Strona główna SEM Jak obniżyć koszty kampanii Google Ads?

Jak obniżyć koszty kampanii Google Ads?

Autor InClick

Kiedy inwestujesz w reklamę w Google Ads, zależy Ci na jak najlepszym wyniku, tj. osiągnięciu wysokiej sprzedaży, pozyskaniu jak najlepszego rezultatu pod względem liczby zapytań czy otrzymanych zleceń. Jeśli nie monitorujesz konta, nie optymalizujesz go, to środki z niego mogą znikać w ekspresowym tempie i niekoniecznie musi się to przekładać na lepsze wyniki. Sprawdź, co możesz zrobić, aby obniżyć koszty kampanii i jednocześnie zwiększyć jej efektywność.

Koszty kampanii Google Ads – jak możesz je obniżyć?

Prawdopodobnie ustaliłeś określony budżet, który chcesz wykorzystać na działania w ramach Google Ads. Aktualnie dzięki temu pozyskujesz określoną liczbę przekierowań, ale czy nie może być lepiej? W zdecydowanej większości przypadków jak najbardziej możesz osiągnąć lepsze wyniki – Twoim celem powinno być dążenie do obniżenia kosztu pojedynczego kliknięcia przy jednoczesnym zwiększeniu osiąganych dzięki temu wyników. Nie jest to zadanie łatwe do wykonania, ale zdecydowanie warto podjąć działania zmierzające do poprawienia sytuacji. Sposobów na to jest wiele.

Dodawaj wykluczające słowa kluczowe

Koniecznością w kampanii Google Ads jest systematyczne analizowanie, po jakich zapytaniach internauci klikali Twoją reklamę. Załóżmy, że w sklepie oferujesz golfy i inną odzież, a widzisz, że przekierowanie pozyskałeś od kogoś, kto szukał kija golfowego. To nie tak miało być. Aby ograniczyć takie przypadki, korzystaj z możliwości dodawania wykluczających słów kluczowych w różnym dopasowaniu. Nie jest jednak tak, że przygotujesz taką listę fraz raz i możesz spocząć na laurach. Słowa kluczowe, po których internauci trafiają na Twoją stronę, powinieneś analizować systematycznie – nie wyeliminujesz od razu wszystkich zapytań, które nie są zgodne z Twoją ofertą.

Sprawdź również: Jak tworzyć listę wykluczających słów kluczowych?

Przetestuj niższą stawkę CPC

Twoja reklama znajduje się aktualnie na czele wśród wyników sponsorowanych w Google. Od razu na starcie kampanii ustaliłeś wysoką stawkę CPC i to jej w dużej mierze zawdzięczasz taki wynik. Spróbuj zatem ją obniżyć i obserwuj, jakie przynosi to rezultaty. Na pewno dzięki temu ograniczysz wydatki, ale czy wyniki kampanii będą tak samo dobre? To możliwe, ale bez testów się o tym nie przekonasz. Pamiętaj, że ustalona stawka CPC nie jest jedynym czynnikiem, który decyduje o pozycji wśród wyników sponsorowanych.

Popraw wynik jakości reklam

Wynik jakości reklam jest uzależniony od kilku czynników – jeśli jest niski, to taką informację znajdziesz w zakładce „Stan” na liście słów kluczowych. Co na niego wpływa? Otóż znaczenie ma tutaj dopasowanie reklamy do słowa kluczowego, na które chcesz się wyświetlać, dopasowanie tego słowa do intencji użytkownika, dotychczasowe wyniki Twojego konta, współczynnik CTR dla poszczególnych reklam i ich grup. Istotna jest również jakość strony docelowej. Co możesz zrobić, aby poprawić wynik jakości? Twórz małe grupy słów kluczowych odpowiednich dla części Twojej oferty – w tym przypadku masz duże szanse na lepsze dopasowanie reklam. Niech w treści reklamy pojawi się fraza, na którą się reklamujesz. Przetestuj również dodanie w treści CTA, czyli wezwania do działania. Może to wpłynąć na wyższy CTR i tym samym lepszy wynik jakości.

Dodawaj do kampanii nowe słowa kluczowe

Internauci każdego dnia korzystają z tysięcy słów kluczowych, które nigdy wcześniej nie były używane. Tak więc jeśli chcesz być na bieżąco i trafiać w aktualne oczekiwania użytkowników Google, to powinieneś śledzić, jak pod tym względem zmienia się sytuacja. Pomoże Ci w tym planer słów kluczowych Google Ads. Szukaj zapytań, w których konkurencja jest niewielka – raczej mało prawdopodobne, aby nagle pojawiła się fraza powiązana z Twoją działalnością, która od razu jest wyszukiwania bardzo dużą ilość razy. Chociaż i to może się zdarzyć, jeśli pojawi się nowy produkt związany z Twoją działalnością i jest mocno promowany.

Postaw na słowa kluczowe z długiego ogona

Wyświetlanie się na pierwszej pozycji wśród reklam w Google na ogólne zapytania, takie jak np. pralki, być może jest prestiżowe, ale chodzi przecież o osiągnięcie wyników sprzedażowych. Czy wiesz, że aż 70-80 proc. zapytań kierowanych do tej wyszukiwarki to długi ogon, czyli frazy składające się z więcej niż 2 słów kluczowych? Poza tym – czy zdajesz sobie sprawę z tego, że poziom konwersji w przypadku zapytań z długiego ogona jest nawet kilkukrotnie wyższy? Dlatego analizuj zapytania internautów, korzystaj z planera słów kluczowych i na tej podstawie dobieraj frazy. W przypadku takich słów kluczowych koszt przekierowań powinien być dużo niższy niż dla fraz ogólnych, a jednocześnie wyniki pod względem konwersji będą lepsze. W praktyce to oznacza, że możesz mniej wydać oraz więcej zyskać.

Źródło: https://www.crazyegg.com/blog/2015/12/28/increase-blog-traffic-without-social/

Testuj kampanie z różnymi typami dopasowań

Dodając słowa kluczowe do kampanii, możesz wybrać różne rodzaje ich dopasowania. Są to dopasowania ścisłe, do wyrażenia, przybliżone i przybliżone z modyfikatorem. To, jakie wybierzesz, ma wpływ na to, na jakie zapytania będzie się wyświetlać Twoja reklama. Powinieneś przeanalizować, czy w danym przypadku witryna nie wyświetla się na frazy, które nie mają związku z Twoją działalnością. Przekładają się one na kliknięcia, które nie mają prawa przynieść Ci profitów, a jedynie ponosisz przez nie koszty. Największe ryzyko istnieje w przypadku dopasowania przybliżonego, gdzie reklama wyświetli się na frazy w odmianie, z błędami, z wymieszanymi słowami kluczowymi i nie tylko. W tym przypadku ryzyko nietrafności jest największe.

Analizuj wyniki dla różnych lokalizacji i pór dnia

Google Ads dostarcza Ci wiele danych na temat pozyskiwanego ruchu – przyjrzyj się im i na tej podstawie podejmuj działania. Jeśli widzisz, że najwyższą konwersję osiągasz w określonych godzinach, np. pomiędzy 10.00 a 14.00, natomiast najniższą pomiędzy 14.00 a 18.00, to w tym drugim przypadku zmniejsz stawkę, a środki, które dzięki temu zaoszczędzisz, wykorzystuj na działania w tych godzinach, gdzie wyniki są najlepsze.

Jeśli prowadzisz kampanię, w której chcesz pozyskiwać połączenia telefoniczne, to niech wyświetla się ona wyłącznie w godzinach działania biura, kiedy faktycznie ktoś może odebrać telefon. W przypadku gdy będzie się wyświetlać bez przerwy, nie tylko będziesz przepalać budżet, ale również możesz mieć wystawione negatywne opinie – klient mógł próbować dodzwonić się nawet kilka razy, ale nikt nie odebrał telefonu.

Analizuj również, z jakich lokalizacji osiągasz najlepsze wyniki. Jeśli np. ofertę kierujesz do mieszkańców Warszawy, to możesz monitorować, zapytania z których dzielnic charakteryzują się najlepszym wynikiem pod względem konwersji.

Kampania Google Ads – może być taniej!

Nieprzerwane analizowanie wyników kampanii jest konieczne, jeśli chcesz, aby koszty działań były jak najniższe, a jednocześnie osiągane wyniki jak najlepsze. W przypadku gdy nie będziesz w stanie poświęcić na to czasu, musisz się liczyć z tym, że Twoje rezultaty mogą być dalekie od oczekiwanych i będziesz przepalać budżet.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628