Spis treści:
Głównym celem przedsiębiorstw jest przyciągnięcie klientów i dokonywanie sprzedaży. Kiedy działamy w naszej okolicy, możemy szybko ocenić warunki rynkowe, zrozumieć, kim są nasi rywale i zapoznać się z tymi, którzy prawdopodobnie będą kupować od nas. To daje nam kilka szans na założenie sklepu na rynku niedrogo, ale skutecznie, tak aby klienci zwrócili na nas uwagę i chcieli wrócić do przyszłych transakcji biznesowych.
Na początek zadbaj o widoczność
Upewnij się, że potencjalni klienci w Twojej miejscowości mogą Cię zobaczyć, wiedzieć kim jesteś i co robisz. Oznacza to stworzenie fizycznej przestrzeni dla Twojego biznesu, niezależnie od tego, czy jest to sklep murowany, czy tylko stragan na lokalnym rynku. Zainwestuj w oznakowanie, umieść banery i wykorzystaj każdą okazję, aby rozreklamować swój biznes.
Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć, gdy mamy sklep, który zmaga się z problemami, jest zapewnienie, że jest on widoczny z ulicy. Można to zrobić poprzez upewnienie się, że mamy dobre oznakowanie, takie jak logo nad wejściem – tzw. branding.
Dobre oświetlenie sklepu jest często pomijane przez przedsiębiorców, jednak ma ono kluczowe znaczenie dla powodzenia biznesu. Dobrze oświetlona witryna sklepowa ułatwia klientom dostrzeżenie Twoich produktów i zachęca ich do wejścia do środka.
Jeśli sklep nie jest odpowiednio oświetlony, odbicia od okna utrudniają zobaczenie, jakie produkty są wystawione, co może zniechęcić potencjalnych klientów do wejścia do sklepu.
Rozwijaj relacje z lokalną społecznością
Twoja lokalna społeczność jest świetnym źródłem biznesu, więc ważne jest, aby rozwijać z nią dobre relacje. Zaangażuj się w lokalne wydarzenia, zasponsoruj stroje lokalnej drużyny sportowej lub przekaż darowiznę na rzecz lokalnej organizacji charytatywnej.
Uczestnicz w lokalnych wydarzeniach – takich jak pikniki, dni otwarte czy rozgrywki sportowe. Bądź kreatywny i organizuj także własne imprezy, a następnie reklamuj je!
To nie tylko sprawi, że Twoja firma będzie bardziej widoczna, ale także sprawi, że będzie bardziej lubiana, a ludzie będą bardziej skłonni do robienia z Tobą interesów.
Oferuj coś wyjątkowego
Aby klienci wybierali Twoją firmę spośród innych w okolicy, musisz oferować im coś unikalnego, czego nie znajdą nigdzie indziej. Może to być specjalistyczna usługa, produkt, który nie jest dostępny w innych sklepach, lub coś innego, co sprawi, że ludzie będą chcieli przyjść do Ciebie
Zrób badania rynku, aby zobaczyć, co oferuje Twoja konkurencja i znajdź sposób, aby wyróżnić się z tłumu.
Promocja lokalnej marki
#1 Wizytówka Google
Jednym z najważniejszych sposobów lokalnego promowania firmy jest utworzenie i zweryfikowanie bezpłatnego wpisu w Google Moja Firma. Dzięki temu będziesz widoczny w mapach i wynikach wyszukiwania, gdy ludzie w Twojej okolicy będą szukać firm takich jak Twoja.
Utworzenie wpisu jest łatwe i zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy wejść na stronę Google Moja Firma, wpisać nazwę firmy i adres, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Po utworzeniu wpisu Google wyśle Ci wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który musisz wpisać, aby zakończyć proces.
Po zweryfikowaniu wpisu pamiętaj o dodawaniu zdjęć i regularnym aktualizowaniu informacji o swojej firmie.
#2 Reklama outdoor
Reklama zewnętrzna to świetny sposób na lokalną promocję Twojej firmy. Istnieje wiele różnych opcji dostępnych, od billboardów i banerów ulicznych do reklam na przystankach autobusowych i ulotek.
Wystawiaj ogłoszenia w gazetach lokalnych. Badaj różne typy reklamy zewnętrznej i wybierz te, które będą działać najlepiej dla Twojej firmy i budżetu. Następnie stwórz przyciągające wzrok projekty reklam, które przyciągną uwagę i zainteresować ludzi swoim biznesem.
Wreszcie, upewnij się, aby zmierzyć wyniki swoich kampanii reklamowych na zewnątrz, dzięki czemu można zobaczyć, co działa, a co nie.
#3 Marketing szeptany
Marketing szeptany to kolejny świetny sposób na lokalną promocję firmy. Ten rodzaj marketingu obejmuje reklamę typu word-of-mouth, gdzie mówisz ludziom o swojej firmie w sposób swobodny.
Porozmawiaj z przyjaciółmi, rodziną i sąsiadami o swojej firmie i o tym, co masz do zaoferowania. Następnie poproś ich, aby również powiedzieli o tym swoim przyjaciołom i rodzinie. Możesz również rozdawać ulotki lub wizytówki w lokalnych firmach, lub rozdawać darmowe próbki, jeśli masz jakiś produkt.
Możesz również nosić markowe ubrania z nazwą i logo firmy. Można również umieść naklejki z nazwą i logo Twojej firmy w strategicznych miejscach w mieście.
Upewnij się, że mierzysz wyniki swoich kampanii marketingu szeptanego, abyś mógł zobaczyć, co działa, a co nie.
#4 Rabat za odwiedzenie sklepu
Jeśli chcesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu, zaoferuj im zniżkę za odwiedzenie sklepu. To skusi ich do wejścia i sprawdzenia, co masz do zaoferowania.
#5 Programy poleceń
Programy poleceń to świetny sposób na lokalną promocję Twojej firmy. Dzięki tego typu programom oferujesz klientom zniżkę lub zachętę za polecenie ich przyjaciół i rodziny do Twojej firmy.
Upewnij się, że stworzysz atrakcyjny program poleceń, który zachęci ludzi do uczestnictwa. Następnie promuj program poprzez swoje kanały marketingowe.
Podsumowanie
Istnieje wiele różnych sposobów na lokalne promowanie swojego biznesu. Wybierz te, które będą działać najlepiej dla Twojej firmy i budżetu. Następnie stwórz przyciągające uwagę projekty reklam i materiałów promocyjnych. Na koniec upewnij się, że mierzysz wyniki swoich kampanii, abyś mógł zobaczyć, co działa, a co nie.