Strona główna Content Jak tworzyć angażujące treści w content marketingu?

Jak tworzyć angażujące treści w content marketingu?

Autor InClick

Marketing treści to strategia, która ma na celu skuteczne pozyskiwanie klientów dzięki publikacji materiałów, które są ciekawe, atrakcyjne, angażujące i najzwyczajniej w świecie przydadzą się do czegoś czytelnikom, słuchającym czy też oglądającym. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie skutecznych działań w zakresie content marketingu.

Posiadanie firmowej strony internetowej czy też profili firmowych na różnych portalach społecznościowych może być niewystarczające. Istotne jest zadbanie o ich odpowiednie promowanie, a także o zawartość. Treść powinna przekazywać jakąś wartość, na przykład powinna odpowiadać na pytania czytelników, rozwiewać ich wątpliwości czy też udzielać im instruktażu. Takie treści są wartościowe nie tylko dla osób odwiedzających firmową stronę czy też profil w mediach społecznościowych. Są one również wysoko oceniane przez wyszukiwarki i wpływają korzystnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Zarządzanie tworzeniem treści jest bardzo istotne

Jedną z podstawowych i bardzo ważnych umiejętności marketingowych związanych z treścią jest skuteczne zarządzanie nią oraz procesem jej tworzenia. Aktualnie wartościowy content przyciąga klientów, zwiększa zasięg stron internetowych, wpływa korzystnie na wizerunek marki oraz pozwala na znaczne zwiększenie sprzedaży produktów oraz usług i zwiększenie zysków z tym związanych. Tworząc treść, należy zwracać uwagę na trzy bardzo ważne aspekty:

  • Definiowanie – niezwykle ważną sprawą jest określenie tego kim właściwie są nasi klienci i jakie mają oczekiwania. Oprócz tego istotne jest zdefiniowanie tego co chcemy pokazać oraz reakcji jakich spodziewamy się po opublikowaniu treści (przejście na stronę firmową, przejście na stronę z produktem, zakup konkretnej usługi, itp.).
  • Tworzenie treści – w zależności od prowadzonej działalności i grupy docelowej odbiorców, należy wybrać odpowiedni rodzaj contentu i go przygotować. Mogą to być wpisy na bloga, artykuły eksperckie, materiały wideo, itp.
  • Doskonalenie stworzonego contentu – warto reagować na odbiór opublikowanych treści i na bieżąco wprowadzać różne poprawki, ulepszenia, kolejne wydania, itp.

W czasie definiowania, tworzenia treści i jej doskonalenia warto zwracać uwagę na strategię content marketingu stosowaną przez bezpośrednich konkurentów. Dzięki temu wiadomo z jakimi treściami i materiałami będzie konkurować nasz content w walce o jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce oraz o jak największą liczbę klientów. Inspiracji jeśli chodzi o strategię content marketingu, można szukać u firm z tej samej branży, które nie stanowią jednak naszej bezpośredniej konkurencji.

Zaangażowanie Internauty w tworzoną treść

Przed stworzeniem angażującej treści, należy odpowiednio się do tego przygotować. Istotne jest określenie celu stawianego przed tworzonym contentem. Może on wywoływać określone reakcje u klientów, generować sprzedaż, odsłony różnych stron internetowych, itp. Ważne jest uwzględnienie potrzeb obecnych oraz ewentualnych przyszłych klientów i dopasowanie treści do takich potrzeb. Warto więc wiedzieć, które potrzeby są związane z naszą ofertą i skupić się na nich. Oprócz tego istotne jest zaplanowanie treści tak, aby budowała zaufanie wśród osób, które jeszcze nie zostały klientami.

Określenie grupy docelowej jest ważną sprawą, ponieważ dzięki temu można poznać kanały i miejsca w sieci, w których można znaleźć potencjalnych klientów. Może się bowiem okazać, że nie będzie konieczne zakładanie profili na wszystkich portalach społecznościowych oraz w innych miejscach, w których i tak nie znajdziemy osób zainteresowanych daną treścią, produktami czy też usługami.

Istnieją trzy podstawowe poziomy zaangażowania czytelnika w stworzoną treść:

I. Dotarcie do contentu i uznanie, że jest on wartościowy.

Jest to moment, w którym pozyskujemy czytelnika. Do treści użytkownik może dotrzeć sam poprzez aktywne wyszukiwanie lub poprzez nasze własne działania, takie jak umieszczanie różnych materiałów na blogu, stronie, profilu na Facebooku, itp. Czytelnika można również pozyskać poprzez polecanie naszych treści przez innych, zadowolonych użytkowników.

II. Odbiór publikowanej treści.

Istotną sprawą jest cykliczne dodawanie interesujących materiałów. Ich zadaniem jest utrzymanie zainteresowania Internauty oraz zapewnienie stałego odbioru stworzonego contentu. Oprócz edukowania klienta i odpowiadania na jego pytania, treść ma za zadanie budowę pozytywnego wizerunku marki i nakłaniania odbiorcy do skorzystania z konkretnych usług lub produktów. Nie należy jednak robić tego w sposób nachalny.

III. Działanie wywołane treścią.

Jeśli treść spełnia odpowiednie wymagania dotyczące jakości i wartości to ich odbiorcy najczęściej wykonują dwie czynności. Pierwszą z nich jest polecenie treści lub produktów albo usług znajomym. Druga to zakup określonych produktów lub usług.

Podstawowe informacje na temat tworzenia treści

Po ustaleniu strategii można przystąpić do tworzenia contentu. Treść może mieć formę blogów, infografik, filmów, podcastów, dokumentów, e-booków, materiałów interaktywnych, itp. Tworząc treść należy upewnić się, że prezentuje ona rzeczywistą wartość dla odbiorców. Należy ją dopasować do kanału lub platformy, za pośrednictwem której dociera ona do klientów. Podstawą jest oczywiście używanie języka zrozumiałego dla odbiorców treści. Po publikacji warto jest kontrolować efekty uzyskane dzięki danej treści. Warto zastanowić się czego sam bym szukał jako potencjalny klient.

Podsumowanie

Tworzenie angażujących treści jest procesem wymagającym odpowiedniego zaplanowania strategii i ścisłego trzymania się jej. Przede wszystkim nie wolno tworzyć treści pod siebie, używać języka niezrozumiałego dla klientów ani dostarczać treści, które nie wnoszą żadnych wartości i informacji istotnych dla odbiorców. Warto spędzić czas na dokładnym planowaniu. W ten sposób uda się stworzyć content, który pozwoli na poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach oraz na pozyskanie wielu czytelników, odbiorców lub klientów korzystających z naszych produktów albo usług.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj