Strona główna SEO Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Autor InClick

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Co warto wiedzieć o SEO w e-commerce?

Działasz w branży e-commerce już od jakiegoś czasu, jednak z coraz większym trudem pozyskujesz nowych klientów? Twoi konkurenci pną się po kolejnych szczeblach rankingu organicznych wyników wyszukiwania, podczas gdy Ty zostajesz daleko w tyle? Pora przemyśleć strategię SEO dla e-commerce. Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego i po jakim czasie można liczyć na pierwsze efekty?

Kiedy jest dobry moment, aby zacząć planować strategię SEO?

Jeśli dopiero myślisz o uruchomieniu swojego pierwszego sklepu internetowego, to o planowaniu strategii SEO powinieneś pomyśleć jeszcze przed ostatecznym wyborem platformy, na której stanie Twój e-commerce. Dlaczego jest to takie ważne? Technologia ma znaczenie zarówno w przypadku stron internetowych, jak i sklepów. W przypadku e-commerce konfiguracja niektórych platform sprzyja prowadzeniu działań SEO.

Wcześniejsze zaplanowanie pozycjonowania sklepu internetowego ułatwi Ci także stworzenie struktury Twojego pierwszego e-sklepu. Zastanów się, jakie będą w nim kategorie i w jaki sposób optymalnie pogrupować produkty. Dzięki temu już na etapie dodawania produktów będziesz w stanie przynajmniej częściowo zoptymalizować strony docelowe, a Twój sklep zyska silniejszą pozycję po uruchomieniu.

A co ze sklepami, które już istnieją? W ich przypadku każdy moment jest dobry na to, aby zacząć przygodę z pozycjonowaniem. Musisz pamiętać o jednej rzeczy. Pozycjonowanie sklepu internetowego to zadanie rozciągnięte w czasie. Zobaczysz efekty prowadzonych działań, jednak musisz uzbroić się w cierpliwość. Jeśli chcesz wypromować jakiś produkt na święta, to o wdrożeniu odpowiednich działań pomyśl kilka miesięcy wcześniej. Gdy pod koniec listopada przypomnisz sobie o planach związanych z SEO na grudzień, to będzie już zdecydowanie za późno na ich realizację.

Optymalizacja sklepu internetowego – jak ją przeprowadzić?

Każda podstrona w Twoim serwisie powinna być odpowiednio zoptymalizowana – oczywiście z uwzględnieniem słów kluczowych. Dlaczego jest to takie ważne? To dzięki frazom rozmieszczonym np. w nagłówkach oraz w tekstach alternatywnych roboty Google orientują się, o czym właściwie jest serwis, który właśnie odwiedzają.

Roboty skanują zawartość sklepu internetowego i następnie indeksują każdą podstronę. Jeśli ocenią ją wysoko, to ma szansę znaleźć się na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Wyszukiwarka Google działa w taki sposób, aby każdy użytkownik otrzymał wartościowe odpowiedzi na swoje pytania.

Kwestie techniczne, czyli czas ładowania strony, znaczniki meta i przyjazne adresy URL

Gdy już Twój sklep internetowy będzie gotowy, koniecznie sprawdź, jak szybko się ładuje. Użytkownik nie ma czasu na to, aby czekać. Każda sekunda opóźnienia we wczytywaniu serwisu to realne straty dla Twojego firmowego portfela. Czas ładowania możesz skrócić, np. optymalizując grafiki na stronie.

Kolejna kwestia to znaczniki meta. Zadbaj o to, aby stworzyć unikalne meta title i meta description. Chwytliwe teksty zachęcą potencjalnego klienta do kliknięcia w naturalnych wynikach wyszukiwania w link prowadzący do Twojego sklepu.

Wyszukiwarka promuje także te strony, które mają przyjazne adresy URL. Przysłowiowe krzaczki nie wyglądają zachęcająco. Wykorzystaj narzędzia optymalizacyjne do tego, aby stworzyć adresy URL ze słów kluczowych. Dzięki temu użytkownik łatwiej się zorientuje, do jakiej strony prowadzi link.

Bezpieczeństwo użytkowników a pozycjonowanie sklepu internetowego

Roboty Google zwracają uwagę nie tylko na unikalne i wartościowe treści, lecz także na to, czy dbasz o bezpieczeństwo użytkowników korzystających z Twojego sklepu internetowego. Zadbaj o aktualny certyfikat SSL. Szyfrowane połączenie to ochrona poufnych danych Twoich klientów. Niezabezpieczona strona to nie tylko kwestia mniej efektywnego SEO, lecz także spadek zaufania u użytkowników, którzy chcą dokonać u Ciebie zakupów.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Chcesz zwiększyć ruch na stronie i poprawić statystyki sprzedaży? Zależy Ci na tym, aby potencjalny klient wybrał właśnie Twój sklep? Planując skuteczne pozycjonowanie, zastanów się nad tym, skąd pozyskiwać wartościowe linki prowadzące do Twojej oferty. Wbrew pozorom rozbudowa profilu linków nie jest zadaniem prostym. Nie wystarczy dodać witryny do losowo wybranych katalogów. Ważna jest jakość stron, z których prowadzą odnośniki.

Linkowanie wewnętrzne

Oprócz linkowania zewnętrznego istotna z punktu widzenia SEO jest także struktura linków wewnątrz serwisu. Rozbudowane linkowanie wewnętrzne zwiększa zaangażowanie użytkownika i pozwala zatrzymać go dłużej na stronie, zmniejszając przy tym współczynnik odrzuceń. Stwórz sekcję FAQ, regularnie publikuj artykuły na blogu, do maksimum wykorzystaj możliwości menu, stopki i okruszków.

Chcesz wypromować swój sklep w sieci i zwiększyć jego widoczność? Postaw na pozycjonowanie. Wykorzystaj frazy kluczowe z potencjałem. Potrzebujesz porady co do tego, jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy doświadczoną agencją SEO, dla której pozycjonowanie stron i sklepów nie ma tajemnic!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy