Strona główna Social Jak zwiększyć zasięg na Instagramie?

Jak zwiększyć zasięg na Instagramie?

Autor InClick

Instagram jest serwisem społecznościowym odgrywającym istotną rolę w strategiach social media marketingu. Wiele firm i marek decyduje się na zakładanie własnych profili promujących konkretne produkty i usługi. Zależy im na tym, aby informacje docierały do szerokiego grona odbiorców. Przełoży się to na lepszą oglądalność docelowej firmowej strony internetowej czy też na wyższą sprzedaż produktów i usług.

Wiele osób zastanawia się nad tym jak zwiększać zasięg na Instagramie, tak aby pozyskiwać nowych odbiorców treści, którzy staną się klientami. Jeszcze kilka lat temu strategia korzystania z Instagrama nie była skomplikowana. Wystarczyło tylko znaleźć odpowiedni moment na publikację treści, ponieważ posty były publikowane chronologicznie. Od tego czas Instagram wprowadził wiele zmian, więc docieranie do odpowiedniej grupy docelowej stało się dużo trudniejsze.

Algorytm Instagrama – co warto o nim wiedzieć?

Gwałtowny rozwój Instagrama sprawił, że w serwisie tym wprowadzono specjalny algorytm, który kładzie nacisk na wpisy i zdjęcia cieszące się dużą popularnością i zaangażowaniem odbiorców. Są one w pierwszej kolejności wyświetlane na tablicach użytkowników tego serwisu społecznościowego. W związku z tym zasięgi wielu Instagramerów spadły. Warto więc nauczyć się zasad działania tego algorytmu, aby osiągać o wiele lepszy zasięg w tym serwisie. Algorytm Instagrama kładzie dzisiaj nacisk na trzy podstawowe elementy:

  • Przede wszystkim istotne jest publikowanie treści, które są interesujące dla konkretnej grupy docelowej. Im większe jest zainteresowanie danymi postami, tym lepiej są one oceniane przez algorytm Instagrama. Warto starannie dobierać zdjęcia, tworzyć ciekawe opisy oraz nakłaniać swoich obserwujących do działania.
  • Co prawda dzisiaj treści na Instagramie nie są już wyświetlane chronologicznie, jednak nadal warto zadbać o optymalny czas publikowania postów. Szansa na ich umieszczenie na stronie głównej będzie wówczas dużo większa.
  • Algorytm też zwraca uwagę na znaczące zaangażowanie użytkowników. Jeśli ktoś często odwiedza dany profil, komentuje zdjęcia i ocenia je dodając serduszka to algorytm Instagrama będzie częściej wyświetlał treści z danego profilu takim osobom.

Skuteczne zwiększanie zasięgu na Instagramie – jak to zrobić?

Mówiąc o zwiększaniu zasięgu mamy na myśli zasięg organiczny czyli wejścia na profil pochodzące z hashtagów, polecania profilu, itp. Istnieje również zasięg nieorganiczny, a jego zwiększanie polega na wykupywaniu reklam na Instagramie. Takie kampanie trwają do momentu osiągnięcia wymaganej liczby wyświetleń. Jeśli chodzi o zasięg organiczny to warto zadbać o kilka spraw przedstawionych poniżej.

Czas reakcji na opublikowany materiał

Algorytm Instagrama zwraca uwagę na liczbę polubień oraz komentarzy, które zostały dodane w krótkim czasie po publikacji danego postu, zdjęcia czy też filmu. Im więcej takich reakcji pojawi się w początkowej turze, tym wyższa szansa, że dany materiał będzie lepiej pozycjonowany przez Instagrama. Warto skorzystać z konta Instagram Business, aby zobaczyć kiedy obserwujący są najbardziej aktywni i w tych godzinach trzeba dodawać nowe wpisy. W przypadku braku takiego konta można skorzystać z innych narzędzi analitycznych, takich jak Iconosquare czy też Sprout Social.

Stosowanie właściwych hashtagów

Kluczową sprawą dla zwiększania zasięgu na Instagramie jest korzystanie z odpowiednio wybranych hashtagów. Hasła kryjące się pod tymi znacznikami pozwalają użytkownikom na uzyskanie dostępu do odpowiednich treści, ale również wpływają korzystnie na prowadzoną kampanię marketingową.

Warto zwracać uwagę na umieszczanie różnych hashtagów, takich jak:

  • popularne hashtagi,
  • ogólne hashtagi,
  • hashtagi specyficzne dla danej branży.

Interakcje i dialog z innymi użytkownikami

Wiele firm traktuje Instagram jako narzędzie marketingowe. Należy pamiętać, że w głównej mierze jest to serwis społecznościowy, więc istotne jest wchodzenie w interakcje z członkami takiej społeczności. Budowa prawdziwych, pozytywnych relacji z obserwującymi pozwala na znaczne zwiększenie zasięgów. Przede wszystkim trzeba zadbać o trzy najważniejsze sprawy:

  • szybkie odpowiadanie na pytania zadawane przez obserwujących,
  • dziękowanie za komentarze i polubienia oraz nakłanianie do interakcji,
  • obserwowanie wpisów innych osób, ich komentowanie oraz inne formy zaangażowania.

Warto podziękować za pozytywne komentarze oraz wyciągać wnioski z negatywnych opinii. Jeśli obserwujący zobaczą, że staramy się sprostać ich wymaganiom i dążymy do tego, aby opinia była pozytywna to stwierdzą, że nam na nich zależy, a to przełoży się na lepszy zasięg i pozytywny wizerunek marki.

Zwracanie uwagi na treści tworzone przez użytkowników

Treści tworzone przez użytkowników są doskonałym sposobem na zwiększenie zaangażowania i zasięgów na Instagramie. Zachęcają one obserwujących do interakcji z filmami, zdjęciami oraz do ich dalszego udostępniania. Treści publikowane przez użytkowników budują większe zaufanie w porównaniu do standardowych treści markowych, a także budują pozytywne relacje między firmą, a obserwującymi.

Korzystanie z Instagram Stories

Dzięki materiałom zza kulis własnej firmy lub konkursom można pokazać „ludzką twarz” własnej firmy. Oprócz tego materiały Instagram Stories znajdują się nad feedem i są bardzo dobrze widoczne dla użytkowników tego serwisu.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Zasięgi można zwiększać korzystając z opcji geolokalizacji czy też dzięki współpracy z tak zwanymi influencerami. Warto zadawać pytania użytkownikom i angażować ich w różne działania. Dzięki temu profil zyska o wiele lepszy zasięg i popularność.

Podsumowanie

Przestrzeganie algorytmu Instagrama jest sprawą kluczową, jeśli chodzi o zwiększenie zasięgu. Warto poznać swoich potencjalnych odbiorców i ich zainteresowania. Profil powinien skupiać się na atrakcyjnych treściach, które są ciekawe i angażujące. Spełnianie oczekiwań odbiorców treści z pewnością poprawi zasięg, a to z kolei wpłynie korzystnie na promowanie konkretnych produktów czy też usług.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj