Strona główna SEM Reklamy PLA czy DSA – co wybrać w e-commerce? Porównanie! 

Reklamy PLA czy DSA – co wybrać w e-commerce? Porównanie! 

Autor Dominik Bigosiński

Reklamodawcy lokują dostępne środki na różne typy reklam. Podstawowymi są kampanie PLA oraz DSA, natomiast w zależności od poziomu zaawansowania konkretnych sklepów internetowych jedne z nich okażą się znacznie korzystniejszą opcją ze względu na swoją specyfikę. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy co wybrać w e-commerce – reklamy PLA czy DSA? Porównanie! 

Czym są reklamy PLA? 

Reklamy PLA (z ang. Product Listing Ads) to typ kampanii Google Ads wyświetlający zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz link do strony sprzedawcy. Dodatkowymi informacjami mogą być m.in. koszt wysyłki oraz procentowa wartość rabatu (jeśli jest dostępny). Kampanie PLA umożliwiają przekierowanie użytkownika na stronę promowanego produktu. 

Czym są reklamy DSA? 

Reklamy DSA (z ang. Dynamic Search Ads) to typ kampanii Google Ads wyświetlający tzw. dynamiczne reklamy tekstowe, które generowane są na podstawie wybranego pliku produktowego (szczególnie przydatne w działaniach e-commerce) lub informacji znajdujących się na Twojej stronie internetowej. 

Reklamy PLA czy DSA? – porównanie 

Źródło – Freepik 

Co okazuje się lepszym wyborem w e-commerce – reklamy PLA czy DSA? Naszym zdaniem kampanie DSA mogą być nieco mniej efektywne od PLA, gdy mamy do czynienia ze stosunkowo popularnymi produktami, gdzie CPC jest zbyt wysokie, żeby było opłacalne. Jeśli mielibyśmy wskazać jedną odpowiedź na powyższe pytanie, wyglądałaby ona następująco – PLA rekomendujemy przede wszystkim do małych sklepów z dużą konkurencją i ograniczonym budżetem.  

Uważamy jednak, że oba typy kampanii (PLA oraz DSA) się uzupełniają, a w konsekwencji dynamiczne reklamy tekstowe można stosować równomiernie z PLA w celu kompleksowej prezentacji asortymentu Twojego sklepu internetowego. W większości przypadków jednak (biorąc pod uwagę specyfikę e-commerce) bardziej opłacalnym ruchem będzie inwestycja ukierunkowana na promocję produktów w formie graficznej (jako główne źródło pozyskiwania leadów). Poniżej przedstawiamy porównanie reklam PLA i DSA! 

Reklamy PLA – zalety i wady 

  • znajdują się nad reklamami tekstowymi oraz wynikami organicznymi; 
  • dostępne 3 strategie automatycznego ustalania stawek (docelowy ROAS, CPC ustawiane samodzielnie, maksymalizacja liczby kliknięć); 
  • zawartość reklamy składająca się z nazwy produktu, zdjęcia, ceny, nazwy sklepy, rabatu, kosztów wysyłki; 
  • brak możliwości przeprowadzania eksperymentów Google Ads; 
  • wymagany certyfikat SSL na stronie sklepu. 

Reklamy DSA – zalety i wady 

  • znajdują się pod reklamami PLA, nad wynikami organicznymi; 
  • dostępne 7 strategii automatycznego ustalania stawek (docelowy udział w wyświetleniach, maksymalizacja wartości oraz liczby konwersji, docelowy CPA) + 3 strategie wymienione w PLA; 
  • zawartość reklamy składająca się z tytułu produktu, opisu, treści reklamy ustawianej w Google Ads, standardowych rozszerzeń; 
  • możliwość przeprowadzenia 1 eksperymentu Google Ads na kampanię; 
  • niewymagany certyfikat SSL na stronie sklepu. 

Warto również wspomnieć, iż dynamiczne kampanie tekstowe umożliwiają promowanie zarówno istniejących produktów, jak i usług. W przypadku reklam PLA mogą to być wyłącznie produkty. 

Reklamy PLA czy DSA – co wybrać w e-commerce? Podsumowanie 

Co wybrać w e-commerce – reklamy PLA czy DSA? Uważamy, że dobrze byłoby stosować oba typy kampanii, kiedy tylko jest to możliwe. Dzięki temu zdominujesz wyniki wyszukiwania, wyświetlając się nad wynikami organicznymi, a także pod reklamami produktowymi (PLA). 

Źródło – Freepik 

Jeśli dodatkowo zadbałeś o optymalizację SEO na daną frazę kluczową, będziesz również widoczny w wynikach organicznych, a co za tym idzie – Twoja oferta wyświetli się aż trzykrotnie na pierwszej stronie SERP-ów, znacznie zwiększając szanse na dokonanie pożądanej konwersji (np. zakupu produktu) przez potencjalnych klientów. 

Z tego artykułu dowiedziałeś się: 

  • Czym są reklamy PLA i DSA? 
  • Co wybrać w e-commerce – reklamy PLA czy DSA? 
  • Jak wygląda porównanie reklam PLA i DSA w 2022 roku? 
  • Jakie są wady i zalety reklam PLA? 
  • Jakie są wady i zalety reklam DSA? 

Źródła: 

  1. https://www.bluewinston.com/google-shopping-ads-vs-text-ads-how-do-they-differ-and-how-to-use-them-to-your-advantage/ 
  1. https://www.datafeedwatch.com/blog/google-shopping-vs-google-search-ads 
  1. https://www.singlegrain.com/pay-per-click-2/how-to-create-compelling-text-ads-on-google-with-examples/ 
  1. https://sixads.net/blog/types-of-google-ads/ 
  1. https://eternitymarketing.com/blog/10-best-practices-for-google-text-ads

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628