Strona główna Social Jak prowadzić social media?

Jak prowadzić social media?

Autor InClick

Portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram i wiele innych, odgrywają dzisiaj znaczącą rolę w życiu wielu ludzi. Okazuje się również, że social media są niezwykle ważne dla firm, które chcą promować swoje strony internetowe, produkty oraz usługi. Dzięki mediom społecznościowym można dotrzeć do wielu nowych klientów i zwiększyć swoje zyski w znaczący sposób.

Wiele osób i firm popełnia różne błędy prowadząc swoje profile w mediach społecznościowych. Najczęstsze błędy to:

  • spontaniczne działanie bez żadnego planu,
  • udzielanie się w zbyt wielu mediach społecznościowych,
  • próba dotarcia do ludzi, którzy i tak nie są zainteresowani konkretnymi produktami i usługami.

Oczywiście istnieją pewne branże, w których dodawanie wpisów w sposób spontaniczny ma pewien sens i uzasadnienie, jednak warto opracować odpowiednią strategię i zadbać o właściwe planowanie swoich działań.

Gdzie klienci lubią spędzać czas?

Przed rozpoczęciem działań marketingowych w mediach społecznościowych, dobrym pomysłem jest przeprowadzenie dokładnego researchu i analizy. Social medoa to nie tylko Facebook, ale również wiele innych portali. Warto sprawdzać działania konkurentów, ale wcale nie trzeba być obecnym na tych samych portalach.

Decydując się na wybór platformy social media do komunikacji z klientami, warto wcześniej zrobić research i dowiedzieć się, gdzie dana grupa docelowa lubi spędzać czas w Internecie. Warto udzielać się w miejscach, takich jak:

  • portale społęcznościowe,
  • blogi,
  • strony internetowe,
  • fora.
Przeczytaj:  Jak usunąć konto na Instagramie?

Oczywiście warto zwracać uwagę na powyższe witryny jeśli zrzeszają one ludzi zainteresowanych i powiązanych z branżą, która reprezentuje promowana firma. Posty w social mediach mogą bardzo pomóc, ale nie należy zapominać też o innych społecznościach, takich jak YouTube. Można przygotować film i umieścić go w tym serwisie, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Dobrym pomysłem jest zastanowienie się nad tym co sam bym zrobił będąc na miejscu potencjalnego klienta. Gdzie należy szukać informacji, jak formułować zapytania w sieci. Posiadając taką wiedzę można łatwiej wybrać kanał dystrybucji treści oraz dopasować treść do wymagań ewentualnych klientów.

Warto pamiętać, że kanały komunikacyjne różnią się od siebie pod względem wielu cech. Dobrze jest więc dokładnie je przeanalizować, dopasować się do ich reguł i umieszczać posty w sposób zgodny z regulaminem.

Plan i jego skuteczna realizacja

Po wyborze platform social media przeznaczonych do realizacji konkretnych celów, należy zastanowić się nad sposobem wykorzystania danych serwisów. Istotne jest zaplanowanie nie tylko rodzaju, ale również częstotliwości dodawania treści, wpisów, materiałów graficznych, zdjęć czy też filmów. Konieczne jest też wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za stworzenie wpisów, odpowiadanie na komentarze użytkowników. Warto też zaplanować pewne działania na wypadek pojawienia się negatywnych komentarzy i wiadomości. Dobrze jest stworzyć pewne wytyczne, którymi muszą się kierować pracownicy odpowiedzialni za social media.

Opracowując strategię i plan działania można inspirować się dużymi międzynarodowymi firmami oraz liczącymi się lokalnymi przedsiębiorstwami, które osiągnęły sukces na Facebooku czy też innych podobnych stronach.

Bardzo ważne jest oczywiście aktywne prowadzenie firmowej strony. Profile, na których nowe treści pojawiają się bardzo rzadko lub wcale, nie mają żadnego sensu. Jeśli więc decydujemy się informować klientów o naszej działalności w mediach społecznościowych to o takie profile należy odpowiednio dbać.

Przeczytaj:  Emoji – jak dodać je na stronie i czy mają wpływ na SEO?

Co ludzie piszą o naszej firmie?

Warto kontrolować to co ludzie piszą o naszej firmie oraz to gdzie pojawiają się takie informacje. Ludzie korzystają z social mediów, aby informować swoich znajomych o różnych firmach czy też usługach. Dobrze jest więc zakładać profile firmowe w serwisach, w których pojawiają się takie informacje na temat konkretnej firmy, jej usług czy też produktów. Korzystając z narzędzia Google Alerts, można dowiedzieć się, gdzie i w jaki sposób Internauci piszą o naszej firmie. Taki monitoring treści w Internecie jest niezwykle istotny w czasie planowania różnych działań w serwisach społecznościowych. Dane takie pozwalają zareagować na nieprzychylne opinie, a także umożliwiają wybór mediów, w których należy się pojawić.

Prowadzenie wielu profili społecznościowych – jak się w tym nie pogubić?

W branży mediów społecznościowych dostępnych jest wiele różnych kanałów komunikacji o zróżnicowanej specyfikacji. Umieszczanie postów i materiałów o identycznej treści na wszystkich naszych profilach nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto dopasować treść i formę jej dystrybucji do konkretnego serwisu społecznościowego. Na szczęście istnieje wiele specjalistycznych narzędzi, takich jak Buffer czy też HotSuit, które umożliwiają przygotowywanie treści social media i odpowiednie nią zarządzanie, nawet w przypadku prowadzenia profili w różnych serwisach.

Oczywiście dobrym pomysłem jest również zapoznanie się z funkcjami oferowanymi przez konkretne serwisy. Przykładowo na Facebooku można przygotować treść o wiele szybciej i zaplanować jej publikację w konkretnym dniu oraz o konkretnej godzinie. Można więc stworzyć plan działalności profilu nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Pomoc profesjonalnych agencji marketingowych

Nie każdy ma czas lub wiedzę potrzebną do prowadzenia profili w wielu mediach społecznościowych. Profile można prowadzić samemu lub zlecić tą pracę osobie zatrudnionej w firmie. Zajęcie to jest czasochłonne i wymaga stałego edukowania się w zakresie działania różnych serwisów. Dobrym alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji marketingowej. Na rynku działa wiele takich firm, które posiadają duże doświadczenie w zakresie social media marketingu. Odpowiednie określenie własnych celów i dobra komunikacja z taką agencją pozwoli na uzyskanie doskonałych rezultatów generowanych przez firmowe profile na Facebooku i w innych miejscach.

Przeczytaj:  Organizacja konkursu w social mediach – co warto wiedzieć?

Podsumowanie

Właściwe planowanie i dokładna realizacja planów to sprawa kluczowa wpływająca na sukces w social mediach. Kampanie powinno się prowadzić w mediach popularnych wśród danych klientów. Istotne jest nie tylko regularne wprowadzanie wartościowych wpisów, ale również ich stały monitoring w celu określenia czy przyniosły one pożądane rezultaty oraz czy nie są wymagane pewne korekty w strategii.

1. Jakie błędy popełniają firmy podczas prowadzenia social mediów?

Można wyszczególnić kilka rodzajów błędów. Wśród nich są między innymi: spontaniczne działanie bez planu, udzielanie się na zbyt wielu platformach oraz próby dotarcia do niewłaściwych grup docelowych.

2. O czym trzeba pamiętać, prowadząc media społecznościowe firmy?

Przede wszystkim trzeba określić rodzaj treści oraz częstotliwość ich publikacji. Warto także opracować plan działania w przypadku napływu negatywnych komentarzy.

3. Jak nie pogubić się, korzystając z wielu social mediów?

Platform społecznościowych jest wiele, w związku z czym łatwo się pogubić. Dlatego warto skorzystać z narzędzi takich jak Buffer czy HootSuit, które wspierają działania na wielu kontach.

4. Czy warto zatrudnić agencję marketingową?

Jeśli nieszczególnie znasz się na prowadzeniu social mediów, będzie to doskonały pomysł. Będziesz mógł poświęcić czas na inne sprawy, a rezultaty działań w mediach społecznościowych przyniosą Ci oczekiwane efekty.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628