Strona główna SEM Jak stworzyć listę remarketingową w Google Ads?

Jak stworzyć listę remarketingową w Google Ads?

Autor InClick

Prawdopodobnie nie raz Ci się zdarzyło, że odwiedziłeś stronę WWW, np. producenta samochodów, po czym wchodząc w kolejne witryny internetowe, widziałeś reklamy tej firmy. Tak właśnie działa remarketing. Jego celem jest przypomnienie o ofercie, spowodowanie, że wrócisz na stronę i tym razem dokonasz zakupu lub złożysz zapytanie. Ma to zastosowanie w niemal wszystkich typach kampanii w Google Ads. Do wdrożenia takich działań najpierw musisz stworzyć listę remarketingową. Jak to zrobić?

Remarketing w Google Ads – co warto wiedzieć?

Udało Ci się pozyskać odwiedziny internauty, który jest zainteresowany Twoją ofertą? Z pewnych względów zamknął on jednak witrynę – nie miał czasu na zapoznanie się z propozycją, może coś go zniechęciło. Bez remarketingu użytkownik prawdopodobnie nie wróci na Twoją stronę. Dzięki prowadzeniu takiej kampanii przypomnisz mu o firmie i zbudujesz w ten sposób większą świadomość marki.

Za pomocą remarketingu możesz dotrzeć do konsumenta na różnych etapach podejmowania przez niego decyzji zakupowej. Internauci rzadko składają zamówienie przy pierwszej wizycie w sklepie WWW. Częściej zaczynają od zebrania ofert i ich porównania. Remarketing sprawi, że użytkownik sieci przypomni sobie o Twojej ofercie. Kolejną zaletą takich działań jest fakt, że charakteryzują się one wysokim współczynnikiem ROI. Remarketing w Google Ads może być realizowany w kampaniach:

  • na słowa kluczowe,
  • produktowych.

Ciekawym rozwiązaniem, które ma zastosowanie przede wszystkim w przypadku sklepów WWW jest remarketing dynamiczny. W tym przypadku możliwe jest, aby reklama wyświetlona internaucie prezentowała zdjęcie i cenę produktu, który ten przeglądał w Twoim sklepie.

Różne źródła statystyk mówią, że maksymalnie 10 proc. odwiedzających strony WWW dokonuje zakupów od razu przy pierwszej wizycie. Pozostałych musisz spróbować nakłonić dodatkowymi sposobami, a właśnie do takich należy remarketing.

Ciekawe wnioski odnośnie do remarketingu płyną z analiz przeprowadzonych przez Wishpond. Czy wiesz, że aż 72 proc. kupujących porzuca koszyk online, a tylko 8 proc. wraca, aby dokonać zakupu? Według  Wishpond dzięki remarketingowi aż 26 proc. z tych, którzy nie złożyli zamówienia wraca do sklepu i dokonuje zakupu. W przypadku internauty, któremu wyświetli się reklama remarketingowa prawdopodobieństwo konwersji wzrasta o 70 proc.

Źródło: https://blog.wishpond.com/post/97225536354/infographic-7-incredible-retargeting-ad-stats

Podobne wnioski wynikają z opracowania Invespcro – w przypadku retargetowanych użytkowników współczynnik konwersji jest bliski 70 proc. Jest on wyższy niż w przypadku tych, którzy nie zobaczyli reklamy odwiedzonego sklepu.

Źródło: https://www.invespcro.com/blog/ad-retargeting-2/

Przejdźmy zatem do wdrożenia tego rozwiązania w Twojej kampanii. Potrzebujesz listy remarketingowej.

Jak utworzyć listę remarketingową w Google Ads?

Aby system Google Ads wiedział, komu ma wyświetlić reklamę, tzn. kto odwiedził Twoją witrynę, najpierw musi mieć dostęp do informacji o internautach, którzy byli na stronie. Do osiągnięcia tego celu potrzebujesz tagu Google Ads, który powinien się znaleźć na każdej podstronie witryny. To nie jedyna metoda, ale na potrzeby tego artykułu skorzystam właśnie z niej.

Zaloguj się zatem do Google Ads i z menu „Narzędzia i ustawienia” wybierz „Zarządzanie odbiorcami”.

Następnie po lewej stronie kliknij „Twoje źródła danych”.

W kolejnym kroku wybierz „Skonfiguruj Tag”.

Za pomocą pierwszej z wyświetlonych w kolejnym widoku opcji decydujesz się na zbieranie ogólnych danych o użytkownikach witryny. Druga zaś przydaje się w przypadku remarketingu dynamicznego dla sklepów internetowych, ale jest to już temat bardziej zaawansowany i wymagający. Wybierz zatem pierwszą pozycję.

Następnie kliknij „Zapisz i kontynuuj”, a wtedy pojawią się trzy możliwości umieszczenia tagu. Wybierz samodzielną instalację, czyli pierwszą opcję. Druga polega na przesłaniu kodu webmasterowi na maila, a z trzeciej możesz skorzystać, jeśli używasz menadżera tagów Google. Wyświetlony kod umieszczam na stronie w sekcji <head>.

Gotowe, kod dodany. Teraz w widoku „Twoje źródła danych” pojawiła się taka pozycja, jak poniżej:

Zatem Google Ads rozpoczęło zbieranie danych.

Lista „Wszyscy użytkownicy” obejmuje internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę WWW, tzn. podstrony, na których zainstalowany jest tag Google Ads. W przypadku gdy masz skonfigurowane śledzenie konwersji, zobaczysz również dane dotyczące użytkowników, który dokonali konwersji.

Kiedy Google Ads zbierze dane, będziesz mieć już listę remarketingową i bazując na niej, możesz utworzyć kampanię remarketingową.

Ja utworzyć kampanię remarketingową?

Przejdź do zakładki kampanie, a następnie kliknij „+ Nowa kampania”.

Wtedy ukarzą Ci się cele, jakie chcesz osiągnąć. Możesz wskazać dowolny – w każdym przypadku możliwa będzie kampania remarketingowa. Ważne, abyś w kolejnym kroku wybrał opcję „Sieć reklamowa”. Następnie zdecyduj się na inteligentną lub standardową kampanię w sieci reklamowej. Pierwsza jest uproszczona, a w drugiej masz do wyboru liczne ustawienia. Wybieram drugą opcję. Wprowadzam adres strony, którą zobaczy internauta po kliknięciu reklamy, dodaję nazwę kampanii. Możesz też ewentualnie wybrać języki lub lokalizację i inne ustawienia. Ustalam budżet, cele, mogę również dodać koszt przekierowania.

Kiedy znajdziesz się na etapie ustalania „Segmentów odbiorców”, kliknij „Przeglądaj”:

Następnie wybierz pozycję „W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą”. Tutaj pojawią się utworzone listy. Wybieram „Użytkownicy witryny”, a następnie „Wszyscy użytkownicy”.

Teraz zwróć jeszcze uwagę na opcję „Rozszerzenie zasięgu kierowania”. Jeśli chcesz, aby reklama wyświetlała się wyłącznie internautom z listy remarketingowej, to wyłącz tę pozycję.

Oczywiście musisz jeszcze ustalić, jakie reklamy mają się pokazywać internautom. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych danych kliknij „Opublikuj kampanię”.

W tym przypadku utworzyliśmy najprostszą formę listy remarketingowej. Listy takie mogą zawierać dane dotyczące wyłącznie konkretnych grup odbiorców, np. wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili zakładkę kontakt na Twojej stronie przez ostatnie 14 dni. Aby możliwe było kierowanie remarketingu do danej listy użytkowników musi się na niej znaleźć minimum 100 użytkowników w przypadku reklam banerowych, a jeśli chodzi o reklamy w wyszukiwarce – co najmniej 1000.

Lista remarketingowa w Google Ads – podsumowanie

Rozpoczęcie pierwszej kampanii remarketingowej nie jest trudne. Natomiast większym problemem jest już tworzenie bardziej zaawansowanych list. Nie mniej warto wdrożyć się w to zagadnienie, gdyż takie działania są po prostu skuteczne.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628