Strona główna Marketing Personalizacja reklam w Google Ads

Personalizacja reklam w Google Ads

Autor InClick

Reklamując się w sieci, możesz docierać do przeróżnych odbiorców. Problem tkwi jednak w tym, że tylko pewna część z około 30 milionów internautów w Polsce to Twoi potencjalni klienci. Skoro inwestujesz w kampanię, to chciałbyś osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji, a do tego niezbędne jest kierowanie reklam do takich klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoją ofertą. Pomoże Ci w tym personalizacja w systemie Google Ads. Jakie masz możliwości?

Reklamy w Google Ads i ich personalizacja

Według State of PPC przedstawiciele 74 proc. respondentów stwierdzili, że Google Ads zajmuje ważne miejsce w działaniach dążących do sukcesu w ich biznesie. Co ciekawe, według PowerTraffick przekierowania z reklam Google Ads konwertują o 50 proc. lepiej niż kliknięcia w organicznych wynikach wyszukiwania. Ci, którzy osiągają sukces m.in. dzięki kampanii Google Ads, z pewnością mają te działania zoptymalizowane – kierują je do odpowiednich osób, mają dopracowaną listę słów kluczowych, korzystają ze wszystkich możliwości, jakie daje ten system. To powoduje, że mają wysoki współczynnik konwersji i ROAS.

Google Ads daje Ci wiele możliwości personalizacji reklam, a to dzięki temu, że zbiera dane na temat odwiedzanych przez internautów serwisów. To powoduje, że orientacyjnie możliwe jest określenie wieku czy płci korzystającego z danego urządzenia. Jakie możliwości daje Ci system Google Ads pod tym względem?

Personalizacja lokalizacji

Jeśli ofertę kierujesz tylko do mieszkańców danego miasta, województwa, powiatu czy wybranych miejscowości w Polsce, to oczywiście nie ma podstaw do tego, aby Twoja reklama wyświetlała się mieszkańcom całego kraju. Powinieneś to ograniczyć tylko do tych lokalizacji, w przypadku których istnieje szansa na pozyskanie klienta. Po zalogowaniu się do Google Ads wybierz daną kampanię, a następnie kliknij Lokalizacje.

Następnie określ, gdzie mają być wyświetlane reklamy. Google Ads prezentuje, jaki jest zasięg w danym przypadku, tzn. do jakiego grona odbiorców może dotrzeć reklama. Ciekaw opcją jest Promień, gdzie możesz określić, osobom znajdującym się w jakiej maksymalnej odległości od danej lokalizacji ma być prezentowana reklama.

Dane demograficzne

W kolejnym kroku wybierz zakładkę Odbiorcy. Tam możesz określić szereg informacji dotyczących użytkowników Google, którym ma się wyświetlać reklama, a w tym:

  • Kim są – m.in. stan cywilny, posiadanie domu lub mieszkania czy też wykształcenie.
  • Jakie są zainteresowania i zwyczaje odbiorców.
  • Czego szukają lub co planują.
  • W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą.

Co więcej, reklamy mogą być również wyświetlane internautom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, a wszystko dzięki remarketingowi. To sposób na skuteczne przypomnienie odbiorcy o ofercie – być może zrezygnował z przeglądania strony, bo nie miał już czasu albo zajął się czymś innym?

Sprawdź, jak stworzyć listę remarketingową w Google Ads.

Odwiedzający pozyskani w ramach remarketingu charakteryzują się dużo wyższym wskaźnikiem konwersji niż pozostali internauci, którzy odwiedzą Twoją witrynę. Powtórna wizyta często ma konkretny cel – zakupowy.

Urządzenia

Tworząc kampanię, możesz również wybrać, na jakich sprzętach mają się wyświetlać reklamy – na komputerach, smartfonach, tabletach czy np. telewizorach. Co więcej, masz nawet opcję wyboru systemów operacyjnych, które są zainstalowane na urządzeniach odbiorców, co jest wspaniałym rozwiązaniem, jeśli oferujesz np. aplikacje przeznaczone wyłącznie do danego systemu. Projektując kampanię, możesz ustalić różne stawki dla korzystających z poszczególnych typów urządzeń.

Harmonogram

Możesz ustalić dni i godziny, w których odbiorcom ma się wyświetlać reklama. Załóżmy, że masz kreację, której celem jest połączenie telefoniczne, ale biuro działa od poniedziałku do piątku od 9 do 17. Zatem kampania powinna być aktywna tylko w tym czasie, gdyż w przeciwnym wypadku internauta zadzwoni, nikt nie odbierze jego połączenia, co będzie dla niego irytujące. Lepiej w takim przypadku, aby bez przerwy wyświetlała się reklama przekierowująca na stronę albo z rozszerzeniem umożliwiającym wysłanie zapytania bezpośrednio z wyników wyszukiwania.

Przemyśl również, w jakich godzinach zainteresowani Twoją ofertą mogą jej szukać. Są takie branże, które największym zainteresowaniem cieszą się w weekendy, kiedy Polacy mają wolny czas i wtedy szukają np. celów urlopowych. Ale są i takie, w których dzieje się głównie w dni pracujące, i to w godzinach działania firm. Zerknij na poniższe dane. Im bliżej weekendu, tym niższa konwersja.

Źródło: https://www.zahavianlegalmarketing.com/google-adwords-best-time-schedule/

Analizuj, kiedy dochodzi do konwersji, w jakie dni, w jakich godzinach i pod tym kątem optymalizuj budżet. Więcej środków przeznaczaj na ten czas, w którym osiągasz najlepsze wyniki.

Personalizacja reklam – nie zaprzestawaj testowania

Opcje dotyczące personalizacji to nie wszystko, co ma wpływ na skuteczność kampanii, natomiast jest to bardzo istotny czynnik, który może zrobić dużą różnicę. Nie jest jednak tak, że od razu wprowadzisz ustawienia, a następnie spoczniesz na laurach, bo przecież kampania doskonale działa. Zawsze można coś zmienić, coś poprawić, a kluczowym działaniem jest testowanie. Możesz przygotować reklamy kierowane do różnych grup odbiorców, dokonywać mniejszej lub większej personalizacji i na tej podstawie ustalać, które z nich są najskuteczniejsze, gdzie konwersja jest najwyższa.

Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić. Jeśli ograniczysz odbiorców reklamy np. tylko do niewielkiej miejscowości, to liczba przekierowań może być bardzo mała, ale z drugiej strony skoro Twoi potencjalni klienci są tylko w tej okolicy, to nie masz innego wyboru. Ewentualnie zaoferuj możliwość dostawy produktów do domu lub wykonywanie usług w siedzibie klienta i wtedy zaplanuj reklamę wyświetlaną w określonym promieniu, w danej odległości od Twojej siedziby.

Personalizacja reklam – podsumowanie

Dopracowanie kampanii pod tym kątem jest kluczowe. Jeśli nie wprowadziłeś tych ustawień, to bardzo prawdopodobne, że właśnie przez to przepalasz budżet, masz niski wynik jakości, inwestycja w ogóle się nie zwraca. Poświęć czas na personalizację kampanii, a z pewnością zoptymalizujesz wyniki.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy