Strona główna SEO Jak sprawdzić frazy do pozycjonowania?

Jak sprawdzić frazy do pozycjonowania?

Autor InClick
jaksprawdzicfrazydopozycjonowania

Wybór optymalnych fraz do pozycjonowania strony jest procesem skomplikowanym. Nie wystarczy wskazać kilku losowo wybranych wyrażeń – taka praktyka nie przyniesie zysków. Analiza słów kluczowych (czy to pod pozycjonowanie, czy pod kampanię linków sponsorowanych) powinna zostać przeprowadzona maksymalnie rzetelnie. Jak sprawdzić frazy do pozycjonowania? W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie!

Pozycjonowanie – walka o kluczowe pozycje dla strony

Bitwa o wysokie pozycje w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania jest coraz ostrzejsza. Przedsiębiorcy nieustannie rywalizują ze sobą o to, aby to właśnie ich strona znalazła się ponad konkurencją. Wysokie miejsce w rankingu to szansa na pozyskanie nowych klientów, wzrost rozpoznawalności marki w oczach odbiorców, a także realny wzrost dochodów. Chcąc pokonać przeciwników, warto wiedzieć, jak sprawdzić frazy do pozycjonowania.

Dlaczego frazy kluczowe są ważne?

Frazy kluczowe to wyrażenia wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. To właśnie za ich pośrednictwem nowi klienci mają szansę znaleźć stronę Twojej firmy. Istotne jest to, aby stworzyć listę słów kluczowych, w których drzemie potencjał. Wyrażenia te muszą być spójne z firmową ofertą, w przeciwnym razie, gdy użytkownik nie znajdzie na stronie tego, czego szukał, pomimo że strona wyświetliła się na wysokiej pozycji, to szybko straci zaufanie do marki.

Dobór fraz – o czym pamiętać wybierając frazy kluczowe?

Zasadne wydaje się zatem pytania o to, jak sprawdzić frazy do pozycjonowania, aby okazały się one właściwe. Jest kilka metod, z których warto korzystać. Przy wyborze wyrażeń kluczowych, na które ma być pozycjonowana strona internetowa, trzeba mieć na uwadze między innymi cel, jaki się chce osiągnąć. Frazy muszą także odpowiadać charakterowi prowadzonej działalności. Gdy zupełnie braknie pomysłów, można nieco w tym względzie podglądnąć konkurencję.

Wyznacz cel, jaki chcesz osiągnąć

Każde działanie powinno być poprzedzone określeniem precyzyjnego celu, do którego mają doprowadzić podejmowane kroki. Podobnie jest też z pozycjonowaniem i doborem optymalnych fraz kluczowych. Wydawać się może, że przecież cel jest jeden – wyprowadzenie strony na jak najwyższe pozycje na wyrażenia kluczowe w rankingu organicznych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Owszem, zgadza się. Jednak nie jest to cel sam w sobie – zawsze coś za nim stoi. Celem może być np. zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających serwis, promocja konkretnych produktów, budowanie rozpoznawalności marki itp. W zależności od obranego celu pozycjonowanie będzie prowadzone na inne frazy.

Zrób listę fraz kluczowych

Znasz swój biznes, doskonale zatem orientujesz się w tym, które sprzedawane produkty czy usługi przynoszą Ci największy zysk. Jeżeli zależy Ci na znacznym zwiększeniu obrotów, to skoncentruj się właśnie na tych frazach, które mają szansę na najwyższą stopę zwrotu. Jako słowa kluczowe mogą występować nazwy kategorii w Twoim sklepie internetowym czy konkretne produkty. Pamiętaj o synonimach! Zrób listę – im będzie większa, tym lepiej – w kolejnych krokach dowiesz się, które z zapisanych fraz wybrać do pozycjonowania.

Listę słów kluczowych do pozycjonowania możesz wygenerować za pomocą np. SEMSTORM:

sprawdzanie słów kluczowych do pozycjonowania za pomocą SEMSTORM.com

Równie pomocny jest AHREFS:

sprawdzanie słów kluczowych do pozycjonowania za pomocą Ahrefs.com

Zainspiruj się konkurencją

Jeżeli zupełnie brakuje Ci pomysłu lub szukasz dodatkowych wyrażeń, aby uzupełnić strategię pozycjonowania o nowe frazy, to możesz nieco zainspirować się działaniami, jakie prowadzi Twoja konkurencja. Sprawdź, jakimi słowami kluczowymi są nasycone treści w konkurencyjnych serwisach lub na jakie słowa kluczowe wyświetlają się reklamy konkurencji.

Zawsze warto zweryfikować, co takiego ma do zaproponowania strona konkurencji – już w menu można znaleźć ciekawe inspiracje – na przykład kolekcje skierowane do konkretnych grup docelowych:

frazy do pozycjonowania - pixers.pl - zbudowanie kolekcji dla grup docelowych

Jak sprawdzić słowa kluczowe strony?

Pamiętaj o tym, żeby każda podstrona, która jest pozycjonowana na konkretne wyrażenia kluczowe, była odpowiednio pod ich kątem zoptymalizowana. Jak dopasować frazy? Dokładnie zapoznaj się z tematyką strony i wybierz te słowa, które według Ciebie będą najlepsze. Jednak zanim zaczniesz proces pozycjonowania, sprawdź, czy są one również popularne wśród użytkowników. Korzystając z bezpłatnego narzędzia od Google – Planer słów kluczowych – możesz przekonać się, na jakim poziomie kształtuje się średnia miesięczna ilość wyszukiwań słów kluczowych.

Jak sprawdzić frazy do pozycjonowania – dobór odpowiedniej strategii

Na sam koniec pozostaje jeszcze wybór strategii pozycjonowania. Zdecydujesz się na pozycjonowanie wyłącznie ogólnych słów kluczowych czy włączysz do strategii również działania nastawione na promowanie fraz z długiego ogona? A może istotne będzie dla Ciebie pozyskiwanie klientów z rynku lokalnego i wybierzesz frazy lokalne? Zastanów się dobrze, zanim podejmiesz decyzję – od tego będzie zależeć sukces całego przedsięwzięcia!

  1. Dlaczego słowa kluczowe są tak istotne?

    Odpowiednio dobrane frazy sprawiają, że Twoja strona jest wyżej w wyszukiwarkach. Dzięki temu
    ruch na niej znacząco wzrasta.

  2. Jakie kwestie trzeba wziąć pod uwagę podczas wyboru fraz kluczowych?

    Przede wszystkim musisz mieć na uwadze cel swoich działań. Ponadto słowa kluczowe muszą
    pasować do charakteru Twojej strony, firmy lub sklepu.

  3. Jak sprawdzić, czy słowa kluczowe są dobrze dobrane?

    Warto skorzystać z kilku darmowych narzędzi, które są dostępne w sieci. Wśród nich jest między
    innymi Planer słów kluczowych, za który odpowiada Google.

  4. Jakie strategie doboru słów kluczowych są warte uwagi?

    Wszystko zależy od Ciebie. Możesz zdecydować się na pozycjonowanie krótkich, ogólnych wyrażeń
    albo postanowić, że skupisz się na frazach longtailowych. Oba rozwiązania są korzystne.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj