Spis treści:
Facebook jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, z której obecnie korzysta ponad 2,5 miliarda użytkowników na całym świecie, z czego blisko 2 miliardy wykazuje się codzienną aktywnością. Serwis powstał w 2004 roku, a jego głównym pomysłodawcą i założycielem był Mark Zuckerberg. Obecnie dużą sympatią wśród użytkowników, zarówno osób prywatnych, jak i firm cieszy się opcja przeprowadzenia transmisji na żywo na Facebooku. Jak zrobić dobry live na Facebooku? Podpowiadamy.
Jak zrobić transmisję na żywo na Facebooku?
W 2016 roku Facebook udostępnił swoim użytkownikom mobilnym opcję tworzenia transmisji live. Możliwości oraz korzyści, jakie niesie ze sobą wykorzystanie tego narzędzia, bardzo szybko zostały dostrzeżone przez nowoczesnych przedsiębiorców. Dlaczego? Otóż to jeden z najprostszych i zarazem najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie trwałej relacji z klientami, a także zwiększenie zasięgu i zainteresowania marką w sieci. Treści w postaci filmu wideo pozwalają firmom na spontaniczne przekazywanie informacji dotyczących np. organizacji konkursu na Facebooku bądź też wprowadzenia do oferty nowego produktu.
Co więcej, korzystanie z tej funkcji jest całkowicie bezpłatne, a i samo przeprowadzenie transmisji na żywo nie powinno sprawić nikomu żadnych problemów.
Transmisja live na Facebooku – krok po kroku
Zanim skupimy się na poszczególnych etapach tworzenia transmisji na żywo, to na wstępie zaznaczymy, iż do tego celu można wykorzystać zarówno urządzenia mobilne typu smartfon, jak i stacjonarny komputer wyposażony w kamerkę lub laptop. Natomiast warunkiem koniecznym jest posiadanie konta na Facebooku. Proces rejestracji trwa zazwyczaj kilka minut.
- Urządzenia mobilne
Na początku zajmiemy się urządzeniami mobilnymi. Po zalogowaniu się do firmowego profilu należy przejść do zakładki publikacji postów, a następnie wybrać opcję “Transmisja na żywo”. Jeśli po raz pierwszy korzystamy z tego narzędzia, to wówczas musimy zezwolić aplikacji na dostęp do kamery oraz mikrofonu w smartfonie.
Kolejny etap nadawania transmisji live na Facebooku to dodanie krótkiego i rzeczowego tekstu opisującego charakter naszej transmisji. Dobrze, aby treść wzbudzała zainteresowanie i zachęcała użytkowników do oglądania audycji wideo. Na tym etapie możemy także dokonać zmiany prywatności ustawień, co w dużej mierze dotyczy profili prywatnych, które mogą poszerzyć grono swoich odbiorców, w przypadku profili prowadzonych przez firmy nadawanie transmisji jest publiczne.
W momencie, kiedy będziemy już gotowi, możemy zaczynać nasz live poprzez naciśnięcie przycisku “Transmisja na żywo”. Po krótkim odliczaniu rozpocznie się proces nadawania. Co dalej z filmem wideo, który stworzyliśmy na potrzeby komercyjne? Facebook umożliwia zapisanie powtórki, przeprowadzonej transmisji live, którą następnie można udostępnić na swoim profilu. Dzięki temu klienci, którzy z pewnych przyczyn nie mogli wziąć udziału w transmisji na żywo, będą mogły obejrzeć relację w dowolnym czasie.
- Urządzenia stacjonarne
Zarówno firmy, jak i użytkownicy prywatni mogą nadawać transmisję live, wykorzystując do tego celu komputer bądź laptop. Jest to niezwykle praktyczne i komfortowe rozwiązanie, które doskonale sprawdza się podczas nagrywania między innymi wywiadów z ciekawymi gośćmi. Warto tutaj również wspomnieć o tym, że praca z urządzeniami stacjonarnymi zapewnia o wiele stabilniejszy obraz, co z kolei pozytywnie przekłada się na jakość oglądania wideo.
Jeżeli chodzi o przebieg procesu nadawania transmisji na żywo, to wygląda on prawie tak samo, jak ma to miejsce w przypadku urządzeń mobilnych. Jedyne co należy zrobić, to wejść na stronę profilu firmowego na Facebooku, a następnie wybrać z listy dostępną opcję “Rozpocznij transmisję wideo na żywo”. W sytuacji, kiedy jest to nasza pierwsza transmisja, wówczas przeglądarka poprosi nas o umożliwienie dostępu do kamerki oraz mikrofonu. Oprócz tego użytkownicy mogą skorzystać z opcji wybrania zewnętrznego urządzenia do nagrywania – np. profesjonalnej kamery. Pamiętajmy o tym, że wbudowane kamery znajdujące się w laptopach, bądź standardowe kamerki internetowe dedykowane komputerom stacjonarnym, generują kiepskiej jakości obraz, co nie tylko negatywnie wpływa na odczucia wizualne, zniechęcając tym samym użytkowników do udziału w kolejnych transmisjach. Dlatego też wraz z biegiem czasu, warto rozważyć możliwość zainwestowania w lepszy sprzęt do nagrywania filmów.
Po dodaniu stosownego opisu oraz wprowadzeniu ewentualnych zmian w ustawieniach prywatności, można rozpocząć nadawanie transmisji na żywo. W przeciwieństwie do urządzeń mobilnych, w tym wypadku po zakończeniu nadawania, wideo zostanie natychmiast opublikowane na profilu. Posługując się strzałką, zlokalizowaną w prawym górnym rogu możliwe jest dokonanie edycji zamieszczonego opisu, ale nie tylko. W sytuacji, kiedy uznamy, że wideo nie do końca spełnia nasze oczekiwania, możemy je bez problemu usunąć. Co z filmem, do którego na przygotowania poświęciliśmy wiele czasu i włożyliśmy w niego mnóstwo wysiłku i ciężkiej pracy? Świetnym rozwiązaniem będzie wyróżnienie zapisanej audycji poprzez „przypięcie” postu z transmisją, dzięki czemu znajdzie się on na samej górze wyświetlanych na stronie wiadomości, co zwiększa szanse na to, że film wzbudzi zainteresowanie użytkowników odwiedzających profil naszej firmowej strony.
Transmisje na żywo – dlaczego warto z nich korzystać?
Jakie korzyści z punktu widzenia przedsiębiorców niesie ze sobą nadawanie transmisji na żywo przy pomocy mediów społecznościowych? Zalet jest wiele, dlatego też dzisiaj skupimy się na tych najistotniejszych.
- Budowanie trwałych relacji z klientami i zwiększenie ich zaangażowania
Nadawanie transmisji live na Facebooku to doskonały sposób na zacieśnienie więzi ze stałymi klientami. Angażując ich do wspólnego udziału w wydarzeniu, udzielanie odpowiedzi na ich pytania i komentarze jest kluczem do zbudowania długotrwałych relacji.
- Możliwość pozyskania nowych użytkowników
Ciekawe i atrakcyjne treści z pewnością wzbudzą zainteresowanie i przyciągną nowych konsumentów, którzy zachęceni ofertą marki być może zostaną stałymi klientami.
- Zwiększenie zasięgu i zainteresowania marką w Internecie
Zapewne nie raz już spotkałeś się ze stwierdzeniem, że sukces odnoszą jedynie te firmy, o których głośno mówi się w Internecie. Komentarze oraz polubienia pozostawiane przez użytkowników zwiększają zasięgi materiału, co w efekcie umożliwia nam dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców.
- Budowanie pozytywnego wizerunku marki
Częste organizowanie transmisji na żywo, w których trakcie bierzemy udział w dyskusji z zainteresowanymi użytkownikami, jest prostym sposobem na pozyskanie zaufania wśród klientów oraz jednym z czynników wpływających na renomę marki.
- Prosty sposób na pozyskanie nowych leadów
Transmisje live na Facebooku można wykorzystać również jako narzędzie do pozyskiwania leadów sprzedażowych (adresów e-mail) od użytkowników zainteresowanych ofertą naszej marki.
1. Czy Facebook to skuteczne narzędzie marketingowe?
Facebook jest jednym z najlepszych narzędzi reklamowych. Mamy do czynienia z jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie, którego potencjał marketingowy jest nie do przecenienia.
2. Dlaczego warto organizować transmisje live na Facebooku?
Jest to bardzo skuteczny sposób na zbudowanie więzi z klientami. W dodatku transmisje live wpływają w znacznym stopniu na zwiększenie zasięgu i zainteresowania firmą w sieci.
3. Czy można zorganizować transmisję live na urządzeniu mobilnym?
Istnieje taka opcja. Nie trzeba ograniczać się jedynie do komputera stacjonarnego. W obecnych czasach kamery telefonów zapewniają porównywalnie dobrą jakość obrazu.
4. Jak rozpocząć transmisję live na Facebooku?
Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy wcisnąć przycisk “rozpocznij transmisję live”. Jeśli to pierwsze takie wydarzenie na danym urządzeniu, to Facebook poprosi o dostęp do kamery i mikrofonu.