Strona główna SEO Jak pisać teksty pod pozycjonowanie?

Jak pisać teksty pod pozycjonowanie?

Autor InClick
teksty seo

Wiadomo nie od dziś, że dla wyszukiwarek bardzo ważną rolę odgrywa treść znajdująca się na stronach internetowych. Nic więc dziwnego, że wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google osiągają strony, które zawierają interesujące treści wyczerpujące temat i odpowiadające na pytania zadawane przez użytkowników. Istnieją specjalne metody, dzięki którym można poprawić ocenę takich treści wystawioną przez roboty Google.

Napisanie wartościowych tekstów na strony internetowe stanowi spore wyzwanie. Osoba pisząca taki tekst musi zadbać o treść w taki sposób, aby była nie tylko interesująca dla czytelnika, ale również aby była zoptymalizowana pod robota wyszukiwarki, który z pewnością odwiedzi zaindeksowaną stronę. Dzięki skutecznym tekstom SEO możliwa jest poprawa widoczności strony w rezultatach wyszukiwania. Można również przekazać potencjalnym klientom różne istotne informacje, dzięki którym na witrynie będzie generowany wartościowy ruch.

Pomysł na tekst jest bardzo istotną sprawą

Bez odpowiedniego pomysłu nie ma szans na napisanie tekstu spełniającego powyższe wymagania. Warto zwrócić uwagę na informacje, których poszukują potencjalni klienci oraz na własną wiedzę i doświadczenie. Warto zajrzeć na konkurencyjne strony, aby poszukać inspiracji. Wybierając temat, warto prześledzić popularność słów kluczowych, które są z nim związane. Dobrze jest wykorzystać narzędzie Google Keyword Planner służące do analizy słów kluczowych. Dobrym pomysłem jest dobór fraz kluczowych, dzięki którym użytkownicy łatwo znajdą dany tekst wśród wielu innych treści znajdujących się w Internecie. Warto skupić się na 2-3 głównych słowach kluczowych dopasowanych do tematu artykułu.

Przy planowaniu tekstu warto pomyśleć również o frazach z tak zwanego „długiego ogona”. Zwykle posiadają one formę pytań zadawanych przez użytkowników w celu uzyskania konkretnych informacji.

Nie należy przesadzać z ilością słów kluczowych w treści, ponieważ przesycenie jest negatywnie oceniane przez wyszukiwarki. Dodatkowo tekst będący zlepkiem słów kluczowych będzie się źle czytało, więc nie będzie on mieć żadnej większej wartości dla użytkownika. Słowa kluczowe należy umieszczać w tytule, śródtytułach czy też konkretnych akapitach.

Redagowanie treści na strony internetowe

Przed napisaniem tekstu, należy poznać swoją grupę docelową. Jeśli strona została stworzona z myślą o specjalistach z jakiejś branży to można posługiwać się językiem technicznym. Artykuły przeznaczone dla osób, które nie znają tematu powinny być z kolei napisane jak najbardziej prostym i zrozumiałym językiem. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów.

Tytuł przyciągający uwagę czytelnika

Tytuł oraz wprowadzenie (lead) to elementy decydujące o tym czy użytkownik Internetu kliknie w tekst, aby zapoznać się z jego treścią. Najciekawsze tytuły posiadają formę pytań oraz rankingów, na przykład:

  • Czym jest pozycjonowanie?
  • 5 zasad, którymi należy się kierować optymalizując stronę internetową.
  • Jak zwiększyć popularność własnej strony internetowej? Poznaj 5 głównych metod.

Warto zawrzeć słowa kluczowe w tytule, jednak należy pamiętać, aby nie był przesadnie długi.

Wysokiej jakości teksty wyczerpujące temat

Wyszukiwarki pozytywnie oceniają długie, wartościowe teksty, które przekazują ciekawe informacje wysokiej jakości. Dobrze więc jest zadbać o rozbudowaną treść, w której umieszczone są słowa kluczowe tak, aby całość prezentowała się naturalnie. Jeśli jednak temat zostanie wyczerpany dość szybko to nie ma sensu pisanie rozbudowanego tekstu na siłę. Tak zwane „lanie wody” nie jest bowiem wartościowe ani dla czytelników ani dla wyszukiwarek. Generalnie teksty na stronę główną i podstrony powinny mieć więcej niż 2500 znaków ze spacjami, a wyczerpujące opisy produktów więcej niż 1500 znaków ze spacjami.

Jeśli chodzi o jakość i słowa kluczowe to warto stosować również ich odmiany oraz synonimy. Dzięki temu uniknie się ciągłego powtarzania tych samych zwrotów, które mogą znudzić czytelnika. Częste powtórzenia są uznawane za błąd. Treść musi być również unikalna. To znaczy, że zabronione jest kopiowanie jakichkolwiek fragmentów tekstów z innych stron internetowych. Po napisaniu tekstu warto go przeczytać i sprawdzić pod kątem literówek oraz innych błędów.

Właściwy układ i formatowanie tekstu

Jakość treści ma duże znaczenie, ale nie należy zapominać o odpowiednim sformatowaniu i konstrukcji tekstu. Korzystne rezultaty osiąga się tworząc teksty podzielone na akapity, posiadające śródtytuły oraz listy wypunktowane. Całość jest przyjemna dla oka i łatwa w odbiorze dla czytelnika. Zoptymalizowany układ tekstu jest również pozytywnie oceniany przez wyszukiwarki.

Optymalizacja tekstu zgodna z SEO

Ważną sprawą jest właściwa optymalizacja zgodna z zasadami SEO. Przede wszystkim warto zwracać uwagę na frazy kluczowe i odpowiednie nasycenie nimi tekstu. Warto umieszczać takie frazy oraz ich odmiany i synonimy w każdym akapicie tworzonej treści. Nie ma sensu wymieniania słów kluczowych po przecinku lub umieszczania ich w nienaturalny sposób bez odmiany. Zostanie to uznane przez czytelników za błąd, a Google uzna taką treść za artykuł niskiej jakości.

Bardzo istotną sprawą jest stworzenie unikalnego wprowadzenia (lead). Niektóre systemy tworzą go poprzez skopiowanie pierwszych zdań tekstu. Jest to dość poważnym błędem prowadzącym do wykrycia zduplikowanej treści. Warto więc redagować oryginalne wprowadzenia.

Obrazki i elementy graficzne z atrybutami alt

Dobrym pomysłem jest wzbogacanie treści grafiką. W Internecie dostępnych jest wiele banków zdjęć pozwalających na pobranie różnych zdjęć i obrazów powiązanych tematycznie z tekstem. Infografiki są z kolei elementami pozwalającymi na przedstawianie najważniejszych informacji, wykresów, podsumowań i danych. Ważną sprawą jest uzupełnienie atrybutu „alt”, który informuje roboty wyszukiwarek o tym co znajduje się na zdjęciu. Ciekawym trikiem jest umieszczenie w tym atrybucie słów kluczowych związanych z tematem grafiki.

Zastosowanie linków wewnętrznych

Umieszczając w artykule linki wewnętrzne do innych podstron serwisu, można ułatwić indeksowanie swojej strony. Oprócz tego linki wewnętrzne kierują użytkowników do konkretnych informacji, produktów, ofert, itp. Oczywiście linki takie powinny być umieszczane jako słowa powiązane z tematyką podstrony, do której prowadzą.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Istotną sprawą jest zadbanie o metadane oraz o przejrzysty adres URL wpisu na blogu czy też artykułu na stronie internetowej. Jeśli jest on przyjazny dla użytkowników i nie zawiera ciągu przypadkowych cyfr i liter to będzie również pozytywnie oceniany przez wyszukiwarki.

Podsumowanie

Jak widać stworzenie wartościowej treści pod kątem pozycjonowania to niełatwa sztuka. Wymagana jest kreatywność, lekkie pióro oraz duża wiedza i doświadczenie. Oprócz tego trzeba znać podstawowe zasady pozycjonowania. Po umieszczeniu tekstów na stronach internetowych warto je analizować, czasami zmieniać i ponownie optymalizować w zależności od zmieniających się algorytmów Google.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj