Strona główna Darmowe porady SEO Jak pozycjonować bloga?

Jak pozycjonować bloga?

Autor InClick

Blogi to bardzo popularne strony internetowe istniejące w sieci od kilkunastu lat. Ludzie zakładają je w celu wyrażania swoich różnych opinii, opisywania swoich przeżyć czy też po to, aby podzielić się z czytelnikami swoją wiedzą na różne tematy. Wiele firm zakłada blogi, aby udzielać klientom różnych porad czy też promować swoje produkty i usługi za ich pośrednictwem.

Oczywiście po upływie kilkunastu lat, wiele rzeczy uległo zmianie. Dzisiaj blogi prowadzi się inaczej oraz inaczej pozycjonuje się je w Google. Po prostu algorytmy wyszukiwarek uległy zmianie i są o wiele bardziej wymagające. W związku z tym uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, zapewniającej zwiększenie ruchu na blogu, jest dzisiaj bardzo trudnym zadaniem wymagającym sporych nakładów pracy i dbania o wiele szczegółów.

Jakie rezultaty zapewnia blogerowi pozycjonowanie SEO?

Blogi to strony internetowe będące doskonałymi źródłami informacji oraz opinii na różne tematy. Bardzo często autorzy blogów są znanymi influencerami w branży kosmetycznej, modowej, technologicznej, itp. Dla osób prowadzących blogi, ważna jest budowa dużej bazy czytelników. Nowych odwiedzających pozyskują oni za pośrednictwem portali społecznościowych, ale również poprzez poprawę swojej pozycji w wyszukiwarce Google. Prawidłowa optymalizacja wpisów na blogu, może więc znacznie zwiększyć pozycję w wyszukiwarce i ruch na stronie. Efekty takiego pozycjonowania są oczywiście uzależnione od branży i jej konkurencyjności. Stosując odpowiednie techniki i metody, można zyskać pokaźne grono czytelników. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na pierwsze efekty skutecznego pozycjonowania trzeba poczekać przynajmniej kilka miesięcy.

Właściwa optymalizacja bloga i jego elementów

Internauta wpisując w Google pytanie, oczekuje konkretnej odpowiedzi. Dlatego warto, aby strony, które są mu proponowane przez wyszukiwarkę, oferowały szczegółowe, wyczerpujące odpowiedzi. W związku z tym przygotowując wpisy na bloga, należy dowiedzieć się czego mogą poszukiwać jego czytelnicy. Bardzo ważną rolę odgrywają więc odpowiednie słowa kluczowe związane z tematyką bloga.

Wybór właściwych słów kluczowych

Wpisując w wyszukiwarce hasła kluczowe jak najlepiej dopasowane do tematyki wpisu blogowego można uzyskać listę konkurencyjnych artykułów oraz zestaw fraz kluczowych, które warto wykorzystać we wpisach. Wystarczy tylko zwrócić uwagę na podpowiedzi od Google oraz na sekcję „wyniki podobne do…”. Klikając określone podpowiedzi, można uzyskać kolejne słowa kluczowe, które warto użyć w tekście. Często będą się one powtarzały, ale warto je przeanalizować, ponieważ wśród nich znajdują się również nowe, unikalne frazy. Warto wzbogacać nimi swoje treści, ponieważ dzięki temu użytkownicy łatwiej znajdą bloga.

Wykorzystywanie słów kluczowych w tekstach

Po wybraniu słów kluczowych należy postarać się wpleść je w treści umieszczane na blogu, jednocześnie starając się, aby wszystko wyglądało naturalnie. Pisanie tekstów typowo pod roboty Google nie jest dobrym pomysłem, ponieważ głównym odbiorcą treści jest żywy człowiek, więc przede wszystkim artykuł musi być ciekawy i napisany poprawnie. Słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona warto podzielić na osobne słowa i umieścić je w sposób naturalny na blogu w elementach, takich jak:

  • wewnętrzne odnośniki do innych wpisów blogowych,
  • podpisy i atrybuty obrazów,
  • nagłówki H1 i H2,
  • akapity i listy wypunktowane.

Warto stosować frazy kluczowe w dokładnej formie z zachowaniem naturalności tekstu oraz w formie odmienionej. Oczywiście zachowanie umiaru jest również istotne, ponieważ zbyt częste powtarzanie jednej frazy będzie błędem w oczach użytkowników, a dla robotów Google nadmierne nasycenie jest również czynnikiem zmniejszającym ocenę strony.

Właściwa optymalizacja tekstu i elementów technicznych

Przed opublikowaniem tekstu, warto zadbać o kilka istotnych elementów. Roboty wyszukiwarki Google analizują różne elementy w tekście i na tej podstawie wystawiają swoją ocenę. Dzięki temu wyszukiwarka wie, że dany artykuł jest wartościowy dla użytkownika. Podczas optymalizowania wpisu, warto upewnić się, że posiada on odpowiednie tagi HTML oraz sprawdzić czy struktura treści jest przejrzysta.

Istotną sprawą jest również długość wpisu. Nie zawsze musi być to wielostronicowy artykuł. Dobrze jest przejrzeć inne artykuły o podobnej tematyce, znajdujące się w Internecie. Najlepiej jeśli długość własnego wpisu będzie podobna w porównaniu do wspomnianych treści o tej samej tematyce.

Ustawienie odpowiednich metadanych jest również bardzo ważne

Zanim wpis zostanie opublikowany należy zadbać o odpowiednie ustawienie elementów, takich jak „title” i „meta description”. Odgrywają one bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu blogów. Warto więc pomyśleć nad takim tytułem i opisem oraz nad umieszczeniem w nich odpowiednich słów kluczowych. Informacje te pojawią się w wynikach wyszukiwania wyświetlanych przez Google, więc warto zadbać, aby opis zachęcił użytkownika do kliknięcia w dany wynik.

Ustawienie odpowiedniego, przyjaznego adresu URL

Wiele platform blogowych, takich jak na przykład WordPress, pozwalają na edycję adresu URL każdego wpisu. Warto, aby taki adres był przyjazny dla użytkownika, bez niezrozumiałych, przypadkowych ciągów liter i cyfr. Przykładowo zamiast końcówki post/832873 o wiele lepiej jest zastosować końcówkę post/jak-wybrac-dobrego-mechanika.

Linki zewnętrzne i wewnętrzne

Na skuteczność pozycjonowania wpływ mają również linki wewnętrzne kierujące do innych podstron i wpisów o podobnej tematyce. Odpowiednie uporządkowanie takich odnośników wpływa pozytywnie na ocenę Google, ponieważ znacznie ułatwia robotom poruszanie się po poszczególnych podstronach.

Linki zewnętrzne są również bardzo istotne. Warto je pozyskiwać ze stron posiadających wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki. Odnośniki kierujące do własnego bloga można umieszczać w miejscach, takich jak:

  • artykuły sponsorowane i gościnne na innych stronach i blogach,
  • komentarze na blogach i stronach zewnętrznych,
  • wpisy, sygnatury i profile na forach,
  • katalogi stron,
  • ogłoszenia i wizytówki firmowe.

Podsumowanie

Jak widać, pozycjonowanie bloga jest sprawą kompleksową, która wymaga poświęcenia sporej ilości czasu i pracy. Większość działań można wykonać samemu, ale w razie potrzeby istnieje możliwość skorzystania z usług profesjonalistów.

1. Dlaczego warto założyć bloga?

Dla firm jest to doskonała okazja na umocnienie więzi z klientami. Można w ten sposób dzielić się fachową wiedzą, udzielać różnorakich porad lub promować swoje produkty i usługi.

2. Dlaczego optymalizacja bloga jest ważna?

Dzięki odpowiedniej optymalizacji blog będzie figurował wysoko w wyszukiwarkach. Dzięki temu znacznie poszerza się grono czytelników i potencjalnych klientów.

3. Jak wybrać słowa kluczowe?

Aby tego dokonać, warto wpisać w wyszukiwarkę hasła powiązane z daną tematyką. Trzeba zwrócić wtedy uwagę na podpowiedzi od Google oraz sekcję “wyniki podobne do…”.

4. Czym są linki wewnętrzne?

Są to linki, które kierują do podstron czy tekstów o podobnej tematyce. Są bardzo korzystne pod względem pozycjonowania i doceniane przez algorytmy Google.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628