Strona główna SEO Co powinien zawierać audyt SEO? Na jakie elementy SEO strony trzeba zwrócić uwagę?

Co powinien zawierać audyt SEO? Na jakie elementy SEO strony trzeba zwrócić uwagę?

Autor InClick

Widoczność strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania może przeważyć o przyszłości firmy. Jeśli Twoja witryna znajduje się na odległych pozycjach, to raczej masz niewielkie szanse na to, aby pozyskiwać ruch z wyszukiwań organicznych. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz szukać innych kanałów promocji. A gdyby tak sprawdzić, jakie błędy w serwisie ograniczają jego widoczność? Teraz to możliwe – wystarczy, że zdecydujesz się na audyt SEO!

Czym jest audyt SEO?

Pozycje w wynikach wyszukiwania zależą od tego, w jakim stopniu konkretny serwis jest dostosowany do wymogów wyszukiwarki Google. To właśnie od stopnia optymalizacji oraz obranej taktyki SEO zależy, czy uda się pokonać konkurencję w walce o wysokie pozycje na konkretne słowa kluczowe. Jeśli jakaś podstrona serwisu jest niezoptymalizowana pod wybraną frazę, to nie ma szans na to, aby znaleźć się w czołówce bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Audyt SEO ma za zadanie wykazać przede wszystkim te elementy strony internetowej, które wymagają szybkiej interwencji. Wnioski z przeprowadzonej analizy prezentowane są w szczegółowym raporcie, w którym znajdują się także wytyczne dotyczące tego, jak powinna przebiegać optymalizacja strony.

Jak przeprowadzić audyt SEO strony internetowej?

Przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO wymaga nie lada doświadczenia. Nie wystarczy pobieżna znajomość kilku narzędzi takich jak Google Search Console. Specjalista SEO, który przeprowadza audyt, krok po kroku sprawdza najważniejsze elementy odpowiedzialne za widoczność strony.

W zależności od konkretnego zapotrzebowania audyt SEO może ograniczyć się do kwestii stricte technicznych – wówczas określany jest jako audyt techniczny – lub może zostać poszerzony o dodatkowe działania takie jak szczegółowa analiza konkurencji.

Działania audytora nie ograniczają się wyłącznie do strony głównej. Sprawdzana jest także każda podstrona. W przypadku bardzo rozbudowanych serwisów wykonanie audytu będzie czasochłonne, co odzwierciedli się w kosztach. Analiza sklepu internetowego jest droższa niż audyt strony usługowej. Struktura takiej witryny jest bardziej rozbudowana, a jej analiza wymaga większego zaangażowania i zajmuje więcej czasu.

Co zawiera podstawowy audyt SEO, a na co można liczyć w ofercie kompleksowej?

W podstawowej wersji audytu SEO sprawdzane są jedynie niektóre elementy serwisu, takie jak jego indeksacja, liczba stron docelowych w Google Analytics, a także to, czy istnieje wersja mobilna.

W nieco poszerzonej wersji audytor sprawdza stopień optymalizacji czynników on-site. Weryfikuje m.in. meta title i meta description. Sprawdza, czy content na stronie jest odpowiednio nasycony słowami kluczowymi. Analizuje strukturę treści, zwracając szczególną uwagę na hierarchię nagłówków, a także sprawdza, czy adresy URL są zoptymalizowane.

Kolejny aspekt to szczegółowa analiza contentu, uwzględniająca ocenę stopnia optymalizacji zarówno strony głównej, jak i wszystkich stron docelowych znajdujących się w serwisie. Weryfikowane są kwestie takie jak np. kanibalizacja słów kluczowych, formatowanie tekstu, duplicate content.

Kompleksowy audyt przeprowadzany przez agencję SEO to także sprawdzenie indeksacji i dostępności serwisu internetowego oraz jego architektury i linkowania wewnętrznego witryny.

Pamiętaj, że robot wyszukiwarki, który jest odpowiedzialny za skanowanie i indeksowanie witryn internetowych, działa na podstawie konkretnych wytycznych. Analizuje dziesiątki, jeśli nie setki elementów. Zwraca uwagę na profil linków, a tematykę strony poznaje, weryfikując słowa kluczowe. Wszystko to w oparciu o ustalony z góry algorytm.

Optymalizacja witryny internetowej na podstawie wytycznych z raportu SEO to krok w stronę spełnienia wymagań robota Google, a co za tym idzie – szansa na lepszą widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Co zawiera audyt SEO – kilka przykładowych punktów do realizacji.

Analiza widoczności strony www

Dzięki analizie widoczności strony www możemy zdiagnozować problemy związane np. z migracją strony lub wpływem algorytmów Google

Historia strony www

Audyt SEO powinien zawierać analizę historii strony www. Możemy zweryfikować jak serwis był kiedyś wykonany i jaka była zawartość.

Analiza słów kluczowych konkurencji

Analiza słów wykonana w audycie SEO pozwala nakreślić strategię pozycjonowania oraz zweryfikować co jest do wykonania.

Analiza crawl budget

Techniczny audyt SEO powinien zawierać analizę indeksowania serwisu czyli należy sprawdzić crawl budget.

Problemy z thin content

Analiza thin contentu powinna zawierać informacje o podstronach, gdzie jest mało treści lub jest ona zduplikowana.

Canonical i jego wykonanie

Canonical jest najważniejszym i bardzo krytycznym parametrem. Odpowiada przede wszystkim za indeksację serwisu.

Weryfikacja META TITLE

Ważnym elementem audytu SEO jest zweryfikowanie poprawności meta TITLE oraz pokazanie kilku przykładów.

Raport indeksowania strony www

Brak indeksacji to częsty problem serwisów WWW. Zobacz co sprawdzić w GSC aby zdiagnozować gdzie występuje problem.

Jak korzystać z NOFOLLOW?

Tag nofollow to informacja dla robotów wyszukiwarki, aby nie podążały za konkretnym linkiem. Możesz go wykorzystać do ograniczenia wypływu mocy SEO m.in. dla stron nieindeksowanych, stron niepotrzebnych pod SEO, przy linkowaniu zewnętrznym oraz stosując zasadę first link count.

Jak oznaczać atrybuty linków?

Zarządzanie przepływem mocy SEO oraz robotami wyszukiwarek to jeden z istotnych elementów indeksacji. Mamy kilka różnych parametrów m.in. nofollow, noopener itd. Zapoznaj się z nimi i odpowiednio opisz w audycie SEO.

Darmowy audyt SEO – czy w ogóle ma sens?

Zastanawiasz się, jaki jest koszt audytu SEO? Rozważasz skorzystanie z bezpłatnej wersji? Kiedy darmowy audyt SEO online to dobre rozwiązanie?

Miej na uwadze, że bezpłatnym rozwiązaniom daleko do miarodajności. Owszem, uzyskasz pewien obraz, lecz będzie on niepełny. Nie zostaną przeanalizowane wszystkie niezbędne aspekty i możesz nie dowiedzieć się, dlaczego Twoja domena ma problem z widocznością w organiku.

Planujesz inwestycję w strategię pozycjonowania i chcesz uzyskać komplet informacji na temat witryny? W takiej sytuacji jedynym słusznym wyborem będzie płatna analiza WWW.

Szukasz specjalisty od audytów SEO? Doskonale trafiłeś! Specjalizujemy się w kompleksowej analizie stron i sklepów internetowych. Chcesz poznać szczegóły oferty? Napisz do nas!

Skomentuj

Inne ciekawe tematy