Strona główna SEM Reklama w Google Ads — podstawy dla początkujących 

Reklama w Google Ads — podstawy dla początkujących 

Autor Dominik Bigosiński

Reklama w Google Ads to jedna z najpopularniejszych form promocji online ceniona przez specjalistów zarówno, jeśli chodzi o zasięg, jak i liczbę dostępnych formatów reklamowych oraz funkcjonalności. Dzięki kampaniom Google możesz emitować m.in. reklamy tekstowe, graficzne, a także video, ukierunkowując je na sprecyzowaną grupę odbiorców z wybranej lokalizacji, w odpowiednim wieku, mających konkretne zainteresowania. W dzisiejszym artykule przedstawimy najważniejsze informacje o Google Ads dla początkujących. Zaczynajmy! 

Czym jest Google Ads? 

Google Ads (dawniej Google AdWords) to zaawansowany system reklamowy Google’a działający od 23 października 2000 r. umożliwiający reklamowanie Twojego biznesu w sieci za pomocą linków sponsorowanych. Możesz je umieścić w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, a także na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. 

Reklama w Google Ads — typy kampanii 

Do tej pory istniało 8 głównych typów kampanii pozwalających m.in. promować swoje produkty w reklamach produktowych, docierać do potencjalnych klientów za pomocą reklam w Google Maps, tekstowych oraz wideo, a także wyświetlać reklamy w różnych miejscach (np. YouTube, Gmail czy karty Discover). 

Źródło – https://ads.google.com/ 

Aktualnie Google udostępnia nam 9 typów kampanii, jednak warto wziąć pod uwagę fakt, iż Performance Max nie jest innowacją oferującą nowy typ reklamy online, a jedynie narzędziem automatyzującym niektóre procesy, pozwalającym na dotarcie do internautów w Discover, Mapach, Gmail, YouTube, wyszukiwarce i sieci reklamowej jednocześnie. 

Reklama w Google Ads — cele i strategie kampanii 

Reklama w Google Ads wyróżnia się ogromną skutecznością w porównaniu do innych metod promocji w sieci (np. mailingi, newslettery, promocje na portalach społecznościowych). Naszym zdaniem warto ją praktykować, szczególnie gdy rozwijasz swoją działalność, a ruch na stronie internetowej jest znikomy i nie powoduje realnej konwersji. Poniżej przedstawiamy cele i strategie marketingowe wspierane przez Google Ads. 

Cele i strategie marketingowe wspierane przez Google Ads — 3 najważniejsze elementy! 

  • wykonanie określonej konwersji przez użytkowników (np. odbiór darmowego e-booka, zapis do newslettera, zakup produktu lub skorzystanie z usługi); 
  • zbudowanie, wzmocnienie lub poprawa wizerunku Twojego brandu w sieci; 
  • wzrost ruchu w serwisie. 

Cele i strategie marketingowe wspierane przez Google Ads możesz konsekwentnie realizować, optymalizując różnorodne kampanie odpowiadające za sprzedaż, ruch czy wizerunek. Wybór odpowiedniej opcji zależy od Twoich założeń, które możesz ustalić samodzielnie lub kontaktując się z nami, używając formularza w zakładce kontakt. 

Sprzedażowa reklama w Google Ads 

Sprzedażowa reklama w Google Ads przyczynia się do wzrostu sprzedaży Twoich usług oraz produktów. W celu zwiększenia jej skuteczności powinieneś zadbać o przejrzysty, czytelny i zachęcający do działania landing page (czyli stronę internetową, na którą trafia internauta po kliknięciu linku sponsorowanego). 

Źródło – Freepik 

Odpowiednio zoptymalizowana kampania sprzedażowa Google Ads wygeneruje znacznie większą sprzedaż, niż kosztuje pozyskanie jednego interesanta. W InClick mamy sprawdzone metody, aby to osiągnąć. Naszym klientom rekomendujemy wybierać frazy „long tail”, czyli słowa kluczowe zawierające pełną nazwę produktu. Dzięki temu reklama będzie Cię kosztowała znacznie mniej (ze względu na niższy koszt CPC) i okaże się bardziej trafna w stosunku do potrzeb potencjalnych kupujących. 

Reklama w Google Ads generująca ruch 

Reklama w Google Ads generująca ruch to także kampania trafficowa. Jej celem jest pozyskanie jak największej ilości wejść na Twoją stronę internetową przy utrzymaniu jak najmniejszych kosztów za pojedyncze odwiedziny. Ten typ promocji polecamy przede wszystkim serwisom czerpiącym zyski ze sprzedaży powierzchni reklamowych. 

Wizerunkowa reklama w Google Ads 

Wizerunkowa reklama w Google Ads ma na celu zbudowanie świadomości marki, intensywne promowanie produktu, który wprowadziłeś na rynek lub wykreowanie pozytywnego obrazu Twojego przedsiębiorstwa. W InClick praktykujemy ją bardzo często, szczególnie w odniesieniu do klientów, którzy dopiero zaczynają przygodę z promocją online. 

„Biorąc pod uwagę specyfikę kampanii wizerunkowej, polecam zdefiniować możliwie najwięcej słów kluczowych popularnych w danej branży, aby zainteresowani internauci widzieli Twoją firmę bardzo często, a tym samym utożsamiali się z nią. Pamiętaj również, że informacje, które przekazujesz, powinny dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Istotą wizerunkowej reklamy w Google Ads jest duża liczba odsłon na najwyższych pozycjach w SERP-ach.” — Paweł Gontarek (Zgred) |CEO InClick| 

Reklama w Google Ads — podstawowe pojęcia 

Aby odpowiednio przeprowadzić kampanię Google Ads, musisz znać podstawowe pojęcia używane zarówno przez branżowych specjalistów, jak i początkujących, którzy pierwsze kampanie mają dawno za sobą. Poniżej przedstawiamy 7 najważniejszych pojęć opracowanych przez ekspertów z serwisu InClick! 

  • ROAS (z ang. return on advertising spend) — współczynnik określający zwrot wydatków poniesionych na reklamę; 
  • CTR (z ang. click through rate) — współczynnik określający, jak często klikają Twój link sponsorowany osoby, które go widziały; 
  • CPC (z ang. cost per click) — współczynnik określający stosunek inwestycji w emisję promocji do liczby kliknięć w daną reklamę; 
  • CPA (z ang. cost per action) — współczynnik określający koszt za określoną akcję; 
  • CPM (z ang. cost per mile) — współczynnik określający opłatę za 1 000 wyświetleń reklamy w Google; 
  • ROI (z ang. return on investment) — współczynnik określający efektywność i opłacalność reklamy; 
  • SERP (z ang. search engine results page) — strona wyświetlająca się w wyszukiwarce po wpisaniu określonej frazy kluczowej. 

Ważny jest także parametr szacujący wartość reklam — wynik jakości (z ang. quality score) oraz maksymalna i realna stawka CPC. Pierwsza z nich określa maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie, natomiast druga rzeczywistą kwotę, jaką zapłaciłeś za kliknięcie Twojego linku sponsorowanego Google Ads. 

Na czym polega reklama w Google Ads? Podstawy dla początkujących — podsumowanie 

Reklama w Google Ads umożliwia promowanie Twojej marki lub produktów oraz usług, które oferujesz. W przypadku naszych klientów okazuje się bardzo skuteczna zarówno jako główne źródło promocji firmy, a także dodatkowe w celu spotęgowania efektów pozycjonowania SEO.  

Pamiętaj, że prawidłowo zoptymalizowana kampania Google Ads owocuje zwiększeniem budżetu Twojego przedsiębiorstwa już w pierwszych dniach po jej włączeniu. Jeśli tak się nie dzieje, koniecznie skontaktuj się z nami (+48 606 628 628) — pomożemy Ci zoptymalizować kampanię w sieci reklamowej Google. 

FAQ — najczęstsze pytania i odpowiedzi  

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane na temat reklamy w Google Ads! 

#1 Ile kosztuje reklama w Google Ads? 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie pt.: „Ile kosztuje reklama w Google Ads?”. Zależy to bowiem od celu biznesowego kampanii, konkurencyjności branży oraz popularności słów kluczowych, które używasz. Osobiście rekomendujemy zainwestować od 700 do 3 000 zł w pierwszym miesiącu trwania promocji. 

#2 Na jakiej podstawie Google ustala główny wynik jakości? 

Google ustala główny wynik jakości m.in. na podstawie dostosowania strony docelowej do wymagań użytkowników, przewidywanym CTR oraz trafności promocji. Priorytetowym czynnikiem jest również poboczny wynik jakości na poziomie słów kluczowych, witryny oraz tekstu reklamowego. 

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628