Strona główna SEM Nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania

Nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania

Autor InClick

Zdecydowałeś się na skorzystanie z reklamy w Google Ads, przygotowałeś ją, wpłaciłeś środki na konto i czekasz na wyniki. Wybrałeś promocję w sieci wyszukiwania, ale wyszukujesz zapytania związane z Twoją działalnością i nie widzisz ustawionych reklam. Czyżbyś popełnił jakiś błąd? Jaka może być przyczyna takiej sytuacji?

Gdzie się podziały moje reklamy Google Ads?

Ze swoimi reklamami chcesz oczywiście zawsze docierać do określonej grupy docelowej, w przypadku której istnieje duża szansa na to, że internauta zamówi produkt, usługę, wyśle zapytanie lub dokona innej akcji, na której Ci zależy. Aby maksymalizować efekt, Google Ads daje Ci możliwości takiego ustawienia reklam, aby rzeczywiście wyświetlały się one wyłącznie tym, do których mają trafić i to jest jedna z przyczyn tego, że ich nie widzisz. Sprawdźmy, z czego dokładnie może wynikać fakt, że nie zauważasz Twoich reklam Google Ads.

Dodałeś kampanię w sieci reklamowej

Kiedy zlecasz dodanie nowej kampanii, Google Ads daje Ci możliwość wyboru celu. W zależności od tego, na jaki się zdecydujesz, masz następnie przeróżne opcje. Zerknij na screen. Jeśli mając do wyboru np. taki widok, zdecydowałeś się na opcję Sieć reklamowa, to oczywiste, że nie zobaczysz swojej reklamy w wynikach wyszukiwania Google.

Nie uwzględniłeś słowa kluczowego w kampanii

Może Ci się wydawać, że na pewno dodałeś daną frazę do kampanii, reklama ma się wyświetlać na takie zapytania, ale okazało się, że wcale tego nie zrobiłeś. Zanim zaczniesz podejrzewać, że źródło problemu jest inne, najpierw sprawdź, czy reklama w ogóle powinna się wyświetlać na dane zapytanie.

Nie masz środków na koncie Google Ads

W tym przypadku chodzi o sytuację, w której zasiliłeś konto, ale później już nie kontrolowałeś, jak jest realizowana kampania i zabrakło środków. Jeśli chcesz sprawdzić, czy takie jest źródło braku reklam, to wybierz „Narzędzia i ustawienia”, a następnie „Rozliczenia i płatności”. Jeśli zobaczysz taki widok jak poniżej, to prawdopodobnie znalazłeś przyczynę problemu.

Niewystarczający budżet dzienny

Tworząc kampanię, możesz ustalić, ile chcesz maksymalnie wydawać na działania dziennie. Załóżmy, że wybrałeś 50 zł, ale taka kwota zostaje wykorzystana już po kilku godzinach, np. do 10 rano. Natomiast Ty sprawdzasz, czy Twoje reklamy są widoczne po południu. W takim przypadku nie ma szans, abyś je zobaczył. Jeśli widzisz, że osiągasz zwrot z inwestycji, to weź pod uwagę zwiększenie budżetu i analizuj, czy rentowność kampanii pozostaje na takim samym poziomie.

Kierowanie na lokalizację

Załóżmy, że mieszkasz w Katowicach, a w przypadku danej kampanii ustaliłeś, że reklamy mają się wyświetlać mieszkańcom innych dużych miast w Polsce, np. Warszawy, Gdańska i Wrocławia. Wtedy – jako mieszkańcowi Katowic – nie powinny Ci się wyświetlać. Co więcej, możesz również ustalić wykluczone lokalizacje – jeśli widnieje wśród nich Twoja, to tym bardziej nie powinieneś zobaczyć reklamy.

Google przestało Ci wyświetlać Twoją reklamę

Algorytmy Google działają tak, aby wyświetlać Ci jak najlepsze wyniki. Dotyczy to również reklam. Jeśli wielokrotnie wpisywałeś dane zapytanie i za każdym razem kończyłeś odwiedziny bez klikania Twojego wyniku wyszukiwania, to z czasem nie będzie Ci się już wyświetlać. Po prostu Google uznało, że widocznie wynik nie spełnia Twoich oczekiwań i dlatego nie wybierasz tej strony. Oczywiście nieklikanie w Twoją reklamę jest całkowicie słusznym krokiem. Jeśli będziesz to robić, to za każdym razem za to zapłacisz.

Ustawiłeś godziny wyszukiwania

Kolejną opcją, którą daje Ci Google Ads, jest ustalenie godzin, w których reklama ma się wyświetlać. Załóżmy, że w przypadku danej kreacji są to godziny pomiędzy 10.00 a 17.00. Tymczasem wysyłasz zapytanie, po którym chciałbyś zobaczyć swoją reklamę późnym wieczorem. W takim razie nie ma możliwości, abyś ją zobaczył, bo przecież tak ustawiłeś kampanię.

Zbyt niska stawka CPC

Tworząc kampanię, możesz ustalić maksymalną stawkę za kliknięcie. Wprawdzie ta kwota nie jest jedynym czynnikiem, który ma znaczenie przy wyświetlaniu się reklam, ale jest istotna. Może być zatem tak, że konkurencja jest w stanie zapłacić za kliknięcie znacznie więcej i tym samym to jej strony pokazują się wśród reklam prezentowanych na poszczególne zapytania. W takim wypadku nie zobacz swojej kreacji  – widoczne będą inne. W zakładce „Stan” na liście słów kluczowych znajdziesz taką informację, jeśli stawka ustalona dla danego słowa kluczowego jest zbyt niska, aby reklama mogła się wyświetlać na pierwszej stronie wyników.

Mała liczba wyszukiwań słowa kluczowego

Zerknij na liście słów kluczowych na kolumnę „Stan”. Możesz tam zauważyć informację „Mała liczba wyszukiwań”. Frazy z małą lub zerową ich liczbą nie mogą powodować wyświetlania reklamy w Google do momentu, aż liczba ich wyszukiwań się zwiększy. Zatem jeśli wyszukałeś taką frazę i spodziewałeś się, że zobaczysz Twoją reklamę, to się rozczarujesz, ale to normalne, że jej nie widzisz.

Kierujesz reklamę na określone urządzenia

W Google Ads masz możliwość ustalenia, że reklama ma się wyświetlać wyłącznie użytkownikom określonych urządzeń. Na przykład wybrałeś, że ma być prezentowana korzystającym z urządzeń mobilnych, ale wysyłasz dane zapytanie do Google na komputerze. Nic dziwnego w tym, że nie widzisz reklamy – nie powinieneś jej widzieć, skoro ma się nie wyświetlać internautom na innych urządzeniach.

Reklama została wyłączona

Google Ads automatycznie wstrzyma Twoją kampanię w przypadku, gdy witryna, do której kierują odnośniki w reklamie, jest niedostępna. Oczywiście to zdecydowanie dobry krok, gdyż dzięki temu nie ponosisz kosztów przekierowań w sytuacji, gdy internauta i tak nie wejdzie na Twoją stronę.

Reklama może być wyłączona również w innych przypadkach – np. wówczas, gdy na stronie docelowej wykryto złośliwe oprogramowanie. Kolejną przyczyną jest tworzenie kreacji niezgodnie z zasadami Google Ads.

Dodałeś wykluczające słowo kluczowe

Niezbędnym krokiem w kampaniach Google Ads jest ustalanie listy wykluczających słów kluczowych. Możliwe, że poprzez nieodpowiednie dopasowanie doprowadziłeś do sytuacji, w której reklama nie wyświetla się na takie zapytania, na które chciałeś, aby się pojawiała. Rozwiązanie tego problemu jest dosyć łatwe – przejdź do listy wykluczających słów kluczowych i usuń to, które nie powinno się tam znaleźć lub zmień dopasowanie.

Niski wynik jakości słowa kluczowego

W tym przypadku również stosowny komunikat znajdziesz w kolumnie „Stan”, na liście słów kluczowych. Jeśli go widzisz, to oznacza, że reklama nie pojawi się na takie zapytanie. Dlaczego wynik jakości jest niski? Wpływa na niego dopasowanie do reklamy i strony docelowej. W takim przypadku powinieneś popracować nad optymalizacją strony i przeanalizować trafność reklamy.

Dlaczego reklama się nie wyświetla – podsumowanie

Przyczyn niewyświetlania się Twojej reklamy może być wiele, ale prawdopodobnie szybko uda Ci się je ustalić. Pamiętaj, że jeśli będziesz bardzo często sprawdzać, czy kreacja wyświetla się na dane zapytanie, to Google może zaprzestać prezentowania Ci jej w wynikach wyszukiwania.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628