Strona główna SEO Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?

Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?

Autor InClick
słowa kluczowe konkurencji

Analiza słów kluczowych jest bardzo ważną sprawą dla osób i firm prowadzących własne strony internetowe, którym zależy na zwiększeniu oglądalności i ilości użytkowników. Istotna jest nie tylko analiza takich słów na własnej stronie, ale również na witrynach konkurencyjnych firm działających w tej samej branży.

Posiadanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, ma znaczny wpływ na zwiększenie oglądalności strony internetowej. Wiele firm konkuruje ze sobą nie tylko o klientów, ale również właśnie o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. W walce tej konieczne jest zwrócenie na każdy szczegół. Istotne jest zwrócenie uwagi nie tylko na własne zaplecze linków czy też strategię dotyczącą zawartości strony. Warto też dowiedzieć się więcej na temat stanu pozycjonowania stron rywala działającego na tym samym rynku. Podstawową sprawą jest więc sprawdzenie słów kluczowych konkurencji.

Analiza głównych fraz kluczowych konkurenta rynkowego

Sprawdzenie słów kluczowych wykorzystywanych do pozycjonowania innej strony internetowej to czynność, którą można wykonać wykorzystując ogólne metody, jednak można również dokonać bardziej dogłębnej analizy obejmującej wykorzystanie specjalistycznych narzędzi. W związku z tym każdy może dokonywać analizy w sposób dopasowany do własnych potrzeb i oczekiwań oraz możliwości finansowych. Należy pamiętać, że bardziej zaawansowane techniki analizy są związane z koniecznością poniesienia większych kosztów.

Najbardziej podstawowej analizy fraz można dokonać wpisując w wyszukiwarce kombinację „site:https://www.” – po WWW należy oczywiście wpisać właściwy adres strony. Wskazane zostaną zaindeksowane podstrony oraz frazy, które zostały do nich przypisane. Jest to podstawowe rozwiązanie dający ogólny wgląd we frazy kluczowe konkurenta. Bardzo często metoda ta jest wykorzystywana jako wstęp do analizy właściwej.

Kolejną szybką i sprawną metodą, godną polecenia, jest analiza kodu źródłowego strony. Słowa kluczowe konkurencji można sprawdzić korzystając z tej metody, nawet pomimo braku bezpośredniego dostępu do serwisu. Wystarczy użyć klawiszy CTRL+U lub prawego przycisku myszy i opcji „Zbadaj”. Pojawi się zestawienie komend, które tworzą daną stronę internetową. W sekcji „head” można znaleźć najważniejsze, priorytetowe frazy kluczowe badanego serwisu. Oprócz tego warto przeanalizować znaczniki „title”, „description” oraz „keywords”. Cały proces jest więc bardzo łatwy i ogranicza się do kilku kliknięć.

Szybkie zestawienie najistotniejszych fraz konkurentów rynkowych

Na rynku dostępnych jest wiele darmowych programów, które umożliwiają przeprowadzenie skutecznej analizy słów kluczowych na stronach internetowych rywali. W programach, takich jak na przykład Ubersuggest wystarczy wpisać jeden albo kilka adresów stron internetowych należących do konkurencji. Na podstawie tych informacji program wygeneruje słowa kluczowe oraz poda informacje dodatkowe, takie jak na przykład liczba potencjalnych wyszukiwań. Nie jest to bardzo zaawansowane rozwiązanie, jednak jest ono w stanie znacznie ułatwić analizę.

Godnym uwagi rozwiązaniem jest również planer słów kluczowych Google. Co prawda wymaga on założenia konta, jednak mechanizm ten jest prowadzony przez światowego lidera, więc jego skuteczność i przydatność stoją na bardzo wysokim poziomie. Co prawda planera używa się głównie do analizy własnej strony, jednak nie ma problemów z przeanalizowaniem witryn prowadzonych przez konkurencję. Wystarczy tylko skorzystać z opcji poszukiwania nowych słów kluczowych przy pomocy frazy, kategorii lub witryny. Po wprowadzeniu adresu url witryny konkurenta, planer Google sam poda proponowane słowa kluczowe związane z wprowadzoną stroną. Narzędzie to jest łatwe w obsłudze i dzięki niemu można poznać najważniejsze słowa kluczowe, które warto pozycjonować również u siebie.

Analiza konkurencji przy pomocy specjalistycznego oprogramowania

Bezpośrednia analiza danych z przeglądarki czy też kontrola kodu źródłowego to bardzo podstawowe rozwiązania. O wiele więcej informacji można uzyskać korzystając ze specjalistycznego oprogramowania analitycznego. Na rynku dostępne są różne płatne narzędzia, takie jak na przykład Senuto czy też Semstorm, które stanowią podstawę dla wszystkich firm działających w branży SEO.

Wspomniane wyżej narzędzia oraz inne bardziej zaawansowane rozwiązania są co prawda płatne, jednak oferują one okresy próbne, podczas których można korzystać z ich dobrodziejstw za darmo. Wiele takich narzędzi jest łatwych w obsłudze i przystosowanych do użytkowania przez mniej doświadczone osoby. Dzięki nim można dowiedzieć się wielu informacji, np. tego kto jest największym konkurentem dla danego serwisu pod kątem SEO. Stosowanie zaawansowanych narzędzi analitycznych pozwoli na uzyskanie wielu ważnych informacji, takich jak na przykład:

  • wspólne słowa kluczowe serwisu właściciela oraz konkurencji,
  • liczba wszystkich słów kluczowych przypisanych do danej domeny,
  • serwisy warte obserwowania pod kątem pozycjonowania i skuteczności.

Warto zwracać uwagę na wspólne słowa kluczowe oraz na polecane serwisy uznawane za wzorcowe. Na polskim rynku dostępne są nowoczesne narzędzia, które są łatwe w obsłudze. Dodatkowym ich atutem jest fakt, że posiadają one polską wersję językową. Istnieją też ciekawe programy zagraniczne zwracające uwagę na słowa kluczowe oraz tematykę całych stron internetowych i artykułów umieszczonych na nich. Przykładem jest program Ahrefs tworzący bardzo zaawansowane zestawienia fraz kluczowych konkurencji. Na podstawie informacji uzyskanych z tego narzędzia, można dokładnie określić frazy czy też tematykę, która powinna być interesująca dla potencjalnych użytkowników strony.

Dokładne zapoznanie się ze stroną internetową konkurenta jest również istotne

Stosowanie nawet bardzo zaawansowanych narzędzi do analizy słów kluczowych, wcale nie musi dostarczyć wszystkich istotnych, szczegółowych informacji. Ważne jest więc przejrzenie stron internetowych prowadzonych przez konkurencję pod kątem pozycjonowania. Dzięki temu można rozpoznać dodatkowe istotne słowa kluczowe oraz informacje powiązane z nietypowymi produktami czy też usługami, które nie są wykrywane przez narzędzia analityczne.

Etapy analizy słów kluczowych konkurencji:

  • Przygotowanie odpowiednich narzędzi do pracy ze słowami kluczowymi.
  • Zapoznanie się z listą potencjalnych konkurentów.
  • Weryfikacja własnych słów kluczowych i porównanie ich z frazami konkurencji.
  • Sprawdzenie wyników wyszukiwania.
  • Analiza linków do serwisu własnego i konkurencji.
  • Sprawdzenie treści na stronie konkurencji – jest to istotne szczególnie w branżach niszowych.
  • Regularne powtarzanie analizy i aktualizacja listy najważniejszych fraz kluczowych.

Dlaczego warto analizować konkurencję pod kątem słów kluczowych?

Analiza słów kluczowych konkurencji to podstawa w walce o jak najlepsze pozycjonowanie. Dzięki takiej analizie można uzyskać wielu informacji oraz cieszyć się licznymi korzyściami, takimi jak:

  • zrozumienie działań rywali i korzyści z tym związanych,
  • sprawdzenie słów kluczowych konkurencji, które mogą okazać się przydatne i skuteczne,
  • odkrycie nowych fraz, które w przyszłości mogą zwiększyć ruch na stronie,
  • zapoznanie się ze sztuczkami umożliwiającymi zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania,
  • uzyskanie informacji na temat zupełnie nowych, interesujących rozwiązań.

Jak widać proces analizy słów kluczowych konkurencji wcale nie musi być skomplikowany. Warto go przeprowadzać regularnie, aby zdobyć cenne informacje, które pozwolą skuteczniej promować własną stronę, produkty czy też usługi w Internecie.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj