Strona główna Co to marketing Nowoczesna strona internetowa – co powinna zawierać?

Nowoczesna strona internetowa – co powinna zawierać?

Autor InClick

Nowoczesna, dopasowana do aktualnie obowiązujących trendów strona internetowa jest jednym z czynników, który w dużym stopniu wpływa na pozyskiwanie nowych klientów. Co zrobić, aby strona firmowa była bardziej skuteczna i przyjazna dla odbiorców? Jakimi cechami powinna wyróżniać się nowoczesna strona internetowa? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej.

Minimalizm

Niezależnie od tego, z jaką branżą mamy do czynienia, to w zdecydowanej większości przypadków nowoczesne strony internetowe wyróżniają się prostotą. W dalszym ciągu to właśnie minimalizm jest jednym z najpopularniejszych trendów, jeśli chodzi o tworzenie witryn. Zgodnie z jego główną zasadą – im mniej, tym lepiej. Obecnie zaprojektowanie oraz stworzenie przejrzystej i spójnej strony firmowej, pozbawionej nadmiaru zbędnych i przytłaczających treści oraz grafiki, stanowi wyznacznik dla wielu przedsiębiorców.

Dlatego też przygotowując projekt nowej strony internetowej, warto skupić się jedynie na najistotniejszych informacjach, które z punktu widzenia odbiorcy będą bardzo przydatne. Witryna stworzona w oparciu o zasady minimalizmu powinna być także intuicyjna w obsłudze, tak by poruszanie się po niej nie sprawiało użytkownikowi żadnych problemów.

Content, czyli zawartość całej strony internetowej musi być dopasowana zarówno do potrzeb firmy, jak i potencjalnych odbiorców. Publikacja dużej ilości treści wpływa negatywnie nie tylko na atrakcyjność witryny, ale także i pozycjonowanie naszej firmowej strony w wyszukiwarce internetowej. Przypomnijmy, że witryny znajdujące się na wyższej pozycji w Google są częściej wyświetlane, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na pozyskanie nowych klientów.

Hero Image

Pierwszy raz spotykasz się z tą definicją? Zastanawiasz się, czym tak naprawdę jest Hero Image? Otóż jest to główna sekcja, którą użytkownik widzi zaraz po wejściu na stronę internetową. Choć jeszcze do niedawna w celu zaprezentowania najważniejszych informacji na temat działania i zalet funkcjonowania marki wykorzystywano tzw. slider (pokaz slajdów), to dzisiaj ich miejsce zastąpiły hero image, czyli pojedyncze slajdy.

Projektując hero image, należy pamiętać o tym, by slajd:

  • Posiadał charakterystyczne hasło bądź slogan silnie utożsamiany z marką, który w sposób prosty i ciekawy zaprezentuje największe zalety firmy lub korzyści płynące z nawiązania współpracy.
  • Zaopatrzony był w przycisk CTA, który skupiając uwagę użytkownika, zainteresuje do i zachęci do odwiedzenia innej sekcji zawartej na stronie.
  • Zawierał w tle grafikę bądź krótkie video spójne z branżą i działalnością firmy.

Przyciski CTA

Prostym sposobem na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, dzięki stronie internetowej jest wyposażenie jej w przyciski CTA. Ich głównym zadaniem jest efektywne nakierowywanie użytkowników do wyznaczonego celu na stronie. Warto wspomnieć o tym, że to właśnie przyciski CTA są w dużej mierze odpowiedzialne za intuicyjną obsługę witryny. Dlatego też powinny one się wyróżniać na tle innych treści umieszczonych na stronie. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych przykładów przycisków CTA:

  • Zachęcamy do skontaktowania się z nami.
  • Skorzystaj z darmowej porady.
  • Zadaj nam pytanie.
  • Porozmawiaj z nami.

Kluczowe treści

Bez wątpienia jednym z podstawowych i zarazem najważniejszych elementów każdej nowoczesnej strony internetowej są zawarte na niej treści, które pełnią funkcję nie tylko informacyjną, ale także i promocyjną. Ich jakość w dużym stopniu wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Na jakich treściach trzeba skupić się przy tworzeniu profesjonalnej strony internetowej dla swojej marki? Do kluczowych należą między innymi:

  • Nagłówek.
  • Call to action, czyli pewnego rodzaju wezwanie do działania.
  • O firmie/O nas, historia marki, wykorzystywane technologie, osiągnięcia itp.
  • Oferta.
  • Social Proof, co w wolnym tłumaczeniu oznacza społeczny dowód słuszności, czyli opinie klientów, referencje, case study itp.
  • Kontakt.

Niezależnie od rodzaju branży, w której funkcjonuje nasze przedsiębiorstwa, warto rozważyć możliwość prowadzenia bloga firmowego. W tym wypadku należy pamiętać o tym, by ciekawe treści były aktualizowane na bieżąco, co z pewnością przyciągnie nowych klientów.

Oprócz treści o charakterze informacyjnym i promocyjnym, na naszej nowoczesnej stronie internetowej nie powinno zabraknąć odpowiednio dopasowanego contentu graficznego, na który składają się różnego rodzaju fotografie, obrazy, ikony, animacje, infografiki oraz filmy video.

Oczywiście zgodnie z zasadami minimalizmu, o których wspominaliśmy wcześniej, poszczególne elementy contentu tekstowego oraz graficznego muszą zostać właściwie rozmieszczone na stronie, tak by witryna była przejrzysta i czytelna.

Grafika

Content graficzny powinien ściśle współgrać z naszą firmą i branżą, w jakiej się specjalizujemy. Niepowtarzalne i oryginalne ilustracje znajdujące się na nowoczesnej stronie internetowej tworzą wyjątkowy klimat, który sprawia, że witryna wywołuje przyjemne odczucia u odbiorcy. Dlatego też poszczególne elementy graficzne, choć czasami wyróżniające się zupełnie innym charakterem, razem powinny tworzyć spójną całość, która odzwierciedlać będzie perfekcję i profesjonalizm.

Optymalizacja

Po wdrożeniu każda nowoczesna witryna powinna zostać prawidłowo zoptymalizowana. Dlaczego? Ma to ogromny wpływ na szybkość ładowania się strony internetowej, a jak wiadomo, współcześni użytkownicy bardzo cenią sobie swój czas. Zgodnie z aktualnymi danymi statystycznymi, co trzecia osoba odwiedzająca daną witrynę, opuszcza ją w momencie, kiedy ta nie otworzy się po upływie 5 sekund. Zastanawiasz się, jakie czynniki wpływają na sprawny przebieg ładowania się strony? Zaliczyć do nich należy między innymi rozmiar plików umieszczonych na niej umieszczonych oraz lokalizację i szybkość działania serwera. Jednym z profesjonalnych i najpowszechniejszych narzędzi przystosowanych do badania stanu strony internetowej jest Web Site Optimization.

Narzędzia do szybkiego kontaktu

Tworząc firmową stronę internetową, nie można zapominać o komunikacji z potencjalnymi klientami. Obecnie nowoczesne witryny umożliwiają użytkownikom kontakt z pracownikiem firmy w czasie rzeczywistym. Tradycyjne formularze kontaktowe to już przeszłość, dzisiaj ich miejsce zajęły między innymi takie dodatki do stron jak:

  • Messenger,
  • Live Chat,
  • Specjalistyczne narzędzia do szybkiego zamawiania kontaktu np. wtyczka typu callback.

Certyfikat SSL

Nowoczesna strona internetowa wyróżnia się przede wszystkim skutecznymi zabezpieczeniami. Jednym z nich jest certyfikat SSL, który odpowiedzialny jest za zwiększenie bezpieczeństwa podczas wymiany danych. Witryny ze wdrożonym certyfikatem SSL, zyskują dodatkowe punkty, dzięki którym ich pozycja w rankingu wyników wyszukiwania Google się podnosi. Ponadto, warto wiedzieć o tym, że strony bez certyfikatu SSL oznaczane są przez Google, jako “niezabezpieczone”, co wzbudza duży niepokój pośród potencjalnych użytkowników, zniechęcając ich tym samym do odwiedzenia witryny.

1. Dlaczego warto przyłożyć się do tworzenia strony internetowej?

Strona internetowa jest wizytówką firmy. W dużym stopniu wpływa na pozyskiwanie nowych klientów. Dlatego stworzenie przystępnej i atrakcyjnej wizualnie strony jest niezwykle istotne.

2. Czy prostota jest dobrym pomysłem?

Minimalizm jest obecnie jednym z najważniejszych trendów przy tworzeniu strony internetowej. Warto zatem skupić się na prostej, choć przejrzystej budowie strony.

3. Jakiego rodzaju content musi znaleźć się na stronie?

Musi być on przede wszystkim przystępny. Treść należy dopasować do grona potencjalnych odbiorców. Wpływa to na atrakcyjność strony oraz jej pozycjonowanie.

4. Jakie elementy musi zawierać strona internetowa?

Ważna jest jej optymalizacja. Należy skupić się także na wartościowych treściach oraz atrakcyjnych grafikach. Nie może zabraknąć również narzędzi do szybkiego kontaktu i certyfikatu SSL.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628