Strona główna Darmowe porady SEO Jak pozycjonować lokalnie w Google?

Jak pozycjonować lokalnie w Google?

Autor InClick

Odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych pozwala na osiągnięcie przez nie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Oprócz pozycjonowania globalnego, bardzo ważną rolę w wielu branżach odgrywa pozycjonowanie lokalne, które pod niektórymi względami nieznacznie się różni od wersji globalnej. Warto szerzej zainteresować się tematem i dowiedzieć się w jaki sposób można skutecznie promować swój lokalny biznes w sieci.

Proces pozycjonowania lokalnego obejmuje szereg kompleksowych działań optymalizacyjnych na stronach internetowych i poza nimi. Celem tych działań jest osiągnięcie jak najlepszych wyników wyszukiwania dla słów kluczowych powiązanych z danym regionem, miastem, itp. Proces ten jest idealny dla fryzjerów, mechaników restauracji oraz innych firm, które prowadzą działalność lokalną.

Lokalne rezultaty wyszukiwania

Osoby poszukujące konkretnej firmy w danym mieście, np. mechanika nie wpisują w wyszukiwarce samego hasła „mechanik” tylko bardzo często dodają do niej nazwę miasta, np. „mechanik Toruń”. W związku z tym pozycjonowanie strony korzystając z ogólnopolskich haseł jest nieopłacalne i nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Co prawda wyszukiwarka wprowadza funkcję geolokalizacji i stara się wyszukiwać lokalne firmy nawet w przypadku podania frazy ogólnej, jednak mechanizm ten nie działa jeszcze idealnie. Nic więc dziwnego, że Internauci wolą wpisywać bardziej precyzyjne hasła i to właśnie na nie powinno się zwracać uwagę pozycjonując firmę lokalną.

Jakie korzyści zapewnia pozycjonowanie lokalne?

Należy pamiętać, że pozycjonowanie lokalne odgrywa szczególnie ważną rolę w przypadku lokalnych firm i branż. Najczęściej dotyczy ono poniższych przedsiębiorstw:

  • usługi budowlane oraz z zakresu naprawy,
  • fryzjerzy i salony kosmetyczne,
  • gastronomia,
  • warsztaty samochodowe,
  • kwiaciarnie,
  • różne usługi specjalistyczne (fizjoterapeuci, tapicerzy, krawcy, itp.).

Istotny wpływ na skuteczność reklamy ma dotarcie do klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani konkretnymi produktami i usługami. Pojawienie się wysoko w wyszukiwarce w przypadku fraz powiązanych z danym typem działalności i regionem znacznie zwiększy szansę na pozyskanie klientów lokalnych. Jeśli ktoś nie jest dostawcą globalnym, wówczas jedynym sensownym wyjściem jest skupienie się na promowaniu usług lokalnych. Dzięki temu zyska się nowe osoby odwiedzające stronę, nowych klientów, a to z kolei przełoży się na zwiększenie zysków.

Kolejną korzyścią pozycjonowania na frazy lokalne jest ograniczenie bezwartościowego i niepotrzebnego ruchu na stronie, który jest generowany przez osoby znajdujące się poza obszarem działalności przedsiębiorstwa. Uniknie się również niepotrzebnych odrzuceń ze strony osób mieszkających z dala od firmy. Duża ilość takich osób, które szybko wyłączają stronę wpływa negatywnie na jej pozycjonowanie. Jest to kolejny powód, dla którego warto skupić się na pozycjonowaniu lokalnym.

Kolejną zaletą pozycjonowania lokalnego jest fakt, że konkurencyjność fraz jest zwykle znacznie niższa w porównaniu z hasłami lokalnymi. Niski poziom konkurencyjności z kolei sprawia, że wyniki uzyskiwane są znacznie szybciej, więc realne korzyści płynące z pozycjonowania lokalnego są zauważalne po krótkim czasie oczekiwania. Oczywiście mimo to warto zadbać o długotrwałe pozycjonowanie zapewniające utrzymanie wypracowanych rezultatów lub ich poprawę.

W jaki sposób pozycjonować i promować lokalną firmę w Google?

Podstawą w promowaniu biznesu lokalnego jest posiadanie fizycznego adresu firmy oraz podanie go na stronie internetowej. Dzięki temu określona zostanie główna lokalizacja, w której działa dane przedsiębiorstwo. Podanie adresu na stronie to jeden z ważniejszych czynników rankingowych wpływających na rezultat końcowy. Oprócz adresu, ważne jest umieszczenie na stronie informacji, takich jak:

  • dane kontaktowe posiadające specjalne tagi umożliwiające wyszukiwarce ich bezproblemowe rozpoznanie,
  • właściwe nasycenie frazami meta tagów w tytule i sekcji „head” strony internetowej,
  • stosowanie fraz, na które dana witryna ma być pozycjonowana,
  • znaczniki na Mapach Google pozwalające na łatwiejsze odnalezienie firmy.

Jak można wspierać pozycjonowanie lokalne?

Sama optymalizacja strony pod kątem pozycjonowania lokalnego jest niezwykle istotna, jednak oprócz niej warto zadbać o wiele innych ważnych czynników, takich jak:

  • Wpisy w katalogach firmowych – pozwalają one na dokładne określenie branży danej firmy. Istnieje również wiele katalogów lokalnych, które doskonale wspierają proces pozycjonowania firm nie posiadających ogólnopolskiego zasięgu.
  • Promowanie w komentarzach na zewnętrznych blogach – pozwala to na uzyskanie statusu eksperta w danej dziedzinie, a to z kolei ma wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Oczywiście dobrym pomysłem jest udzielanie się na blogach lokalnych. Warto też udzielać się na lokalnych blogach związanych z reprezentowaną przez siebie branżą.
  • Prowadzenie własnego bloga firmowego – dzięki własnemu blogowi można również budować wizerunek eksperta i dostarczać lokalnym klientom wartościowych treści, których poszukują. Dodatkowo blog nasycony odpowiednią ilością linków i słów kluczowych ma duże znaczenie dla robotów Google.
  • Google Moja Firma i wizytówki internetowe – internetowa wizytówka w serwisie Google Moja Firma pozwala na wyświetlanie firmy w Mapach Google. Jest to bardzo istotny element pozycjonowania lokalnego, ponieważ precyzyjne umiejscowienie firmy na mapie jest przydatne nie tylko dla robotów Google, ale również dla realnych użytkowników poszukujących danych produktów i usług w określonym miejscu.

Podsumowanie

Warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie lokalne, podobnie jak globalne jest procesem złożonym obejmującym wiele elementów. Warto o nie zadbać, aby skutecznie zdobywać lokalnych klientów zainteresowanych konkretnymi produktami i usługami. Lokalne firmy muszą skupiać się na frazach związanych z danym miastem, aby uzyskać wartościowy ruch przekładający się na skuteczną sprzedaż. Na szczęście na rynku działa wiele firm oferujących skuteczne pozycjonowanie lokalne, więc nikt nie powinien mieć problemów ze znalezieniem dobrych fachowców.

1. Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne?

Ponieważ dzięki niemu strona znajdzie się wyżej w mapach Google. Wpłynie to na popularność firmy oraz zwiększy grono potencjalnych klientów.

2. Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarkę daną usługę, a następnie miejscowość. Dzięki temu lokalna firma może zwiększyć grono klientów.

3. Dla kogo pozycjonowanie lokalne będzie opłacalne?

Przede wszystkim dla niewielkich przedsiębiorstw, które działają w określonej lokalizacji. Mowa między innymi o kwiaciarniach, warsztatach samochodowych czy restauracjach.

4. Jak pozycjonować firmę lokalnie?

Istotne jest podanie dokładnego adresu firmy na stronie internetowej. Ponadto warto określić także dane kontaktowe, stosować frazy kluczowe i znaczniki na mapach Google.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628