Strona główna SEO Optymalizacja strony WWW – najważniejsze elementy do zrobienia

Optymalizacja strony WWW – najważniejsze elementy do zrobienia

Autor InClick

Sprawdź, co trzeba uwzględnić przy optymalizacji strony WWW, aby zwiększyć jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, które elementy są najważniejsze i jakie działania warto podjąć w pierwszej kolejności.

SEO na stronie internetowej

Kompleksowa optymalizacja strony WWW to nie tylko optymalizacja techniczna, analiza czasu ładowania strony, stworzenie mapy witryny, weryfikacja linkowania wewnętrznego, optymalizacja kodu i grafik. Jeśli chcesz przeprowadzić kompleksowe działania search engine optimization, wciel się w skórę specjalisty SEO i weź pod uwagę wszystkie istotne elementy, które przełożą się na skuteczne pozycjonowanie serwisu internetowego.

Optymalizacja meta title

Znacznik meta title wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Jeśli będzie zachęcający, to większa jest szansa na to, że użytkownik przejdzie do Twojej witryny. Tworząc meta title, nie działaj szablonowo. Stwórz unikalne tagi dla każdej podstrony. Powinny być one tematycznie powiązane z treścią znajdującą się w konkretnym miejscu serwisu.

Meta title nie może być zbyt długi – maksymalnie 600 px, czyli ok. 65 znaków. Jeśli będzie dłuższy, to nie wyświetli się w całości w wynikach wyszukiwania. Przy tworzeniu tagu, pamiętaj o słowach kluczowych. Wybierz najważniejsze, z największym potencjałem. Uważaj, aby nie przesadzić z ich liczbą – zdecyduj się na maksymalnie 2 lub 3 frazy. Jeśli chcesz zachęcić użytkownika, aby przeszedł do serwisu (a z pewnością na tym Ci zależy), zastosuj CTA, czyli wezwanie do działania.

Optymalizacja meta description

Przy optymalizacji SEO strony WWW jest jeszcze jeden istotny znacznik. Meta description, podobnie jak meta title, nie jest widoczny bezpośrednio na stronie internetowej. Umieszczony jest w kodzie strony, gdzie bez problemu znajdą go roboty wyszukiwarki. Wyświetli się także użytkownikom w wynikach wyszukiwania.

Jeśli pominiesz tworzenie tagu meta description, zostanie on automatycznie wygenerowany na podstawie zawartości witryny. Może się jednak okazać, że tak stworzony znacznik nie będzie miał praktycznie żadnej wartości sprzedażowej. Jeśli odpowiednio skonstruujesz tag <description>, zachęcisz użytkowników do kliknięcia linku i zwiększysz liczbę wejść na Twoją stronę internetową z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Przeprowadzając audyt SEO, sprawdź, czy każdy adres URL w serwisie ma unikalny meta description. Zwróć też uwagę, czy są poprawne. Istotna jest m.in. długość, która nie powinna przekraczać 170 znaków. Maksymalna długość wyrażona w pikselach to 920. Korzystając z bezpłatnych narzędzi dostępnych w sieci, możesz sprawdzić objętość poszczególnych tagów.

O ile w przypadku sklepów internetowych nie jest konieczne ustawianie tagu <description> dla każdego produktu, o tyle w przypadku stron WWW warto poświęcić trochę czasu na stworzenie unikalnych i sprzedażowych znaczników.

Treści na stronach

Optymalizacja treści na stronach to kolejny istotny element każdej strategii SEO. Zadbaj o unikalną i wartościową zawartość strony, a przypodobasz się zarówno użytkownikom, jak i robotom Google. Pozycjonowanie stron WWW będzie efektywniejsze i zwiększysz widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Unikaj thin content, z daleka omijaj sztuczki Black Hat SEO i jak najczęściej aktualizuj zawartość witryny internetowej, a wyszukiwarka doceni Twoje starania.

Pamiętaj, aby optymalizować content nie tylko na stronie głównej, lecz na wszystkich podstronach.

Zagęszczenie słów kluczowych

Algorytm Google jest wyczulony na sztuczne upychanie słów kluczowych w tekstach, czyli na tzw. keyword stuffing. Oczywiście, w treści na każdej stronie powinny pojawić się frazy istotne z biznesowego punktu widzenia, jednak nie można przesadzić z ich zbytnim zagęszczeniem. Przeprowadzając audyt SEO, wykonaj analizę słów kluczowych. Zwróć też uwagę na to, jak wygląda rozmieszczenie fraz na stronach konkurencji, które znajdują się na najwyższych pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Thin content

Thin content, czyli treść sklasyfikowana przez wyszukiwarkę Google jako mało atrakcyjna dla użytkownika, to mina, którą na własne życzenie podkładasz pod działania SEO. O wartościowe treści powinieneś zadbać nie tylko na stronie głównej, lecz na wszystkich podstronach w serwisie. W przeciwnym razie pozycjonowanie stron internetowych nie przyniesie zamierzonych rezultatów i nie masz co liczyć na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja strony pod kątem algorytmu wyszukiwarki i wymagań użytkowników powinna uwzględniać analizę m.in. występowanie wewnętrznej i zewnętrznej duplikacji treści, weryfikację długości tekstów w serwisie oraz sprawdzenie tego, które podstrony nie generują praktycznie żadnego ruchu organicznego.

Intencja poszczególnych podstron

Zwróć też uwagę na optymalizację podstron serwisu pod kątem intencji użytkowników. Pamiętaj, że taka sama fraza może być wpisywana przez potencjalnych klientów w pole wyszukiwarki z inną intencją. Można wyróżnić m.in. intencję informacyjną, transakcyjną oraz nawigacyjną. Jeśli chcesz zaspokoić jak najszersze potrzeby użytkowników, stwórz w swojej witrynie strony odpowiadające różnym intencją internautów.

Struktura nagłówków

Kolejna kwestia, którą warto poddać starannej analizie, to odpowiednia struktura nagłówków. Pamiętaj, że użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę internetową w pierwszej kolejności jedynie skanują jej zawartość. Dopiero kiedy coś przyciągnie ich uwagę, zaczynają wnikliwie czytać treść.

Hierarchiczna struktura nagłówków zakłada, że najważniejszy nagłówek to <h1> może być taki sam jak tytuł strony, po nim powinien pojawić się nagłówek <h2>, a dopiero w późniejszej kolejności nagłówek uzupełniający <h3>.

Nagłówki nie powinny być zbyt długie. Powinny natomiast oddzielać tematyczne sekcje tekstu, ułatwiając jednocześnie orientację w strukturze strony. Nie twórz nagłówków sztucznie brzmiących. Powinny mieć naturalny wydźwięk. W nagłówku <h1> zamieść frazy, jednak nie upychaj ich na siłę.

Duplikacja treści ze względu na warianty produktów

Jak zapewne wiesz, duplikacja treści to sytuacja, której robot Google bardzo nie lubi i może obniżyć pozycję strony w Google. Algorytm wyszukiwarki kładzie nacisk na to, aby prezentować użytkownikom strony z unikalną i wartościową treścią. Co zrobić, jeśli w serwisie pojawia się duplikacja treści ze względu na warianty produktów?

Możesz postarać się o to, aby każdy produkt opisać w sposób unikalny. Jest to jednak zarówno czasochłonne, jak i wymaga sporego nakładu finansowego. Inna możliwość to zastosowanie parametru „cannonical”, włączenie opcji komentowania produktów lub wystawiania opinii albo scalenie kart produktów.

Optymalizując stronę WWW, zwróć szczególną uwagę na unikalne meta title, treści o odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych i właściwą intencję poszczególnych podstron oraz prawidłową strukturę nagłówków. Dowiedz się, jak uniknąć duplikacji treści ze względu na warianty produktów.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628