Strona główna Marketing Nowoczesna strona internetowa – co powinna zawierać?

Nowoczesna strona internetowa – co powinna zawierać?

Autor InClick
strona www

Nowoczesna, dopasowana do aktualnie obowiązujących trendów strona internetowa jest jednym z czynników, który w dużym stopniu wpływa na pozyskiwanie nowych klientów. Co zrobić, aby strona firmowa była bardziej skuteczna i przyjazna dla odbiorców? Jakimi cechami powinna wyróżniać się nowoczesna strona internetowa? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej.

Minimalizm

Niezależnie od tego, z jaką branżą mamy do czynienia, to w zdecydowanej większości przypadków nowoczesne strony internetowe wyróżniają się prostotą. W dalszym ciągu to właśnie minimalizm jest jednym z najpopularniejszych trendów, jeśli chodzi o tworzenie witryn. Zgodnie z jego główną zasadą – im mniej, tym lepiej. Obecnie zaprojektowanie oraz stworzenie przejrzystej i spójnej strony firmowej, pozbawionej nadmiaru zbędnych i przytłaczających treści oraz grafiki, stanowi wyznacznik dla wielu przedsiębiorców.

Dlatego też przygotowując projekt nowej strony internetowej, warto skupić się jedynie na najistotniejszych informacjach, które z punktu widzenia odbiorcy będą bardzo przydatne. Witryna stworzona w oparciu o zasady minimalizmu powinna być także intuicyjna w obsłudze, tak by poruszanie się po niej nie sprawiało użytkownikowi żadnych problemów.

Content, czyli zawartość całej strony internetowej musi być dopasowana zarówno do potrzeb firmy, jak i potencjalnych odbiorców. Publikacja dużej ilości treści wpływa negatywnie nie tylko na atrakcyjność witryny, ale także i pozycjonowanie naszej firmowej strony w wyszukiwarce internetowej. Przypomnijmy, że witryny znajdujące się na wyższej pozycji w Google są częściej wyświetlane, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na pozyskanie nowych klientów.

Hero Image

Pierwszy raz spotykasz się z tą definicją? Zastanawiasz się, czym tak naprawdę jest Hero Image? Otóż jest to główna sekcja, którą użytkownik widzi zaraz po wejściu na stronę internetową. Choć jeszcze do niedawna w celu zaprezentowania najważniejszych informacji na temat działania i zalet funkcjonowania marki wykorzystywano tzw. slider (pokaz slajdów), to dzisiaj ich miejsce zastąpiły hero image, czyli pojedyncze slajdy.

Projektując hero image, należy pamiętać o tym, by slajd:

  • Posiadał charakterystyczne hasło bądź slogan silnie utożsamiany z marką, który w sposób prosty i ciekawy zaprezentuje największe zalety firmy lub korzyści płynące z nawiązania współpracy.
  • Zaopatrzony był w przycisk CTA, który skupiając uwagę użytkownika, zainteresuje do i zachęci do odwiedzenia innej sekcji zawartej na stronie.
  • Zawierał w tle grafikę bądź krótkie video spójne z branżą i działalnością firmy.

Przyciski CTA

Prostym sposobem na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, dzięki stronie internetowej jest wyposażenie jej w przyciski CTA. Ich głównym zadaniem jest efektywne nakierowywanie użytkowników do wyznaczonego celu na stronie. Warto wspomnieć o tym, że to właśnie przyciski CTA są w dużej mierze odpowiedzialne za intuicyjną obsługę witryny. Dlatego też powinny one się wyróżniać na tle innych treści umieszczonych na stronie. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych przykładów przycisków CTA:

  • Zachęcamy do skontaktowania się z nami.
  • Skorzystaj z darmowej porady.
  • Zadaj nam pytanie.
  • Porozmawiaj z nami.

Kluczowe treści

Bez wątpienia jednym z podstawowych i zarazem najważniejszych elementów każdej nowoczesnej strony internetowej są zawarte na niej treści, które pełnią funkcję nie tylko informacyjną, ale także i promocyjną. Ich jakość w dużym stopniu wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Na jakich treściach trzeba skupić się przy tworzeniu profesjonalnej strony internetowej dla swojej marki? Do kluczowych należą między innymi:

  • Nagłówek.
  • Call to action, czyli pewnego rodzaju wezwanie do działania.
  • O firmie/O nas, historia marki, wykorzystywane technologie, osiągnięcia itp.
  • Oferta.
  • Social Proof, co w wolnym tłumaczeniu oznacza społeczny dowód słuszności, czyli opinie klientów, referencje, case study itp.
  • Kontakt.

Niezależnie od rodzaju branży, w której funkcjonuje nasze przedsiębiorstwa, warto rozważyć możliwość prowadzenia bloga firmowego. W tym wypadku należy pamiętać o tym, by ciekawe treści były aktualizowane na bieżąco, co z pewnością przyciągnie nowych klientów.

Oprócz treści o charakterze informacyjnym i promocyjnym, na naszej nowoczesnej stronie internetowej nie powinno zabraknąć odpowiednio dopasowanego contentu graficznego, na który składają się różnego rodzaju fotografie, obrazy, ikony, animacje, infografiki oraz filmy video.

Oczywiście zgodnie z zasadami minimalizmu, o których wspominaliśmy wcześniej, poszczególne elementy contentu tekstowego oraz graficznego muszą zostać właściwie rozmieszczone na stronie, tak by witryna była przejrzysta i czytelna.

Grafika

Content graficzny powinien ściśle współgrać z naszą firmą i branżą, w jakiej się specjalizujemy. Niepowtarzalne i oryginalne ilustracje znajdujące się na nowoczesnej stronie internetowej tworzą wyjątkowy klimat, który sprawia, że witryna wywołuje przyjemne odczucia u odbiorcy. Dlatego też poszczególne elementy graficzne, choć czasami wyróżniające się zupełnie innym charakterem, razem powinny tworzyć spójną całość, która odzwierciedlać będzie perfekcję i profesjonalizm.

Optymalizacja

Po wdrożeniu każda nowoczesna witryna powinna zostać prawidłowo zoptymalizowana. Dlaczego? Ma to ogromny wpływ na szybkość ładowania się strony internetowej, a jak wiadomo, współcześni użytkownicy bardzo cenią sobie swój czas. Zgodnie z aktualnymi danymi statystycznymi, co trzecia osoba odwiedzająca daną witrynę, opuszcza ją w momencie, kiedy ta nie otworzy się po upływie 5 sekund. Zastanawiasz się, jakie czynniki wpływają na sprawny przebieg ładowania się strony? Zaliczyć do nich należy między innymi rozmiar plików umieszczonych na niej umieszczonych oraz lokalizację i szybkość działania serwera. Jednym z profesjonalnych i najpowszechniejszych narzędzi przystosowanych do badania stanu strony internetowej jest Web Site Optimization.

Narzędzia do szybkiego kontaktu

Tworząc firmową stronę internetową, nie można zapominać o komunikacji z potencjalnymi klientami. Obecnie nowoczesne witryny umożliwiają użytkownikom kontakt z pracownikiem firmy w czasie rzeczywistym. Tradycyjne formularze kontaktowe to już przeszłość, dzisiaj ich miejsce zajęły między innymi takie dodatki do stron jak:

  • Messenger,
  • Live Chat,
  • Specjalistyczne narzędzia do szybkiego zamawiania kontaktu np. wtyczka typu callback.

Certyfikat SSL

Nowoczesna strona internetowa wyróżnia się przede wszystkim skutecznymi zabezpieczeniami. Jednym z nich jest certyfikat SSL, który odpowiedzialny jest za zwiększenie bezpieczeństwa podczas wymiany danych. Witryny ze wdrożonym certyfikatem SSL, zyskują dodatkowe punkty, dzięki którym ich pozycja w rankingu wyników wyszukiwania Google się podnosi. Ponadto, warto wiedzieć o tym, że strony bez certyfikatu SSL oznaczane są przez Google, jako “niezabezpieczone”, co wzbudza duży niepokój pośród potencjalnych użytkowników, zniechęcając ich tym samym do odwiedzenia witryny.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj