Strona główna SEO Jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy?

Jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy?

Autor InClick

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego? Jak zacząć pozycjonowanie i zaplanować działania SEO, które zwiększą sprzedaż?

Chcesz, aby każdy użytkownik, który szuka w sieci konkretnych produktów, trafił właśnie do Twojego sklepu? Zależy Ci na tym, aby to bezpłatne wyniki wyszukiwania stanowiły główne źródło ruchu w serwisie? Sprawdź jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy! Pamiętaj, że znaczenie ma nie tylko strona główna, lecz także każda podstrona z ofertą.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce – alternatywa dla Google Ads

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to rosnąca w siłę konkurencja zapewne spędza Ci sen z powiek. Walka o najwyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zaciekła. Wyszukiwarka Google to przecież najpopularniejsze narzędzie, z którego korzystają Twoi potencjalni klienci poszukujący w sieci konkretnej oferty. Masz dwa wyjścia. Możesz ruch pozyskiwać z kampanii linków sponsorowanych Google Ads lub zainwestować w skuteczną strategię pozycjonowania, dzięki której Twoja witryna uzyska wysokie miejsce w rankingu od robotów Google.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Strategia, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, jest nieco odmienna. Wspólne są jednak korzyści, które można osiągnąć, podejmując takie działania. Pozycjonowanie to m.in. szansa na:

  • lepszą widoczność sklepu w wyszukiwarce Google;
  • dotarcie z ofertą do nowych klientów;
  • wzrost rozpoznawalności marki w sieci.

Zainwestuj w skuteczne SEO i zwiększ ruch na stronie!

Audyt SEO sklepu – zacznij pozycjonowanie od podstaw

Audyt SEO to absolutna podstawa, bez której nie uda się zaplanować skutecznej strategii. Zanim zostaną przeprowadzone jakiekolwiek działania, powinieneś się dowiedzieć, które obszary w serwisie negatywnie wpływają na jego widoczność i wymagają natychmiastowych działań specjalisty.

Słowa kluczowe, które przełożą się na wyższą konwersję

Optymalny wybór fraz ma większe znaczenie, niż Ci się wydaje. To, po jakim czasie (i czy w ogóle) zaobserwujesz efekty SEO, zależy od doboru słów kluczowych. Nie zawsze opłaca się stawiać na frazy, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. W branży e-commerce nie można pominąć potencjału, który kryje się we frazach long tail.

Optymalizacja sklepu internetowego

Kolejny krok to optymalizacja serwisu e-commerce. Pamiętaj o tym, aby pod wymagania robotów Google zoptymalizować zarówno meta dane (title oraz description), content, obrazki, jak i kod samej strony. Jeśli chodzi o grafiki, zwróć szczególną uwagę na atrybut alt. Robot skanujący zawartość serwisu to nie człowiek, nie ma oczu. Dowie się, co przedstawia obrazek dopiero w momencie, gdy w atrybucie alt umieścisz właściwą frazę kluczową.

Content marketing w e-commerce

Optymalizacja powinna uwzględniać także treści zamieszczone w serwisie. Nie skupiaj się tylko na odpowiednim rozmieszczeniu fraz. Zwróć także uwagę na właściwą strukturę nagłówków. Zadbaj o to, aby każdy opis produktu i kategorii był unikalny. Nie kopiuj opisów udostępnianych przez producentów. Zastanów się, czego szukają Twoi potencjalni klienci i operuj językiem korzyści. Dzięki temu poprawisz nie tylko pozycjonowanie sklepu internetowego, lecz także przekonasz użytkowników, że to właśnie w Twojej ofercie znajdą wszystko, czego potrzebują.

Strategię content marketingu warto wzbogacić o prowadzenie bloga. Każdy opublikowany tekst to nie tylko cegiełka budująca silne pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, lecz także element, który buduje ekspercki wizerunek Twojej marki.

Link building – sprawdź, jak zaplanować linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Zastanawiasz się, jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy? W Twojej strategii nie może zabraknąć odpowiedniego link buildingu! Optymalnie zaplanowany proces pozyskiwania linków wewnętrznych i zewnętrznych przekłada się na skuteczność całego SEO.

Skąd pozyskiwać odnośniki dla serwisu e-commerce? Opcji jest wiele. Pamiętaj jednak, że zgodnie z aktualnym algorytmem wyszukiwarki Google liczy się nie ich liczba, lecz jakość serwisów, z jakich pochodzą. Nie zapominaj też o właściwej dywersyfikacji profilu linków. Jeśli skupisz się wyłącznie na kotwicach np. exact match, to zamiast wysokich pozycji w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania możesz otrzymać filtr. Jeśli chcesz przekonać się, jak wygląda profil linków Twojego sklepu, to skorzystaj z bezpłatnego narzędzia Google Search Console.

Dobre miejsca na pozyskiwanie odnośników do serwisu e-commerce to m.in.:

  • blogi;
  • fora internetowe;
  • media społecznościowe;
  • strony zapleczowe;
  • dobrej jakości katalogi.

Nie zapominaj też o sile linkowania wewnętrznego!

Czy samodzielne pozycjonowanie w e-commerce ma sens?

Skuteczne pozycjonowanie wymaga aktualnej wiedzy oraz ogromnego doświadczenia. Jeśli chcesz sprawdzić, czy z Twoim zdrowiem jest wszystko w porządku, to idziesz na badania lekarskie, prawda? Bez wiedzy medycznej nie jesteś w stanie postawić sobie właściwej diagnozy, nawet jeśli znasz objawy choroby. Podobnie jest z pozycjonowaniem e-commerce – jedynie specjalista SEO jest w stanie zaplanować optymalne działania, które podniosą pozycję sklepu w wyszukiwarce. Oszczędności związane z prowadzeniem pozycjonowania sklepu internetowego na własną rękę są tylko pozorne. Nie wierzysz? Sprawdź, ile kosztuje wyciągnięcie strony z filtra.

Optymalizacja i pozycjonowanie to klucz do większej widoczności Twojego sklepu!

Chcesz skutecznie wypozycjonować swój sklep? Zależy Ci na tym, aby prześcignąć konkurencję w SERP-ie? Skontaktuj się z nami! Jako doświadczona agencja SEO doskonale wiemy, aby zwiększyć widoczność Twojego sklepu online!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628