Strona główna e-commerce Wybór typu kampanii w Google Ads?

Wybór typu kampanii w Google Ads?

Autor InClick

Chcesz zainwestować w reklamę w ramach Google Ads? Przed Tobą kilka decyzji, które musisz podjąć na etapie przygotowywania kampanii. Oczywiście chcesz tak gospodarować środkami, aby uzyskać jak najwyższy zwrot z inwestycji. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Google Ads, to powinieneś na początek dowiedzieć się, jakie są typy kampanii w tym systemie i który z nich powinieneś wybrać.

Reklama w ramach Google Ads – przygotowania

Wydawać by się mogło, że do sukcesu z reklamą potrzebujemy odpowiednio zaprojektowanej grafiki, tekstu i już możemy działać, oczekując na wyniki. Tymczasem kolejność jest zupełnie inna. Najpierw powinieneś się zastanowić, jaki cel chcesz osiągnąć dzięki tej kampanii. Google Ads ułatwia Ci podejmowanie decyzji i daje na każdym etapie konfigurowania działań konkretne propozycje, dzięki którym rozumiesz, z czym masz do czynienia i co oznacza kliknięcie danego linka. Google podzieliło proces opracowywania kampanii na różne etapy, aby Ci ułatwić realizację tego zadania – daje Ci do wyboru kilka typów kampanii.

Typy kampanii w Google Ads

Zastanawiając się nad typem kampanii, musisz mieć na uwadze nie tylko cele marketingowe, ale również strategię i czas, który zamierzasz poświęcić na prowadzenie działań. Zapoznaj się z poniższymi możliwościami.

Kampania w sieci wyszukiwania – reklama tekstowa

To reklamy, które widzisz w wynikach Google po wpisaniu danego zapytania. Oczywiście nie zawsze one się wyświetlają – wszystko zależy od danej frazy. Dzięki temu docierasz ze swoim przekazem do internautów, którzy szukają właśnie tego, co prawdopodobnie oferujesz. Zaletą tego typu kampanii jest stosunkowo proste jej przygotowanie, gdyż nie potrzebujesz do tego grafiki ani innych zewnętrznych zasobów.

Ten typ działań znakomicie się sprawdza, jeśli chcesz np. zwiększać sprzedaż w sklepie WWW czy też pozyskiwać nowe rejestracje internautów. Dodatkowo możesz ułatwić sobie cały proces konfiguracji dzięki zastosowaniu kampanii inteligentnych.

Kampania w sieci reklamowej

Dzięki Google Ads możesz docierać nie tylko do internautów, którzy korzystają z wyszukiwarki Google. Masz również opcję wyświetlenia reklamy tym, którzy odwiedzają strony WWW korzystające z programu Google Adsense. Tzn. wyświetlają takie kreacje i otrzymują wynagrodzenie za pozyskane przekierowania.

Reklamy są widoczne w milionach stron i aplikacji. Dzięki temu rozwiązaniu informacja o produktach czy usługach może trafić na najpopularniejsze w Polsce serwisy. Ta forma promocji sprawdzi się w różnych przypadkach. Na pewno jesteś w stanie dzięki niej pozyskiwać kupujących i kontakty do potencjalnych klientów. Jesteś w stanie docierać do odbiorców, którzy nie korzystają z wyszukiwarki Google, możesz zwiększać zasięgi marki. Bardzo ciekawym rozwiązaniem, dostępnym w przypadku tej formy reklamy, jest remarketing, dzięki któremu możesz przypomnieć o swojej ofercie internautom, którzy już odwiedzili Twoją stronę.

Źródło: https://e-rachunkowosc.pl

Jeśli chodzi o kampanie w sieci reklamowej, to do wyboru masz trzy typy: kampania inteligentna z uproszczonymi zasadami konfiguracji, kampania standardowa, w której sam planujesz ręcznie wszystkie jej elementy i kampania w Gmailu, gdzie reklamy wyświetlają się na kartach „Oferty” i „Społeczności” w skrzynce odbiorczej.

Kampanie video

Dzięki takiej opcji możesz wyświetlać na YouTube i na innych stronach reklamy video. Tego rodzaju kampania może mieć różne cele, np. zwiększenie świadomości istnienia marki, zachęcanie do konwersji, docieranie do nowych odbiorców, wspomniany remarketing, czyli wyświetlanie video osobie, która widziała już Twoją reklamę lub była na Twojej stronie.

Masz do wyboru dziewięć typów kampanii video. Jedną z możliwości jest pokazywanie krótkich reklam, których nie można pominąć. Oczywiście są i takie reklamy video, które użytkownik może wyłączyć.

Kampania produktowa

Ten typ pozwala promować konkretne produkty w spersonalizowanych reklamach. Wyświetlają się one w wynikach wyszukiwania, ale również na karcie „Zakupy”.  W tym przypadku możesz postawić na kampanie produktowe PLA (Product Listing Ads) oraz Smart Shopping Campaigns. W przypadku kampanii PLA kluczową rolę odgrywa baza produktów. Reklama zawiera nazwę artykułu, jego zdjęcie, cenę, a także nazwę sklepu.

Kampanie promujące aplikacje

Z takiej reklamy możesz korzystać w różnych kanałach, a jej celem jest zdobycie większej liczby użytkowników aplikacji. W ramach jednej kampanii możesz promować aplikację w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej w Google Play i YouTube. Dostępne są dwa podtypy kampanii promujących aplikacje, mianowicie koncentrowanie się na ich pobieraniu przez użytkowników lub podejmowanie działań zmierzających do zaangażowania internautów do używania tych aplikacji.

Kampanie lokalne

Zainwestuj w ten rodzaj reklamy, jeżeli chcesz przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego, promować oferty specjalne i wydarzenia. W ramach jednej kampanii możesz wyświetlać je w sieci reklamowej, Mapach Google, w sieci wyszukiwania i na YouTube.

Jeśli chcesz przeprowadzić taką kampanię lokalną, to musisz mieć na koncie aktywne rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji. Ewentualnie – konto w Google Moja Firma i połączyć je z Google Ads.

Kampanie inteligentne

Jeśli nie masz żadnego doświadczenia z Google Ads, to skorzystanie z kampanii inteligentnych będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem na początek. Jak to działa? Otóż wystarczy, że przygotujesz kilka reklam, a Google samo dokona niezbędnych ustawień, tak, aby zmaksymalizować efekt działań. Tzn. Twoje środki zostaną optymalnie spożytkowane. To jednak nie oznacza, że kampania na pewno przyniesie oczekiwane wyniki. W miarę możliwości analizuj rezultaty, poznawaj lepiej system, by móc ręcznie ustalać szczegóły.

Uruchomienie pierwszej kampanii

Google Ads stara Ci się maksymalnie ułatwić dodawanie kampanii, dlatego otrzymujesz mnóstwo podpowiedzi. Po zalogowaniu się do tego systemu reklamowego kliknij „Nowa kampania”. W pierwszym kroku musisz wskazać interesujący Cię cel. Kiedy ustawisz kursor myszy we właściwym miejscu, wówczas wyświetlą Ci się typy kampanii dostępne w danym przypadku, tzn. dowiesz się, gdzie może być realizowana kampania.

Kiedy postanowisz, jakie założenie chcesz realizować, wybierz typ kampanii, chociaż np. w przypadku promowania aplikacji tej możliwości nie będzie.

W kolejnych krokach Google Ads wymagać będzie od Ciebie wprowadzenia niezbędnych danych. W każdym przypadku mogą one być inne. Natomiast na początek najlepiej zapoznaj się bliżej z celami reklam i typami kampanii. To podstawowy krok w kierunku optymalizacji inwestowanych środków.

Typy kampanii Google Ads – poznaj je bliżej

Początek z Google Ads wiąże się z ogromem informacji, które musisz przyswoić, aby rozsądnie wydatkować swój budżet. Poświęć czas na poznanie tych kampanii, zrozumienie, jak działają, a wtedy będziesz mieć duże szanse na rentowną realizację.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj