Strona główna SEM Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?  

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?  

Autor Dominik Bigosiński

Skuteczność kampanii reklamowych Google Ads jest uzależniona od sporej ilości czynników, na które mamy bezpośredni wpływ. Jedne są związane z wyglądem landing page’a, kolejne z wykorzystanymi słowami kluczowymi, a jeszcze inne z odpowiednią komunikacją w reklamach. Dzisiejszy artykuł opracowaliśmy, aby pokazać, jak w prosty sposób poprawić Quality Score w Google Ads. Zaczynajmy! 

Quality Score w Google Ads — czym jest wynik jakości? 

Wynik jakości to zaawansowany czynnik określający wartość opracowanej kampanii reklamowej w skali do 1 do 10. Quality Score w Google Ads umożliwia zweryfikowanie czy fraza kluczowa powodująca wyświetlenie reklamy prowadzącej do witryny docelowej jest użyteczna dla partnerów biznesowych lub potencjalnych klientów. 

Źródło – Freepik 

Zapamiętaj! 

Wskaźnik Quality Score w Google Ads pozwala zapoznać się z mankamentami witryny, aby w przyszłości móc je poprawić w celu zwiększenia efektywności oraz użyteczności kampanii reklamowej dla użytkowników wyszukiwarki. 

Jakie elementy składają się na wynik jakości w Google Ads? — TOP 3 

Elementy składające się na wynik jakości w Google Ads to m.in. trafność kampanii reklamowej, jakość docelowego landing page’a oraz przewidywany współczynnik kliknięć. W zależności od naszych umiejętności oraz wiedzy możemy uzyskać Quality Score na poziomie od 1 do 10. Przedstawiamy 3 podstawowe elementy wyniku jakości w Google Ads! 

1. Trafność kampanii reklamowej 

Najczęstszy błąd podczas ustawiania Google Ads? Stosowanie reklam i słów kluczowych w kampaniach (tzn. grupach reklam w ramach kampanii), które kompletnie do siebie nie pasują. Bazując na doświadczeniach ekspertów InClick możemy jednoznacznie stwierdzić, że powszechnym zjawiskiem jest mieszanie różnego rodzaju słów kluczowych w ramach jednej grupy reklam, co powoduje, że pomiędzy danym słowem a reklamą nie istnieje żadne powiązanie. 

Źródło – Freepik 

„Klienci szukający konkretnego zagadnienia w wyszukiwarce, klikną reklamę, która ich najbardziej przekona i zainteresuje, a w konsekwencji będzie najbardziej nawiązywała do zapytania złożonego w Google.” — Paweł Gontarek (Zgred) |CEO InClick|  

Szczegółowe grupowanie słów kluczowych i dopasowywanie ich do reklam tekstowych jest priorytetowym aspektem optymalizacji kampanii pod Quality Score. Wynika to z faktu, iż ogólna ocena wzrasta, gdy frazy zawarte w reklamach tekstowych prawidłowo obrazują temat wyszukiwany przez internautę. 

2. Jakość docelowego landing page’a 

Jakość docelowego landing page’a to jeden z najważniejszych elementów składających się na Quality Score w Google Ads. Sprawa w tym punkcie wygląda identycznie jak z trafnością kampanii i dopasowywaniem odpowiednich słów kluczowych do konkretnej grupy reklam. Otóż strona docelowa musi być jak najbardziej wartościowa, zawierając przy tym frazy wpisane przez użytkownika w wyszukiwarkę. Przypominamy również, aby content w witrynie był opracowany merytorycznie i czytelnie, z uwagą na wynik topical authority. 

3. Przewidywany współczynnik kliknięć 

Przewidywany współczynnik kliknięć to użyteczny wskaźnik porównujący skuteczność naszych kampanii reklamowych do innych reklamodawców. Pozwala on dowiedzieć się, czy rozwiązania, które opracowaliśmy, są chętnie klikane przez internautów. 

5 sposobów na poprawę wyniku jakości w Google Ads — praktyczne przykłady! 

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads? To pytanie zadają sobie zarówno początkujący marketerzy, jak i właściciele przedsiębiorstw, którzy na własną rękę próbują ustawić skuteczną kampanię reklamową. Naszym zdaniem najważniejszymi elementami są m.in.: 

  • ilość słów kluczowych — rekomendujemy umieścić nawet 2 lub 3 słowa kluczowe w treści reklamy tekstowej (w nagłówkach, opisie oraz URL-u); 
  • wykluczające się słowa kluczowe — eliminujemy wyłącznie frazy, które nie pasują do naszej kampanii i generują zbyt duże koszty; 
  • jakościowa strona docelowa — landing page, na którego kierujemy internautów, powinien zawierać wartościowe treści bogate w najważniejsze słowa kluczowe; 
  • wydajna strona docelowa — polecamy sprawdzić wydajność witryny w PSI (Page Speed Insight), a następnie poprawić najważniejsze mankamenty strony; 
  • słowa kluczowe w adresach URL — frazę kluczową warto dodać również w adresie URL docelowej strony (wpłynie to nie tylko na wyższą pozycję strony w SERP-ach, ale również Quality Score w Google Ads). 

Reasumując, wynik jakości to kluczowy wskaźnik kampanii reklamowych udostępnianych przez giganta z Mont Blanc. Z uwagi na fakt, iż Google nie mówi jasno o wszystkich czynnikach wpływających na Quality Score, rekomendujemy kierować się intuicją, optymalizując kampanie w taki sposób, aby były one jak najbardziej użyteczne dla użytkowników. 

Źródło – Freepik 

FAQ — najczęstsze pytania i odpowiedzi  

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane na temat Quality Score w Google Ads! 

#1 Czym wyróżnia wysokiej jakości strona docelowa? 

Strona docelowa wysokiej jakości wyróżnia się trafnością, użytecznością i oryginalnością treści. Content powinien być również rzetelny i przejrzysty, powiązany dodatkowo ze słowami kluczowymi wykorzystywanymi w reklamie. 

#2 Czy warto korzystać z PSI (Page Speed Insight) do weryfikacji wydajności strony? 

Tak. Page Speed Insight to jedno z 10 najlepszych narzędzi do optymalizacji kampanii Google Ads według ekspertów InClick. Pamiętajmy jednak, że zielony, czerwony lub pomarańczowy miernik nie jest wyrocznią, a jedynie dobrą wskazówką pozwalającą zweryfikować, co należy usprawnić na naszej stronie internetowej. 

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628