka działań jednocześnie. Zadbaj więc o:

  • dobry plan projektowania i wrzucania contentu;
  • płatne działania marketingowe oraz optymalizację SEO witryny internetowej;
  • odpowiednie dostosowanie jej do wymagań UX/UI, np. upewnienie się, że strona jest responsywna i dostosowania do urządzeń mobilnych.

Prowadzenie swojego bloga wymaga szerokiej strategii połączonej z zasadami dobrego copywritingu. Aby skutecznie pozyskiwać potencjalnych klientów, warto zadbać także o detale, np. czytelny adres bloga i nazwę strony odpowiadającą profilowi Twojej działalności. Te wszystkie działania pomogą Twojej firmie osiągnąć wysoką pozycję w Google.

Opracowanie strategii silosów tematycznych

Optymalizacja SEO obejmuje również czytelność i przejrzystość całej strony. Dodając nowe treści na firmowego bloga, warto zadbać o to, by wyświetlały się na początku. Aby uniknąć chaosu związanego z brakiem spójności wpisów na naszym blogu, pozycjonerzy wykorzystują tzw. strategię silosów tematycznych, która pozwala odpowiednio uporządkować wpisy i poprawia widoczność Twojego bloga w Google.

Przeczytaj:  Czym jest plik robots.txt i w jaki sposób wpływa na indeksowanie strony przez Google?

Silosy fizyczne to swego rodzaju kontenery na odpowiednie treści. Sprawiają, że strona zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Można to sobie wyobrazić na przykładzie sklepu z dekoracjami wnętrz. Produkty są w nim podzielone na konkretne pomieszczenia: kuchnia, łazienka, sypialnia. W każdej z tych kategorii znajduje się określona liczba przedmiotów. Dzięki temu odpowiednią dekorację można szybko znaleźć, klikając link prowadzący do wybranego wnętrza.

Podziały na kategorie na stronie wzmacniają linkowanie wewnętrzne i budują pozycję autorytetu. Pomagają też zbudować właściwą architekturę strony, która w efekcie usprawni proces pozycjonowania strony w Google.

Jak budować architekturę strony?

Silosy fizyczne tworzy się z reguły od ogółu do szczegółu. Trzeba pamiętać o tym, by rozpocząć budowę architektury strony od nazw kategorii, które odpowiadają wyszukiwaniom użytkowników w Google, ale nie są zbyt ogólne. W tym celu można wykorzystać płatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, np. Surfer SEO. Dzięki nim dobierzesz nazwy kategorii, których szuka użytkownik Google.

Każda taka kategoria może składać się z kilku szczegółowych podkategorii. W ich nazwach warto umieścić branżowe słowa kluczowe, charakterystyczne dla rodzaju Twojej działalności.

O czym nie można zapomnieć, budując silosy? Każdy z nich powinien zawierać następujące elementy:

  • precyzyjne anchory, odpowiadające realnym wynikom z wyszukiwarki Google;
  • treści (artykuły) linkujące między sobą jedynie w obrębie silosu (od 10 do 100 artykułów, by wyczerpać temat);
  • odnośniki ze strony głównej.

Jak budować silosy wirtualne?

Silosy wirtualne warto zbudować na niewielkiej stronie, w której trudno o rozbudowaną architekturę. Jak budować silosy wirtualne? Przydziel podstrony do odpowiedniej kategorii i połącz je siecią linków wewnętrznych widocznych w odpowiedniej nawigacji na stronie.

W jakich miejscach można stworzyć nawigację na stronie WWW? Są to:

  • menu główne i menu wewnętrzne – każda strona, nawet mało rozbudowana, ma kilka odnośników w menu;
  • kategorie – rozbudowana struktura kategorii pomaga zoptymalizować architekturę strony; opisy poszczególnych kategorii można wstawić linki do podstron lub najważniejszych kategorii głównych;
  • breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa;
  • odsyłacze umieszczone w stopce strony np., do Regulaminu, FAQ;
  • odsyłacze umieszczone w treści artykułów bloga na WordPressie.
Przeczytaj:  Widoczność sklepu w internecie – jak ją zwiększyć?

Główne zasady umieszczania linków wewnętrznych

Umieszczając nawigację wewnętrzną na stronie, pamiętaj o kilku zasadach:

  • używaj exact match anchora, który określi zajęcie konkretnej pozycji w wynikach Google;
  • nie używaj anchorów „tutaj” lub „tam”;
  • mieszaj ze sobą różne anchory, by piąć się na wyższe pozycje w Google;
  • umieszczaj odesłania wysoko na stronie i nie używaj tego samego anchora dla stworzenia odsyłacza do dwóch różnych artykułów;
  • sprawdzaj martwe odsyłacze, które nie linkują do żadnej podstrony;
  • używaj zasady 3 klików;
  • w razie potrzeby skorzystaj z usług agencji SEO, która opracuje dla Ciebie odpowiednią strategię.

Jakie działania contentowe możesz podjąć, by skutecznie i efektywnie pozycjonować bloga w wyszukiwarce? W jaki sposób rozmieścić odnośniki na stronie, aby było to zgodne z wytycznymi SEO? Jak zbudować czytelną architekturę strony internetowej? Dowiedz się z tego artykułu!

Jeśli jesteś zainteresowana/y prowadzeniem bloga firmowego zajrzyj tutaj.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628