Strona główna SEO Jak pozycjonować serwis z branży budowlanej?

Jak pozycjonować serwis z branży budowlanej?

Autor InClick
seo-dla-branzy-budowlanej

Marketing jest jedną z najważniejszych kwestii, o które należy zadbać, prowadząc działalność gospodarczą. Dotyczy to każdej branży – zwłaszcza budowlanej. Charakteryzuje się ona wyjątkowo dużą konkurencją, co utrudnia utrzymanie się na rynku. Prowadzenie działań marketingowych w internecie jest jedną z najprostszych i najbardziej skutecznych form dotarcia do klientów. Jednocześnie może to być stosunkowo tani sposób na ich pozyskiwanie. Prowadzenie działań marketingowych online można rozpocząć dysponując minimalnym budżetem. To sprawia, że jest to metoda zarówno dla dużych korporacji budowlanych lub handlowych, jak i dla lokalnych firm remontowych lub niewielkich sklepów.

Ile można zyskać, promując firmę budowlaną w internecie?

Według statystyk większość internautów, a aktualnie jest to znaczna część społeczeństwa, regularnie korzysta z wyszukiwarek internetowych do znajdowania usługodawców lub lokalnych sklepów. Sieć jest więc naturalnym miejscem dla każdego przedsiębiorcy, który chce zaprezentować swoją ofertę. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności można w ten sposób dotrzeć do kilku lub kilkunastu lokalnych klientów. Jeśli mowa o ogólnopolskiej firmie budowlanej lub duży sklepie online z tej branży, może być to nawet do kilkuset lub kilku tysięcy.

Od czego zacząć działania marketingowe w internecie?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia kampanii marketingowej w sieci jest założenie własnej strony www. Kluczem do sukcesu jest jednak to, by witryna od początku była zbudowana w sposób optymalny w kontekście wyszukiwarek internetowych. Jest to kluczowe, by móc cieszyć się ruchem organicznym naturalnie budującym pozycję firmy na rynku lub bezpośrednio wpływającym na poziomy sprzedaży.

Od czego zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania?

Zakładając stronę www, warto zwrócić się z tym do specjalistów, którzy zapewnią zgodność kodu strony z aktualnymi normami promowanymi przez roboty wyszukiwarek. Jest to bardzo ważne, gdyż znacznie wpływa na pozycje w wynikach.

W drugiej kolejności należy zadbać o odpowiednią treść, która będzie zoptymalizowana pod kątem branży budowlanej. Optymalizację strony należy przeprowadzić dopiero na podstawie wyników audytu, który wykaże optymalne słowa kluczowe dla charakteru usług świadczonych przez daną firmę. To pozwoli na skuteczne trafienie do grupy docelowej klientów. Chcąc skutecznie i stosunkowo tanio pozycjonować stronę w branży budowlanej należy precyzyjnie dobrać słowa kluczowe i określić, jaka jest specyfika danej strony.

Mogą to być, takie serwisy jak:

  • sklep internetowy z niszowymi artykułami,
  • sklep online z artykułami sprzedawanymi przez duże markety budowlane,
  • strona-wizytówka małej firmy budowlanej lub jednoosobowej działalności gospodarczej,
  • strona prezentująca ofertę dużej korporacji budowlanej.

Specyfika pozycjonowania fraz kluczowych dla każdego z powyższych rodzajów serwisów będzie zdecydowanie inna, dlatego też należy określić strategię zanim podejmie się pierwsze działania. Jest to niezwykle istotne w kontekście późniejszych kosztów.

Jak pozycjonować stronę małej firmy budowlanej?

Chcąc zoptymalizować stronę niewielkiej firmy budowlanej, należy uwzględnić specyfikę rynku. W pierwszej kolejności trzeba dobrze zastanowić się, czego dotyczy oferta i znaleźć słowa kluczowe, które będą precyzyjnie selekcjonowały grupę docelową klientów dla danego przedsiębiorstwa. Ponadto istotne jest, aby nie były one zbyt ogólne i nie konkurowały z dużymi korporacjami. To zalecenie dotyczy szczególnie dużych miast. Warto też zastanowić się nad dodatkowymi frazami mocno związanymi ze specjalizacją danej firmy. Trzeba tu uwzględnić, w jaki sposób klienci szukają podobnego rodzaju usług i dopasować słowa do sposobu wyszukiwania klientów, a niekoniecznie bazować na bardzo zaawansowanym, fachowym słownictwie.

Nigdy nie należy dopuszczać do tego, by oferta firmowa była napisana z błędami stylistycznymi lub ortograficznymi, gdyż niekorzystnie to wpływa na odbiór ze strony klientów, ale też wyszukiwarek. Warto rozpisać ją jak najbardziej precyzyjnie, a każdą ze swoich usług dobrze przedstawić wykorzystując do tego odpowiednie słowa kluczowe.

W kwestii technicznej optymalnym sposobem prezentowania złożonej oferty jest stworzenie na stronie firmowej wielu zakładek. Algorytm reaguje na to lepiej niż na bardzo długi zbity blok tekstu. Ponadto jest to forma wygodniejsza dla użytkownika przez większą czytelność.

Pozycjonowanie lokalne w branży budowlanej

Proces pozycjonowania firmy działającej lokalnie, której zależy na klientach z zawężonego regionu jest nieco inny, niż w przypadku firm funkcjonujących globalnie lub ogólnokrajowo. Pierwszy krokiem do wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania na dane frazy jest założenie wizytówki firmowej w Google, co jest bardzo promowane przez wyszukiwarkę. Pozwoli to użytkownikom łatwiej znaleźć daną firmę, a także jej dane adresowe. W drugiej kolejności należy dodać dane firmy do jak największej ilości spisu lokalnych firm działających w danej branży. Ważne jest, by dane adresowe i telefoniczne wszędzie były takie same, gdyż wyszukiwarka interpretuje to jako zwiększenie wiarygodności danego przedsiębiorstwa.

Na wyniki pozycjonowania związane z frazami z branży budowlanej i uzupełnione nazwą regionu lub miasta wpływa także obecność firmy w lokalnych mediach internetowych. Warto zadbać, aby pozyskać odnośniki do strony firmowej z lokalnych serwisów ogłoszeniowych lub informacyjnych. Mogą to być miejsca z darmowymi ogłoszeniami lub płatne artykuły zdobyte na portalach należących do lokalnych mediów. Często taki zabieg wraz z optymalizacją serwisu pod kątem technicznym powoduje, że witryna szybko zyskuje w wynikach.

Jak pozycjonować małe sklepy budowlane?

Bardzo dużym problemem dla właścicieli małych sklepów budowlanych jest konkurencja dużych marketów, które także działają online. Pozycjonując niewielki lokalny sklep lub skład budowlany, należy stosować się do zasad pozycjonowania serwisu małej firmy.

Oto najważniejsze reguły, których warto przestrzegać:

  • niekonkurowanie o pozycję w wynikach na najpopularniejsze frazy,
  • znalezienie słów kluczowych „na długi ogon”,
  • szczegółowe i specjalistyczne rozpisanie oferty znajdujące niszowego klienta,
  • obecność w lokalnych mediach,
  • zoptymalizowanie słów kluczowych pod kątem danego regionu i miasta.

Chcąc konkurować o najpopularniejsze słowa kluczowe, takie jak na przykład „farby akrylowe”, mały sklep jest skazany na porażkę, gdyż ten obszar jest zajęty przez duże odpowiedniki. Markety budowlane zatrudniają profesjonalne agencje lub nawet zakładają własne działy SEO dysponujące ogromnymi budżetami. Wejście do top 10 na podobne frazy jest zatem wręcz niemożliwe bez dużych nakładów finansowych.

O wiele łatwiej znaleźć frazy na długi ogon (long tail), gdyż wtedy można rywalizować o pozycję nawet ze sklepami działającymi na skalę całego kraju, a tym bardziej z lokalnymi, szczególnie, jeśli słowo kluczowe jest związane z regionem.

Jak zoptymalizować opisy produktów w budowlanym sklepie internetowym?

Jednym z podstawowych działań optymalizacyjnych sklepu internetowego jest przygotowanie oryginalnych opisów produktów. Nie powinny one powielać innych treści, na przykład pozyskanych z katalogów producenta, gdyż algorytm wyszukiwarki reaguje na to bardzo negatywnie. Nie dość, że powinny być oryginalne, to jeszcze należy uwzględnić frazy kluczowe wedle tego, czego szukają klienci. Nie zawsze należy stosować w pełni profesjonalne słownictwo. Niekiedy można użyć potocznej nomenklatury, która spowoduje zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Należy też pamiętać o rzetelnym opisaniu kategorii produktowych, co również ma ogromne znaczenie dla wyszukiwarek. Najwięcej na tym mogą zyskać właściciele sklepów z niszowymi produktami.

Od czego zacząć reklamę w branży budowlanej – Adsy czy SEO?

Co do zasady trzeba zawsze myśleć o wykorzystaniu wszystkich form dotarcia do potencjalnego klienta. jednak już na starcie warto założyć, że działania SEO przyniosą rezultat dopiero za kilka, kilkanaście miesięcy – więc na tych działaniach nie będziemy zarabiać bo nic nie będzie konwertować. W związku z tym warto zacząć od działaniach Ads (Adwords, Facebook Ads czy inne Social Mediowe reklamy) a dopiero po zapoznaniu się z grupami docelowymi rozpocząć działania SEO.

W przypadku działań SEO:

  • działania SEO dla poszczególnych inwestycji nie mają żadnego sensu tym bardziej, że zależy Nam na szybkim działaniu oraz sprzedaży. Dlatego tutaj rozpatrujemy TYLKO Adsy oraz TYLKO artykuły public relations budujące zainteresowanie inwestycją
  • działania SEO wykonujemy tylko dla strony dewelopera budując długi ogon dla branży budowlanej
  • w przypadku likwidacji serwisu danej inwestycji „chowamy go” na stronie developera na jakiejś podstronie i wykonujemy stosowne przekierowania 301 z inwestycji do strony dewelopera
  • aby SEO zadziałało minimalnie chociaż to ze strony developera uruchamiamy linkowanie do strony inwestycji

W przypadku działań Ads:

  • wykorzystujemy wszystkie możliwe kanały dotarcia – Google, Fb, Insta, LinkedIn
  • działania Ads-owe pośrednio przekładają się na działania SEO bo powstają artykuły zewnętrzne, potencjalni klienci linkują lub polecają sobie daną inwestycję
  • zawsze zaczynamy od Ads’ów poznając słowa kluczowe, na które jest wyświetlany sserwis oraz słowa kluczowe, na które kampanie są klikane.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj