Strona główna SEO Od czego zacząć SEO?

Od czego zacząć SEO?

Autor InClick

Chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Sprawdź, od czego zacząć SEO!

Prowadzisz sklep internetowy? Działasz w branży SEO? Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej, to chcesz osiągnąć jak najlepsze efekty pozycjonowania. SEO to jednak twardy orzech do zgryzienia. Optymalizacja serwisu, proces zdobywania linków, publikacja wartościowego contentu – to zadania nie tylko wymagające, lecz także czasochłonne. Chcesz prowadzić skuteczny marketing w sieci? Sprawdź, od czego zacząć SEO!

Zastanów się, do kogo chcesz trafić z ofertą

Zanim zaczniesz konkretne działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej, musisz wiedzieć, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Zależy Ci na lokalnych konsumentach czy myślisz o SEO ogólnopolskim? W zależności od tego, kim są Twoi potencjalni klienci, różnić się będzie specyfika podejmowanych działań.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to najlepszy wybór w przypadku firm, które swoją działalność ograniczają do określonego terytorium, np. miasta. Raczej niewielka jest szansa na to, że fryzjer z Krakowa będzie szukał klientów w Warszawie. Jeśli sprzedajesz świeże bułeczki w piekarni w centrum Poznania, to nie liczysz, że regularnie będą Cię odwiedzali klienci ze Szczecina. Jeżeli celujesz w SEO lokalne, to wykorzystaj panel Google Moja Firma. Gdy zarejestrujesz się na tej platformie i prawidłowo uzupełnisz profil, odnośniki do Twojej strony pojawią się na Mapach Google.

SEO ogólnopolskie

Z kolei SEO ogólnopolskie to oferta dla dużych firm, które mają oddziały w całej Polsce, a także dla sklepów internetowych. W tym przypadku miejsce prowadzenia działalności traci na znaczeniu. Możesz mieć firmę zarejestrowaną w Katowicach, a po cudeńka, które dziergasz na szydełku, będą się do Ciebie zgłaszać klienci zarówno z Gdańska, Białegostoku, jak i z Ustrzyk Górnych.

Pozycjonowanie stron internetowych a dobór słów kluczowych

Zastanów się przez chwilę, jakie frazy kluczowe znajdą się w Twojej strategii SEO. Przeanalizuj, czego najczęściej szukają Twoi klienci i czy konkurencyjność tych słów kluczowych umożliwia prowadzenie skutecznych działań SEO. Analiza fraz to jeden z najważniejszych elementów przygotowywania strategii pozycjonowania. Od właściwego doboru słów kluczowych zależy, czy optymalizacja strony przyniesie spodziewanych efekt.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to jako fraz możesz użyć np. nazw kategorii lub nazw produktów. Dla branży usługowej będą to słowa bezpośrednio powiązane z ofertą.

Weź pod uwagę, że im bardziej rozbudowane jest słowo kluczowe, tym lepiej precyzuje potrzeby użytkownika. Gdy potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę frazę „buty”, tak naprawdę nie wiadomo, o co mu chodzi. Może poszukuje butów damskich, a może męskich. Może interesują go buty górskie, a może odświętne lakierki.

Z kolei frazy z długiego ogona to zapytania o wiele bardziej konkretne. Potencjalny klient, który wpisze w wyszukiwarkę hasło „białe buty komunijne dla chłopca” prawdopodobnie jest już zdecydowany na ich zakup – jeśli znajdzie taki produkt w Twojej ofercie, zapewne sfinalizuje transakcję.

Skąd pozyskiwać linki do serwisu?

Chcesz zwiększyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania? Zadbaj o zdywersyfikowany profil linków prowadzących do witryny. Zwróć uwagę, aby odnośniki miały zróżnicowane anchory, czyli kotwice. Jakie są rodzaje anchorów? Wśród najpopularniejszym znajdują się m.in. anchory sprzedażowe (exact match), anchory zero match, brandowe oraz adresy URL.

Odnośniki prowadzące do serwisu możesz pozyskiwać ze:

  • stron zapleczowych;
  • katalogów;
  • lokalnych serwisów;
  • stron tematycznych, na których będziesz publikować artykuły w ramach działań ukierunkowanych na content marketing;
  • mediów społecznościowych.

Jakie znaczenie ma audyt SEO?

Przeglądając poradniki dotyczące tego, od czego zacząć SEO, zapewne trafisz na informację, że absolutną podstawą skutecznej strategii pozycjonowania jest profesjonalny audyt SEO. Owszem, w wielu przypadkach jest to narzędzie niezbędne, jednak niekiedy możesz ten krok pominąć. Audytu nie przeprowadza się m.in. w przypadku blogów. Jeśli chcesz prowadzić pozycjonowanie na własną rękę, możesz też skorzystać z darmowych audytów SEO. Pamiętaj jednak, że informacje, jakie dzięki nim uzyskasz, nie będą kompletne i pozwolą Ci zoptymalizować serwis jedynie w ograniczonym zakresie.

Zastanawiasz się, jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Nie działaj po omacku – zaufaj agencji SEO! Odezwij się do nas i dowiedz się, jak możemy wzmocnić pozycję Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628