Strona główna SEO Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Autor InClick

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej? Czy zawsze audyt jest niezbędny? Poznaj tajniki SEO!

Masz już od jakiegoś czasu własną stronę internetową, lecz szybko przekonałeś się o tym, że sam fakt jej posiadania nie przynosi Ci oczekiwanych zysków? Zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów? Postaw na SEO! Sprawdź, od czego zacząć pozycjonowanie strony, aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania na jak najwyższych pozycjach!

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie serwisu internetowego to szereg działań podejmowanych w celu podniesienia jego pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Są one prezentowane użytkownikowi po wpisaniu w pole wyszukiwania określonej frazy. Wyszukiwarka przedstawia linki ułożone w konkretnej kolejności – jest to ranking bezpłatnych wyników. Zapewne chcesz, aby odnośnik do Twojej strony znalazł się jak najwyżej na tej liście. Nie jest to jednak takie proste. SEO wymaga czasu, wiedzy i zaangażowania.

Zdobądź wiedzę na temat pozycjonowania

Zastanów się, komu zlecić działania SEO. Szczególnie na początku działalności może kusić Cię, aby pozycjonowaniem strony zająć się na własną rękę. To zrozumiałe, że szukasz oszczędności wszędzie, gdzie to jest możliwe. Zastanów się jednak przez chwilę nad tym, czy nie będą to oszczędności jedynie pozorne.

Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się na to, aby samodzielnie zająć się SEO, to postaraj się czerpać wiedzę na temat pozycjonowania z wiarygodnych źródeł. Nie ufaj poradnikom serwującym złote rady na temat tego, jak znaleźć się na szczycie bezpłatnych wyników wyszukiwania w krótkim czasie. Jeśli chodzi o pozycjonowanie witryn internetowych, szybko i tanio to dwa słowa, na które powinieneś być szczególnie wyczulony.

Poznaj też narzędzia, które pomogą Ci zaplanować strategię dalszych działań. Przydatna będzie znajomość np. Google Search Console – to prawdziwa skarbnica wiedzy o Twojej stronie internetowej.

Określ budżet i zaplanuj działania

Od czego zacząć pozycjonowanie strony? Określ budżet, jaki przeznaczysz na SEO. Dzięki temu dowiesz się, na jaki zakres działań będziesz mógł sobie pozwolić. Koszt pozycjonowania uzależniony jest m.in. od aktualnego stanu Twojej witryny (czy wymaga ona pilnych działań optymalizacyjnych, a jeśli tak, to w jakim zakresie), wielkości firmy czy rodzaju działalności. Niewielka strona firmy usługowej działającej w niszy, zwłaszcza o zasięgu lokalnym, będzie wymagała mniejszych nakładów na SEO, niż pozycjonowanie sklepu internetowego.

Zleć audyt SEO i przekonaj się, jaka jest kondycja Twojej strony internetowej

Gdy już określisz wysokość budżetu, pora zaplanować konkretne działania. Jeśli chcesz zyskać wiedzę na temat aktualnego stanu witryny, zleć przeprowadzenie audytu SEO. Im większy jest serwis i im więcej jest elementów do sprawdzenia, tym taki audyt będzie droższy. W niektórych przypadkach może okazać się, że przynajmniej chwilowo wydatek rzędu kilku tysięcy złotych (w przypadku bardzo rozbudowanego e-commerce) będzie poza Twoim zasięgiem.

Jeśli jednak audyt SEO mieści się w Twoim budżecie, to zdecydowanie warto go przeprowadzić, zwłaszcza rozpoczynając pozycjonowanie serwisu. Dzięki niemu dowiesz się, jakie są słabe punkty Twojej strony – analizowane są zarówno czynniki on-site, jak i off-site.

Optymalizacja serwisu – słowa kluczowe

Zdecyduj o wyborze optymalnych słów kluczowych. To wyrażenia, które są bezpośrednio powiązane z Twoją działalnością i tym, co oferujesz potencjalnym klientom. Treści, jakie zamieszasz na stronie WWW, powinny być zoptymalizowane z uwzględnieniem kluczowych fraz. Tak samo linkowanie – zdobywając nowe odnośniki prowadzące do strony, zwróć uwagę na kotwice – jednak nie celuj wyłącznie we frazy typu exact match.

Jakie wyrażenia kluczowe poprawią widoczność Twojego serwisu w sieci? Oczywiście takie, które są chętnie wyszukiwane przez użytkowników. Nie oznacza to jednak, że działania związane z pozycjonowaniem powinieneś skupić na frazach ogólnych cechujących się największą średnią miesięczną liczbą wyszukiwań.

Frazy ogólne, takie jak np. buty, sukienki, fotografia, są zwyczajnie zbyt konkurencyjne, aby udało Ci się osiągnąć na nie wysokie pozycje w SERP-ie. To strata czasu i pieniędzy. Lepszym rozwiązaniem mogą okazać się frazy z długiego ogona. Optymalizując każdą podstronę pod kątem słów kluczowych, pamiętaj, aby umieścić je m.in. w nagłówkach oraz w tekstach alternatywnych. Masz mały budżet na pozycjonowanie, a chcesz zwiększyć ruch organiczny w serwisie? Wykorzystaj content marketing!

Skuteczne pozycjonowanie stron WWW – tylko z agencją SEO!

Nie masz czasu, żeby zająć się SEO we własnym zakresie? Zleć pozycjonowanie doświadczonej agencji! Zajmiemy się procesem pozycjonowania od A do Z. Przeprowadzimy optymalizację strony, sprawdzimy poprawność struktury strony, zajmiemy się pozyskiwaniem linków i wdrożymy wszelkie niezbędne działania, aby podnieść widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy