Strona główna Pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Autor InClick

Pozycjonowanie lokalne to zakres działań, dzięki którym firma pozyskuje ruch z wyników wyszukania wyświetlanych w mapach Google. Dzięki tak dobranej strategii SEO biznes działąjący na rynku lokalnym (małych miejscowościach czy miastach) może pozyskiwać potencjalnych klientów właśnie lokalnie.

Jak wygląda lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne zaczynamy od zweryfikowania następujących informacji:

  • czy firma posiada wizytówkę Google Moja Firma oraz weryfikujemy jak jest wykonana, jakie są udostępnione informacje np. numer telefonu, nazwa firmy, adres firmy, godziny otwarcia
  • jaka jest jej lokalizacja czyli gdzie ma swoją siedzibę ponieważ jest to istotny czynnik rankingowy
  • jak wygląda optymalizacja strony www, która jest skojarzona z wizytówką
  • wykonujemy optymalizację pod słowa kluczowe oraz przygotowujemy treści na serwis

    Wyniki prezentowane w wyszukiwarce przez Google pokazują jedynie 3 pinezki oraz mapkę. Dlatego tak istotne jest aby pozycjonowanie stron dało efekt w postaci pojawienia się własnie w tych trzech pierwszych wynikach.

    Optymalizacja strony pod lokalne wyniki wyszukiwania

    Aby zwiększyć widoczność w Google Maps na wiele słów kluczowych niezbędne jest też założenie bloga (poradnika), dzięki któremu zbudujemy lepszą widoczność na usługi oferowane przez daną firmę. Opisując lokalizację firmy warto także wymienić punkty charakterystyczne znajdujące się w pobliżu ponieważ takie frazy są wplatane w zapytania od potencjalnych klientów.

    Na serwisie należy także wdrożyć fragmenty rozszerzone typu LocalBusiness czyli wykorzystujemy znaczniki Schema do poinformowania Google iż prowadzimy biznes lokalny.

    Wyszukiwarka Google pozwala również na wyświetlanie różnego rodzaju elementów wzbogacających wyniki wyszukania. W tym celu rekomendujemy wdrożenie Schema typu FAQ, które pokazują się w postaci akordeonu z szybkimi pytaniami i odpowiedziami. Dążymy zawsze do tego aby lokalne pozycjonowanie twojej strony dało w efekcie końcowym rezultat w postaci pojawienia się w mapach Google oraz pod mapkami w wynikach organicznych.

    mapy google, pinezki, seo

    Ruch na stronie może pojawiać się z wyników organicznych oraz mapki. Aby skutecznie weryfikować źródło ruchu w wizytówce należy do adres URL dokleić parametr UTM.

    Ważnym elementem są tez wizytówki NAP czyli Name Address Phone. Pozycjonując stronę WWW pozyskujemy linki, które mają za zadanie wskazać Google’owi, że mamy do czynienia z firmą lokalną. W związku z tym wykorzystywane są m.in. niektóre katalogi, które pozwalają na wstawienie informacji z pełnym adresem siedziby, telefonem itd. Dane kontaktowe są przez algorytmy dokładnie czytane.

    Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

    Nie ma jednolitego cennika usługi ponieważ na końcową cenę ma wpływ wiele elementów takich jak:

    • konkurencja na rynku lokalnym
    • trudność słów kluczowych
    • wielkość miasta

    Jeśli jesteś zainteresowany dokładną wyceną zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego.

      Tak, ponieważ ruch organiczny z map Google czyli tak zwanych pinezek, potrafi dać nawet 40-50% całego ruchu w witrynie.

      Dopóki nie będzie biura w danym mieście można wypozycjonować serwis pod mapki Google na #1 miejsce. Aby znaleść się w mapach należy bezwzględnie posiadać siedzibę nawet w postaci wirtualnego adresu.

      Pozycjonowanie zaczynamy od 1200 zł netto miesięcznie natomiast po więcej szczegółów oraz bezpłatną wycenę zachęcamy do przesłania zapytania.