Strona główna Pozycjonowanie dla małej firmy

Pozycjonowanie dla małej firmy

Autor InClick

Pozycjonowanie strony internetowej to sposób na pokonanie konkurencji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Zakres podejmowanych działań zależy w dużej mierze od wysokości budżetu firmy na SEO. Prowadzisz małą firmę i zastanawiasz się, czy w Twoim przypadku pozycjonowanie ma sens? Przekonaj się, w co warto zainwestować, aby wypromować biznes w sieci!

Strategia SEO dla małej firmy

Wybór odpowiedniej strategii pozycjonowania strony internetowej uzależniony jest od kilku czynników. Należy wziąć pod uwagę m.in. specyfikę branży, zasięg prowadzonej działalności, a także wielkość budżetu przeznaczonego na działania SEO. Duże firmy o ogólnopolskim zasięgu skoncentrują się zapewne na działaniach zakrojonych na szeroką skalę. Taka strategia wymaga jednak sporych nakładów finansowych. Nie mogą sobie na nie pozwolić małe biznesy, zwłaszcza na początku działalności.

    Pozycjonowanie małej firmy wymaga czasu

    Czy to oznacza, że niewielkie lokalne przedsiębiorstwa powinny zrezygnować z promocji w sieci i walki o kluczowe pozycje w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania? Oczywiście, że nie! Skuteczne pozycjonowanie jest jak najbardziej możliwe nawet przy skromnym budżecie. Będziesz jednak musiał uzbroić się w cierpliwość. Efekty nie pojawią się z dnia na dzień. Proces pozycjonowania jest czasochłonny, lecz przy odpowiednio zaplanowanej strategii osiągniesz oczekiwany zwrot z inwestycji.

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Jeśli zarządzasz niewielką firmą i Twój budżet na działania SEO jest ograniczony, to zrezygnuj z fraz kluczowych o największej konkurencyjności. Owszem, za pomocą wysokich pozycji w SERP-ie na słowa cieszące się wśród użytkowników największą popularnością można dotrzeć z ofertą do wielu nowych klientów. Miej jednak na uwadze, że walka o miejsce w rankingu w przypadku takich fraz będzie bardzo zacięta. Przy ograniczonych możliwościach finansowych najczęściej jest też z góry skazana na porażkę.

    Skuteczniejszym rozwiązaniem w przypadku pozycjonowania małych firm będzie skoncentrowanie działań wokół fraz z tzw. długiego ogona. Pojedyncze słowa long tail mają co prawda niezbyt dużą średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań, ale przez to są o wiele mniej konkurencyjne. Łatwiej na nich zdobyć wysokie pozycje. Warto rozważyć dobór większej liczby fraz z długiego ogona zamiast inwestycji w pojedyncze frazy ogólne.

    Frazy long tail składają się z kilku słów. Cechuje je znacznie większa precyzyjność niż w przypadku fraz ogólnych. Załóżmy, że masz w swojej ofercie różne modele butów do biegania. Jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę „buty do biegania”, może mieć na myśli zarówno buty do biegania po asfalcie, jak i w terenie. Może mu chodzić o buty damskie, męskie lub dziecięce. Szansa na to, że znajdzie u Ciebie produkt, którego szuka, jest wówczas o wiele mniejsza, niż gdy wpisze w pole wyszukiwania konkretne, rozbudowane zapytanie, np. „damskie buty trailowe salomon 38”. Potencjalny klient precyzujący zapytanie najczęściej jest już zdecydowany na zakup. 

    Frazy long tail warto wykorzystywać nie tylko w przypadku pozycjonowania małych biznesów e-commerce. To dobre rozwiązanie także dla lokalnych firm usługowych. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski w Myślenicach, to raczej nie liczysz na to, że klientki będą specjalnie przyjeżdżały na strzyżenie z Krakowa. Zależy Ci na dotarciu z ofertą do osób z najbliższej okolicy. W osiągnięciu tego celu będą pomocne właśnie frazy long tail.

    Potrzebujesz skutecznej strategii pozycjonowania dla małej firmy? Napisz do mnie!

    Link building dla małych firm

    Różnice, jeśli chodzi o pozycjonowanie małych i dużych firm widać także w możliwościach pozyskiwania odnośników do stron. Skuteczna strategia SEO powinna uwzględniać zróżnicowane działania, które będą się koncentrować zarówno na link buildingu, jak i na rozwijaniu contentu. Chcąc zapewnić większą widoczność strony internetowej, zadbaj o rozbudowany i zdywersyfikowany profil linków. Jednak skąd je pozyskiwać, jeśli fundusze są ograniczone?

    Jest kilka możliwości – np. zdobywanie linków z serwisów działających lokalnie. Doświadczony specjalista SEO zaproponuje Ci optymalną ścieżkę działania. Rozbudowa profilu linków na własną rękę, bez wiedzy dotyczącej aktualnych algorytmów Google, może zakończyć się nałożeniem kary na witrynę. 

    Pamiętaj, że obecnie o wiele bardziej liczy się jakość stron, z których pochodzą linki, niż ich liczba. Zdobywanie odnośników z serwisów o wątpliwej renomie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Jeśli chcesz mieć pewność, że proces pozycjonowania Twojej strony internetowej będzie prowadzony w sposób zgodny z wytycznymi dla webmasterów, zaufaj specjaliście SEO.

    Zainwestuj w content marketing!

    Jeśli masz ograniczony budżet na pozycjonowanie małej firmy, to dobrym kierunkiem prowadzenia działań SEO okaże się inwestycja w content marketing. Niezależnie od wielkości firmy czy branży, w której działasz, możesz wzmacniać pozycję strony internetowej przez rozbudowę treści, np. prowadząc tematycznego bloga. 

    Dodawanie nowych wpisów to sygnał dla robotów Google, że treści na stronie są aktualizowane. Prowadząc bloga, nie tylko zadbasz o większą widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania, lecz także zbudujesz wśród społeczności internetowej wizerunek eksperta w swojej branży. 

    Jeśli prowadzisz niewielki biznes e-commerce, to zadbaj o rozbudowane opisy produktów i opisy kategorii. Wzbogać content na stronie internetowej o frazy long tail. Możesz też stworzyć sekcję FAQ, w której udzielisz klientom odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    Ile kosztuje pozycjonowanie dla małej firmy?

    Zaplanowanie i realizacja skutecznej strategii pozycjonowania dla małej firmy wymaga czasu, a także odpowiednich nakładów finansowych.

    Szukasz specjalisty od SEO, który zaplanuje i zrealizuje skuteczną strategię pozycjonowania Twojej strony internetowej? Skontaktuj się ze mną i sprawdź, jakie rozwiązania mogę Ci zaoferować!