Strona główna Darmowe porady SEO Jak sprawdzić SEO?

Jak sprawdzić SEO?

Autor InClick

Jak sprawdzić SEO i efekty pozycjonowania? Z jakich narzędzi korzystać, przeprowadzając audyt SEO?

Inwestujesz w pozycjonowanie, ale masz wrażenie, że od dłuższego czasu pozycje Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania ani drgnęły? Nie opieraj się wyłącznie na swoich przypuszczeniach. Poznaj narzędzia, dzięki którym w prosty sposób zweryfikujesz SEO swojej strony internetowej. Przeczytaj krótki poradnik, a dowiesz się m.in. jak sprawdzić widoczność serwisu na konkretne słowa kluczowe.

Co zrobić, gdy pozycjonowanie stron nie przynosi żadnych efektów?

Zanim dojdziesz do wniosku, że inwestycja w pozycjonowanie nie przynosi Ci zysku, zweryfikuj, czy faktycznie nie pojawiły się żadne efekty. Pamiętaj też, że na wzrost pozycji trzeba poczekać. Jeśli jednak od dłuższego czasu widoczność serwisu się nie poprawia, pora na szczegółową analizę. Wiedzę na temat skuteczności działań SEO możesz czerpać z darmowych narzędzi, takich jak np. Google Search Console oraz Google Analytics.

Audyt SEO możesz zlecić agencji. Jeśli jednak jesteś typem zrób-to-sam, to, korzystając z darmowych narzędzi, będziesz w stanie dowiedzieć się co nieco o SEO swojej strony WWW.

Jakie narzędzie wykorzystać, aby sprawdzić ruch na stronie?

Rosnące pozycje w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania powinny mieć odzwierciedlenie w ruchu obserwowanym na stronie. Dane na temat ruchu organicznego znajdziesz w Google Analytics. Zaletą tego narzędzia (oprócz tego, że jest darmowe) jest stosunkowo duża intuicyjność obsługi, a także przejrzystość prezentowania danych. Wykorzystaj GA do szczegółowej analizy ruchu na stronie. Sprawdź, czy na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy zmieniła się liczba wejść na stronę z organicznych wyników wyszukiwania.

Skuteczność SEO – jak zweryfikować widoczność strony w Google

Kolejnym narzędziem, z którym powinien zaprzyjaźnić się każdy, kto chce przeprowadzić audyt SEO na własną rękę, jest Google Search Console. Z jego pomocą zweryfikujesz efekty pozycjonowania i sprawdzisz, czy są zadowalające. W GSC znajdziesz m.in. informacje o ruchu w witrynie, sprawdzisz stan indeksacji konkretnych podstron, zweryfikujesz, czy strona wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych, a także dowiesz się ważnych informacji na temat linków wewnętrznych i zewnętrznych.

Jeśli chcesz na bieżąco śledzić, w jaki sposób pod wpływem działań SEO zmienia się widoczność serwisu w SERP-ie, to zainwestuj w płatne narzędzie umożliwiające monitoring fraz kluczowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł sięgnąć do danych historycznych – sprawdzisz m.in. jak zmieniała się widoczność witryny na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy.

Zwróć uwagę na jeszcze jedną istotną kwestię, a mianowicie na intencje fraz, na które wyszukuje się strona w wynikach Google. Dlaczego jest to tak ważne? Jeśli użytkownikom będą wyświetlały się strony docelowe niezgodne z ich intencjami, to szansa na uzyskanie konwersji drastycznie spada. Zwróć uwagę, że jeśli potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę frazę z intencją informacyjną, np. „jakie buty do biegania w terenie” to prawdopodobnie jest na etapie zbierania informacji. Nie interesuje go jeszcze zakup i zamiast na kartę konkretnego produktu, powinien trafić na wpis poradnikowy opublikowany na blogu.

Pamiętaj też, że za niskie pozycje w SERP-ie może odpowiadać wiele innych czynników, takich jak usunięcie niektórych produktów z oferty czy migracja na inną platformę zakupową.

Co jeszcze możesz zrobić, aby poprawić widoczność serwisu w sieci?

Wyszukiwarka Google promuje te strony, które udostępniają użytkownikom aktualny i wartościowy content. Jeśli widoczność Twojego serwisu jest daleka od zadowalającej, sprawdź, kiedy miała miejsce ostatnia optymalizacja treści? Nie chodzi tylko o to, czy zadbałeś o optymalne nasycenie słowami kluczowymi. Zastanów się, czy publikowane treści są aktualne i atrakcyjne dla użytkowników. Content marketing to element, którego nie możesz pominąć, sprawdzając SEO strony WWW.

Sygnały ostrzegawcze, które powinny dać Ci do myślenia

Po czym poznać, że działania SEO nie są prowadzone efektywnie? Jest kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę. Twój niepokój powinny wzbudzić nie tylko niskie pozycje w Google utrzymujące się przez długi czas. O słabej optymalizacji serwisu internetowego świadczą także wskaźniki takie jak rosnący współczynnik odrzuceń, krótki czas trwania sesji, spadająca konwersja, a także niski współczynnik CTR.

Jeśli darmowa analiza witryny nie dostarczy Ci odpowiedzi, których szukasz, zgłoś się do nas! Czekamy na Twoją wiadomość. Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej firmy.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628