Strona główna Darmowe porady SEO Jak dobrać słowa kluczowe?

Jak dobrać słowa kluczowe?

Autor InClick

Treść strony internetowej odgrywa niezwykle ważną rolę pod kątem pozycjonowania. Witryny posiadające wartościową treść są pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki i w efekcie ich pozycja w wynikach wyszukiwania stale rośnie. Istotną kwestią jest nie tylko zadbanie o wyczerpanie tematu i udzielenie przydatnych informacji czytelnikom. Ważne jest też odpowiednie nasycenie strony i treści słowami kluczowymi związanymi z jej tematyką i działalnością promowanej firmy.

Właściwa analiza i dobór słów kluczowych to niezwykle istotne czynniki, które mają istotny wpływ na późniejszy sukces i skuteczność podjętych działań z zakresu pozycjonowania. Brak przemyślanej strategii odnośnie słów kluczowych może doprowadzić na przykład do sytuacji, w której pomimo wysokiej pozycji dla danego słowa kluczowego, strona nie cieszy się większą oglądalnością dlatego, że wybrane zostały złe frazy.

Copywriting i słowa kluczowe – co warto o tym wiedzieć?

Usługa copywritingu to nic innego jak tworzenie artykułów, opisów produktów, felietonów, poradników i innych treści przeznaczonych na strony internetowe. Bardzo ważną odmianą tego fachu jest tak zwany SEO Copywriting polegający na tworzeniu treści, które są przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale również dla algorytmów i robotów wyszukiwarek.

Jeśli chodzi o słowa kluczowe to są nimi frazy wpisywane w wyszukiwarce Google w celu odnalezienia określonych produktów, informacji czy też odpowiedzi na pytania. Bardzo często słowa takie posiadają określenie fraz kluczowych czy też po prostu fraz. Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych:

  • Słowa brandowe – zwykle są one wpisywane przez osoby znające nazwę firmy, ale nie znające jej adresu internetowego. W takich frazach znajduje się więc nazwa poszukiwanej firmy. Frazy z nazwą firmy zwykle nie potrzebują żadnych dodatkowych działań, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, ponieważ:
    • Zwykle nazwa firmy jest unikalna.
    • Nazwa domeny najczęściej jest taka sama jak nazwa firmy.
  • Ogólne frazy kluczowe – zwykle składają się one z 1-2 wyrazów i najczęściej wykorzystywane są przez osoby zainteresowane ogólnie jakimś tematem bez żadnych szczegółowych wymagań. Do grona takich haseł można zaliczyć np. sukienki, samochody, zegarki. Duża konkurencja sprawia, że pozycjonowanie takich słów jest bardzo trudne.
  • Słowa kluczowe długiego ogona (tak zwane frazy „long tail”) – są to hasła zawierające więcej niż 2 słowa. Zwykle stanowią one pytania lub bardzo dokładnie sprecyzowane wymagania internautów. Ze względu na niższą konkurencję, pozycjonowanie takich fraz jest dużo łatwiejsze. Przykładem takiej frazy może być hasło zegarki męskie ze skórzanym paskiem, solidne materiały do budowy hal produkcyjnych, itp.

Warto zwrócić uwagę na to, że zwroty z małą ilością wyrazów są bardzo konkurencyjne i trudne do pozycjonowania, ale za to zapewnią wiele wejść na stronę. Z kolei frazy z większą ilością wyrazów pozycjonuje się łatwiej, ale za to generują mniej przekierowań na promowaną witrynę.

Jak dobrać słowa kluczowe – dobór słów

Istnieje kilka metod wyboru odpowiednich słów kluczowych dopasowanych do prowadzonej przez siebie działalności. Warto zwrócić uwagę na kilka najciekawszych sposobów.

Lista oferowanych produktów i usług

Jednym z podstawowych i najskuteczniejszych sposobów tworzenia listy słów kluczowych potrzebnych do pozycjonowania jest stworzenie listy oferowanych produktów i usług. Oczywiście należy uwzględniać charakter ogólnopolski lub lokalny własnej firmy. W przypadku produktów i usług lokalnych do słów kluczowych warto dodać nazwę miasta.

Frazy sugerowane przez wyszukiwarkę Google

Wpisując w wyszukiwarce Google frazę, wyszukiwarka sama sugeruje inne hasła pozwalające na znalezienie przydatnych informacji. Sugestie znajdują się pod listą wyszukiwania oraz w polu, w którym wpisuje się poszukiwaną frazę. Podpowiedzi te przydają się nie tylko szukającym, ale również firmom, które poszukują inspiracji dotyczących wyboru właściwych słów kluczowych.

Praktyczne narzędzie Ubersuggest

Narzędzie Ubersuggest działa podobnie co sugestie proponowane przez wyszukiwarkę Google. Po podaniu jednego słowa kluczowego użytkownik uzyskuje sugestie dodatkowych, podobnych słów kluczowych, które są warte uwagi, ponieważ są wyszukiwane przez wielu Internautów. Innym przykładem jest narzędzie Keyword Tool. Oba te rozwiązania są bardzo proste w obsłudze i zapewniają dostęp do cennych informacji.

Google AdWords Planer Słów Kluczowych

Praktyczne narzędzie od Google również pozwala na znalezienie wielu przydatnych słów kluczowych. Aby z niego skorzystać, należy zalogować się na swoje konto Google. Opcja szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam jest miejscem, w którym można znaleźć listę przydatnych fraz.

Analiza słów kluczowych pod względem potencjalnego ruchu

Po uzyskaniu listy słów kluczowych opracowanej przy wykorzystaniu powyższych metod, warto przeanalizować dane słowa i sprawdzić jak często są one wpisywane w wyszukiwarkach przez użytkowników. Wspomniane wyżej narzędzie Google AdWords Keyword Tool pozwala na pozyskanie takich informacji dzięki opcji pobierz listę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych.

Narzędzie to daje dostęp do raportu informującego o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań. Dzięki temu można określić, które frazy są sezonowe, a które przynoszą efekty przez cały rok.

Czynniki wpływające na konkurencyjność słów kluczowych

Bardzo ważną sprawą przy wyborze słów kluczowych jest zwrócenie uwagi na ich konkurencyjność. Od niej zależy koszt pozycjonowania i nakład pracy jaki trzeba będzie włożyć w walce o pozycję w wynikach wyszukiwania. Bardziej konkurencyjne frazy są oczywiście droższe i trudniejsze. Wpływ na konkurencyjność mają czynniki, takie jak:

  • branża,
  • liczba konkurujących firm,
  • optymalizacja konkurencyjnych stron pod kątem pozycjonowania SEO,
  • liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do stron konkurencji.

Podsumowanie

Jak widać wybór właściwych słów kluczowych nie jest zadaniem prostym. Pod uwagę należy brać wiele różnych czynników. Oznacza to, że należy bardzo dobrze przemyśleć swoją decyzję. Warto korzystać z dostępnych narzędzi, które ułatwiają wybór słów kluczowych, które przyniosą korzystne rezultaty.

1. Czym jest SEO copywriting?

Copywriterzy SEO zajmują się pisaniem tekstów, które dzięki nasyceniu odpowiednich fraz kluczowych oraz innym czynnikom są wysoko pozycjonowane. Jest to bardzo popularna usługa w ostatnim czasie.

2. Czym są słowa kluczowe?

Są to frazy, które internauta wpisuje w wyszukiwarkę, aby znaleźć dany produkt lub czegoś się dowiedzieć. Słowa kluczowe są istotne w trakcie pozycjonowania.

3. Jakie czynniki wpływają na konkurencyjność słów kluczowych?

Bardzo dużo zależy od branży. Istotna jest także liczba konkurujących ze sobą firm, optymalizacja stron konkurencji oraz liczba i jakość linków prowadzących do stron rywali.

4. Jakie narzędzia są polecane do znalezienia słów kluczowych?

Jest ich wiele. Najbardziej polecane darmowe programy to przede wszystkim Google AdWords oraz Ubersuggest. Korzystanie z nich jest bardzo łatwe.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628