Spis treści:
Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego? Jak zacząć pozycjonowanie i zaplanować działania SEO, które zwiększą sprzedaż?
Chcesz, aby każdy użytkownik, który szuka w sieci konkretnych produktów, trafił właśnie do Twojego sklepu? Zależy Ci na tym, aby to bezpłatne wyniki wyszukiwania stanowiły główne źródło ruchu w serwisie? Sprawdź jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy! Pamiętaj, że znaczenie ma nie tylko strona główna, lecz także każda podstrona z ofertą.
Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce – alternatywa dla Google Ads
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to rosnąca w siłę konkurencja zapewne spędza Ci sen z powiek. Walka o najwyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zaciekła. Wyszukiwarka Google to przecież najpopularniejsze narzędzie, z którego korzystają Twoi potencjalni klienci poszukujący w sieci konkretnej oferty. Masz dwa wyjścia. Możesz ruch pozyskiwać z kampanii linków sponsorowanych Google Ads lub zainwestować w skuteczną strategię pozycjonowania, dzięki której Twoja witryna uzyska wysokie miejsce w rankingu od robotów Google.
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
Strategia, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, jest nieco odmienna. Wspólne są jednak korzyści, które można osiągnąć, podejmując takie działania. Pozycjonowanie to m.in. szansa na:
- lepszą widoczność sklepu w wyszukiwarce Google;
- dotarcie z ofertą do nowych klientów;
- wzrost rozpoznawalności marki w sieci.
Zainwestuj w skuteczne SEO i zwiększ ruch na stronie!
Audyt SEO sklepu – zacznij pozycjonowanie od podstaw
Audyt SEO to absolutna podstawa, bez której nie uda się zaplanować skutecznej strategii. Zanim zostaną przeprowadzone jakiekolwiek działania, powinieneś się dowiedzieć, które obszary w serwisie negatywnie wpływają na jego widoczność i wymagają natychmiastowych działań specjalisty.
Słowa kluczowe, które przełożą się na wyższą konwersję
Optymalny wybór fraz ma większe znaczenie, niż Ci się wydaje. To, po jakim czasie (i czy w ogóle) zaobserwujesz efekty SEO, zależy od doboru słów kluczowych. Nie zawsze opłaca się stawiać na frazy, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. W branży e-commerce nie można pominąć potencjału, który kryje się we frazach long tail.
Optymalizacja sklepu internetowego
Kolejny krok to optymalizacja serwisu e-commerce. Pamiętaj o tym, aby pod wymagania robotów Google zoptymalizować zarówno meta dane (title oraz description), content, obrazki, jak i kod samej strony. Jeśli chodzi o grafiki, zwróć szczególną uwagę na atrybut alt. Robot skanujący zawartość serwisu to nie człowiek, nie ma oczu. Dowie się, co przedstawia obrazek dopiero w momencie, gdy w atrybucie alt umieścisz właściwą frazę kluczową.
Content marketing w e-commerce
Optymalizacja powinna uwzględniać także treści zamieszczone w serwisie. Nie skupiaj się tylko na odpowiednim rozmieszczeniu fraz. Zwróć także uwagę na właściwą strukturę nagłówków. Zadbaj o to, aby każdy opis produktu i kategorii był unikalny. Nie kopiuj opisów udostępnianych przez producentów. Zastanów się, czego szukają Twoi potencjalni klienci i operuj językiem korzyści. Dzięki temu poprawisz nie tylko pozycjonowanie sklepu internetowego, lecz także przekonasz użytkowników, że to właśnie w Twojej ofercie znajdą wszystko, czego potrzebują.
Strategię content marketingu warto wzbogacić o prowadzenie bloga. Każdy opublikowany tekst to nie tylko cegiełka budująca silne pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, lecz także element, który buduje ekspercki wizerunek Twojej marki.
Link building – sprawdź, jak zaplanować linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Zastanawiasz się, jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy? W Twojej strategii nie może zabraknąć odpowiedniego link buildingu! Optymalnie zaplanowany proces pozyskiwania linków wewnętrznych i zewnętrznych przekłada się na skuteczność całego SEO.
Skąd pozyskiwać odnośniki dla serwisu e-commerce? Opcji jest wiele. Pamiętaj jednak, że zgodnie z aktualnym algorytmem wyszukiwarki Google liczy się nie ich liczba, lecz jakość serwisów, z jakich pochodzą. Nie zapominaj też o właściwej dywersyfikacji profilu linków. Jeśli skupisz się wyłącznie na kotwicach np. exact match, to zamiast wysokich pozycji w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania możesz otrzymać filtr. Jeśli chcesz przekonać się, jak wygląda profil linków Twojego sklepu, to skorzystaj z bezpłatnego narzędzia Google Search Console.
Dobre miejsca na pozyskiwanie odnośników do serwisu e-commerce to m.in.:
- blogi;
- fora internetowe;
- media społecznościowe;
- strony zapleczowe;
- dobrej jakości katalogi.
Nie zapominaj też o sile linkowania wewnętrznego!
Czy samodzielne pozycjonowanie w e-commerce ma sens?
Skuteczne pozycjonowanie wymaga aktualnej wiedzy oraz ogromnego doświadczenia. Jeśli chcesz sprawdzić, czy z Twoim zdrowiem jest wszystko w porządku, to idziesz na badania lekarskie, prawda? Bez wiedzy medycznej nie jesteś w stanie postawić sobie właściwej diagnozy, nawet jeśli znasz objawy choroby. Podobnie jest z pozycjonowaniem e-commerce – jedynie specjalista SEO jest w stanie zaplanować optymalne działania, które podniosą pozycję sklepu w wyszukiwarce. Oszczędności związane z prowadzeniem pozycjonowania sklepu internetowego na własną rękę są tylko pozorne. Nie wierzysz? Sprawdź, ile kosztuje wyciągnięcie strony z filtra.
Optymalizacja i pozycjonowanie to klucz do większej widoczności Twojego sklepu!
Chcesz skutecznie wypozycjonować swój sklep? Zależy Ci na tym, aby prześcignąć konkurencję w SERP-ie? Skontaktuj się z nami! Jako doświadczona agencja SEO doskonale wiemy, aby zwiększyć widoczność Twojego sklepu online!