Prowadzisz sklep internetowy na platformie PrestaShop? Zależy Ci na tym, aby zwiększyć widoczność e-commerce w sieci? Chcesz podbić organiczne wyniki wyszukiwania i dotrzeć z ofertą do nowych klientów? Rozszerz swoją strategię marketingową o pozycjonowanie i optymalizację PrestaShop. Sprawdź, od czego zacząć i w jaki sposób możemy Ci pomóc!
Platforma sprzedażowa PrestaShop – co trzeba o niej wiedzieć?
Jeśli szukasz darmowej platformy e-commerce, to PrestaShop jest rozwiązaniem, które spełni Twoje oczekiwania. To dobra propozycja dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę ze sprzedażą internetową. Jako użytkownik możesz w dowolnej chwili zrezygnować z dalszego prowadzenia sklepu internetowego – nie wiąże Cię żadna umowa. Nie musisz też płacić miesięcznego abonamentu. Platforma PrestaShop ma otwarty kod – dostęp do niego może mieć każdy chętny.
Wśród zalet tego darmowego oprogramowania należy wymienić także intuicyjny w obsłudze interfejs umożliwiający konfigurację sklepu internetowego według własnych potrzeb. Z obsługą PrestaShop poradzi sobie nawet początkujący sprzedawca. Nie musisz mieć zaawansowanej wiedzy programistycznej, aby uzupełniać asortyment sklepu czy zmieniać ustawienia. Obsługa platformy jest łatwa i przyjemna. Do wyboru masz też wiele szablonów graficznych oraz dodatków, dzięki którym możesz poszerzyć funkcjonalność platformy sprzedażowej.
PrestaShop jest przyjazny dla początkujących użytkowników, jednak jeśli zależy Ci na rozbudowanej funkcjonalności e-commerce, to sklep internetowy PrestaShop może okazać się niewystarczający. Część funkcjonalności jest płatna, a niektóre nie zostały w ogóle uwzględnione nawet w płatnych modułach.
Dlaczego pozycjonowanie sklepu PrestaShop to dobry pomysł?
Niezależnie od tego, czy jako platformę e-commerce wybrałeś PrestaShop, czy któreś z dostępnych płatnych rozwiązań. Jeśli faktycznie zależy Ci na tym, aby zrealizować cele biznesowe i prześcignąć konkurencję, to powinieneś zadbać o rozbudowany marketing internetowy uwzględniający nowoczesne sposoby promocji e-sklepu w sieci.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z fundamentów skutecznej strategii marketingowej. Pamiętaj, że w przypadku e-commerce działania SEO powinny dotyczyć nie tylko strony głównej, lecz wszystkich podstron w serwisie – zarówno stron kategorii, jak i stron produktów.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron? Wśród korzyści wymienić należy:
- większy ruch z wyników organicznych;
- dotarcie z ofertą do klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą;
- większą konwersję;
- kształtowanie rozpoznawalności marki w sieci.
PrestaShop to platforma sprzedażowa, która ma duże możliwości konfiguracyjne. Instalując odpowiednie moduły, jesteś w stanie zoptymalizować sklep internetowy. Sięgnij po krótki poradnik SEO i sprawdź, od czego warto zacząć optymalizację i pozycjonowanie sklepów na PrestaShop.
Chcesz zoptymalizować swój e-commerce? Szukasz specjalistów od PrestaShop, którzy wdrożą skuteczną strategię pozycjonowania Twojego sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami!
SEO sklepu PrestaShop – od czego zacząć?
Jeśli zastanawiasz się nad pozycjonowaniem sklepu internetowego, to w pierwszej kolejności powinieneś podjąć decyzję, czy działania SEO będziesz podejmował na własną rękę, czy zdecydujesz się na współpracę z doświadczoną agencją. Może Ci się wydawać, że pozycjonując sklep internetowy na PrestaShop samodzielnie, będziesz w stanie zaoszczędzić. Zwróć jednak uwagę na to, że oszczędności te mogą być jedynie pozorne.
Nie wiesz nic o pozycjonowaniu? Zanim podejmiesz jakikolwiek działania, będziesz musiał zainwestować w poradniki i szkolenia. Przerabianie kolejnych kursów pochłonie nie tylko środki finansowe, lecz także Twój czas, który mógłbyś przeznaczyć na rozwój działalności. Nie mając doświadczenia i wybierając moduły PrestaShop na zasadzie losowania, możesz też przyczynić się do nieefektywnego wykorzystania budżetu marketingowego. Ty stracisz czas i pieniądze, a ani ruch na stronie nie będzie większy, ani pozycja sklepu w wyszukiwarce nie wzrośnie.
Optymalizacja SEO sklepu PrestaShop – jakie są najważniejsze kroki?
Pozycjonowanie PrestaShop to długotrwały proces. Jeśli Twój sklep internetowy działa już od dłuższego czasu, a dotychczasowe działania SEO nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, to zastanów się nad tym, aby zlecić audyt SEO. Wykaże on potencjalne nieprawidłowości i pomoże Ci znaleźć obszary, które wymagają natychmiastowej interwencji specjalisty.
Optymalizację e-commerce należy przeprowadzić w taki sposób, aby spełnić wymagania robotów wyszukiwarki oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Pamiętaj, że zoptymalizowana powinna być każda podstrona – szczególnie miej na uwadze strony produktów i kategorii.
Planując strategię pozycjonowania sklepu internetowego, uwzględnij m.in.:
- selekcję słów kluczowych;
- utworzenie przyjaznych adresów URL;
- wdrożenie certyfikatu SSL;
- stworzenie unikalnych tagów meta title i meta description dla każdej strony;
- umieszczenie fraz w nagłówkach (nie tylko w nagłówku h1);
- weryfikację poprawnego wyświetlania e-commerce na urządzeniach mobilnych;
- stworzenie unikalnych opisów produktowych i opisów kategorii eliminujących problem duplicate content;
- wygenerowanie mapy strony;
- dodanie opisów alternatywnych do grafik;
- optymalne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
- prawidłowe ustawienie przekierowań;
- integrację PrestaShop z bezpłatnymi narzędziami Google, np. Google Search Console.
Zdywersyfikowany profil linków, wybór fraz kluczowych z potencjałem i publikacja wartościowych treści to zaledwie kilka punktów, o których musisz pamiętać, rozpoczynając optymalizację PrestaShop pod kątem SEO. To alternatywa da płatnych reklam w Google Ads, jednak miej na uwadze, że na efekty pozycjonowania sklepu PrestaShop będziesz musiał poczekać. Jest to jednak gra warta świeczki – stabilne, wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google to stały dopływ wartościowego ruchu przekładający się na wzrost konwersji.
Jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojego sklepu w Google? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, co PrestaShop oferuje użytkownikom? Zależy Ci na skutecznej optymalizacji sklepu pod kątem wymagań stawianych przez roboty wyszukiwarki? Napisz do nas!