Strona główna e-commerce Jak mierzyć konwersje telefoniczne w Google Ads?

Jak mierzyć konwersje telefoniczne w Google Ads?

Autor InClick

Korzystanie z reklamy w Google Ads daje możliwość dotarcia do użytkowników wyszukiwarki Google (i nie tylko) dosłownie z dnia na dzień. Wystarczy, że skonfigurujesz kampanię. Zaletą takich działań jest to, że możesz stosunkowo łatwo monitorować skuteczność reklamy – na ile kliknięć przełożyły się wyświetlenia, jaką udało się osiągnąć dzięki temu sprzedaż. A czy da się również mierzyć konwersje telefoniczne? Jak najbardziej tak!

Kampania mająca na celu połączenia telefoniczne

Jednym z kierunków działań może być nawiązanie relacji z zainteresowanymi ofertą poprzez kontakt telefoniczny. Wówczas reklama będzie się wyświetlać na urządzeniach mobilnych lub takich, z których można nawiązać połączenie telefoniczne. Ponadto taka kampania będzie widoczna wyłącznie w sieci wyszukiwania. Jak ją utworzyć?

Najpierw kliknij „+Nowa kampania”, następnie wybierz cel – w moim przypadku to „Sprzedaż”.

Dalej „Sieć wyszukiwania”.

Następnie kliknij „Połączenia telefoniczne” i wpisz numer.

W kolejnych krokach konfiguracji musisz ustalić średni budżet dzienny dla kampanii, podać segment odbiorców, określić stawki i to, na czym chcesz się skupić, czyli konwersje. Następnie wprowadź słowa kluczowe i adres URL powiązanej strony. Kiedy przejdziesz przez wszystkie kroki, to kampania może się rozpocząć. Może ona być bardzo skuteczna. Wielu klientów nie chce przeglądać oferty, zapoznawać się z nią, tylko od razu dzwoni do firmy, aby dowiedzieć się, co otrzyma i w jakiej cenie.

Chcesz sprawdzić, jaka jest skuteczność kampanii? Google Ads daje Ci tutaj spore możliwości. Oczywiście połączenie telefoniczne może być wygenerowane nie tylko w przypadku takiej reklamy, ale również wówczas, gdy będziesz używać rozszerzeń połączeń. W tym przypadku internauta również może kliknąć numer i od razu zadzwonić.

Mierzenie konwersji telefonicznej

Na wstępie musisz mieć świadomość, jaka może być ścieżka klienta do skorzystania z opcji zadzwonienia do Ciebie. W przypadku, gdy jest to reklama, która umożliwia wyłącznie skorzystanie z połączenia telefonicznego, sprawa jest dosyć oczywista, ale i tutaj konieczne jest mierzenie konwersji, bo przecież internauta mógł dotrzeć do Twojego numeru telefonu w różny sposób, a Ciebie interesują efekty kampanii w Google Ads.

Bardziej skomplikowany jest przykład, w którym użytkownik może trafić na Twoją stronę z reklamy, w której ma do wyboru kliknięcie linka lub połączenie telefoniczne. Możliwa jest również taka ścieżka, że wejdzie na stronę, zapozna się z ofertą, a dopiero wtedy zadzwoni. I tutaj mamy różne opcje – internauta może trafić na klikalny numer telefonu lub taki, który wymaga przepisania. W każdym z tych przypadków możliwe jest mierzenie, czy to zainteresowany, którego pozyskałeś dzięki Google Ads.

Konwersja z połączeń telefonicznych

Przejdźmy do mierzenia konwersji z reklam z połączeń telefonicznych. Z menu „Narzędzia i Ustawienia” wybierz „Konwersje”.

Następnie dodaję nowe działania powodujące konwersję. Kliknij znak plus.

W kolejnej opcji wybierz „Połączenia telefoniczne”. W podpowiedzi od razu zobaczysz, jakie konwersje możesz mierzyć za pomocą tego rozwiązania.

Następnie wskaż, co dokładnie chcesz mierzyć. W tym przypadku jest to pierwsza z opcji, za pomocą której możesz śledzić połączenia z reklam korzystających z rozszerzeń połączeń lub z reklam typu „tylko połączenie”.

Następnie wprowadź nazwę konwersji, ewentualnie podaj wartość, liczbę konwersji naliczanych za kliknięcie i kilka innych danych. Dalej – wybierz „Utwórz i kontynuuj”. Gotowe – od tego momentu będą już mierzone konwersje telefoniczne.

Jak sprawdzić wyniki? W oknie głównym kampanii Google Ads najedź na „Konwersje”, a następnie wybierz z działań powodujących konwersje tę nazwę, którą ustaliłeś. W poniższym przypadku to „Ważna konwersja”.

Konwersje w przypadku kliknięcia numeru telefonu w witrynie

Jak już wiesz – możesz również mierzyć połączenia telefoniczne, do których doszło po kliknięciu numeru telefonu w Twojej witrynie. Przede wszystkim jednak ten numer musi być klikalny, czyli osadzony w kodzie w następujący sposób:

<a href=”tel:+48123456789“>123 456 789</a>

By analizować interesujące Cię wyniki, musisz dodać nowe działania powodujące konwersję, czyli i w tym przypadku wybierz „Narzędzia i Ustawienia”, a dalej „Konwersje”. Ponownie utwórz nową i wybierz „Połączenie telefoniczne”. Tym razem jednak zaznacz „Kliknięcia numeru telefonu w Twojej witrynie mobilnej”.

Nadaj nazwę temu działaniu i podaj inne informacje, a na koniec kliknij „Utwórz i kontynuuj”. Następnie trzeba skonfigurować tag, który musisz umieścić na stronie. Masz do wyboru kilka możliwości. Wygodnym rozwiązaniem jest skorzystanie z Google Tag Menedżera, ale jeśli go nie używasz, to po prostu wybierz samodzielną instalację tagu.

Na stronie muszą pojawić się globalny tag witryny i fragment kodu zdarzenia. Jeśli się udało, to na tej samej zasadzie, co w poprzednim przypadku możesz już monitorować efekty – sprawdź raport konwersji.

Śledzenie konwersji w przypadku przepisania numeru

Wydawać by się mogło, że śledzenie konwersji, gdy użytkownik Twojej strony przepisze numer, który zobaczy w witrynie jest niemożliwe. Tymczasem Google znalazło sposób również na to. Jak to działa? Otóż jeżeli internauta trafi na Twoją stronę z reklamy Google Ads, numer telefonu w witrynie będzie automatycznie zmieniany na taki z przekierowaniem. Tzn. docelowo potencjalny klient i tak będzie dzwonić pod Twój numer, ale dzięki przekierowaniu możliwe będzie zliczanie konwersji.

I tym razem wybierz „Narzędzia i ustawienia”, a następnie dodaj nowe działanie powodujące konwersję. Ponownie kliknij „Połączenie telefoniczne”, a z listy propozycji zaznacz „Połączenia z numerem telefonu w Twojej witrynie”.

Uzupełnij nazwę działania i kilka innych informacji. Wymagane jest podanie numeru telefonu, z którym mają się łączyć użytkownicy, a także numeru, który aktualnie się wyświetla na stronie – w takiej samej formie.

Po wprowadzeniu tych danych kliknij „Utwórz i kontynuuj”. Tym razem również konieczne będzie umieszczenie na stronie odpowiedniego tagu. Aby śledzenie konwersji przepisania numeru działało, na Twojej stronie musi się pojawić globalny tag witryny i fragment kodu z numerem telefonu. Ten drugi umieść w sekcji <head> strony. Gotowe! Uwaga: aby to mierzenie działało, musisz mieć włączone rozszerzenia połączeń.

Mierzenie konwersji telefonicznej

Jak widzisz, Google Ads daje Ci duże możliwości mierzenia połączeń telefonicznych – nawet jeśli internauta przepisze numer telefonu z Twojej strony. Korzystaj z tych funkcji – to dzięki nim dowiesz się, czy uzyskujesz zwrot z inwestycji!

Bibliografia:

  • sembyme.pl/sembyme/konwersje-z-polaczen-telefonicznych/
  • beeffective.pl/jak-mierzyc-konwersje-telefoniczne-w-google-ads/

Inne ciekawe tematy

Skomentuj