Strona główna SEO Jak pozycjonować swoją stronę?

Jak pozycjonować swoją stronę?

Autor InClick

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google. Jak pozycjonować swoją stronę i od czego zależy strategia SEO?

Chcesz zwiększyć sprzedaż produktów lub usług? Zależy Ci na prześcignięciu konkurencji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Chciałbyś wzmocnić wizerunek marki? Pozycjonowanie i optymalizacja serwisu internetowego to dwa elementy nowoczesnego marketingu, których nie może zabraknąć w strategii promocji Twojej firmy! Sprawdź, jak pozycjonować swoją stronę, aby osiągnąć założone cele!

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycja strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania przekłada się na jej widoczność w sieci. Wysokie pozycje na frazy kluczowe są w stanie wygenerować olbrzymi ruch. W rezultacie prowadzą do zwiększenia współczynnika konwersji. Pozycjonowanie to podejmowanie rozmaitych działań takich jak rozbudowa profilu linków oraz właściwie ukierunkowany marketing treści, które sprawią, że roboty Google wystawią Twojej stronie lepszą ocenę, niż konkurencji.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Algorytm Google to klucz do zrozumienia sposobu działania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Problem polega na tym, że mechanizm układania rankingu wyników wyszukiwania jest pilnie strzeżony. Wiadomo, że na proces ten składają się trzy elementy – skanowanie, indeksowanie oraz wyświetlanie wyników. Jednak poszczególne czynniki, które przeważają o ocenie wystawianej przez roboty, są owiane tajemnicą. Czy to oznacza, że aby wypozycjonować serwis, trzeba błądzić po omacku? Niekoniecznie!

Google udostępnia webmasterom pewne wskazówki, dotyczące tego, w jaki sposób tworzyć witryny, aby pozycja w wynikach wyszukiwania była jak najwyższa. Istotnym czynnikiem są np. wysokiej jakości treści na stronie. Wyszukiwarka chce prezentować użytkownikom takie treści, które będą dla nich przydatne. Upychanie na siłę fraz kluczowych w tekstach „o niczym” już nie przyniesie efektu. Nie sprawi, że pozycja strony szybko wzrośnie. Wręcz przeciwnie – może doprowadzić do spadku witryny w rankingu organicznych wyników wyszukiwania.

Sklep internetowy a strona www – jak dobrać strategię pozycjonowania?

Jak pozycjonować swoją stronę, aby osiągnąć widoczne rezultaty w jak najkrótszym czasie? Efekt podejmowanych działań w dużej mierze zależy od tego, na jaką strategię SEO się zdecydujesz. Zastanów się, co jest Twoim głównym celem. Czy chcesz zwiększyć ruch organiczny w serwisie, wypromować konkretny produkt, a może zależy Ci na tym, aby zwiększyć świadomość marki wśród potencjalnych klientów? Jeśli będziesz w stanie określić swoje cele długoterminowe, agencja SEO dobierze optymalną strategię, która przybliży Cię do osiągnięcia sukcesu.

Wybór strategii uzależniony jest od kilku czynników. Zakres podejmowanych działań zależy m.in. od wielkości Twojej firmy, specyfiki branży, w której działa, a także od budżetu przeznaczonego na działania SEO.

Audyt SEO – sprawdź kondycję swojej strony internetowej

Jeśli chcesz prowadzić skuteczne działania w zakresie podnoszenia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, zacznij od podstaw. Zleć audyt SEO i dowiedz się, jaka jest aktualna kondycja Twojego serwisu. Wyniki audytu doprowadzą Cię do tych elementów, które należy poprawić w pierwszej kolejności. Sprawdzisz m.in. czy nie występują błędy techniczne ograniczające widoczność strony w sieci. Otrzymasz szczegółowy raport, który będzie podwaliną pod stworzenie i późniejsze wdrożenie odpowiednich schematów działania.

Frazy główne czy long tail – na jakie słowa kluczowe się zdecydować?

Wiesz już, jaka jest kondycja witryny? Pora wyselekcjonować słowa kluczowe z potencjałem. Nie zawsze sprawdzą się frazy ogólne, zwłaszcza jeśli działasz w branży cechującej się dużą konkurencyjnością. Nie bagatelizuj znaczenia wyrażeń long tail. Co prawda, każda taka pojedyncza fraza może i nie przyniesie Ci ogromnego ruchu, jednak o wiele łatwiej jest osiągnąć wysokie pozycje na słowa z długiego ogona, niż na popularne frazy ogólne. W efekcie z kilku bardziej rozbudowanych wyrażeń zyskasz o wiele wyższą konwersję, niż ze słów ogólnych, na które Twój serwis będzie się wyświetlał na odległych podstronach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Kolejny krok to opracowanie i wdrożenie poszczególnych działań. Pamiętaj, że pozycjonowanie stron wymaga zarówno aktywnego pozyskiwania odnośników, jak i rozbudowanej strategii content marketingu.

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej – czy to się opłaca?

Nie ma się co oszukiwać – marketing internetowy wymaga pewnych nakładów finansowych. Właściciele stron internetowych często zastanawiają się nad optymalną ścieżką promocji firmy w sieci. Analizują, co jest lepsze – kampanie linków sponsorowanych Google Ads czy pozycjonowanie stron. Szukają oszczędności, podejmując działania na własną rękę. Nie idź tą drogą – zwłaszcza jeśli nie masz żadnej wiedzy z zakresu SEO i nie wiesz, jak korzystać z narzędzi takich jak Google Analytics czy Google Search Console.

Specjalista SEO zaproponuje Ci skuteczną strategię, która podniesie pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Podpowie, czy lepsze będzie pozycjonowanie lokalne, czy próba dotarcia z ofertą do potencjalnych klientów w całym kraju.

Szukasz agencji, która kompleksowo zajmie się pozycjonowaniem i zwiększy ruch na stronie? Napisz do nas, a otrzymasz wstępną wycenę!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy