Strona główna SEO Jak podnieść wynik jakości słowa kluczowego?

Jak podnieść wynik jakości słowa kluczowego?

Autor InClick

Słowa kluczowe – z tym pojęciem zapewne spotkał się każdy, kto korzystał z pozycjonowania lub optymalizacji swojej strony internetowej. Wyrażenia kluczowe są także niezwykle istotne dla tworzenia reklam, których zadaniem jest dotarcie do odbiorcy zainteresowanego konkretnymi produktami bądź usługami. Jak podnieść wynik jakości słowa kluczowego? Jakim, nomen omen, kluczem, dobierać słowa kluczowe do strategii pozycjonowania i optymalizacji firmowego serwisu internetowego? Między innymi te zagadnienia poruszymy w poniższym tekście.

Słowa kluczowe – klucz do sukcesu w Internecie

Czy to możliwe, że jeden klucz będzie w stanie otworzyć wiele zamków? Okazuje się, że tak! Słowa kluczowe – to właśnie ich optymalny dobór, może okazać się fundamentem sukcesu, zarówno w kwestii pozycjonowania, optymalizacji serwisu internetowego, jak i w przypadku projektowania skutecznej kampanii linków sponsorowanych (np. Google Ads czy Facebook Ads).

Keyword (wyrażenie pochodzące z języka angielskiego), to w tłumaczeniu na język polski, właśnie słowa kluczowe. Nie musi to być pojedyncze słowo (np. buty, fotograf, bielizna), lecz może to być również wyrażenie, czyli grupa słów (ozdoby na święta, obiad na szybko, internetowy kurs angielskiego). Łączy je jedno – są to sformułowania, które użytkownicy wpisują w pasek przeglądarki internetowej, chcąc znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania, czy w poszukiwaniu konkretnych produktów oraz usług.

Słowa kluczowe w świecie SEO

Pytanie o to, jak podnieść wynik jakości słowa kluczowego, okazuje się istotniejsze, niż może początkowo się wydawać. Nieustanna weryfikacja listy kluczowych wyrażeń, pod których kątem prowadzone jest pozycjonowanie witryny, może przesądzić o końcowym wyniku prowadzonych działań. Każdemu przedsiębiorcy powinno bowiem zależeć na tym, aby jego witryna znalazła się jak najwyżej w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania na właściwe słowa. Co z tego, że będziesz w TOP 10 na kilkanaście wyrażeń, których nikt nie szuka? Takie wysokie pozycje w żaden sposób nie przełożą się ani na wzrost ruchu w Twojej witrynie, ani na większe dochody z prowadzonej działalności.

Analiza słów kluczowych – dlaczego jest taka istotna?

Pomiędzy sukcesem a porażką jest bardzo cienka granica. Z pozoru nieistotne błędy, jak np. nieprawidłowo przeprowadzona analiza słów kluczowych, mogą być zwiastunem poważnych problemów. Jeżeli niewłaściwie dobierzesz sformułowania kluczowe i rozpoczniesz działania (czy to przy pozycjonowaniu strony, czy też jej optymalizacji), to czeka Cię lawina konsekwencji – głównie tych finansowych. Wszelkie działania SEO mają szansę przełożyć się na konkretne zyski tylko wówczas, gdy w procesie szczegółowej analizy słów kluczowych zostaną wskazane właściwe frazy.

Rodzaje słów kluczowych

Łatwo zauważyć, że występują różne rodzaje słów kluczowych. Nie ze wszystkich trzeba korzystać – dużo w tej materii zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Innego rodzaju słowa kluczowe sprawdzą się w pozycjonowaniu lokalnym, a inne, gdy prowadzone działania mają przynieść sukces ogólnopolski. Jak podnieść wynik słowa kluczowego? Pierwszym krokiem niech będzie odpowiedni dobór fraz.

Brandowe słowa kluczowe

To wyrażenia, które są powiązane z Twoją marką. Jeżeli nazwa Twojej firmy jest unikalna, to nie masz się o co martwić – Twoja strona znajdzie się wysoko w rankingu organicznych wyników wyszukiwania, a to dlatego, że nie będzie miała żadnej konkurencji.

Ogólne słowa kluczowe

To słowa pojedyncze lub związki maksymalnie dwóch słów. Jak łatwo się domyślić, będą to wyrażenia mało konkretne, ale za to z wysoką średnią miesięczną liczbą wyszukiwań. Do takich fraz kluczowych zaliczyć można m.in. sukienki, dentysta, komputer, optyk. Zdobycie wysokich pozycji na ogólne frazy kluczowe to zadanie niekiedy niezwykle karkołomne, a na pewno bardzo czasochłonne.

Long tail – czyli słowa kluczowe z długiego ogona

Patrząc na średnią miesięczną liczbę wyszukiwań fraz z długiego ogona, można się zdziwić, że ktokolwiek w ogóle się nimi interesuje. A jednak – w tym szaleństwie jest metoda! Frazy z długiego ogona, to wyrażenia precyzyjne, na które składają się m.in. trzy wyrazy. Może i nie cieszą się ogromną popularnością, lecz mają inne zalety – przyciągają do serwisu zdecydowanych użytkowników, którzy doskonale wiedzą, czego szukają, a ponadto cieszą się mniejszą konkurencyjnością, a dzięki temu, łatwiej jest je wprowadzić do TOP 10.

Regionalne słowa kluczowe

Warto wspomnieć także o pozycjonowaniu regionalnym. Działanie tego typu będzie zakładało maksymalne wykorzystanie fraz kluczowych, w których np. nazwy produktów lub usług będą występowały w połączeniu z konkretną lokalizacją (najczęściej będzie to nazwa miasta, w którym prowadzona jest działalność).

Jak podnieść wynik jakości słowa kluczowego?

Jeżeli zależy Ci na tym, aby odnieść sukces w branży e-commerce, to musisz poświęcić sporo czasu na dokładną analizę słów kluczowych. Co więcej – powinna to być czynność, którą będziesz powtarzać co jakiś czas, weryfikując dotychczasowe decyzje. Na szczęście, nie będziesz z tym sam. Jest szereg przydatnych narzędzi, z których warto skorzystać. Zacznij od tego, że wypiszesz listę słów, które najlepiej charakteryzują Twój biznes – mogą to być kategorie produktów w sklepie internetowym lub nazwy świadczonych przez Ciebie usług. Następnie, sprawdź średnią miesięczną liczbę wyszukiwań – możesz to zupełnie za darmo zrobić w Plannerze słów kluczowych Google Ads. Zyskasz w ten sposób informacje na temat tego, które z wybranych wyrażeń cieszą się największym zainteresowaniem internautów. Pamiętaj, aby skupić się zarówno na optymalizacji strony internetowej pod kątem wybranych wyrażeń kluczowych, jak i na tym, by rozwijać strategie pozycjonowania!

  1. Dlaczego warto podnieść wynik jakości słowa kluczowego?

    Dzięki temu możesz stworzyć reklamę dopasowaną do konkretnego grona odbiorców. Korzyści są
    zatem ogromne, zarówno biznesowe, jak i wizerunkowe. I będzie ona tańsza!

  2. Czym są słowa kluczowe?

    Są to wyrażenia, które potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę, gdy chce znaleźć konkretną
    usługę. Nie muszą to być pojedyncze słowa.

  3. Jak często trzeba przeprowadzać analizę popularnych słów kluczowych?

    Kwestia ta nieustannie się zmienia. Dlatego warto dokonywać analizy regularnie. Dzięki temu
    będziesz mieć bieżący podgląd na tę sprawę.

  4. Jakie narzędzia umożliwiają przeprowadzenie analizy słów kluczowych?

    W zasięgu ręki są zupełnie darmowe narzędzia. Najpopularniejszym jest Planner słów kluczowych
    w Google Ads.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj