Strona główna SEO Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Autor InClick

Optymalizacja i pozycjonowanie firmowej witryny internetowej to już nie jest dodatkowy sposób na zaistnienie w sieci, lecz konieczność wymuszona coraz większą konkurencją. Jednak, aby przechytrzyć rywali, pozyskać jak największą liczbę nowych klientów i znaleźć się na szczytach list rankingowych wyszukiwarki Google (to właśnie z niej najchętniej korzystają nasi rodacy), trzeba skupić się na optymalnych słowach kluczowych. Co to są słowa kluczowe? Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego? Tego dowiesz się z poniższego tekstu!

Słowa kluczowe – co to takiego?

Słowa kluczowe, frazy kluczowe, wyrażenia kluczowe, anchory – określeń jest wiele. Wszystkie one sprowadzają się jednak do tego samego, czyli do znalezienia takich wyrazów, dzięki którym po uzyskaniu pozycji TOP w Google na stronę internetową trafi jak najwięcej klientów. Decyzja, na jakie wyrażenia się zdecydować nie jest łatwa – niezależnie od tego, czy chodzi o wybór fraz pod pozycjonowanie strony internetowej, czy znalezienie optymalnych haseł do kampanii reklamowej.

Czym kierować się przy wyborze słów kluczowych do kampanii reklamowych?

To pytanie, z którym każdego dnia mierzy się wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy działania marketingowe starają się prowadzić na własną rękę. Jeżeli i Ty podejmujesz takie próby, z pewnością nie raz kierowałeś się intuicją. Czy jest to jednak właściwa droga? Owszem, znasz dobrze swój biznes, jednak czy też tak samo dobrze orientujesz się w tym, co najbardziej interesuje Twoich klientów? Przy wyborze fraz kluczowych, warto kierować się nie tylko intuicją, lecz także popularnością poszczególnych wyrażeń. Dlaczego popularne słowa kluczowe są warte uwagi oraz jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego – o tym przeczytasz poniżej.

Popularne słowa kluczowe – dlaczego warto na nie postawić?

Wybór jest prosty – możesz zdecydować się na promowanie tych wyrażeń, które według Ciebie są dobre lub takich, które wśród Twoich klientów cieszą się największą popularnością. Jeżeli będziesz wiedzieć, jak sprawdzić ilość wyszukiwań w Google, to z łatwością ocenisz, w które frazy warto inwestować. Im wyższą pozycję zyska Twoja strona internetowa w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwarki na popularną frazę, tym większy ruch zanotujesz na stronie. Wyrażenia kluczowe z dużą ilością wyszukiwań przyciągną większą liczbę internautów.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Jest kilka możliwości na to, aby sprawdzać, które frazy cieszą się największym zainteresowaniem wśród użytkowników sieci. Narzędziem najpopularniejszym, a przy tym całkowicie darmowym, jest Planner słów kluczowych Google Ads. Z kolei w Google Search Console/Google Analytics lub narzędziach typu Semstorm sprawdzisz informacje o słowach kluczowych, po których użytkownicy trafiają na Twoją stronę (lub stronę konkurencji) – taka analiza również może okazać się przydatna. Są też inne opcje – ich minusem jest jednak to, że są płatne. Ciekawe dane prezentowane są między innymi w KWfinder – nie dość, że informacje są rzetelne, to w dodatku użytkownika zachwyci przejrzysta forma prezentowania danych.

Realnych danych dostarcza Google Search Console – dla wybranego okresu sprawdzamy ile wyświetleń danej frazy wystąpiło:

sprawdzanie potencjału słowa kluczowego za pomocą google search console

Planner słów kluczowych – bezpłatne narzędzie do analizy fraz

Jak za darmo sprawdzić najczęstsze wyszukiwania Google? To proste – wystarczy skorzystać z bezpłatnego narzędzia od Google. Planner słów kluczowych wykorzystywany jest przeważnie przy kreowaniu kampanii linków sponsorowanych. Chcąc z niego skorzystać, trzeba uruchomić kampanię reklamową, jednak nie trzeba w nią inwestować. Narzędzie jest na tyle przejrzyste i intuicyjne, że z jego obsługą poradzi sobie niemal każdy.

Spokojnie możesz zaufać informacjom, które uzyskasz za pośrednictwem Plannera słów kluczowych Google Ads – wszak jest to narzędzie od Google, a dane dotyczące ilości wyszukiwań gromadzone są prosto z wyszukiwarki. Największym plusem Plannera słów kluczowych jest to, że konkretnie wskazuje średnią miesięczną ilość wyszukiwań. Jedno spojrzenie na dane znacznie ułatwi podjęcie decyzji, czy warto konkretne wyrażenie kluczowe brać pod uwagę przy planowaniu kampanii reklamowej lub przy tworzeniu strategii pozycjonowania, czy też lepiej zupełnie z niego zrezygnować, bowiem nie cieszy się ono zbyt dużym zainteresowaniem wśród użytkowników sieci.

potencjał słów kluczowych - planer słów w Google

O czym pamiętać korzystając z Plannera słów kluczowych?

Poprawne ustawienie konta to podstawa. Warto wiedzieć, że nie każda konfiguracja konta w Google Ads pozwala na korzystanie z narzędzia, jakim jest Planner słów kluczowych. Jest ono dostępne po zalogowaniu do konta Google. Jeżeli będziesz mieć jakiekolwiek problemy z utworzeniem bądź konfiguracją konta, zawsze możesz skorzystać z pomocy oferowanej przez Google.

Kolejna kwestia – pamiętaj, że średnia miesięczna ilość wyszukiwań danej frazy to tylko jeden z elementów, na który warto zwrócić uwagę, tworząc listę najważniejszych wyrażeń, pod które będzie optymalizowana strona internetowa. Niekiedy może okazać się, że dużo łatwiej będzie osiągnąć wysokie pozycje na frazy mniej popularne (long tail), jednak takie, które generują większy zysk. Na koniec trzeba wspomnieć o jeszcze jednej kwestii. To, jak często internauci interesują się daną rzeczą czy usługą, jest kwestią zmienną. Nie traktuj zdobytych informacji jako danych ostatecznych – za kilka tygodni średnia miesięczna ilość wyszukiwań może prezentować się zupełnie inaczej (sezonowość fraz, trendy – te możesz sprawdzić za pośrednictwem Google Trends). Jeżeli faktycznie chcesz prześcignąć konkurencję, to sprawdzanie ilości wyszukiwań słów kluczowych powinno Ci wejść w krew! Regularna analiza wyrażeń kluczowych to jeden z elementów sukcesu w branży internetowej.

  1. Czym są słowa kluczowe?

    Słowa kluczowe to wyrażenia, które potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć
    konkretne informacje lub daną usługę. Nie muszą być pojedyncze, często układają się w
    kilkuwyrazowe zdania.

  2. Czym kierować się przy wyborze słów kluczowych?

    Doświadczeniem i intuicją, ale także sprawdzoną popularnością poszczególnych wyrażeń. Dzięki
    temu znajdziesz najbardziej wartościowe frazy.

  3. Dlaczego warto dobrać odpowiednie słowa kluczowe?

    Dzięki nim Twoja strona będzie wyżej we wszystkich wyszukiwarkach. Przekłada się to
    bezpośrednio na ruch na stronie oraz popularność Twojej firmy.

  4. Jak sprawdzić liczbę wyszukań poszczególnych słów kluczowych?

    Narzędzi jest mnóstwo. Poleca się przede wszystkim Planner słów kluczowych Google Ads. Jeśli
    chcesz sprawdzić sytuację u konkurencji, sprawdzi się Google Search Console lub Semstorm.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj