Spis treści:
Sklepy internetowe opierają swoją funkcjonalność na podziale towarów na kategorie. Dzięki temu łatwo odnaleźć interesujące nas produkty, a także sprawnie przejrzeć asortyment sklepu. Opisy kategorii w sklepie internetowym powinny zawierać kilka ważnych informacji. Przedstawiamy je w poniższym artykule!
Czym jest opis kategorii?
Opis kategorii to krótki tekst, który opisuje dane produkty i usługi. Służy do tego, aby klienci mogli łatwiej zorientować się w ofercie sklepu. Dobry opis kategorii powinien być konkretny i zawierać istotne informacje o danej kategorii. Tworzenie wysokiej jakości opisów nie tylko pomaga w podjęciu decyzji klientom ale również znacznie ułatwia pozycjonowanie SEO.
Dzięki utworzeniu odpowiedniego opisu kategorii można znacznie podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce. Pozwoli to na uzyskanie większej ilości ruchu organicznego z kluczowych fraz dla biznesu.
Jak długi powinien być opis kategorii?
Długość opisu kategorii zależy od kilku czynników. Najważniejszym jest oczywiście to, jak wyglądają aktualne opisy kategorii konkurentów w top 5. Najlepszym rozwiązaniem jest przegląd konkurencji i sprawdzenie jak dużo tekstu napisała konkurencja. Patrząc na treści głównych konkurentów jesteśmy w stanie najlepiej określić co lubi i czego oczekuje wyszukiwarka dla tej frazy kluczowej. Pozwala to na szybką i skuteczną analizę.
Opisy kategorii głównie zależą od tego jak duża jest konkurencja na dane zapytanie. Im większa konkurencja tym dłuższe będą opisy. Oznacza to, że opisy mogą mieć długość od 1000 do 10000 zzs lub więcej. Średnio opis powinien mieć około 2500 – 4000 zzs.
Jak pisać opis kategorii?
Pisanie opisów kategorii to sztuka, którą opanowuje się przez długi czas. Wymaga ona odpowiedniego doświadczenia i wiedzy na temat pozycjonowania. Poniżej opisujemy kilka wskazówek, które mogą pomóc w napisaniu opisu kategorii:
Słowa kluczowe
Opisy kategorii powinny zawierać słowa kluczowe, które opisują dane produkty i usługi. Warto wybrać kilka najważniejszych fraz dla biznesu i opisać kategorię według nich. Pamiętaj, aby stosować słowa kluczowe w odpowiednim użyciu i kontekście. Należy również pamiętać, że opisy kategorii mają na celu przedstawienie produktów i usług, a nie tylko wypozycjonowanie strony. W celu dobrego pozycjonowania stron warto używać różne synonimy fraz kluczowych oraz frazy pochodne. Dzięki takiemu wypełnieniu treści semantycznie powiązanymi frazami pozwoli na efektywniejsze pozycjonowanie.
Śródtytuły
Śródtytuły czyli nagłówki są jednym z kluczowych elementów jeżeli chodzi o pozycjonowanie i rozdzielanie bloków tekstu. W opisie kategorii śródtytuły odgrywają bardzo dużą rolę. Dzięki nim można wyróżnić istotne informacje, a także ułatwić czytelnikowi nawigację po tekście. Śródtytuły powinny być krótkie i zwięzłe, a także odpowiednio dobrane do reszty tekstu.
Jest to również idealne miejsce na zawarcie fraz kluczowych, które są istotne z punktu widzenia pozycjonowania.
Pamiętaj, że opis kategorii to nie jest miejsce na reklamę produktu, a jedynie na przedstawienie kategorii w sposób przyjazny dla użytkownika.
***
Linkowanie wewnętrzne
Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest wykonanie odpowiedniego linkowania wewnętrznego. Linkowanie wewnętrzne to nic innego jak umieszczenie odnośników do innych stron na danej witrynie. Dzięki temu można poprawić nawigację po stronie, a także przyczynić się do poprawy jej widoczności w wyszukiwarkach. Pamiętaj jednak, aby linkować tylko do stron, które mają dużo wspólnego z opisywanym produktem lub kategoriami. Zalecamy linkowanie tylko do produktów w danej kategorii lub do podkategorii. Nie należy linkować do kategorii nie powiązanych z opisem oraz do produktów z innych kategorii.
Unikalna treść
Należy zadbać o to, żeby każdy opis był unikalny. Przy tworzeniu treści nie należy kopiować innych tekstów ani zbytnio inspirować się treściami konkurencji. Unikalna treść jest kluczowa, ponieważ jest ona znacznie lepiej postrzegana przez wyszukiwarki niż nie unikalne treści. Warto również zapewnić dodatkowe informację i rozwiązania w opisie, których nie ma u konkurentów. Zapewnienie czegoś nowego pozwala na uzyskanie bonusu od wyszukiwarki.
CTA
Call to action, czyli wezwanie do działania powinno się znaleźć w opisie kategorii. Najlepiej jeśli będzie ono umieszczone na końcu opisu. CTA może wyglądać na przykład w ten sposób: „Znajdź swój idealny produkt w tej kategorii”, „Sprawdź naszą ofertę” itp.
Dodanie CTA pozwala na zwiększenie sprzedaży, ponieważ skłania klientów do działania.
FAQ
Na końcu opisu warto również zamieścić sekcję z najczęściej zadawanymi pytaniami. Pozwoli to na pokrycie większej ilości fraz kluczowych powiązanych z główną frazą dla kategorii. Odpowiadając na ważne pytania nie tylko zwiększymy zasięgi w SEO ale też pomożemy klientom w rozwiązaniu problemów.
Gdzie zamieścić opis kategorii?
Opis kategorii powinno umieszczać się na dole strony. Jest to najlepszym rozwiązaniem ponieważ po wejściu na stronę użytkownik nie spodziewa się bloku tekstu a produktów z oferty. Ewentualnym rozwiązaniem jest zamieszczenie wstępu tekstu na górze strony, a resztę tekstu na jej dole, pod produktami. Nie zalecane jest jednak zamieszczanie całej treści nad sekcją produktów. Dodatkowo nie można ukrywać tego typu treści. Taka praktyka jest zakazana przez Google i może prowadzić do otrzymania kar ręcznych. Należy zapewnić, żeby tekst był widoczny zarówno dla użytkowników jak i robotów.
Podsumowanie
Opisy kategorii są ważną częścią każdego sklepu internetowego. Dają one klientom obraz tego, czego mogą się spodziewać po produktach z danej kategorii. Staraj się nie przeciążać kupujących zbyt dużą ilością informacji na raz. Zamiast tego, zachęcaj ich ciekawostkami, które zaciekawią ich na tyle, by kliknęli i dowiedzieli się więcej o produktach z danej kategorii. Mamy nadzieję, że tekst był dla ciebie pomocny i już wiesz jak opisać kategorię, aby było to efektywne. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania lub uwagi, daj nam znać w komentarzu! 🙂