Strona główna SEM Reklama lokalna w Google Ads

Reklama lokalna w Google Ads

Autor InClick

Prowadzisz stacjonarny sklep? Zatem w zdecydowanej większości przypadków Twoimi odbiorcami jest lokalna społeczność – z tego samego miasta lub dzielnicy, ale również osoby, które akurat przejeżdżają przez Twoją miejscowość. Warto powiadomić takich ludzi o Twojej ofercie – wystarczy, że w tym celu skorzystasz z reklamy lokalnej w Google Ads. Sprawdź, na czym to polega i co musisz zrobić, aby docierać tą drogą do potencjalnych klientów.

Kampania lokalna – jak to działa?

Ten typ kampanii jest skierowany do prowadzących sklepy oferujących usługi stacjonarnie lub z dojazdem do klienta. To dobre rozwiązanie dla hoteli czy restauracji. Utworzone reklamy wyświetlają się w mapach Google, na YouTube, w sieci wyszukiwania i na stronach partnerów Google. Docierają one także do użytkowników poczty Gmail.

Możliwe, że kiedy zalogujesz się na konto Google Ads, to nie zobaczysz możliwości dodania kampanii lokalnej. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, gdyż nie każdy ma taką opcję. Aby uzyskać dostęp, musisz mieć włączone na koncie rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji, a ewentualnie mieć profil w Google Moja Firma powiązany z Google Ads. Musisz również posiadać fizyczny oddział Twojej firmy, czyli w praktyce wizytówkę w GMF.

Tworzenie kampanii lokalnej w Google Ads

Uruchamianie kampanii rozpoczyna się tak samo jak w przypadku każdej innej. Po zalogowaniu się do Google Ads wybierz Kampanie, a następnie znak +.

W kolejnym kroku musisz wybrać cel. W tym przypadku będzie to Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje.

Dalej masz do wyboru dwie opcje, mianowicie:

  • Performance Max – zapewnia automatyczną optymalizację reklam w wielu kanałach. W ramach jednej kampanii możesz wyświetlać reklamy we wszystkich miejscach, które są udostępniane przez Google. System automatycznie podejmuje decyzje co do miejsc prezentowania reklam, zastosowanych kanałów, stawek czy kombinacji reklam. Zatem w tym przypadku większość pracy przekazujesz automatycznym rozwiązaniom.
  • Lokalna – czyli taka kampania, o której dotąd pisałem, wymagająca lokalizacji firmy. Właśnie tę opcję wybieram. Uwaga: Google już poinformowało, że w drugiej połowie roku kampanie lokalne zostaną przekształcone w kampanie Performance Max.

W kolejnym kroku wybierasz typ lokalizacji, jaki chcesz promować. Akcja może dotyczyć Twojego sklepu stacjonarnego albo powiązanej lokalizacji, w której są sprzedawane Twoje produkty. Wybieram drugą opcję.

Następnie do wypełnienia jest kilka danych, a w tym budżet dzienny. Zwróć uwagę, że nie masz wyboru, jeśli chodzi o określanie strategii ustalania stawek – automatycznie wybrana jest Maksymalizuj wartość konwersji. Żadna inna nie jest dostępna w przypadku kampanii lokalnych. Następnie wybierz, pod kątem jakich działań powodujących konwersję ma być optymalizowana kampania. Masz również opcję ustalenia dnia rozpoczęcia działań i ich zakończenia.

W kolejnym kroku tworzysz już grupę reklam i masz do wypełnienia trochę danych.

Oto jakie treści możesz lub musisz dodać:

  • Nagłówki – może ich być 5, przy czym maksymalnie jeden może mieć 30 zzs.
  • Teksty reklamy – maksymalnie 5, po 60 zzs na jeden.
  • Wezwania do działania – również 5, ale w tym przypadku maksymalna długość wynosi 11 zzs.
  • Obraz i logo – maksymalnie 20 pierwszych i 5 drugich, natomiast w obu przypadkach minimum to 1.
  • Wideo – maksymalnie 20 filmów, a jeden nie może trwać dłużej niż 10 sekund.

Zwróć uwagę, że po prawej stronie możesz sprawdzić, w jakich miejscach może być wyświetlana reklama. Zalecanym rozwiązaniem jest dodanie wielu nagłówków, innych treści czy grafik, aby system rzeczywiście miał co testować i optymalizować kampanię. Jeśli ograniczysz się do liczb podanych jako minimum, to trudno o wytypowanie optymalnego zestawienia treści, grafiki i innych elementów.

Kampania lokalna w Google Ads – ważne zasady

Jak już wiesz, w przypadku tej kampanii stawki są ustalane automatycznie przez algorytm Google Ads na podstawie zgromadzonych danych i bieżącej analizy skuteczności materiałów, które dodałeś. Jeśli chcesz optymalizować wyniki działań, to trzymaj się następujących zasad:

  • Dodaj tyle treści, ile umożliwia Ci Google Ads. Optymalnie, jeśli to samo zrobisz z grafiką. Dzięki temu dajesz systemowi Google Ads możliwość testowania różnych połączeń nagłówków z reklamami i CTA, aby znaleźć tę, która osiąga najlepsze wyniki.
  • Nie rezygnuj po krótkim czasie – 7 dni czy mniej to zbyt krótko na wyciągnięcie wniosków. Daj Google Ads czas na optymalizację kampanii i dopiero po kilku tygodniach oceń, czy widzisz efekty.
  • Nie wprowadzaj ciągłych zmian – analogicznie jak powyżej. Daj kampanii czas i dopiero wtedy weź pod uwagę ewentualne modyfikacje. W przeciwnym wypadku nie dajesz Google Ads dostatecznie dużo czasu na testy i wyciągnięcie wniosków.
  • Zoptymalizuj treści – pamiętaj, że kierujesz reklamę do lokalnych klientów, więc z contentu powinno wynikać, że chodzi o firmę, która znajduje się w pobliżu. Jeśli w Twojej kreacji tego zabraknie, to internauta może kliknąć konkurencję.

Jeśli tak podejdziesz do działań, to masz duże szanse na powodzenie kampanii i rentowność. W przypadku wielu usług oferowanych lokalnie często klienci potrzebują określonej usługi tu i teraz. Jeśli wyświetli im się Twoja reklama, to istnieje duża szansa, że skontaktują się właśnie z Tobą. Zaletą korzystania z kampanii lokalnej jest często stosunkowo mała konkurencja, co przekłada się na niższy koszt, ale oczywiście wszystko zależy m.in. od wielkości miasta, w którym działasz.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628