Strona główna Pozycjonowanie sklepów PrestaShop

Pozycjonowanie sklepów PrestaShop

Autor InClick

Prowadzisz sklep internetowy na platformie PrestaShop? Zależy Ci na tym, aby zwiększyć widoczność e-commerce w sieci? Chcesz podbić organiczne wyniki wyszukiwania i dotrzeć z ofertą do nowych klientów? Rozszerz swoją strategię marketingową o pozycjonowanie i optymalizację PrestaShop. Sprawdź, od czego zacząć i w jaki sposób możemy Ci pomóc!

Platforma sprzedażowa PrestaShop – co trzeba o niej wiedzieć?

Jeśli szukasz darmowej platformy e-commerce, to PrestaShop jest rozwiązaniem, które spełni Twoje oczekiwania. To dobra propozycja dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę ze sprzedażą internetową. Jako użytkownik możesz w dowolnej chwili zrezygnować z dalszego prowadzenia sklepu internetowego – nie wiąże Cię żadna umowa. Nie musisz też płacić miesięcznego abonamentu. Platforma PrestaShop ma otwarty kod – dostęp do niego może mieć każdy chętny.

Wśród zalet tego darmowego oprogramowania należy wymienić także intuicyjny w obsłudze interfejs umożliwiający konfigurację sklepu internetowego według własnych potrzeb. Z obsługą PrestaShop poradzi sobie nawet początkujący sprzedawca. Nie musisz mieć zaawansowanej wiedzy programistycznej, aby uzupełniać asortyment sklepu czy zmieniać ustawienia. Obsługa platformy jest łatwa i przyjemna. Do wyboru masz też wiele szablonów graficznych oraz dodatków, dzięki którym możesz poszerzyć funkcjonalność platformy sprzedażowej.

PrestaShop jest przyjazny dla początkujących użytkowników, jednak jeśli zależy Ci na rozbudowanej funkcjonalności e-commerce, to sklep internetowy PrestaShop może okazać się niewystarczający. Część funkcjonalności jest płatna, a niektóre nie zostały w ogóle uwzględnione nawet w płatnych modułach.

    Dlaczego pozycjonowanie sklepu PrestaShop to dobry pomysł?

    Niezależnie od tego, czy jako platformę e-commerce wybrałeś PrestaShop, czy któreś z dostępnych płatnych rozwiązań. Jeśli faktycznie zależy Ci na tym, aby zrealizować cele biznesowe i prześcignąć konkurencję, to powinieneś zadbać o rozbudowany marketing internetowy uwzględniający nowoczesne sposoby promocji e-sklepu w sieci.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z fundamentów skutecznej strategii marketingowej. Pamiętaj, że w przypadku e-commerce działania SEO powinny dotyczyć nie tylko strony głównej, lecz wszystkich podstron w serwisie – zarówno stron kategorii, jak i stron produktów.

    Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron? Wśród korzyści wymienić należy:

    • większy ruch z wyników organicznych;
    • dotarcie z ofertą do klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą;
    • większą konwersję;
    • kształtowanie rozpoznawalności marki w sieci.

    PrestaShop to platforma sprzedażowa, która ma duże możliwości konfiguracyjne. Instalując odpowiednie moduły, jesteś w stanie zoptymalizować sklep internetowy. Sięgnij po krótki poradnik SEO i sprawdź, od czego warto zacząć optymalizację i pozycjonowanie sklepów na PrestaShop.

    Chcesz zoptymalizować swój e-commerce? Szukasz specjalistów od PrestaShop, którzy wdrożą skuteczną strategię pozycjonowania Twojego sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami!

    SEO sklepu PrestaShop – od czego zacząć?

    Jeśli zastanawiasz się nad pozycjonowaniem sklepu internetowego, to w pierwszej kolejności powinieneś podjąć decyzję, czy działania SEO będziesz podejmował na własną rękę, czy zdecydujesz się na współpracę z doświadczoną agencją. Może Ci się wydawać, że pozycjonując sklep internetowy na PrestaShop samodzielnie, będziesz w stanie zaoszczędzić. Zwróć jednak uwagę na to, że oszczędności te mogą być jedynie pozorne.

    Nie wiesz nic o pozycjonowaniu? Zanim podejmiesz jakikolwiek działania, będziesz musiał zainwestować w poradniki i szkolenia. Przerabianie kolejnych kursów pochłonie nie tylko środki finansowe, lecz także Twój czas, który mógłbyś przeznaczyć na rozwój działalności. Nie mając doświadczenia i wybierając moduły PrestaShop na zasadzie losowania, możesz też przyczynić się do nieefektywnego wykorzystania budżetu marketingowego. Ty stracisz czas i pieniądze, a ani ruch na stronie nie będzie większy, ani pozycja sklepu w wyszukiwarce nie wzrośnie.

    Optymalizacja SEO sklepu PrestaShop – jakie są najważniejsze kroki?

    Pozycjonowanie PrestaShop to długotrwały proces. Jeśli Twój sklep internetowy działa już od dłuższego czasu, a dotychczasowe działania SEO nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, to zastanów się nad tym, aby zlecić audyt SEO. Wykaże on potencjalne nieprawidłowości i pomoże Ci znaleźć obszary, które wymagają natychmiastowej interwencji specjalisty.

    Optymalizację e-commerce należy przeprowadzić w taki sposób, aby spełnić wymagania robotów wyszukiwarki oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Pamiętaj, że zoptymalizowana powinna być każda podstrona – szczególnie miej na uwadze strony produktów i kategorii.

    Planując strategię pozycjonowania sklepu internetowego, uwzględnij m.in.:

    • selekcję słów kluczowych;
    • utworzenie przyjaznych adresów URL;
    • wdrożenie certyfikatu SSL;
    • stworzenie unikalnych tagów meta title i meta description dla każdej strony;
    • umieszczenie fraz w nagłówkach (nie tylko w nagłówku h1);
    • weryfikację poprawnego wyświetlania e-commerce na urządzeniach mobilnych;
    • stworzenie unikalnych opisów produktowych i opisów kategorii eliminujących problem duplicate content;
    • wygenerowanie mapy strony;
    • dodanie opisów alternatywnych do grafik;
    • optymalne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
    • prawidłowe ustawienie przekierowań;
    • integrację PrestaShop z bezpłatnymi narzędziami Google, np. Google Search Console.

    Zdywersyfikowany profil linków, wybór fraz kluczowych z potencjałem i publikacja wartościowych treści to zaledwie kilka punktów, o których musisz pamiętać, rozpoczynając optymalizację PrestaShop pod kątem SEO. To alternatywa da płatnych reklam w Google Ads, jednak miej na uwadze, że na efekty pozycjonowania sklepu PrestaShop będziesz musiał poczekać. Jest to jednak gra warta świeczki – stabilne, wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google to stały dopływ wartościowego ruchu przekładający się na wzrost konwersji.

    Jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojego sklepu w Google? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, co PrestaShop oferuje użytkownikom? Zależy Ci na skutecznej optymalizacji sklepu pod kątem wymagań stawianych przez roboty wyszukiwarki? Napisz do nas!

      Call Now Button 606 628 628