Strona główna SEM Remarketing w Google Ads – jak to wygląda w praktyce? 

Remarketing w Google Ads – jak to wygląda w praktyce? 

Autor Dominik Bigosiński

Wdrożenie odpowiednich działań reklamowych pomoże zebrać konkretne dane, a następnie wykorzystać je w celu ponownego dotarcia do potencjalnych klientów zainteresowanych produktami lub usługami, które oferujesz. W dzisiejszym artykule przedstawiamy, jak w praktyce wygląda remarketing w Google Ads. Zapraszamy do lektury! 

Remarketing w Google Ads – co to jest? 

Remarketing w Google Ads to nic innego, jak graficzny lub tekstowy przekaz reklamowy powracający do obiorcy, aby przypomnieć mu o Twojej ofercie i wesprzeć go w podjęciu prawidłowej decyzji zakupowej. Działania remarketingowe często motywują internautów do powrotu na daną witrynę przykładowo za pomocą wyświetlenia produktu, który ostatnio przeglądali, ale z pewnych powodów nie zdecydowali się na zakup. 

Jak w praktyce wygląda remarketing w Google Ads? – 5 kroków na skuteczny remarketing w 2022 roku 

Jak w praktyce wygląda remarketing w Google Ads? Na początku internauta wyszukuje konkretne informacje w sieci (poprzez wejście na Twoją witrynę), opuszcza wybraną stronę, po czym zostaje zapisany na odpowiedniej liście za sprawą tzw. ciasteczek cookies. Po ponownym wejściu do internetu spersonalizowane reklamy podążają za danym odbiorcą w celu zachęcenia jego osoby do zakupu produktów lub skorzystania z oferowanych usług. 

Remarketing Google Ads w 5 krokach – internauta vs reklamy w Google 

  • internauta wyszukuje konkretne informacje w sieci (im wyżej w wyszukiwarkach znajduje się dana strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie wybrany link); 
  • wybiera Twoją stronę (w tym momencie przeglądarka zapisuje pliki cookies, jeśli wyrazi na to zgodę); 
  • po pewnym czasie opuszcza odwiedzaną witrynę (dokonując lub nie dokonując dowolnej konwersji); 
  • ponownie wchodzi do internetu (wówczas spersonalizowane reklamy za nim podążają, aby zachęcić go do dokonania pożądanej konwersji); 
  • ulega presji reklamowej (odwiedzając ponownie Twoją stronę internetową, a następnie dokonując konwersji w postaci zakupu produktu lub skorzysta z usługi, którą oferujesz). 

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, internauci, wyszukując konkretne informacje w sieci, zwracają uwagę na pozycję strony w wyszukiwarkach (tzw. SERP-ach). Stanie się ona wyższa wyłącznie w momencie, gdy Google uzna Twoją witrynę za wartościową. Pomogą w tym skrupulatnie wdrożone działania SEO poparte odpowiednią strategią. Pamiętaj o tym! 

Kiedy i dlaczego warto stosować remarketing w Google Ads? 

Remarketing w Google Ads rekomendujemy stosować w celu zbudowania pozytywnego obrazu firmy oraz polepszenia świadomości klientów na temat danego brandu. Przyczyni się to do nawiązania długofalowych relacji z potencjalnymi interesantami, a dodatkowo ułatwi im podjęcie prawidłowej decyzji zakupowej. 


Źródło – Freepik 

Uważam, że remarketing Google Ads jest must-have w niemal każdej branży. Bez znaczenia, czy prowadzisz sklep z markowymi ciuchami, jesteś agentem nieruchomości, czy sprzedajesz karmę dla kotów – działania remarketingowe mogą pozytywnie namieszać w budżecie Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj jednak o doborze prawidłowego rodzaju kampanii, dopasowanego do specyfiki działalności, którą prowadzisz. — Paweł Gontarek (Zgred) |CEO InClick| 

Kampanie remarketingowe w Google Ads – popularne rodzaje

Istnieje kilka bardzo popularnych typów kampanii remarketingowych w Google Ads. Naszym zdaniem należy zapoznać się z każdą wymienioną przez nas opcją, ponieważ ułatwi to dopasowanie przekazu reklamowego do rodzaju przedsiębiorstwa, którym aktualnie się zajmujesz. Poniżej przedstawiamy najczęściej praktykowane kampanie reklamowe w Google Ads – 5 przykładów opracowanych przez ekspertów InClick! 

1. Remarketing standardowy 

Remarketing standardowy, czyli podstawowy rodzaj kampanii remarketingowej Google Ads. Wyświetla reklamy w formie graficznej lub tekstowej każdemu internaucie, który odwiedził Twoją stronę internetową. Za sprawą atrakcyjnej wizualnie oprawy, widocznego logotypu przedsiębiorstwa oraz zachęcających sloganów użytkownicy będą znacznie bardziej zmotywowani do powrotu na konkretną witrynę. Warto również wspomnieć, że nawet gdy potencjalni klienci nie klikną linku przekierowującego, zapamiętają Twoją stronę za sprawą atrakcyjnego designu reklamy. 

2. Remarketing dynamiczny 

Remarketing dynamiczny to rodzaj kampanii remarketingowej Google Ads, który możemy praktykować wyłącznie w odniesieniu do sklepów internetowych. Wyświetla reklamy konkretnych produktów lub usług obejrzanych wcześniej przez potencjalnego kupującego. Uważamy, że dynamiczne reklamy Google Ads w odniesieniu do działań remarketingowych są jednymi z najbardziej docenianych i zapamiętywanych, ponieważ przyczyniają się do utrwalenia oferty rzeczywiście interesującej Twojego klienta. 

3. Remarketing adresowany 

Remarketing adresowany jest zaawansowanym rodzajem kampanii remarketingowej Google Ads kierowanym na zdefiniowaną listę użytkowników, którzy w przeszłości zostawili swoje dane podczas wykonywania czynności powodujących konwersję, m.in.: 

  • zapisanie się na szkolenie, 
  • wypełnienie formularza kontaktowego, 
  • zgłoszenie się do newslettera. 

Ten rodzaj remarketingu dotyczy przede wszystkim sytuacji, w których zależy Ci na zbudowaniu mocniejszej więzi oraz zdobyciu lojalności klientów aktualnie związanych z Twoją firmą. 

4. Remarketing w wyszukiwarce (RLSA) 

Remarketing w wyszukiwarce inaczej nazywany RLSA (z ang. Remarketing List For Search Ads) to bardzo precyzyjna forma promocji. Umożliwia wyświetlanie dedykowanych kampanii reklamowych odbiorcom, którzy odwiedzili witrynę Twojego przedsiębiorstwa, a następnie zaczęli rozglądać się w wyszukiwarce Google za produktami lub usługami, które miałeś w ofercie. 

Źródło – Freepik 

RLSA wyróżnia się wysokim poziomem skuteczności i zaspokojeniem tymczasowych potrzeb użytkowników poprzez regularne pokazywanie najkorzystniejszych produktów z ich punktu widzenia. Wpływa na wzrost konwersji, a co za tym idzie – większą sprzedaż.  

5. Remarketing wideo 

Remarketing wideo odpowiada za multimedialne wyświetlanie reklam w formie filmów użytkownikom, którzy w przeszłości obejrzeli opracowany przez Ciebie materiał znajdujący się przykładowo na platformie YouTube lub Twojej stronie internetowej. Jest to reklama remarketingowa pobudzająca wyobraźnię odbiorcy. 

Zapamiętaj!

Remarketing wideo sprawia, że potencjalni klienci lepiej kojarzą i zapamiętują widzianą treść, a co za tym idzie – znacznie częściej rozważają skorzystanie z oferty danej firmy. 

Jak kierować kampanie remarketingowe? – 3 praktyczne sposoby

Jak kierować kampanie remarketingowe? Odpowiedź na to pytanie jest uzależniona przede wszystkim od charakterystyki prowadzonego biznesu. Google oferuje 3 główne sposoby kierowania – remarketing podstron, porzuconych koszyków oraz cross- i up-selling. Od wyboru jednej z przedstawionych opcji zależy skuteczność Twojej kampanii reklamowej. Warto się nad tym głębiej zastanowić. 

  • remarketing podstron – sposób kierowania dostosowujący przekaz reklamowy do witryny odwiedzonej przez potencjalnego klienta; 
  • remarketing porzuconych koszyków – sposób kierowania dedykowanych treści reklam klientom, którzy dodali produkty do koszyka, natomiast ostatecznie zrezygnowali z zakupów; 
  • cross-selling – sposób kierowania przedstawiający produkty lub usługi wyłącznie osobom, które wcześniej skorzystały z Twojej oferty. 

Jeśli chodzi o up-selling – jest to tzw. przypominający sposób kierowania, którego wdrożenie pozwoli przypomnieć o Twojej firmie osobom korzystającym z jej usług (lub kupujących oferowane produkty) w przeszłości. 

Remarketing w Google Ads – korzyści

Istnieje wiele korzyści związanych z praktykowaniem reklam remarketingowych. Zdaniem ekspertów InClick odpowiadają one za szereg kluczowych elementów m.in. budowanie zaufania marki, wzrost świadomości o konkretnym brandzie, a także zwiększenie satysfakcji klientów przekładającej się na lepszą sprzedaż. Poniżej przedstawiamy podstawowe korzyści, jakie niesie za sobą remarketing w Google Ads – 5 przykładów! 

  • wysoki zwrot kampanii – narzędzia Google’a odpowiadające za określanie stawek pracują w niezwykle inteligentny sposób, a w konsekwencji optymalizują koszty, utrzymując przy tym niskie ceny dla użytkowników z list remarketingowych; 
  • mierzalne efekty – zaawansowane programy statystyczne giganta z Mountain View pozwalają regularnie badać koszty kampanii związane z emisją oraz jej wyniki z uwagą na dużą dokładność przeprowadzanych analiz; 
  • szeroki zasięg reklamowy – przeprowadzane kampanie mogą pojawiać się w wielu miejscach (zarówno w sieci wyszukiwań, na YouTube, jak i podczas korzystania z aplikacji mobilnych); 
  • precyzyjne dopasowanie odbiorców – zaawansowane sposoby umożliwiające tworzenie list remarketingowych pomagają dostosować treści oraz formy reklamowe do Twoich założeń projektowych (dzięki temu zwiększasz szanse na finalizację pożądanej konwersji); 
  • wyświetlanie reklam podczas tzw. procesu zakupowego – klienci, którzy aktualnie wyszukują produkty, są zazwyczaj najbardziej zaangażowanymi interesantami, podatnymi na zrealizowanie pożądanej konwersji zakupowej (podążające za nimi reklamy remarketingowe nieustannie przypominają im o dokończeniu zakupu). 

Uważamy, że remarketing w Google Ads po prostu się opłaca. Warto jednak zadbać o zbudowanie rzetelnych baz remarketingowych w oparciu o tzw. klientów z potencjałem. Rekomendujemy kierować opracowywane kampanie do konkretnych grup osób, precyzyjnie selekcjonując najlepiej zapowiadających się kontrahentów, nie zapominając jednak o pozostałych adresatach. 

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi 

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat remarketingu w Google Ads! 

#1 Ile kosztuje remarketing w Google Ads? 

Cena kampanii remarketingowych w Google Ads zależy od Twoich założeń projektowych. Dzienny budżet możesz wyznaczyć nawet w granicach kilku – kilkunastu złotych, ponieważ ten rodzaj reklam uwzględnia klientów ściśle zainteresowanych Twoją ofertą. 

#2 Jak ustawić remarketing w Google Ads? 

Aby ustawić remarketing w Google Ads, należy stworzyć kampanię, otworzyć ją i wybrać opcję zatytułowaną „Odbiorcy”. Teraz wystarczy kliknąć „+”, wybrać funkcję Kampania lub Grupa reklam, a następnie zaznaczyć „Kierowanie”. Zapisz i gotowe! 

Z tego artykułu dowiedziałeś się: 

  • Czym jest remarketing? 
  • Jak w praktyce wygląda remarketing w Google Ads? 
  • Kiedy i dlaczego warto stosować remarketing w Google Ads? 
  • Jakie są rodzaje remarketingu w Google Ads? 
  • Jak kierować kampanie remarketingowe? 
  • Jakie korzyści płyną z działań remarketingowych? 
  • Ile kosztuje remarketing w Google Ads? 
  • Jak ustawić remarketing w Google Ads? 

Źródła: 

  1. https://www.bluewinston.com/the-best-remarketing-strategies-for-google-ads/ 
  1. https://www.ppchero.com/ultimate-guide-to-google-ads-remarketing/ 
  1. https://support.google.com/google-ads/answer/6168746?hl=en 
  1. https://support.google.com/analytics/answer/2611268?hl=en#zippy=%2Cin-this-article 
  1. https://developers.google.com/adwords/api/docs/guides/remarketing 

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628