Strona główna Darmowe porady SEO Jak zdobyć mocne linki SEO?

Jak zdobyć mocne linki SEO?

Autor InClick

Mocne linki SEO są bardzo wartościowe dla pozycjonowanych stron internetowych. Wysoka jakość odnośników pochodzących ze stron mających wysoką pozycję w Google, wpływa korzystnie na stronę, do której prowadzą takie odnośniki. W związku z tym wiele osób i firm prowadzących własne witryny zastanawia się nad tym jak pozyskać mocne linki dla słów kluczowych związanych z promowaną marką.

Może się wydawać, że pozyskiwanie mocnych linków do strony jest zadaniem łatwym, ponieważ w sieci istnieje wiele witryn i portali, gdzie takie odnośniki można umieszczać. Niestety zadanie to nie jest łatwe, ponieważ wiele stron nie posiada wysokiej pozycji w Googlach, więc jakość i moc linków stoi na niskim poziomie. Istotne jest więc dokonanie dokładnej analizy oraz poniesienie sporych kosztów. Istnieją jednak pewne metody pozwalające na budowę zaplecza linków posiadających dużą moc.

Co to są mocne linki SEO?

Mocne linki SEO to linki zwrotne, które prowadzą do strony internetowej i które posiadają, według różnych kryteriów subiektywnych, wysoką wartość merytoryczną oraz przekazując moc SEO. Linki te pochodzą z zaufanych, dobrych i popularnych stron internetowych. Mają duże znaczenie dla pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek.

Mocne linki SEO charakteryzują się kilkoma ważnymi cechami:

  1. Wysoka jakość: Linki pochodzą z wiarygodnych i wartościowych stron, które są uznawane przez wyszukiwarki za autorytety w swoich dziedzinach. Takie strony mają silny wpływ na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Oczywiście możesz pozyskać link z Wikipedii, która ma duży autorytet jednak z uwagi na oznaczenie tych linków jako NOFOLLOW to nie przekazują one żadnej mocy SEO (zależnie od tego, którego seowca o to zapytasz)
  2. Odpowiednia tematyka: Linki powinny być związane tematycznie z Twoją stroną. Jeśli Twoja witryna dotyczy np. zdrowia, to wartościowe linki powinny pochodzić z innych stron związanych z tą tematyką, takich jak portale medyczne, blogi o zdrowym stylu życia, czy strony ekspertów medycznych. To zwiększa wiarygodność linków i ich moc pozycjonującą.
  3. Naturalność: Mocne linki SEO wyglądają naturalnie jeśli czytelnicy sami nawiązują do Twojej publikacji i linkują do niej w postaci linka, brandu (nazwy) czy nawet wzmianek (citation. cytaty). Są one efektem organicznej aktywności, np. dlatego, że inni webmasterzy lub właściciele stron uważają Twoją treść za wartościową i chcą się nią podzielić. Google przykłada dużą wagę do naturalności linków i może penalizować strony za sztuczne manipulacje.
  4. Różnorodność źródeł: Ważne jest, aby linki pochodziły z różnorodnych źródeł. Oznacza to, że powinny pochodzić z różnych stron internetowych, różnych domen, a także z różnych typów stron, takich jak artykuły, blogi, fora, katalogi, portale społecznościowe itp. Różnorodność źródeł świadczy o naturalności linkowania i pozytywnie wpływa na pozycję strony.

Mocne linki SEO mają duży wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania i mogą wpływać zarówno pozytywnie jak i negatywnie. Pomagają zwiększyć widoczność witryny, poprawić jej reputację i autorytet w oczach wyszukiwarek. Jednak warto pamiętać, że skupianie się tylko na pozyskiwaniu linków może być niewystarczające – tym bardziej jeśli będziemy pozyskiwać jedynie linki DOFOLLOW, czyli takie które przekazują moc SEO. Również inne czynniki, takie jak jakość treści, optymalizacja strony, dobra struktura witryny i użytkowość, odgrywają istotną rolę w skutecznym pozycjonowaniu.

Na czym polega linkowanie i jak ocenić moc odnośników?

Linkowanie (linkbuilding) to nic innego jak proces polegający na umieszczaniu klikalnych odnośników na zewnętrznych stronach. Proces ten działa podobnie jak system głosowania. Jeśli na danej stronie pojawi się link to w oczach robota Google dana strona oddaje swój głos na pozycjonowaną witrynę. Jeśli uzyska się dużą ilość takich „głosów” od stron mających wysoką pozycję w Google, wówczas poprawi się pozycja promowanego serwisu.

mocne linki według ahrefs

O mocy linków świadczy pozycja jaką dana strona osiąga w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli pomimo posiadania dużej ilości linków, strona po długim czasie nadal znajduje się nisko w wyszukiwarce, wówczas problemem może być nie tylko jej optymalizacja, ale również niska moc uzyskanych odnośników. Mocny link to taki, dzięki któremu użytkownicy zainteresują się daną stroną i na nią przejdą. Są one ważne dla zwiększenia rozpoznawalności strony, jej widoczności w Google i zwiększenia liczby jej użytkowników. To z kolei przekłada się na większą ilość potencjalnych klientów oraz na zwiększenie zysków.

Według Ahrefs możesz zwrócić uwagę na:

  • aktualny szacowany ruch danego serwisu – im wyżej tym lepiej
  • liczba słów kluczowych, na które widoczny jest serwis, na którym chcesz umieścić odnośnik – czyli mówiąc wprost widoczność serwisu (im mniejsza tym gorzej chyba, że korzystasz z PBNów opartych o expirki)

Czy w Google Search Console można sprawdzić linki do swojej domeny?

Tak, w Google Search Console istnieje możliwość sprawdzenia linków do swojej domeny. Google Search Console to narzędzie udostępniane przez Google, które umożliwia monitorowanie i analizowanie różnych aspektów dotyczących widoczności i pozycjonowania Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Aby sprawdzić linki do swojej domeny w Google Search Console, wykonaj następujące kroki:

  1. Zaloguj się do swojego konta w Google Search Console (jeśli nie masz konta, możesz go utworzyć bezpłatnie).
  2. Wybierz odpowiednią właściwość (domenę) z listy, jeśli masz skonfigurowane więcej niż jedno źródło danych dla swojej witryny.
  3. W lewym menu wybierz sekcję „Linki” i przejdź do kafelka „Witryny z największą liczbą linków przychodzących”
  4. W tej sekcji możesz znaleźć informacje o linkach do Twojej witryny, takie jak liczba linków, liczba domen linkujących, anchor texty (teksty kotwiczne) używane w linkach, a także najważniejsze strony linkujące do Twojej witryny.
  5. Możesz również eksportować te informacje do pliku CSV, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę linków.

Pamiętaj, że nie wszystkie linki do Twojej witryny mogą być widoczne w Google Search Console, ponieważ nie wszystkie linki są rejestrowane. Niemniej jednak, narzędzie to dostarcza przydatnych danych i wskazówek dotyczących linków do Twojej witryny, które mogą pomóc Ci w monitorowaniu i optymalizacji profilu linków.

Witryny z największą liczbą linków przychodzących w Google Search Console

Typy linków SEO, które warto pozyskać

Gościnne wpisy na innych stronach internetowych

Jedną ze skuteczniejszych metod pozyskiwania mocnych linków jest umieszczanie gościnnych wpisów na innych stronach. Warunkiem jest oczywiście przygotowanie ciekawej treści wysokiej jakości, która zainteresuje czytelników i sprawi, że właściciel serwisu umieści taki wpis na własnej stronie. Metoda ta jest darmowa, chyba że powierzymy zadanie napisania tekstu copywriterowi. Alternatywnym rozwiązaniem jest umieszczenie artykułu sponsorowanego z własnym odnośnikiem. W tym przypadku po prostu należy zapłacić właścicielowi strony za umieszczenie takiego linku.

Komentarze na stronach internetowych i blogach

Jedną z popularniejszych metod pozyskiwania linków wysokiej jakości jest umieszczanie komentarzy na blogach, stronach internetowych czy też postów na forach. Wartościowe i ciekawe komentarze nie tylko pozwalają na pozyskanie linku, ale również budują wizerunek eksperta w danej branży, a to z kolei wpływa bardzo korzystnie na promowaną markę. Warto więc umieszczać komentarze na stronach powiązanych tematycznie z pozycjonowaną witryną.

Korzystanie z własnego zaplecza SEO

Zaplecze to strony internetowe należące do osoby pozycjonującej. Atutem tego rozwiązania jest pełna kontrola nad prowadzonymi witrynami. Warto poświęcić trochę czasu na zbudowanie solidnego zaplecza składającego się z wysokiej jakości stron z wartościowymi treściami. Rozwiązanie to jest czasochłonne, jednak po stworzeniu stron posiadających wysoką ocenę Google, można swobodnie umieszczać w nich linki do promowanych witryn wpływając korzystnie na ich pozycję w wyszukiwarce. Najlepszym pomysłem jest zaplecze tematyczne składające się ze stron powiązanych z tematyką promowanej witryny.

Linki z portali społecznościowych

W Internecie dostępne są różne portale społecznościowe, takie jak między innymi Facebook, Instagram, Twitter czy też Linkedin. Posiadają one wielu użytkowników, którzy dzielą się za ich pośrednictwem swoimi opiniami, przemyśleniami, zdjęciami, itp. Promowanie swojej marki na portalach społecznościowych pozwala dzisiaj na budowę pozytywnego wizerunku marki i uzyskanie sporego ruchu na stronie. Jeśli ludzie z Facebooka wchodzą często na daną stronę to roboty Google otrzymują informację, że jest ona dobra i godna polecenia. To z kolei wpływa pozytywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie na forach internetowych

Zdobywanie linków na forach internetowych jest jedną z popularniejszych metod stosowanych przez wielu pozycjonerów. Niestety wielu z nich umieszcza niskiej jakości wpisy co przekłada się na zalewanie takich stron spamem. Na szczęście dostępne są moderowane fora, na których umieszczane są wyłącznie wysokiej jakości wpisy, dzięki czemu ich pozycja w Google jest wysoka, a to z kolei przekłada się na poprawę pozycji promowanych serwisów.

Warto tworzyć konta z dużą ilością wartościowych postów nie reklamowych. Dzięki temu wpisy nie zostaną uznane za spam przez administratorów. Naturalnie wyglądające profile pozwalająca umieszczenie od czasu do czasu postów reklamowych z linkami. Linkbuilding na forach zdobywa się na kilka sposobów:

  • posty z odnośnikami do stron,
  • linki w profilach użytkowników,
  • linki w sygnaturze wyświetlanej pod każdym postem.

Strony ogłoszeniowe i regionalne

Kolejną skuteczną i popularną metodą pozyskiwania wysokiej jakości linkbuildingu jest umieszczanie wpisów na portalach ogłoszeniowych. Przede wszystkim warto zbudować listę dobrych, wartościowych serwisów, w których możliwe jest umieszczenie klikalnego odnośnika do promowanej strony. Warto przeprowadzić odpowiedni research, aby po krótkim czasie stworzyć obszerną bazę stron. Oprócz poprawy pozycji w wyszukiwarce, ogłoszenia o wartościowej treści po prostu przyciągają potencjalnych klientów i zwiększają rozpoznawalność danej marki.

O czym jeszcze warto pamiętać? Podsumowanie linkbuildingu

Wspomniane wyżej oraz inne metody zdobywania linków, można dodatkowo wspomóc. Przykładowo można stworzyć w sieci dodatkowe linki prowadzące do artykułów sponsorowanych czy też stron zapleczowych. W ten sposób zdobyte linki zewnętrzne zostaną dodatkowo wzmocnione.

Proces zdobywania linków wymaga poświęcenia czasu i pracy. Warto jednak skorzystać z dostępnych metod, aby zbudować wartościowe zaplecze odnośników do strony. Zadania te można wykonywać samemu lub można je powierzyć zawodowcom. Z pewnością po pewnym czasie przyniosą one korzystne rezultaty.

1. Czym jest linkowanie?

Jest to jedna z technik pozycjonowania strony. Polega na umieszczeniu w danym tekście na stronie odnośnika do innego tekstu, strony lub podstrony.

2. Czym są mocne linki?

Mocne linki są odnośnikami do innych stron, tekstów lub podstron, które zawarte są w danym tekście. Ich “moc” polega na skutecznym pozycjonowaniu strony.

3. Dlaczego warto pozyskiwać mocne linki?

W znacznym stopniu wpływają one na pozycję strony w wyszukiwarkach. Wiąże się to ze zwiększeniem ruchu na stronie, a co za tym idzie, szeregiem korzyści finansowych oraz wizerunkowych.

4. Skąd pozyskiwać mocne linki?

Sposobów jest kilka. Mogą to być odnośniki do gościnnych wpisów na innych stronach, komentarze na stronach internetowych i blogach czy też skorzystanie z własnego zaplecza SEO.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628