Strona główna Prowadzenie bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego

Autor InClick

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Czy wiesz, że prowadzenie bloga firmowego to obecnie jedno z podstawowych narzędzi marketingowych? Regularne dbanie o nowe treści na stronie internetowej potrafi zapewnić Twojej firmie nie tylko wzrost sprzedaży produktów, lecz także wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, zbudowanie wizerunku eksperta i zwiększenie ruchu organicznego. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto prowadzić blog firmowy.

Blog firmowy jest miejscem, w którym spotykasz się z klientem. Właśnie tutaj możesz zachęcić go do działania. 

Żeby content marketing był skuteczny, na firmowy blog należy regularnie publikować wysokiej jakości treści, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Służy to nie tylko robotom Google, lecz także Twoim klientom. 

Dzięki merytorycznym artykułom na blogu firmowym więcej odbiorców odwiedzi Twoją stronę główną, a szanse na sprzedaż wzrosną. Użytkownicy szukają usług i porad zakupowych nie tylko przez wpisywanie konkretnej frazy w wyszukiwarce. Często swoją drogę zakupową zaczynają również od szukania informacji na temat swojego problemu w artykułach poradnikowych. 

    Gdy natrafią w internecie na Twój artykuł pt. „Jak tanio i skutecznie nawodnić ogród?” i zdobędą jakościowe informacje, z większym prawdopodobieństwem zostaną na Twojej stronie i zakupią produkt polecany przez eksperta w dziedzinie. Tak to działa! Im więcej wartościowego contentu na Twoim blogu, tym szybciej zdobędziesz zaufanie potencjalnych klientów. 

    Jakie korzyści przynosi dobrze dopracowany blog firmowy?

    Blog firmowy to nie tylko miejsce, w którym Twoi klienci zdobędą cenne informacje. To także Twój sposób na:

    • zwiększenie rozpoznawalności na rynku,
    • zbudowanie marki eksperta,
    • pozyskanie nowych klientów,
    • zwiększenie sprzedaży w firmie,
    • wzmocnienie linkowania wewnątrz strony, co przekłada się na SEO.

    O ile do pierwszych 4 zalet nie musimy Cię przekonywać, o tyle ta ostatnia może wydawać się niejasna.

    efekt wzrostu ruchu organicznego dla prowadzonego bloga firmowego w sklepie internetowym

    Jak wygląda linkowanie wewnątrz strony i jakie korzyści Ci przyniesie?

    Jeśli prowadzisz sklep internetowy to w każdym artykule warto zamieścić przynajmniej 2 linki do stron kategorii lub konkretnych produktów, które znajdują się w Twoim sklepie. Oprócz linków rekomendujemy zawsze umiejscowienie karuzeli z produktami. To rozwiązanie nie tylko sprzyja klientom rozważającym zakup, lecz także robotom indeksującym Twoją stronę. 

    Dzięki linkom wewnętrznym o wiele łatwiej im poruszać się po stronie, a to z kolei ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Oprócz tego, odpowiednio umieszczone linki wspierają pozycjonowanie słów kluczowych, wzmacniają stronę docelową, a także ułatwiają nawigację użytkownikom. 

    Te wszystkie czynniki mają wpływ na Twoją widoczność w internecie! 

    Jak tworzymy treści na Twój blog firmowy?

    Twój potencjalny klient nie jest robotem. Już od dawna użytkownicy są bardzo wyczuleni na zbyt nachalne upychanie słów i fraz kluczowych w tekstach. Są także zmęczeni bezwartościowym contentem, a tego w internecie znajdują pełno. 

    Użytkownicy o wiele bardziej cenią sobie merytoryczne treści, które dostarczają im wiedzę i pomagają w decyzjach zakupowych. Właśnie takie mogą znaleźć się na Twoim blogu firmowym!

    Jak wygląda współpraca z nami krok po kroku?

    • Porozmawiajmy o Twoich oczekiwaniach

    Najpierw chcemy lepiej Cię poznać, telefonicznie lub mailowo. Opowiedz nam o swojej firmie, produktach, usługach i oczekiwaniach dotyczących bloga firmowego. Na podstawie rozmowy oraz naszych analiz stworzymy dla Ciebie plan działania i miniraport. Dzięki nim dowiesz się o działaniach Twojej konkurencji i potencjale Twojej strony internetowej. Na tym etapie stworzymy również personę Twojego potencjalnego klienta. To pierwszy i najważniejszy etap przed rozpoczęciem prowadzenia bloga firmowego. 

    • Zajmijmy się tym, co dla nas najważniejsze

    Po rozmowie będziesz mógł w końcu odetchnąć. Twój blog firmowy jest od teraz w rękach profesjonalistów! Możesz zająć się prowadzeniem swojej firmy, a my w tym czasie stworzymy content plan na 3 do 6 miesięcy do przodu. Umieścimy w nim tematy artykułów i słowa kluczowe z największym potencjałem do pozycjonowania, a także propozycje linkowania wewnętrznego do każdego tekstu. 

    • Zaplanujmy razem przyszłość Twojej marki

    Po naszej rozmowie oraz analizach przedstawimy Ci nasz plan. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakie treści i kiedy będą się pojawiać na Twoim blogu firmowym. Tworzymy go po to, aby nasze propozycje były zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Zależy nam na tym, aby treści pojawiały się regularnie i żebyśmy mieli czas na ich dokładne opracowanie. Nie lubimy się spóźniać!

    • Zacznijmy działać!

    Gdy ustalimy wszystkie szczegóły działania, przystępujemy do prowadzenia Twojego bloga firmowego. Nic więcej nie musisz robić. Sami przygotujemy i opublikujemy treści za Ciebie. Ponadto będziemy obserwować, czy ciekawskie roboty Google zerkają na Twoją stronę i czy prawidłowo indeksują każdy tekst. Dodatkowo wszystkie artykuły wzbogacimy o zdjęcia. Wartościowe treści to ważna część marketingu internetowego.

    Jak założyć blog firmowy? 

    Nie masz jeszcze swojego bloga, a zależy Ci na tym, żeby wybić się wśród konkurencji? To żaden problem! W ramach naszej usługi prowadzenie bloga firmowego oferujemy również założenie go na Twojej stronie internetowej. 

    Będziemy wspierać Twoje działania od samego początku. Pomożemy Ci założyć blog oraz pokażemy, jak go obsługiwać. Wyjaśnimy działanie każdego przycisku na stronie i uzmysłowimy Ci, jaki potencjał drzemie w Twojej stronie internetowej. 

    Jakie treści publikować na blogu firmowym?

    Aby pisanie bloga firmowego przynosiło dobre efekty należy publikować treści, które:

    • niosą wartość merytoryczną, która udzieli klientowi odpowiedzi na szukany przez niego problem
    • są dobrej jakości i łatwo je się przyswaja
    • budują autorytet

    Warto posiadać własny kanał Youtube i publikować filmy, ponieważ buduje to zaangażowanie klienta i ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony.

    W jaki sposób wyceniamy naszą pracę nad Twoim blogiem firmowym?

    Każdy tekst powstanie przy współpracy specjalistów z danej dziedziny oraz naszym dobrym przyjacielem do spraw SEO, czyli edytorem Surfer SEO. Zależy nam na tym, aby każdy tekst wypuszczony z naszych rąk miał najwyższą wartość zarówno dla wyszukiwarki Google, jak i prawdziwego czytelnika. Dlatego każdy z nich jest sprawdzany pod kątem poprawności językowej, prawidłowego rozmieszczenia słów kluczowych oraz wartości merytorycznej. 

    Cena prowadzenia bloga firmowego zależy od kilku czynników. Podczas wyceny bierzemy pod uwagę m.in.:

    • rodzaj twojej branży,
    • liczbę artykułów blogowych,
    • długość każdego tekstu.

    Masz swój content plan, który chcesz wdrożyć na blog? Super, zweryfikujemy go i poszerzymy o nasze pomysły. Powierz nam swój blog a my dodamy mu skrzydeł.

    Skontaktuj się z nami i poznaj dokładną cenę za prowadzenie Twojego bloga firmowego. Już dziś zadbaj o swoją widoczność w internecie!

      Ilość wpisów na blogu zależy od tematyki i budżetu. Z reguły rekomendujemy 3-4 artykuły miesięcznie.

      Zawsze optymalizujemy artykuły pod SEO aby osiągąć jak najlepsze rezultaty w wynikach organicznych.

      Nie prowadzimy prac programistycznych. Naszym zadaniem jest napisanie oraz publikacja wpisu wraz z dostarczeniem zdjęć.

      Tak, wykonujemy takie czynności. Napisz w wiadomości, że potrzebujesz takiej usługi dodatkowo.

      Nie ma jednolitego cennika ponieważ koszt zależy od branży, trudności tekstu (czy to będzie tekst specjalistyczny), jego długości a także liczbie godzin jaką trzeba poświęcić na jego napisanie plus koszt pozyskania zdjęć. Dlatego opisz swoje potrzeby i wyślemy Ci szczegółową informację.